چگونه رنگ پلاستیک را روی رنگ روغنی بزنیم؟

3

می‌خواهید رنگ‌آمیزی در و دیوارهای رنگ روغن را تغییر ندهید اما نمی‌دانید چطور می‌توان اینکار را انجام داد؟ شاید بخواهید بدانید که می‌توان از رنگ پلاستیک روی روغنی استفاده کرد یا خیر؟ اگر در ذهنتان سوالاتی درباره رنگ‌آمیزی دیوار نقش بسته است و می‌خواهید بدانید آیا روی رنگ پلاستیک می‌شود رنگ روغن زد یا خیر این مقاله را از دست ندهید. با استادکار همراه باشید .

ممکن است شما نیز خانه‌ای خریده باشید و یا تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته باشید و بخواهید این کار را با رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف شروع کنید. از آنجا که در زمان قدیم برای رنگ‌آمیزی دیوار و سقف بیشتر از رنگ روغنی مات استفاده شده است معمولا برخی سعی می‌کنند دوباره با همان رنگ روغن دیوارها را رنگ‌آمیزی کنند اما اگر بخواهید رنگ پلاستیک روی رنگ روغن نیز بزنید هچ ایرادی ندارد و ما به شما در این مقاله راه و روش اجرای رنگ پلاستیک روی رنگ روغن را آموزش می‌دهیم. اگر دوست دارید در مورد رنگ سال بدانید با ما همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مراحل اجرای رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی

قدم اول: تمیزکاری دیوارها

اگر در حال حاضر رنگ روغن روی دیوارها دوده گرفته است و یا حس می‌کنید کثیف شده‌اند بهتر است در قدم اول شروع به تمیز کردن دیوارها کنید. برای این کار هم می‌توانید از محلول ظرف شویی و آب و یک طی بلند کمک بگیرید و کار شستشوی دیوار را تمام کنید.

علت شستشو و تمیز کردن دیوار درواقع این است که اگر بر روی دیوار کثیف رنگ پلاستیک را اجرا کنید، مسلما نیاز به مقدار بسیار زیادی رنگ پلاستیک دارید پس به صرفه‌تر است در همان ابتدای کار دیوارها را کاملا تمیز کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید در مورد شستشوی نمای ساختمان قبل از رنگ آمیزی بخوانید .

مراحل اجرای و انجام رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی

قدم دوم: زیر سازی دیوار جهت رنگ‌امیزی

پس از اتمام کار شستشو و خشک شدن دیوار نوبت به زیرسازی می‌رسد. در این مرحله بایستی تمام ترک‌ها، درزها و حتی سوراخ‌های روی دیوار را ترمیم کنید تا کار رنگ‌آمیزی دیوار به صورت یکدست انجام شود. علاوه بر این اگر در گوشه کناری از دیوار رنگ روغن آن به صورت لایه پوسته پوسته درآمده باشد بایستی به کمک لیسه و کاردک تراش دهید.

زیر سازی دیوار جهت رنگ‌امیزی

قدم سوم: اجرا رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی

حال دیوارها و سقف به صورت تمیز و یکدست در اختیار شما قرار دارد تا کار رنگ‌آمیزی را شروع کنید. برای اینکار بهتر است رنگ پلاستی نه زیاد شل باشد و خیلی سفت زیرا زیرکار شما رنگ روغن است و در نتیجه رنگ پلاستیک به صورت روان بر روی آن می‌نشیند.

نکته بسیار مهم:

اگر قبل از رنگ‌آمیزی، ترک‌ها یا شکاف‌های عمیق مشاهده کردید حتما با استفاده از بتونه پلاستیکی آن‌ها را بپوشانید تا سطح دیوار کاملا یکدست شود تا پس از اتمام کار رنگ‌آمیزی نمای مورد نظر شما جلوه کافی داشته باشد.

بیشتر بدانید روانشناسی رنگها و تاثیر رنگها از نظر روانشناسی بر روان افراد

چگونه رنگ پلاستیک را روی رنگ روغنی بزنیم؟

چگونه بتونه پلاستیکی بسازیم؟

قبل اجرای رنگ پلاستیک روی رنگ روغن بایستی تمام سطح مورد نظر چک شود تا جای هیچ گونه درز یا شکافی بر روی آن باقی نمانده باشد اما اگر چنین مواردی مشاهده شود می‌توان با استفاده از بتونه پلاستیکی ابتدا سطوح را ترمیم کرد و سپس رنگ آمیزی دیوار را انجام داد. برای ساخت بتونه پلاستیکی شما به پودر مل یا همان پودر بتونه نیاز دارید. حال می‌توان مقداری رنگ پلاستیک شل را در داخل یک سطل کوچک بریزید و مقداری پودر مل به آن اضافه کنید و به طور کامل مخلوط را هم بزنید تا بتونه به طور کامل روان شود.

پیشنهاد من:

هنگام ساخت بتونه پلاستیکی حتما به این نکته توجه کنید که رنگ پلاستیکی که برای ساخت بتونه استفاده می‌کنید حتما به رنگ خود دیوار باشد زیرا پس از زدن رنگ نهایی، به رنگ کمتری نیاز دارید. در عین حال هر چه میزان غلظت و سقفتی رنگ پلاستیک بال باشد، بتونه دوام بالاتری دارد اما ممکن است سنباده زدن آن برای یک سطح کردن دیوار کمی دشوار باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم درصد آب را متوسط لحاظ کنید تا هنگام سنباده زدن دیوار به مشکل نخورید.

سخن پایانی

فرقی ندارد شما تصمیم گرفته باشید رنگ پلاستیک روی روغنی اجرا کنید و یا رنگ روغن روی رنگ پلاستیک، مهم این است که قبل از هر بار رنگ آمیزی دیوار مراحل مربوط به زیرسازی و بتونه‌کاری را به درستی انجام دهید و پس از آن هر رنگی را که بخواهید می‌توانید بر روی دیوار و سقف اجرا کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

3 نظرات
  1. منصور می گوید

    بتونه زیرساز رنگ اکرولیک چیه اگه زیرش رنگ روغنی باشه

  2. مهدی می گوید

    بسیار عالی و کار آمد بود. سپاس

  3. علی می گوید

    بعد چند مدت پوسته پوسته نمیشه. رنگ پلاستیکی مون؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 17 =