ایده‌های ارزان و جذاب برای طراحی داخلی آشپزخانه

0

اگر خانه خودمان را داشته باشیم قطعا صرف هزینه‌های زیاد برای طراحی داخلی آشپزخانه به چشم نمی‌آید و ایده بسیار خوبی هم است. اما اگر مستاجر باشیم چه می‌شود؟ یعنی باید قید زیبایی خانه‌‌مان را بزنیم چون مستاجر هستیم و نباید پول زیادی خرج خانه کنیم؟ اینطور نیست. زیرا گاهی اوقات می‌توان از ایده‌های ارزان طراحی آشپزخانه استفاده کرد. اگر می‌خواهید با ایده‌های ارزان آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید. با استادکار همراه باشید .

اهمیت طراحی داخلی آشپزخانه

وجود یک آشپزخانه زیبا و دلنشین در هر خانه‌ای از واجبات است. چون آشپزخانه جز فضاهایی است که افراد خانواده بیشترین زمان را در آن محیط می‌گذرانند. پس اهمیت به ظاهر و زیبایی آن باعث می‌شود روحیه افراد خانواده نیز شاداب شود. به همین خاطر ما ایده‌های بسیار جذاب و البته ارزان را برای تمام افرادی که می‌خواهند طراحی داخلی آشپزخانه مدرن و یا طراحی داخلی آشپزخانه لوکس انجام دهند  برای شما در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

چیدمان آشپزخانه را تغییر دهید

یک ایده بسیار خوب برای تغییر حال و هوای دکوراسیون داخلی آشپزخانه این است که یک میز ناهار خوری را در وسط آشپزخانه بگذاریم و زیر آن یک قالیچه کوچ نیز پهن کنیم. اگر میز ناهارخوری شما قدیمی شده می‌توانید آن را با سلیقه خودتان رنگ کنید و یا اگر میز ناهارخوری ندارید یک میز جمع و جور با دو یا سه صندلی بگذارید. سعی کنید روی میز ناهارخوری را نیز با انواع لوازم تزیینی مثل گل طبیعی، بشقاب، شمع و یا یک رومیزی زیبا تزیین کنید.

اگر آشپزخانه شما اپن دارد می‌توانید از همان اپن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید و فقط تزیینات روی آن را بیشتر کنید.
اگر آشپزخانه شما اپن دارد می‌توانید از همان اپن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید و فقط تزیینات روی آن را بیشتر کنید.

کابینت اضافه کنید

اگر نمی‌توانید به مدل چیدمان کابینت‌های آشپزخانه خود دست بزنید هیچ ایرادی ندارد. یکی از ایده‌های ارزان طراحی داخلی آشپزخانه، اضافه کردن کابینت است. مثلا می‌توانید یک کابینت سوپر مارکت اضافه کنید و یا اگر بالای کابینت فضای خالی دارید و ظاهر کابینت‌ها ساده است می‌توانید سر ستون‌های از پیش آماده شده از بازار خریداری کنید و بالای کابینت‌ها نصب کنید.

اضافه کردن کابینت با ارتفاع کم باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر جلوه کند.
اضافه کردن کابینت با ارتفاع کم باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگتر جلوه کند.

متریال‌ها را تغییر دهید

گاهی اوقات شما می‌توانید با یک تغییر متریال به کلی رنگ و بوی آشپزخانه را تغییر دهید. به طور مثال اگر آشپزخانه‌تان اپن دارد می‌توانید سطح رویه اپن را با یک سنگ مرمر یا حتی یک سنگ ارزان با طرح مرمر یا هر طرح دیگری که دوست دارید تعویض کنید. این ایده برای طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک بسیار کاربردی است.

استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ، چوب و یا آجر سفال می‌تواند در تزیین طراحی داخلی آشپزخانه به ما کمک کند.
استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ، چوب و یا آجر سفال می‌تواند در تزیین طراحی داخلی آشپزخانه به ما کمک کند.

فضاسازی کنید

اگر آشپزخانه شما فضای بزرگی دارد و اکثر فضاهای آن بی‌خود و بی‌جهت خالی است می‌توانید از تمام فضاها استفاده کاربردی کنید. مثلا می‌توانید بخشی از آن را به مطالعه میان روز اختصاص دهید و با یک میز و کتاب یا یک لپ‌تاپ تزیین کنید. یا اگر اهل گل و گیاه هستید بخشی از آشپزخانه خود را که نور کافی دارد، به گل و گیاه‌های خانگی اختصاص دهید. این ایده‌های ارزان طراحی داخلی آشپزخانه می‌تواند فضا را پویاتر و شاداب‌تر جلوه دهد.

وسایل دکوری را فراموش نکنید

یکی دیگر از ایده‌های ارزان طراحی داخلی آشپزخانه، استفاده از وسایل دکوری متنوع است. به طور مثال شما می‌توانید روی درب یخچال را با عکس‌های متنوع طراحی کنید یا مثلا چند مجسمه مختلف بر روی اپن یا ویترین آشپزخانه قرار دهید. اگر اهل ظرف‌های سفالی رنگی و یا مسی هستید نیز می‌توانید با آن‌ها فضای آشپزخانه را تزیین کنید.

به نورپردازی آشپزخانه توجه کنید

فرقی ندارید شما در حال طراحی آشپزخانه مدرن هستید و یا می‌خواهید تغییراتی در طراحی داخلی آشپزخانه لوکس خود بدهید در هر صورت اصلا نباید اهمیت نورپردازی را در جلوه و زیبایی آشپزخانه دست کم گرفت. نور آشپزخانه باید استاندارد باشد و حال برای تزیین بیشتر می‌توان در بعضی از نقاط از چراغ‌های هالوژن استفاده کرد و یا بالای اپن آشپزخانه را با لوسترهای دکوری تزیین کرد.

سخن پایانی

اگر بیشترین زمان از روز را در خانه سپری می‌کنید و یا اگر به خانه‌تان به عنوان یک منبع آرامش نگاه می‌کنید حتما به فضاهای داخلی خانه‌‌تان و ظاهر آن‌ها توجه کنید. قطعا همانطور که با ایده‌های ارزان می‌توان طراحی آشپزخانه را تغییر داد، بقیه فضاها را نیز می‌توان با خلاقیت و صرف مقدار کمی هزینه زیبا ساخت. اگر شما هم جز دسته افراد خلاق و ایده‌پرداز هستید می‌توانید ایده‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. با توجه به فصل پیشنهاد می کنیم مقاله نظافت منزل در فصول مختلف سال را مطالعه کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + یک =