برچسب کابینت، راه حلی به‌صرفه برای تغییر دکوراسیون

0

گاهی اوقات می‌توان با استفاده از روش‌های ساده‌ای مثل چسباندن برچسب کابینت ظاهر کلی آشپزخانه را تغییر داد. خیلی از ما بعد از مدتی از ظاهر تکراری کابینت‌هایمان خسته می‌شویم و با خودمان فکر می‌کنیم کاش راهی بود که می‌شد با هزینه کم، ظاهر کابینت‌ها را تغییر ‌داد. ما اینجا هستیم که به شما بگوییم در چنین شرایطی هیچ راهکاری بهتر و به‌صرفه‌تر از استفاده از برچسب‌های مخصوص کابینت نیست. اگر دوست دارید بیشتر در مورد انواع برچسب کابینت و طریقه نصب آن‌ها بدانید، بهتر است در ادامه این مقاله با استادکار همراه باشید.

برچسب کابینت چیست؟

زمانی که صحبت از تغییر رنگ و ظاهر کابینت‌ها می‌شود، همه ما سریع یک تغییرات پرهزینه و پردردسر را تصور می‌کنیم. اما بهتر است بدانید ایجاد تغییرات اساسی در کابینت‌های آشپزخانه، همیشه نیاز به صرف هزینه گزافی ندارد.

برچسب کابینت یک راهکار شگفت‌انگیز برای تغییر دادن ظاهر کابینت‌های آشپزخانه است که استفاده از آن نیز بسیار ساده است. تنوع طرح و رنگ‌های مختلف برچسب کابینت موجب شده که با هر سبک و سلیقه‌ای هم سازگار باشد.

برچسب کابینت راه حلی ساده و ارزان برای نوسازی آشپزخانه
قیمت برچسب کابینت بسیار پایین‌تر از هزینه تعویض کابینت است و شما می‌توانید با هزینه‌ای کم، ظاهر آشپزخانه خود را به طور کامل تغییر دهید.

 برچسب کابینت یک نوع برچسب کاغذی خاص است که پشت آن خاصیت چسبندگی زیادی دارد و روی سطح کابینت می‌چسبد. این برچسب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را به اندازه دلخواه برش دهید و روی کابینت بچسبانید.

برخی از انواع برچسب کابینت قابل شستشو هم هستند و این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود که روی دوام برچسب‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. استفاده از انواع قابل شستشوی برچسب کابینت به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان لازم است، با خیال راحت سطح کابینت‌ها را با آب یا ماده شوینده تمیز کنید.

انواع برچسب و استیکر کابینت قابل شستشو
برای استفاده از برچسب کابینت سعی کنید از نوع قابل شستشوی آن استفاده کنید.

برچسب‌های کابینت در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید از میان انواع طرح‌های فانتزی، طرح چوب و نقش و نگارهای مختلف و حتی برچسب‌های مدل کابینت هایگلاس، طرح دلخواهتان را انتخاب کنید. به علاوه، استفاده از انواع برچسب کابینت به صورت ترکیبی نیز امکان‌پذیر است.

استفاده از برچسب کابینت آشپزخانه راهکاری ارزان برای تجربه دکوراسیون جدید
استفاده از برچسب کابینت یک راهکار ارزان‌قیمت برای ایجاد تغییری اساسی در آشپزخانه است.

شما می‌توانید تنها برای نوار دور کابینت‌ها یا بخش داخلی کابینت‌هایی که دارای حاشیه هستند، از برچسب کابینت استفاده کنید.

استفاده از برچسب به صورت ترکیبی در کنار رنگ‌کاری کابینت هم یک راهکار کاربردی برای ایجاد تنوع در ظاهر کابینت و همچنین برطرف کردن نقص‌های کابینت است. اگر به دنبال راه حلی اساسی‌تر برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه هستید، اما نمی‌خواهید هزینه‌ای به زیادی هزینه تعویض کابینت‌ها صرف کنید، می‌توانید با هزینه‌ای کمتر کابینت‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و روی بعضی از آن‌ها هم برچسب‌هایی خاص بچسبانید، مانند تصویر زیر:

ایده‌های خلاقانه و ارزان‌قیمت برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه
شما می‌توانید از برچسب کابینت به صورت ترکیبی روی برخی از بخش‌های کابینت خود استفاده کنید و یک طراحی منحصربه‌فرد در آشپزخانه داشته باشید.

راهکار جذاب دیگری که می‌توانید در هنگام استفاده از برچسب کابینت استفاده کنید، به کار بردن دو یا چند طرح برچسب در کنار هم است. می‌توانید ترکیبی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را انتخاب کنید و با اجرای یک طراحی منحصربه‌فرد، آشپزخانه‌‌تان را به مکانی متفاوت و جذاب تبدیل کنید. برخی برچسب‌های کابینت به صورت کلی یا مشابه روکش هستند و برخی دیگر به صورت یک طرح تک، مثلا یک گل یا چند برگ هستند. می‌توانید این دو مدل را هم با یکدیگر ترکیب کنید.

