مهمترین خدمات مربوط به نظافت ساختمان اداره و شرکت چیست؟

0

وقتی بیشتر زمان عمر خود را در محل کار می‌گذرانیم بنابراین تمیز کردن محیط کاری به اندازه منزل مسکونی اهمییت دارد. تمیز کردن و نظافت ساختمان اداره یا شرکت دارای روالی مشابه نظافت و نگه‌داری خانه دارد. با این تفاوت که حجم کاری اندکی بیشتر است. در این پست قصد داریم چک لیست نظافت ساختمان اداری و شرکت را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چگونه ساختمان اداری را نظافت کنیم؟

برای نظافت ساختمان اداره به یک سری تجهیزات و محصولات پاک کننده نیاز دارید. این ابزار به شرح زیر هستند:

  • جارو برقی
  • چوب پر یا گردگیر دستی (بهتر است از پر مرغوب شتر مرغ تهیه شود)
  • جارو دستی
  • مواد پاک کننده مخصوص کف پوش
  • چوب گردگیری بلند برای تمیز کردن کنج‌های سقف
  • پارچه تمیز و نرم
  • تی برای نظافت کف و راهروها
  • مواد شوینده و جرم‌گیر سرویس بهداشتی
  • فرچه مخصوص نظافت سرویس‌های بهداشتی
  • اسفنج یا ابر
  • شیشه پاک کن

یرای شروع کار نظافت اداره و شرکت بهترین چیز داشتن یک چک لیست نظافت شرکت است که طبق آن کارهای نظافتی را یکی یکی انجام دهیم.

نظافت ساختمان اداره را با کشیدن جارو برقی آغاز کنید. ابتدا تمامی فرش‌های طبقات مختلف دفتر را جارو برقی بکشید. همچنین میتوانید از جارو برقی به جای جاروی دستی برای تمیز کردن کف استفاده کنید. به این ترتیب گرد و غبار روی زمین زدوده شده و تی کشیدن راحت‌تر می‌شود.

نظافت اداره
جارو کردن و زدن تی

با استفاده از گردگیر دستی، مبلمان، لوازم اداری و میزها را تمیز کنید. همچنین برای پاک کردن لکه‌ها و افزودن درخشش میزها میتوانید از اسپری گردگیری و پارچه بهره ببرید.

پاک کننده‌ها و جرم‌گیرهای مخصوص سرویس بهداشتی در اکثر فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند. با استفاده از جرم‌گیر و فرچه سرویس بهداشتی را تمیز کنید. با کمک اسفنج میتوانید دیواره و روی سیفون را نظافت نمایید.

با اسپری شیشه پاک کن و پارچه‌ای نرم شیشه‌ها و سطوح شفاف را تا ناپدید شدن لک و رگه‌های گردو غبار نظافت کنید.

نظافت اداره
نظافت سطوح براق و زدودن گرد و غبار

از آن جایی که احتیاط شرط عقل است؛ اگر برای نظافت ساختمان اداره قصد دارید از متصدی‌های تمیزکاری استفاده کنید حتما در مورد نظافت لوازمی نظیر کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی به آن‌ها هشدار بدهید تا برای پاک کردن این ابزار فقط از دستمال‌های خشک استفاده کنند و در نزدیکی آن از بکار بردن هر گونه مواد شوینده و پاک کننده اجتناب کنند.

چک لیست نظافت ساختمان اداره و شرکت

تمیز و مرتب نگاه داشتن دفتر کار و محیط جانبی در شرکت‌ها باعث می‌شود تا در نظر مشتریان و همکاران کسب و کار خود حرفه‌ای و موجه جلوه کنیم. ضمن اینکه بازتابی از احترام ما به مخاطبین است. به این منظور باید نظافت اداره و دفتر کار را به صورت دوره‌ای انجام دهیم. این کار میتواند با استخدام متصدی نظافت شرکت به صورت تمام وقت یا هفتگی باشد. استادکار به شما کمک میکند تا افرادی مناسب و مجرب برای نظافت محیط داخلی اداره خود بیابید.

نظافت اداره
تمیز کردن محیط کاری در اداره‌ها

اگر فکر می‌کنید که استخدام متصدی تمام وقت هزینه‌بر است؛ ما با شما موافقیم. به همین خاطر گزینه متصدی روزانه یا هفتگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به این ترتیب هم میتوانید در هزینه‌های نظافت ساختمان اداره خود صرفه‌جویی کنید و هم از تمیز بودن همیشگی اداره اطمینان کسب کنید.

در ادامه بعضی از مهمترین وظایف نظافت اداره و شرکت در زیر لیست شده است:

– نظافت درگاه ورود به ساختمان اداره و بخش پذیرش ارباب رجوع (در صورت وجود بخش انتظار، تمیز کردن میز و مبلمان آن یا مرتب کردن قفسه‌های مجله نیز بر عهده متصدی نظافت اداره است.)

نظافت اداره
تمیز کردن ورودی و محل پذیرش ارباب رجوع

– تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی با مواد شوینده در پایان ساعات کاری و تخلیه زباله‌های آن

– قرار دادن کیسه‌های زباله در داخل سطل‌های زباله

نظافت اداره
تعویض سطل های زباله

– مرتب کردن میز کار کارمندان همراه با تمیز کردن مانیتور کامپیوتر، صفحه کلید و موشواره و سایر ابزار الکتریکی نظیر فکس، تلفن، پرینتر و..

– دستمال کشیدن تمامی میزهای کار، تقویم‌های رومیزی و جا قلمی‌ها

نظافت اداره
نظافت میز کارمندان

– گذاشتن سطل‌های زباله برای هر بخش اداری (در راستای حفاظت از محیط زیست و نظافت سبز بهتر است که زباله‌های کاغذی وخشک به صورت جداگانه‌ای تخلیه شوند.)

– در صورت وجود سالن غذاخوری یا سالن استراحت؛ تمیز کردن میزهای غذاخوری و کف، جمع آوری زباله‌های تر و تمیز کردن یخچال‌های کوچک، آب سرد کن یا دستگاه چای و قهوه‌ساز بر عهده متصدی نظافت ساختمان اداره است. برای آشنایی با نظافت یخچال پیشنهاد میکنیم که راهنمای کامل تمیز کردن یخچال را مطالعه کنید.

نظافت اداره
تمیز کردن غذاخوری و اتاق استراحت

– تمیز کردن فضای کلی دفتر همراه با جارو کردن و تی کشیدن تمامی راه پله‌ها و راهروها و محیط داخلی آسانسور

– گردگیری مبلمان اداری و تمیز کردن فرش‌ها با جارو برقی

– گردگیری و تمیز کردن شیشه‌ها که اغلب به صورت هفتگی یا ماهیانه انجام می‌شود.

وظایف متصدی نظافت ساختمان اداره چیست!

در نظافت اداره‌ها و ساختمان شرکت باید روال معمول تمیز کردن خانه مثل کشیدن جارو برقی و تی، تمیز کردن کف پوش‌ها، گردگیری و نظات سرویس بهداشتی و.. انجام شود. علاوه بر مواردی که در قسمت چک لیست نظافت اداره گفته شد، در صورتی که متصدی نظافت به صورت تمام وقت در شرکت حضور دارد باید نکاتی را رعایت نماید:

  • در زمانی که افراد پشت میز کار خود هستند از تمیز کردن آن اجتناب کنید. اجازه دهید تمیز کاری در زمان عدم حضور کارمندان مثلا در زمان استراحت یا ناهار انجام شود.
  • استفاده از وسایلی که سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کند و مخل آسایش کارمندان می‌شود برای نظافت اداره در ساعات کاری ممنوع است.
  • از برهم زدن کاغذهای روی میز کار کارمندان اجتناب کنید. ممکن است حاوی اسناد مهم و با ارزشی باشند. تحت هیچ عنوان کاغذهای روی میز کارکنان را به سطل زباله نیاندازید.
  • ابزارهای الکترونیکی نظیر کامپیوتر را از برق جدا نکنید. در عوض برای مرتب کردن سیم‌ها میتوانید از سیم جمع کن‌های مرغوب استفاده نمایید.
  • تنها نواحی که توسط سرپرست برای نظافت اداره به شما محول شده است را تمیز کنید.
  • پس از تمیز کردن سطل‌های زباله در آن پلاستیک زباله قرار داده و هر کدام را به مکان پیشین خود باز گردانید.
  • در نظافت ساختمان اداره برخی وظایف مثل تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی و تعویض سطل‌های زباله بهتر است که دو بار در روز، در میانه روز و پایان ساعات کاری انجام شوند.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که نظافت منزل با محیط کار چه فرقی دارد؟ میتوانید پست پیشین استادکار در این زمینه را مطالعه کنید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

نظرات و پیشنهادات؟

در این پست سعی شد تا چک لیست نظافت ساختمان اداره به همراه مجموعه‌ای از نکات کاربردی برای نظافت شرکت در قالب وظایف متصدی تمیزکاری ارائه شود. شما نیز میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را برای نظافت هر چه بهتر ساختمان اداری در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =