تمیز کردن شرکت و چک لیست اجرای آن؛ آموزش کامل

0

برای آنکه دفتر کارتان همیشه مرتب باشد، باید برای تمیز کردن شرکت یک برنامه مشخص داشته باشید. بهترین راه این است که یک چک لیست برای نظافت شرکت تنظیم کرده و هر روز برطبق آن محل کارتان را تمیز کنید.

بدین ترتیب همیشه اتاق کارتان آماده پذیرایی از میهمانان خواهد بود و وقتی دنبال چیزی هستید خیلی راحت و سریع می توانید آن را پیدا کنید.

علاوه بر چک لیست روزانه تمیز کردن شرکت، چک لیستی هم برای انجام هفتگی و ماهانه کارها وجود دارد تا کارهایی که نیازی نیست هر روزه انجام شود را طبق آن چک لیست هفته ای یک بار و یا ماهی یک بار انجام دهید.

البته باید به این نکته توجه کنید که در دفترهای بزرگتر، کار سخت است و تمیز کردن دفترهای کوچکتر، با پرسنل کمتر، راحت تر خواهد بود. در این گزارش قصد داریم تا راهنمای کامل تمیز کردن شرکت را برایتان شرح دهیم.

چک لیست تمیز کردن شرکت به صورت روزانه

تمیز کردن شرکت به صورت روزانه کار ساده ای است که به زمان زیادی هم نیازی ندارد و به نظافت روزانه بخشهای مختلف دفتر، از جمله لابی شرکت، اتاقهای کار، سرویس های بهداشتی، اتاق انتظار و آشپزخانه خلاصه می شود.

نظافت روزانه لابی، اتاق‌های کار و اتاق انتظار

  • جاروکشیدن کف سالن، اتاق ها، فرشها و پادری ها
  • تی کشیدن کف سالن و اتاق ها
  • خالی کردن سطل زباله و شستشوی آنها در صورت نیاز و سپس گذاشتن کیسه زباله جدید در داخل سطل زباله ها
  • گرد گیری و تمیز کردن شیشه روی میزها با استفاده از شیشه شور
  • گردگیری تابلوهای نصب شده روی دیوارها
  • تمیز کردن دستگیره درها، کلید و پریزها و قفسه های کمدها
تمیز کردن شرکت به صورت روزانه
تمیز کردن شرکت به صورت روزانه

نظافت روزانه سرویس های بهداشتی و آشپزخانه

  • خالی کردن سطل زباله و شستشوی آن در صورت نیاز و سپس گذاشتن کیسه زباله جدید در داخل سطل
  • تی کشیدن کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی و سپس شستشوی تی
  • شستشوی سینک ظرفشویی و سینک روشویی و توالتها
  • تمیز کردن دستگیره درها و کلید و پریزها
  • پر کردن مخزن مایع دستشویی و مایع ظرفشویی
  • چک کردن دستمال توالت و یا دستمال آشپزخانه و گذاشتن دستمال جدید در صورت نیاز
  • چیدن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی (درصورت وجود ماشین ظرفشویی) و در غیر این صورت، شستن و مرتب کردن ظروف و خالی کردن آبچکان
  • تمیز کردن آئینه های دستشویی و سطوح روی کابینت و قفسه ها
  • استفاده از اسپری ضدعفونی کننده در توالت و سینک
  • تمیز کردن آسانسور و پله های منتهی به طبقه شما
  • بیرون گذاشتن زباله ها
نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

چک لیست تمیز کردن شرکت به صورت هفتگی

تمیز کردن شرکت به صورت هفتگی به زمان بیشتری نیاز دارد؛ چرا که نظافت عمقی تری است و باعث می شود تا محیط کار برای کارمندان و میهمانان تبدیل به محیطی بهداشتی و سالم شود. چک لیست نظافت هفتگی شرکت بدین ترتیب است:

  • گردگیری و نظافت کامل بخش های چوبی، از کتابخانه و قفسه ها تا کف زمین و میزهای کنفرانس
  • تمیز کردن پنجره ها؛ از داخل و خارج
  • خالی کردن یخچال از غذاها و موادغذایی کهنه؛ تمیز و ضدعفونی کردن یخچال
  • خالی کردن و ضدعفونی کردن تمام سطل زباله ها و گذاشتن کیسه زباله جدید
تمیز کردن پنجره ها
تمیز کردن پنجره ها

چک لیست تمیز کردن شرکت به صورت ماهانه

تمیز کردن شرکت به صورت ماهانه، یک نظافت اساسی و کامل است و در جریان آن بخش هایی موردتوجه قرار می گیرد که در نظافت روزانه و هفتگی نادیده گرفته می شوند. چک لیست نظافت ماهانه شرکت بدین ترتیب است:

  • جاروبرقی کشیدن روی تمام صندلی ها و مبلها و تمیز کردن آنها در صورت لزوم
  • جاروبرقی کشیدن دریچه کولر و گرماساز و تمام دریچه ها و منافذ
  • گردگیری سطوح مرتفع مثل لوسترها
  • جاروبرقی کشیدن و نظافت عمقی تمام گوشه و کناره ها که در نظافت روزانه نادیده گرفته می شوند
تمیز کردن دریچه کولر و وسایل گرماساز
تمیز کردن دریچه کولر و وسایل گرماساز

سخن آخر

آنچه مسلم است این است که نظافت منزل و محل کار تفاوتهای زیادی با هم دارند. استفاده از چک لیست و برنامه نظافت شرکت به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به شما کمک می کند تا محیط کاری تمیز و سالم داشته باشید.

در نتیجه هم کارمندان و هم مراجعان شما از این محیط تمیز بهره خواهند برد. ضدعفونی کردن سطوح، امکان پخش شدن ویروس و باکتری های بیماری زا را هم کمتر می کند. البته هر شرکت و یا دفتر بسته به نوع فعالیتش، ممکن است به فعالیت های نظافتی خاصی نیاز داشته باشد ولی ما دراین گزارش اصول کلی تمیز کردن شرکت را عنوان کردیم.

اگر هرروزه این کارها انجام شود، دیگر نیازی به نظافت های طولانی دفتر کار نخواهد بود. اگر دراین زمینه تجربه متفاوتی دارید، حتما این تجربه را با ما در میان بگذارید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار
تمیز کردن شرکت
تمیز کردن شرکت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + هفده =