طرح و مدل استیکر کابینت آشپزخانه
شما می‌توانید از برچسب کابینت با طرح‌های مختلف به صورت ترکیبی روی کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید.

مزایا و معایب برچسب کابینت

در این بخش می‌توانید با مهم‌ترین مزایا و معایب انواع برچسب کابینت آشنا شوید:

مزیت‌های برچسب کابینت

  • اولین و مهم‌‌ترین دلیل استفاده از انواع برچسب کابینت، پایین بودن قیمت برچسب کابینت است. شما می‌توانید با کمترین هزینه، بیشترین تغییر را در دکوراسیون آشپزخانه خودتان ایجاد کنید.
  • تنوع زیاد طرح‌ها و رنگ‌های برچسب کابینت آن‌قدر زیاد است که می‌توانید با خیال راحت هر طرحی که دوست دارید را انتخاب کنید.
  • نصب سریع و راحت برچسب کابینت یکی دیگر از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. برای رنگ کردن یا تعمیر کابینت‌های آشپزخانه حداقل به چند روز زمان نیاز دارید، در حالی که نصب یک برچسب کمتر از چند ساعت از وقتتان را می‌گیرد. اگر فرصت و دقتش را داشته باشید، حتی نیازی به نصاب برای نصب برچسب کابینت هم نخواهید داشت.
  • نوع ضد آب برچسب‌ کابینت قابل شستشو است و تمیز کردن آن نیز بسیار ساده و بی‌دردسر است.
  • امکان تهیه برچسب‌های کابینت در اندازه‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی خودتان آن را به اندازه دلخواه برش دهید.
انواع طرح و رنگ برچسب نوسازی کابینت آشپزخانه
برچسب کابینت انواع متفاوتی دارد و طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار است.

معایب برچسب کابینت

  • برچسب کابینت معمولی که ضد آب نباشد، خیلی زود خراب می‌شود و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند.
  • به طور کلی دوام برچسب کابینت نسبت به روکش اصلی کابینت کمتر است.
  • اگر نصب برچسب کابینت درست انجام نشود، ظاهری زشت و نامناسب پیدا می‌کند.
  • زیبایی کابینتی که روی آن برچسب کار شده، هیچ‌گاه به اندازه روکش اصلی کابینت نیست.
انواع مدل روکش چسبی کابینت ضدآب
برچسب‌ کابینت معمولی مقاومت بسیار پایینی در برابر لکه و آب دارد و خیلی زود خراب می‌شود.

نصب برچسب کابینت

شما برای نصب برچسب کابینت باید ابتدا لوازم مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید. مهم‌ترین ابزارهایی که برای نصب برچسب کابینت نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • برچسب کابینت
  • کاتر
  • متر
  • کاردک پلاستیکی
  • سشوار
  • مداد

برای نصب برچسب کابینت بهتر است از فرد دیگری هم کمک بگیرید تا زیر برچسب حباب ایجاد نشود و ظاهر مناسبی پیدا کند. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای شروع نصب برچسب کابینت ابتدا باید سطح کابینت‌ها را به طور کامل تمیز کنید. وجود چربی و آلودگی روی کابینت می‌تواند از چسبیدن کامل برچسب روی کابینت‌ها جلوگیری کند.
مراحل تغییر ظاهر کابینت‌های قدیمی
قبل از نصب برچسب کابینت، باید سطح کابینت را به خوبی تمیز کنید.
  1. بعد از تمیز کردن کابینت با کمک یک دستمال خشک سطح کابینت را پاک کنید تا هیچ اثری از نم و رطوبت روی آن نباشد.
  2. حال زمان باز کردن دستگیره‌های کابینت است. به کمک یک پیچ‌گوشتی به آرامی دستگیره‌ها را جدا کنید.
جدا کردن دستگیره کابینت
برای نصب برچسب کابینت ابتدا باید دستگیره‌های کابینت‌ها را جدا کنید.
  1. برای چسباندن برچسب کابینت ابتدا کمی از لایه پشت آن را جدا کنید یک طرف گوشه برچسب را دقیق روی گوشه کابینت قرار دهید. توجه داشته باشید که برچسب و کابینت به طور کامل روی هم قرار بگیرند و برچسب صاف باشد.
  2. در این مرحله باید به آرامی لایه پشت برچسب را باز کنید و در حین باز کردن با کمک لبه کاردک، برچسب را روی کابینت بچسبانید. کاردک را روی هر قسمتی که احساس کردید هوا زیر برچسب ایجاد شده، بکشید تا هوا خارج شود.
مراحل نصب برچسب کابینت
برای نصب برچسب کابینت باید آن را با دقت روی کابینت بچسبانید و با کاردک هوای زیر برچسب را خارج کنید.
  1. بعد از اینکه برچسب را به طور کامل روی کابینت چسباندید، برای یکدست شدن آن از سشوار استفاده کنید. برای این کار اجازه دهید گرمای سشوار به همه بخش‌های برچسب برسد و هر جایی که به نظر می‌رسد حباب دارد را با کمک سشوار نرم و سپس صاف کنید.
نکات مهم چسباندن استیکر روی کابینت آشپزخانه
برای محکم شدن برچسب کابینت باید از گرمای سشوار استفاده کنید.
  1. در انتهای کار بخش اضافی اطراف برچسب و قسمت‌هایی که باید دستگیره نصب شود را با کمک مداد و متر مشخص کنید. با استفاده از کاتر و قیچی این بخش‌ها را به صورت دقیق برش دهید.
  2. بعد از اتمام کار، دستگیره‌ها را سر جای خود نصب و با کمک پیچ‌گوشتی محکم کنید.
نصب دستگیره و یراق‌آلات کابینت آشپزخانه
بعد از اتمام نصب برچسب کابینت باید دستگیره‌ها را سر جای خود نصب کنید.

به یاد داشته باشید که تنها کمی بی‌دقتی و عجله در زمان چسباندن برچسب کابینت می‌تواند چین و چروک‌های زشتی روی آن ایجاد کند. اگر تجربه و زمان کافی برای انجام دادن این کار را ندارید، می‌توانید از یک فرد باتجربه برای چسباندن برچسب کابینت کمک بگیرید.

نکات مهم چسباندن برچسب پی‌وی‌سی روی کابینت‌ها
تنها کمی بی‌دقتی در زمان نصب برچسب کابینت می‌تواند ظاهر کابینت‌ها را زشت و نامناسب کند.

 قیمت برچسب کابینت

برچسب‌های کابینت انواع مختلفی دارند که در کیفیت‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند. به طور معمول برچسب‌های قابل شستشو قیمت گران‌تری نسبت به برچسب‌های معمولی دارند و نوع برند و همچنین مقدار برچسب مورد نیاز شما برای کابینت‌ها نیز می‌تواند روی هزینه کلی تأثیر بگذارد. با توجه به نوسانات قیمت بازار بهتر است برای خرید انواع برچسب کابینت ابتدا از چند فروشگاه معتبر پرس‌وجو کنید و بعد از مطمئن شدن از قیمت برچسب کابینت، اقدام به خرید آن کنید. به طور کلی قیمت برچسب کابینت از متری 7 هزار تومان شروع می‌شود و هر چقدر جنس، کیفیت و برند محصول بهتر و شناخته‌ شده‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

در زمان خرید برچسب کابینت توجه داشته باشید که عرض برچسب‌ها با هم متفاوت است و برچسب‌هایی که عرض کمتری دارند، ارزان‌تر هستند. بهتر است قبل از خرید برچسب کابینت طول و عرض کابینت‌ها را با دقت اندازه بگیرید و به مقداری که نیاز دارید، آن را تهیه کنید.

خرید انواع برچسب و استیکر برای بازسازی کابینت آشپزخانه قدیمی
قبل از خرید برچسب کابینت، طول و عرض کابینت‌ها را اندازه بگیرید و برچسب را به اندازه مورد نیازتان تهیه کنید.

سخن آخر

قبل از استفاده از برچسب کابینت در مورد طرح و رنگ مورد نظرتان خوب فکر کنید. می‌توانید در سرویس‌های جست‌وجوی عکس (مثل پینترست) هم نمونه‌های طرح‌های مختلف را ببینید تا برای این کار ایده بگیرید. سعی کنید برای انتخاب برچسب کابینت از طرحی متناسب با سبک آشپزخانه خودتان استفاده کنید و اگر دوست ندارید بعد از چند ماه با ظاهر نامناسب کابینت‌ها روبرو شوید، از نوع ضدآب و قابل شستشوی برچسب‌ها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از برچسب هیچ‌گاه نمی‌تواند در دراز مدت مثل روکش اصلی کابینت عمل کند و دوام پایین‌تر و ظاهر معمولی‌تری دارد. اگر دوست دارید ظاهر آشپزخانه شما لوکس و زیبا به نظر برسد و تا مدت‌ها آسیبی به آن وارد نشود، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و از یک کابینت‌ساز مطمئن برای طراحی و ساخت کابینت‌های جدید، کمک بگیرید. استادکار با معرفی بهترین کابینت‌کاران در سطح تهران به شما کمک می‌کند تا آشپزخانه خود را به همان مکانی که دوست دارید تبدیل کنید.

 

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =