راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی

2

در مقاله قبل به راهنمای کامل نصب کاغذ دیواری پرداختیم در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی با دید باز تر انجام دهید . را تا به حال تصاویر قبل و بعد بعضی خانه‌های بازسازی شده را دیده‌اید؟ بعضی از آن‌ها بسیار خیره‌کننده هستند با اینکه در عمل تغییرات خیلی بزرگی در آن‌ها صورت نگرفته است. در اکثر آن‌ها یکی از مهم‌ترین تغییرات مربوط به دیوارها است. کاغذ دیواری! بله کاغذ دیواری می‌تواند تمام معادلات را به هم بریزد، در صورتی که درست انتخاب شود. با انتخاب درست کاغذ دیواری علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت بصری می‌توان فضا را بنا به نیاز خود بزرگ‌تر، گرم‌تر و یا سردتر نشان داد و یا حتی نقص‌ها را پنهان کرد.

پس کاغذ دیواری علاوه بر زیباسازی فضا ابزاری است برای اصلاح ایرادات موجود در فضای موردنظر. همین مسئله انتخاب کاغذ دیواری را حساس‌تر و مهم‌تر می‌کند. برای مثال اگر سقف خانه کوتاه باشد می‌توان با انتخاب کاغذ دیواری با طرح راه‌راه عمودی آن را بلندتر نشان داد و یا کاغذ دیواری پذیرایی کوچک بهتر است روشن و خلوت باشد تا فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهد. با اپلیکیشن درخواست خدمات استادکار همراه باشید .

برای انتخاب کاغذ دیواری هر قسمت از خانه باید ویژگی‌های مختلفی را مدنظر داشت، در این مطلب قصد داریم با ارائه‌ی نکاتی شما را در مورد انتخاب درست کاغذ دیواری پذیرایی راهنمایی کنیم. انتخاب کاغذ دیواری متکی بر داستانی است که می‌خواهید در مورد فضای خود بگویید! بله این یک انتخاب شخصی است و بخش اصلی آن از غرایز و علایق شما ریشه می‌گیرد.

این فضا متعلق به شماست و این شما هستید که قرار است بیشترین زمان را در آن بگذرانید پس به صدای دلتان گوش دهید. کافی است کمی در مورد اصول اولیه و باید و نبایدهای اصلی انتخاب کاغذ دیواری مطالعه کنید، بعد از آن غریزه خود را دنبال کنید و وقتی انتخاب شما شکل گرفت همان را انجام دهید. بهتر است نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری بخوانید .

نکات لازم برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری نوعی پوشش تزیینی برای سطوح دیوارهای داخلی اتاق و حتی ساختمان های بزرگ است و یکی از ابزارهای کاربردی در طراحی داخلی به شمار می‌آید.

نکات لازم برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

معانی و تأثیر رنگ ها را در نظر بگیرید

رنگ می‌تواند حال و هوای فضا را تعیین کند. رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی باید هوشمندانه و هدفمند انتخاب شود. برای ایجاد یک فضای بزرگ‌تر و سقف بلندتر، الگوهایی با پس‌زمینه رنگ‌های سرد مانند سبز، آبی یا بنفش را انتخاب کنید.

رنگ‌های سرد ملایم حس آرامش را ایجاد می‌کنند در حالی که رنگ‌های سردِ شدید و قوی‌تر، حس طراوت و تازگی را همراه با منظره‌ای چشمگیر به وجود می‌آورند. رنگ‌های گرم مثل زرد و قرمز و نارنجی حس گرما و هیجان و سرزندگی ایجاد می‌کنند و فضا را گرم‌تر می‌کنند. این رنگ ها برای نقاط سردتر و همچنین اتاق‌های شمالی انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند و به‌طور کلی هیجان بیشتری ایجاد می‌کنند.

اندازه‌ی اتاق پذیرایی را در نظر بگیرید

اندازه اتاق یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی است، اگر با فضای کوچکی روبرو هستیم محدودیت‌هایی در انتخاب خواهیم داشت، برای مثال بهتر است از رنگ‌های روشن، طرح‌های ساده و خلوت و یا کاغذ دیواری‌هایی با طرح راه‌راه عمودی با رنگ ملایم استفاده کنیم تا فضا را دل‌بازتر و بزرگ‌تر نشان دهیم. اگر فضای بزرگی در دسترس داریم دست ‌بازتری در انتخاب داریم و حتی می‌توانیم از کاغذ دیواری سه‌بعدی پذیرایی استفاده کنیم و جذابیت فضا را بیشتر کنیم. اگر قصد دارید کاغذ دیواری خانه خود را عوض کنید بهتر است بدانید هزینه اجرای کاغذ دیواری چطور محاسبه می‌شود؟ .

هزینه اجرای کاغذ دیواری چطور محاسبه می‌شود
استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی در خانه و ساختمان های نوساز امروزی بسیار رایج شده است. این نوع کاغذ دیواری با توجه به تنوع فراوانی که دارند با کمی خلاقیت به طور کامل فضای درون خود را متحول می‌کنند، با این حال استفاده از آن‌ها برای محیط و اتاق­های کوچک مناسب نیست.

بازی با نور

اگر فضای پذیرایی نورگیری مناسبی ندارد و یا بدون پنجره و نسبتاً تاریک است بهتر است برای کاغذ دیواری پذیرایی دنبال طرح و رنگی باشید که نور را در اطراف اتاق انعکاس دهد و پخش کند. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های زمینه‌ی روشن و طرح و چاپ‌های متالیک یا پر زرق‌وبرق. همچنین الگوهایی با سطوح صاف و منعکس کننده نور بیشتر را در نظر بگیرید. رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند، دیوارها را به هم نزدیک‌تر نشان می‌دهد و در نهایت اتاق کوچک‌تر دیده می‌شود. سطوح متخلخل نیز باعث می‌شود دیوارها تیره‌تر به نظر بیایند.

نقوص دیوار را با کاغذ دیواری بافت دار پنهان کنید

اگر دیوار اتاق پذیرایی شما نقص یا ایرادی دارد که می‌خواهید آن را پنهان کنید، بهترین راه این است که طرح کاغذ دیواری پذیرایی شامل بافت‌های قابل لمس و برجسته باشد، مانند بافت‌های برجسته‌ی پارچه‌ای یا چاپ‌های فلزی یا حتی بافت‌های شبیه‌سازی شده‌ی چوب، مرمر و چرم. الگوهایی با طراحی لایه‌ای نیز می‌تواند درکی از بافت را ایجاد کند.

نقوص دیوار را با کاغذ دیواری بافت دار پنهان کنید
استفاده از کاغذ دیواری برای پنهان کردن خرابی یا نقص دیوار با اینکه نتیجه قابل قبولی دارد ولی محدودیت هایی نیز دارد، برای مثال شما نمیتوانید نم روی دیوار اتاق را فقط با کاغذ دیواری بپوشانید! زیرا ممکن است در طولانی مدت به طور کامل دیوار آسیب ببیند. پیشنهاد ما استفاده از این گزینه برای مواقع ضروری و موقت است.

یک سبک مناسب را انتخاب کنید

مدل کاغذ دیواری پذیرایی باید با دکوراسیون کلی فضا سازگار باشد. با کف‌پوش خانه و همچنین مبلمان و وسایل تزیینی خانه. برای یک اتاق پذیرایی رسمی، الگوهای بزرگ با رنگ‌های چشمگیر را انتخاب کنید،

برای سبک‌های سرگرم‌کننده، بامزه و سرزنده از کاغذ دیواری‌هایی با نقوش ریز استفاده کنید که دارای فضای خالی زیاد و منظم هستند(مثل طرح‌های خال‌خالی و نقطه‌نقطه). اگر دکوراسیون مدنظرتان کلاسیک است می‌توانید از کاغذ دیواری‌های DAMASK  استفاده کنید که بسیار متنوع هستند و انتخاب‌های زیادی به شما می‌دهند و یا اگر سبک مدرن را می‌پسندید می‌توانید برای کاغذ دیواری سالن پذیرایی از طرح‌های راه‌راه یا نقوش هندسی و طرح‌های متالیک یا نقاشی‌های آبستره استفاده کنید. اگر دنبال ایجاد فضایی رمانتیک‌تر هستید می‌توانید از طرح‌های ظریف و گل‌دار و از رنگ‌های ملایم و پاستلی استفاده کنید.

دید کلی داشته باشید و خلاق باشید

برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و به‌طور کلی هر فضایی که مدنظر دارید علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم باید هماهنگی کلی را در فضای موردنظرتان در نظر بگیرید. برای مثال اگر کف‌پوش‌ها طرح دار هستند ترجیحاً از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و خلوت استفاده کنید.

ذهنتان را محدود نکنید و با در نظر گرفتن نکاتی که ذکر کردیم از خلاقیت و سلیقه‌ی خود بهره بگیرید و دست به خلق فضای موردعلاقه‌تان بزنید. می‌توانید در فضای اتاق پذیرایی‌تان از دو کاغذ دیواری مختلف استفاده کنید. به شرطی که هارمونی و هماهنگی کلی را در نظر بگیرید. استفاده از طرح‌های راه‌راه عمودی کم‌رنگ در کنار طرح‌های گل‌دار و خلوت می‌تواند منظره‌ی زیبا و چشم‌نوازی را خلق کند.

در انتخاب کاغذ دیواری هارمونی و هماهنگی کلی اتاق پذیرایی را در نظر بگیرید
اصل مهم در به کار بردن چند نوع کاغذ دیواری در پذیرایی، توجه به هارمونی و هماهنگی رنگ­ها است. البته که این موضوع بسیار به سلیقه شما بستگی دارد ولی علاوه نکاتی که ذکر کردیم، پیشنهاد می­کنیم حتما نمونه­های زیادی را ببینید تا تناسب مد نظر طراحان داخلی را متوجه شوید.

نتیجه گیری

داشتن اطلاعات درزمینه‌ی دکوراسیون خانه و طراحی فضاهای مختلف خانه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد اما در بعضی موارد بهترین راه استفاده از کمک و مشاوره‌ی متخصصین طراحی داخلی است، چرا که آن‌ها با داشتن اطلاعات تخصصی در این زمینه علاوه بر کمک برای گرفتن بهترین تصمیم در راستای سلیقه و علایقمان، می‌توانند کمک کنند تا از حداقل بودجه‌ی خود بهترین استفاده را داشته باشیم. مشاوران و متخصصان استادکار مفتخرند که در این مسیر کنار شما باشند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منابع:  BHG l amara l interiordesign

2 نظرات
  1. عرفان می گوید

    دوستان مصرف سوخت ماشین بالا هس بعد خطا درسنسور اکسیژن ثبت کرده مشکل ازکجا هس اگه یکی برام ایمیل کنه مشکلشو ممنون میشم
    soh******0@gmail.com

  2. محمود می گوید

    سلام ماشین من ریو هستش وقتی کولر از ماشین میگیریم دوره موتور خیلی پایین میاد وکمپرسور قطع میکنه کمی بالاتر میاد دلیلش چیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =