راهنمای کامل انتخاب چسب کاغذ دیواری

3

استفاده از کاغذ دیواری در زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون مدرن امروزی نقش بسیار مهمی دارد. اضافه کردن طرح و رنگی جذاب به دیوارهای خانه که می‌‌تواند فضای شما را زیباتر از همیشه نشان دهد و نقص و مشکلات دیوار را به‌سادگی بپوشاند. ممکن است دوست داشته باشید خودتان اقدام به نصب کاغذ دیواری منزلتان کنید و شاید این موضوع ذهنتان را درگیر کرده است که بهترین مارک چسب کاغذ دیواری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در خرید چسب کاغذ دیواری بهتر است چه نکاتی را مدنظر قرار دهید.

 در این مقاله با استادکار همراه شوید تا با هم با بهترین فرمول چسب کاغذ دیواری آشنا شویم و نکات جالبی در مورد خرید چسب کاغذ دیواری یاد بگیریم.

اهمیت چسب کاغذ دیواری

انتخاب چسب کاغذ دیواری مناسب یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی است که باید برای نصب کاغذ دیواری منزلتان به آن توجه کنید. برای اینکه بتوانید صفحات کاغذ دیواری را به‌ درستی بر روی دیوار بچسبانید باید چسبی متناسب با جنس کاغذ دیواری و نوع دیواری که قصد کاغذ کردن آن را دارید انتخاب کنید. درواقع هر فرمول چسب کاغذ دیواری متناسب با جنس مناسبی از کاغذ دیواری طراحی شده و باید این موضوع را حتماً در کارتان مد نظر قرار دهید.

انتخاب چسب کاغذ دیواری مناسب یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی است که باید برای نصب کاغذ دیواری منزلتان به آن توجه کنید
انتخاب چسب کاغذ دیواری مناسب یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی است که باید برای نصب کاغذ دیواری منزلتان به آن توجه کنید

از طرفی غلظت چسب کاغذ دیواری باید به میزانی باشد که توانایی نگهداری کاغذ در سطوح بلند و وسیع را داشته باشد و اگر تنها کمی آن را رقیق‌تر درست کنید احتمال افتادن کاغذ دیواری تا قبل از خشک شدن آن وجود خواهد داشت.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در قدیم در مورد چسب کاغذ دیواری وجود داشت بوی شدید حلال چسب و دیر خشک شدن آن بود. امروزه انواع چسب کاغذ دیواری با قدرت چسبندگی بالا و فرمولاسیون بدون بو ایجاد شده که جایگزین چسب کاغذ دیواری مدل‌های پیشین شده است. یکی از رایج‌ترین مدل‌های این چسب‌ها به صورت پودری بوده و بر پایه آب تهیه می‌شوند و به همین دلیل بوی بدی ندارند و در کنار سرعت بالایی که در خشک شدن دارند، می‌توان غلطت آن را متناسب با نیاز تعیین و استفاده نمود. زمانی که چسب کاغذ دیواری خود را از برند معتبر و مناسبی تهیه نکنید ممکن است در هنگام حل کردن آن در آب متوجه شوید گلوله گلوله شده و موجب نامرتب شدن کارتان می‌شود. این موضوع معمولاً به دلیل فرمولاسیون نامناسب به کار رفته در ساختار این چسب‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بدانید همه‌چیز درباره قیمت و سفارش نصب پرده منازل و محیط کار

انواع مدل‌های چسب کاغذ دیواری

به‌طورکلی برای چسباندن کاغذی دیواری به سطح دیوار ۵ نوع چسب وجود دارد:

  1. چسب پودری با حلال آب سرد

این چسب‌ها به صورت پودری بوده و از گندم و سیب‌زمینی تهیه می‌شوند. برای استفاده از آن تنها کافی است که مقداری آب به پودرتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که چسب پودری بیشتر توسط افراد باتجربه مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا غلظت چسب در آن اهمیت زیادی دارد.

یکی از مزیت‌های استفاده از این نوع چسب‌ها این است که چسبندگی بالایی دارند اما دیر خشک می‌شوند. به همین دلیل به افراد اجازه می‌دهد تا اشتباهات خود را اصلاح کنند. تعیین غلظت مناسب چسب در مورد جنس‌های مختلف کاغذ دیواری نیز یکی دیگر از مزیت‌های این چسب‌ها محسوب می‌شود. به‌علاوه افرادی که دوست دارند بعد از مدتی کاغذ دیواری خود را تعویض کنند و یا آن را کنده و دوباره از رنگ استفاده کنند، با استفاده از این چسب‌های پودری می‌توانند بعد از جدا کردن کاغذ از دیوار جای آن را تنها با استفاده از اسپری آب از روی دیوار پاک کنند.

چسب پودری با حلال آب سرد که از گندم و سیب‌زمینی تهیه می‌شود
چسب پودری با حلال آب سرد که از گندم و سیب‌زمینی تهیه می‌شود
  1. استفاده از چسب همه‌منظوره

این نوع از چسب‌ها به‌صورت پودری هستند و حلال آن‌ها نیز آب است. از مهم‌ترین مزایای این چسب‌ها ضد قارچ و ضد کپک بودن آن است و این موضوع در قسمت‌هایی از دیوار که در معرض رطوبت قرار دارند، اهمیت بیشتری دارد. برای تهیه این چسب بهتر است طبق دستورالعملی که بر روی بسته آن نوشته شده عمل کنید.

از مهم‌ترین مزایای چسب‌های همه منظوره ضد قارچ و ضد کپک بودن آن است.
از مهم‌ترین مزایای چسب‌های همه منظوره ضد قارچ و ضد کپک بودن آن است.
  1. چسب کاغذ دیواری با چسبندگی فوق‌العاده

این نوع از چسب‌ها به‌سرعت خشک می‌شوند و معمولاً بیشتر برای کاغذ دیواری‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیار محکم هستند و به‌ راحتی از دیوار جدا نمی‌شوند و از طرفی نیز فرد متخصص فرصت کمی برای جبران خطا دارد. افراد مبتدی بهتر است از این مدل چسب‌ها استفاده نکنند.

  1. چسب فوری یا چسب پوستری

یکی از چسب‌های مورد استفاده برای نصب کاغذی دیواری که کمترین تأثیر را بر ظاهر کاغذ دیواری دارد و تغییری در ساختار آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

  1. چسب مایع آماده مصرف

این نوع از چسب‌ها به‌صورت مایع بوده و آماده مصرف هستند و قیمت بالایی دارند. به همین دلیل بیشتر از آن برای کارهای ترمیمی استفاده می‌شود و معمولاً کمتر برای نصب کاغذ دیواری به‌ طور کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید گیاهان مناسب برای اداره

یکی از گران‌ترین انواع چسب کاغذ دیواری چسب مایع آماده مصرف است
یکی از گران‌ترین انواع چسب کاغذ دیواری چسب مایع آماده مصرف است

مواردی که باید در هنگام خرید چسب کاغذ دیواری به آن توجه کنید

در هنگام خرید چسب کاغذ دیواری بهتر است چند مورد را حتماً در نظر داشته باشید:

  • چسب مورد نظرتان را با توجه به جنس و وزن کاغذ دیواری و دیواری که قصد چسباندن کاغذ بر روی آن را دارید، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برخی مواقع جنس دیوار طوری است که بهتر است از چسب‌های محکم‌تر با غلظت بالاتر استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که همانطور که به طرح، جنس و ظاهر کاغذ دیواری‌تان اهمیت می‌دهید، حتماً از چسب معتبر و مرغوبی نیز استفاده کنید تا هم جلوه زیباتری به کارتان دهد و هم به خاطر کمتر هزینه کردن در چسب مجبور نشوید هزینه زیادی را برای بازسازی کاغذ دیواری‌های باز شده‌تان انجام دهید.
  • ابزارهای مورد نیاز برای نصب را همانند غلطک چسب کاغذ دیواری و لوازمی که برای زیرسازی کار نیاز دارید فراموش نکنید. برخی دیوارهایی که دارای ترک و سوراخ هستند باید قبل از شروع کار با بتونه یا گچ مسطح شوند. بر روی دیوارهای گچی روغن پرایمر زده شود و لکه‌های تیره باید به‌ وسیله رنگ سفید پوشانده شوند.
یکی از ابزارهای مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری غلطک چسب کاغذ دیواری است.
یکی از ابزارهای مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری غلطک چسب کاغذ دیواری است.

جمع‌بندی

در این مقاله با استادکار یاد گرفتیم که چطور چسب مناسبی برای نصب کاغذ دیواری انتخاب کنیم و با انواع کاغذ دیواری و نکات حائز اهمیت در مورد این موضوع نیز آشنا شدیم. اگر شما هم به نصب کاغذ دیواری علاقه دارید و دوست دارید این کار را خودتان انجام دهید، بهتر است در مورد خرید چسب و نحوه استفاده از آن حتماً این نکات را به کار بگیرید. در انتها پیشنهاد می کنیم مقاله ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در طراحی دکوراسیون را نیز بخوانید .

اگر تجربه‌ای در زمینه استفاده از نوع خاصی از چسب کاغذ دیواری دارید حتما با استادکار در میان بگذارید.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار
3 نظرات
  1. M می گوید

    علت کپک زدن کاغذدیواری بعدازنصب چسب زیاد زدنه لطفا جواب بدید

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. در مورد موضوعی که مطرح کردید ممکنه چند مورد اتفاق افتاده باشه:
      1. دیوار از ابتدا نم داشته و قبل از نصب کاغذ دیواری مشکل برطرف نشده.
      2. از اونجایی که حلال چسب کاغذ دیواری آبه، ممکنه میزان آب رو زیاد به چسب اضافه کرده باشید و میزان چسب زیادی روی سطح زدید که در کنار رطوبت هوا و نداشتن تهویه مناسب موجب ایجاد کپک شده.
      3. تهویه مناسب بعد از نصب کاغذ دیواری و در زمان خشک شدن چسب اهمیت زیاده داره که ممکنه رعایت نشده باشد.
      4.استفاده از کاغذ دیواری بی کیفیت پی وی سی که هوا را از خود خارج نمی کنه هم میتونه دلیل دیگه ای باشه.
      شما ابتدا باید علت بروز این مشکل رو پیدا کنید و بعد اقدام به رفع آن کنید.

  2. مجتبی می گوید

    سلام
    با تشکر از مطالب گرانبهاتون
    یک پوستر دارم میخوام نصب کنم میتونم از چسب چوب شمال و بی رنگ استفاده کنم به جای چسب کاغذ دیواری؟
    ضمنا نوع کاغذی که استفاده شده ضخیمه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 12 =