ست سرویس بهداشتی چه اجزا و هزینه‌ای دارد؟

0

ست سرویس بهداشتی علاوه بر جنبه کاربردی که در جهت نظافت دارد، از نظر زیبایی هم تاثیر زیادی بر دکوراسیون حمام و دستشویی می‌گذارد. با توجه به اینکه حمام و توالت کمتر از سایر قسمت‌های خانه در دید مهمانان هستند، ممکن است نسبت به زیبایی آن کم توجه باشیم. اما لازم است بدانید سلامت اعضا خانواده در گرو نظافت سرویس بهداشتی است که با استفاده از ابزاری که در ست وجود دارد، تکمیل خواهد شد. در این مطلب از استادکار هر آنچه که نیاز است در رابطه با ست سرویس بهداشتی بدانید را با هم مرور می‌کنیم.

ست سرویس بهداشتی چیست؟

برای حفظ نظافت سرویس بهداشتی نیاز به تعدادی وسیله از جمله سطل زباله، فرچه و… داریم که همه این ابزار در ست‌ قرار می‌گیرند. نظافت سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد که باید به دقت آن را انجام داد. این ست علاوه بر اینکه در جهت نظافت کاربرد دارد، باعث نظم‌دهی و زیبایی دکور سرویس بهداشتی نیز خواهد شد.

دکوراسیون حمام و دستشویی با ست سرویس بهداشتی مدل کلاسیک سفید و نقره‌ای
نمای کلی سرویس بهداشتی که ست سرویس بهداشتی در آن قرار دارد.

خوب است بخوانید: دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

آیا خرید آن ضروری است؟

در جواب این سوال که آیا خرید ست سرویس بهداشتی برای خانه ضروری است یا خیر باید بگوییم بله، هرخانه‌ای نیاز به یک ست متناسب با فضا و نیاز آن خانواده دارد. بهداشت سرویس بهداشتی تاثیر مستقیمی روی بهداشت عمومی و فردی اعضای خانواده می‌گذارد و همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، استفاده از ابزار موجود در ست آن این امکان را برای ما فراهم می‌آورند.

اجزای ست سرویس بهداشتی شامل چه مواردی می‌شود؟

با توجه به تنوع مدل‌های ست سرویس بهداشتی که در بازار موجود است، تعداد اقلام آن بین دو تا هشت قلم متغیر بوده و بستگی به فضای سرویس بهداشتی خانه‌تان دارد که کدام مدل را انتخاب کنید. برای فضاهای کوچک باید به سراغ مدلی بروید که تعداد اقلام کمتری دارد مانند ست آینه و باکس سرویس بهداشتی. اگر به ابزارهایی مانند آویز حوله نیاز ندارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید مدلی را انتخاب کنید که آویز حوله نداشته باشد.

اجزای ست سرویس عبارتند از:

  • سطل زباله
  • جاصابون مایع
  • جاصابون جامد
  • فرچه
  • جامسواکی و خمیر دندان
  • آویز حوله
  • باکس لوازم بهداشتی و آرایشی
  • آویز دستمال توالت

بیشتر بدانید: حوله سرویس بهداشتی را کجا نگه داریم؟

انواع ست سرویس بهداشتی

چنانچه برای سرویس بهداشتی خانه‌تان به‌دنبال یک ست زیبا و خاص هستید، در بازار انواع ست‌ها با جنس‌، طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و رنگ سرویس بهداشتی‌تان هرکدام را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی جنس‌های مختلف ست سرویس می‌پردازیم.

ست سرویس بهداشتی پلاستیکی

دوام و مقاومت بالای ست پلاستیکی بسیار بالاست و همین امر باعث شده بیشتر افراد خرید این جنس را به سایر جنس‌ها ترجیح دهند. با توجه به اینکه سرویس بهداشتی محیطی با رطوبت بالاست، خرید ست پلاستیکی می‌تواند بسیار مناسب باشد. زیرا در برابر نفوذ آب مقاوم است.

پرفروش‌ترین و پرکاربردترین ست سرویس بهداشتی پلاستیکی سفید
پرفروش‌ترین و پرکاربردترین انواع ست سرویس بهداشتی از جنس پلاستیک است.

ست سرویس بهداشتی برنجی

زیبایی ست سرویس بهداشتی برنجی غیر قابل انکار است و به‌طبع آن قیمت بالایی هم دارد. این ست‌ها معمولا برای خانه‌هایی با متراژ بالا که سرویس بهداشتی‌های بزرگی دارند، انتخاب مناسبی هستند. قیمت بالای این ست نسبت به سایر مدل‌ها، از معایب آن به‌شمار می‌رود.

زیباترین مدل‌های ست سرویس بهداشتی برنجی لوکس طلایی
اگر به‌دنبال ست سرویس بهداشتی لوکس هستید پیشنهاد می‌کنیم ست برنجی را انتخاب کنید.

ست سرویس بهداشتی سرامیکی

ست سرویس بهداشتی سرامیکی علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، از مقاومت بالایی هم در برابر شوینده‌های مختلف برخوردار است. قیمت این جنس ست به نسبت تنوعی که در طرح و رنگ دارد، منطقی به‌نظر می‌آید.

خرید ست سرویس بهداشتی لوکس سرامیکی با تنوع در طرح و رنگ
ست سرویس بهداشتی سرامیکی تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد که انتخاب را برای مخاطب آسان‌‌تر می‌کند.

ست سرویس بهداشتی رزینی

رزینی که در ساخت ست سرویس به کار برده می‌شود، رزین مقاوم است. با این حال استفاده از این جنس ست بیشتر جنبه دکوراتیو دارد و مقاومت آن نسبت به پلاستیک کمتر است. طراحی و جنس متفاوت این ست نمایی خاص و زیبا به دکور حمام و توالت خانه شما می‌بخشد.

انواع مدل ست سرویس بهداشتی سفید طلایی نقره‌ای رزین
ست سرویس بهداشتی سفید طلایی، گلدار و … از جمله طرح‌های مختلف ست هستند.

 ست سرویس بهداشتی استیل

ترکیب ست سرویس بهداشتی استیل با کاشی‌های سفید و یا رنگ‌های روشن دیگر، در نوع خود بی‌نظیر است. این جنس در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و قابلیت شستشو با انواع شوینده را نیز دارد.

راهنمای انتخاب و خرید ست سرویس بهداشتی استیل شیک
ست سرویس بهداشتی استیل درخشش و زیبایی منحصر بفردی نسبت به سایر ست‌ها دارد.

نکات خرید ست سرویس بهداشتی

زمان خرید ست سرویس بهداشتی همانند سایر وسایل باید به نکاتی دقت کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید. مهم‌ترین نکاتی که زمان خرید باید به آن دقت کنید عبارتند از:

دوام و کیفیت

توجه به کیفیت مواد به‌کار رفته در ساخت ست سرویس، از جمله مهم‌ترین نکاتی است که زمان خرید باید به آن دقت کنید. با توجه به اینکه این وسایل در فضای مرطوب نگه داشته می‌شود، باید جنس آن از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

قیمت

یکی از فاکتورهایی که زمان خرید هر وسیله‌ای برای افراد مهم است، قیمت آن کالاست. باید قبل از خرید بودجه‌تان را در نظر گرفته و آن را با فروشنده مطرح کنید تا در کمترین زمان بهترین گزینه را پیش روی شما قرار دهد.

ضد آب بودن

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین فاکتوری که در رابطه با خرید ست سرویس بهداشتی باید به آن دقت شود، ضد آب بودن آن است. سرویس بهداشتی مکانی است که برای نظافت آن باید به‌صورت مرتب ضدعفونی و شسته شود. از این‌رو لازم است جنس ست ضد آب باشد. در غیر این‌صورت به مکانی برای رشد انواع میکروب‌ها تبدیل خواهد شد.

تناسب با رنگ و فضای سرویس بهداشتی

زمان خرید ست به طرح، رنگ و اندازه آن دقت کنید. به‌عنوان مثال ست سرویس بهداشتی دیواری برای فضاهای کوچک مناسب است و ست سرویس بهداشتی مدل کلاسیک مناسب حمام و توالت ساده و همچنین لوکس خواهد بود.

همین‌طور بخوانید: فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

قیمت حدودی هر متریال چقدر است؟

  • ست سرویس بهداشتی مدل کلاسیک که جنس آن از پلاستیک باشد، در بازار با قیمت ۳۰۰-۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
  • همان‌طو رکه پیش‌تر به آن اشاره کردیم، قیمت ست سرویس بهداشتی برنجی از سایر ست‌ها بیشتر است و قیمت آن با توجه به تعداد اقلامش بین ۳ تا ۹ میلیون تومان خواهد بود.
  • ست سرامیکی که نمایی زیبا به حمام و توالت شما می‌دهد، قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دارد. مسلما ست‌های سرامیکی چهار پارچه قیمت کمتری نسبت به شش یا هشت پارچه دارند.
  • جنس رزین و سرامیک تشابه زیادی دارند و متاسفانه در برابر ضربه فیزیکی مقاوم نیستند. با این حال قیمت ست رزین از سرامیکی بیشتر است و معمولا بین ۱ تا ۳ میلیون در بازار به‌فروش می‌رسد.
  • ست استیل قیمتی بالاتر از پلاستیک و کمتر از ست برنجی دارد. قیمت حدودی ست استیل ۵۰۰ الی یک میلیون تومان است که با توجه به برند سازنده و تعداد اقلام موجود در آن متغیر خواهد بود.

جمع‌بندی

سرویس بهداشتی به‌عنوان فضایی که به‌طور منظم باید نظافت شود، نیاز به ابزار و وسایل خاص خودش دارد. به همین جهت خرید ست سرویس بهداشتی برای هر خانه باید در اولویت قرار گیرد. امیدواریم با خواندن این مطلب نکات لازم برای خرید این وسیله کاربردی را آموخته باشید.

[“promotion id=”4377]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =