در انتخاب تابلو دیواری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

0

زمانی‌که قصد دارید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید، یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوید، انتخاب آثار هنری مناسب برای دیوارهای خانه خواهد بود. بهترین راه نیز پرسش از طراحان است: چگونه باید تابلو دیواری مناسبی انتخاب کنید؟ احتمالا طراح مورد نظر صحبت خود را با این جمله آغاز می‌کند که در انتخاب بهترین تابلو برای دیوارهای خانه دستورالعمل‌هایی وجود دارد و باید به آن‌ها توجه داشته باشید. اما اگر طراحی را در اطراف خود نمی‌شناسید که این سوال شما را پاسخ دهید، ما به شما این دستورالعمل‌ها را می‌گوییم.

چرا برای خرید تابلو دیواری هزینه کنیم؟

بسیاری از افراد هیچ علاقه‌ای به خرید آثار هنری ندارند، حتی گاهی از خرید آثار هنری گران‌قیمت توسط دیگران بسیار تعجب می‌کنند. تنها دلیل این افراد نیز صرف پول زیاد بابت زیبایی است، غافل از آن‌که این آثار هنری خود نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. جالب است بدانید که برخلاف تصور بسیاری از افراد، حتی در طول زمان به ارزش آن‌ها افزوده می‌شود. این در حالی است که برای خرید یک آثار هنری نیازی به تهیه وام ندارید و می‌توانید آثاری متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

جدیدترین مدل تابلو دیواری مدرن | تابلو دیواری به انگلیسی Wall painting
تابلو دیواری به انگلیسی Wall painting نام داردکه با تصاویر زیبای خود جلوه خانه شما را چند برابر می‌کند.

علاوه بر این یادتان باشد نه‌تنها لباسی که می‌پوشید، بلکه دکوراسیون خانه نیز نشان‌دهنده سلیقه و شخصیت شما است. البته که سلیقه هر شخصی متفاوت است، اما در طراحی دکوراسیون خانه اصولی وجود دارد که بدون رعایت آن‌ها ظاهر زیبایی از خانه خود به نمایش نمی‌گذارید. به همین دلیل به شما کمک می‌کنیم تا سلیقه خود را با رعایت اصول صحیح به نمایش بگذارید.

چرا باید به دنبال اصول باشیم؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با ورود به برخی از خانه‌ها هیچ زیبایی در آن نبینید، درحالی‌که اگر کمی در آن خانه بنشینید، متوجه آثار هنری زیبا روی دیوارهای خانه خواهید شد. فکر می‌کنید چرا این آثار زیبا در نگاه اول دیده نشدند؟ بدون شک قرار دادن آن‌ها در مکانی اشتباه و ترکیب نادرست آن‌ها با یکدیگر، مهمترین دلیل این امر محسوب می‌شود. بنابراین برای زیبا دیده شدن خانه حتما به اصول طراحی نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 6 ایده ساده برای اجرای سبک بوهو در دکوراسیون

انتخاب تابلو دیواری برای آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که معمولا تزئین دیوارهای آن با آثار هنری فراموش می‌شود. درحالی‌که یکی از پرکاربردترین مکان‌ها در خانه محسوب می‌شود و به همین دلیل آن را قلب خانه نامیده‌اند. بنابراین چرا باید تزیین دیوارهای این مکان پراهمیت در خانه را نادیده گرفت؟ اما برای آن‌که آثار هنری را در این مکان به درستی به نمایش بگذارید، بهتر است از پیش با اصول آن آشنا شده باشید.

ایده‌های جالب انتخاب تابلو دیواری فانتزی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک
با استفاده از تابلو دیواری فانتزی در فضای آشپزخانه انرژی صبحگاهی خود را تامین کنید.

بهترین مکان برای قرار دادن آثار هنری در آشپرخانه، دیوار بالای کانتر و فضا خالی بالای کابینت‌هاست. برای آن‌که زیبایی آثار هنری شما در این مکان به‌خوبی نمایان شود، بهتر است به سراغ تابلوهای کوچکی که یکدیگر را کامل می‌کنند، بروید. اگر به دنبال جدیدترین مدل تابلو دیواری نیز باشید، این گزینه‌ها را بسیار مشاهده می‌کنید.

یادتان باشد تابلوهای بزرگ گزینه مناسبی برای آشپزخانه نیستند. به جای یک تابلو بزرگ و هنری می‌توانبد از چند تابلو دیواری مدرن استفاده کنید که زیبایی‌ بیشتری به نمایش می‌گذارد. حتی تابلوهای فانتزی کi عکس‌های خنده‌دار دارند، گزینه مناسبی خواهند بود. بدون شک وجود این تابلوها در آشپزخانه با لبخندی زیبا حال و هوای شما را تا حد زیادی عوض خواهد کرد.

بهترین تابلو برای دیوار اتاق خواب

اتاق خواب مکانی برای استراحت و جایی برای یافتن آرامش است. از این‌رو آثار هنری که در این فضا استفاده می‌شود، باید این حال را در ما افزایش دهد. به همین دلیل طراحان معمولا توصیه می‌کنند در انتخاب تابلو دیواری برای اتاق خواب خود سراغ تابلوهای انتزاعی با رنگ‌های آرامش‌بخش باشید.

تابلو دکوراتیو چیست؟ ایده دکور دیوار بالای تخت با نصب تابلو دیواری فانتزی در دکوراسیون اتاق خواب
بهترین دیوارها برای قرار دادن تابلو دیواری در اتاق خواب، بالای تخت یا دیوار مقابل تخت است.

شاید نقاشی از یک منظره گزینه خوبی برای اتاق خواب باشد. حتی اگر به عکاسی علاقه دارید، عکس‌هایی از چند منظره نیز زیبایی دیوارهای اتاق شما را چند برابر می‌کند. یادتان باشد قاب عکس‌ها نیز در دکوراسیون اتاق شما اهمیت دارند. اگرچه هدف صحبت در مورد آثار هنری است، اما توصیه می‌کنیم دنبال قاب‌های ساده برای تابلوهای اتاق باشید. البته تابلو شاسی نیز گزینه مناسبی برای اتاق خواب‌ها به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: 15 راهکار ساده در دکوراسیون داخلی منزل کوچک را بشناسید

تزیین دیوارهای شرکت با تابلو

چه در خانه کار کنید، چه در شرکت، هنر بهترین راه برای شخصی‌سازی فضای شماست. بهترین راه برای این‌که از آثار هنری در محل کار خود لذت ببرید، ایجاد یک گالری گردان است. منظور از گالری گردان فضایی است که هر زمان اراده کردید، امکان تغییر آن وجود داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید با قرار دادن آن در هر مکانی از تابلوهای دیواری و هنری خود لذت ببرید.

شلف‌ها بهترین گزینه در این مورد هستند که باید آن‌ها را بالای میز کار خود یا حتی نزدیک آن نصب کنید. نکته جالب این است که با وجود شلف‌ دیگر نیازی به نصب تابلوهای دیگر به دیوار ندارید. به این ترتیب می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری را انتخاب کرده و آن‌ها را روی شلف قرار دهید و هر زمانی‌که از هر یک از آن‌ها خسته شدید، آن را با تابلو دیگر جایگزین کنید. از این‌رو دیگر نیازی به درآوردن میخ و دوباره کوبیدن آن در دیوار نخواهید داشت.

تابلو دکوراتیو چیست؟ جدیدترین مدل‌های تابلو دیواری فانتزی و مدرن برای دفتر کار
با وجود شلف میتوانید مجموعه‌ای از تابلو دیواری متنوع داشته باشید.

اگر می‌دانید تابلو دکوراتیو چیست، سراغ این دسته از تابلوها بروید. همچنین توصیه می‌کنیم تابلوها را در اندازه‌های مختلف و با ابعاد متفاوت در کنار یکدیگر قرار دهید. چنانچه به دنبال سادگی هستید، تابلوهای مینیمال گزینه‌های ایده‌آلی هستند، تابلوهایی که فریم‌های ساده و مینیمال نیز دارند.

بیشتر بخوانید: دکوراتیو چیست و اجسام دکوراتیو کدامند؟

بهترین تابلو دیواری برای حمام

حمام‌ها مکان‌های دیگری هستند که متاسفانه در استفاده از تابلوها روی دیوارهای آن غفلت می‌شود. معمولا در این مکان از دو تابلو در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند که زیبایی دلنشینی دارد. این دو تابلوی مکمل می‌تواند دو اثر متفاوت با موضوع یکسان یا دو تابلو از یک منظره یکسان با کمی تفاوت باشد.

مهم این است که در این انتخاب سراغ آثار هنری بروید که با حال و هوای حمام تناسب داشته باشد. اما شاید ندانید که این تابلوها را باید در کدام نقطه از حمام خود قرار دهید. بهترین نقطه بالا وان یا بالای توالت است. البته در کنار قلاب‌های حوله نیز این تابلوها زیبایی خود را به نمایش می‌گذارند.

انتخاب تابلو دیواری برای اتاق نشیمن

از آن‌جایی‌که اکثر مهمان‌ها در این بخش از خانه پذیرایی می‌شوند و زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند، همیشه دکوراسیون اتاق نشیمن از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. تزیین این بخش از خانه با وجود انتخاب‌های فراوان و گسترده بسیار سرگرم‌کننده اما ترسناک خواهد بود. تعجب نکنید، یک انتخاب اشتباه در این قسمت می‌تواند تمام دکوراسیون خانه شما را زیر سوال ببرد.

بنابراین این شما هستید که باید با انتخاب آثار هنری درست حال و هوای خانه خود را مشخص کنید. بهترین آثار هنری در این بخش آثاری هستند که شما و مهمانانتان را به گفتگو تشویق می‌کنند.

تزیین دکور دیوار بالای مبل با انواع تابلو ایرانی و تابلو شاسی برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی
تابلو دیواری در اتاق نشیمن باید با توجه به سبک خانه شما انتخاب شود.

دیوارهای این بخش از خانه خود را می‌توانید با تابلوی ایرانی و بزرگی بپوشانید، یا سراغ مجموعه‌ای از تابلوها بروید و گالری از تصاویر روی یک دیوار بزرگ داشته باشید. اما تنها تابلوها نیستند که این قسمت از خانه شما را زیبا می‌کنند، باید کمی متفاوت و حتی خارج از چارچوب فکر کنید. گاهی با اشکال دیگر نیز می‌توان دیوار خانه را زیبا کرد. ممکن است برای این کار سراغ ماکت بزرگی از یک پرچم با مفهومی خاص بروید، یا حتی شاخ گوزن به دیوار نشیمن خود آویزان کنید.

بله باید فراتر از یک تصویر دو بعدی به این موضوع نگاه کنید. تنها در این صورت است که بهترین‌ها را برای دیوار نشیمن خانه خود انتخاب خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه خانه خود را بیشتر دوست داشته باشیم؟

کلام آخر

اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید حال و هوای شما در خانه ارتباط نزدیکی با دکوراسیون آن دارد. به همین دلیل برای این‌که حس و حال خوبی در خانه داشته باشید، بهتر است در جزئی‌ترین مسائل دکوراسیون نیز به اصول معماری و طراحی داخلی توجه کنید. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، حتی در انتخاب تابلو دیواری برای بخش‌های مختلف خانه نیز باید نکاتی را درنظر گرفت. امیدواریم با نکات گفته‌شده در این متن شما را به خوبی در تزیین دیوارهای خانه راهنمایی کرده باشیم.

منبع: thespruce.com

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 10 =