راهنمای کامل برای انتخاب رنگ حفاظ پنجره های مدرن

0

رنگ حفاظ پنجره شما تأثیر زیادی بر روی زیباتر به نظر رسیدن نمای ساختمانتان دارد. از طرفی بسیاری از رنگ‌ها و مدل‌ها برای حفاظ پنجره مدرن انتخاب مناسب‌تری هستند و در مورد ساختمان‌های سبک کلاسیک بهتر است از رنگ‌ها و مدل‌های متناسب با آن استفاده کنید. در این مقاله با استادکار قصد داریم تا راهنمای کاملی در مورد انتخاب رنگ حفاظ پنجره ارائه دهیم، لطفاً با وبلاگ استادکار همراه باشید.

اهمیت رنگ حفاظ پنجره بر نمای ساختمان

اگر به نمای ساختمان‌های مختلف توجه کرده باشید، حتماً به تناسب رنگ نمای ساختمان و رنگ حفاظ پنجره نیز پی برده‌اید و متوجه شده‌اید که انتخاب رنگ مناسب برای این نرده‌های محافظ تا چه میزان می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن نمای ساختمان مؤثر واقع شود. به علاوه رنگ‌ها روی احساسات ما تأثیر می‌گذارند. هر رنگ می‌تواند انعکاس ویژگی خاص در یک ساختمان باشد. زمانی که برای رنگ حفاظ پنجره‌ای از رنگ‌های تند و مختلف استفاده می‌شود، ساختمان به‌گونه‌ای به نظر می‌رسد که برای کودکان جذاب‌تر است و می‌توان برای مکان‌هایی نظیر مهدکودک و فضاهای مرتبط با کودکان این رنگ‌ها استفاده کرد.

برای مکان‌هایی نظیر مهدکودک و فضاهای مرتبط با کودکان بهتر است از رنگ حفاظ شاد و رنگی استفاده شود.
برای مکان‌هایی نظیر مهدکودک و فضاهای مرتبط با کودکان بهتر است از رنگ حفاظ شاد و رنگی استفاده شود.

به علاوه برای مکان‌های اداری و مسکونی مختلف نیز می‌توان با توجه به نوع کاربرد و هارمونی که با دیوارها و سایر قسمت‌های نما دارد، رنگی متناسب را انتخاب کرد. برای مثال در ساختمان مربوط به اداره پست که رنگ بیشتر قسمت‌ها زرد رنگ است می‌توان از رنگ حفاظ پنجره زرد استفاده کرد و در مورد حفاظ پنجره مدرن واحدهای مسکونی یک آپارتمان بهتر است رنگ آن را متناسب با قاب پنجره و سایر قسمت‌های نما به رنگ‌هایی مثل سفید یا قهوه‌ای رنگ نمود.

از طرف دیگر برای رنگ حفاظ پنجره باید از رنگ‌های مخصوصی استفاده کرد که این رنگ‌ها جلوی زنگ‌زدگی و آسیب به خود حفاظ را نیز می‌گیرند و در کنار این که تناسب زیبایی به ساختمان می‌دهند، می‌توانند تا سالیان سال بدون پریدگی و آسیب جلوه بخش نمای ساختمانتان باشند.

بیشتر بدانید ابزار رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان چیست؟

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای حفاظ پنجره مدرن

همان‌طور که می‌دانید حفاظ به منظور بالا بردن امنیت در ساختمان‌ها از دیرباز تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان و همین‌طور اجتناب از سقوط ساکنین خانه به بیرون از منزل از حفاظ بر روی پنجره استفاده می‌شود.

به منظور انتخاب رنگ حفاظ پنجره هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد، تنها موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که برای حفاظ پنجره مدرن معمولاً از رنگ‌هایی متناسب با سنگ‌ها و متریال به کار رفته در نمای ساختمان استفاده می‌شود. برای مثال در ساختمان‌هایی که در نمای آن‌ها از سنگ‌های قهوه‌ای استفاده شده است، می‌توانید برای هماهنگی بیشتر حفاظ پنجره مدرن ساختمان را نیز با رنگی نزدیک به رنگ سنگ‌ها هماهنگ کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای این نرده‌های محافظ می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن نمای ساختمان مؤثر واقع شود.
انتخاب رنگ مناسب برای این نرده‌های محافظ می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن نمای ساختمان مؤثر واقع شود.

انتخاب بهترین نوع رنگ حفاظ پنجره

از آنجایی که حفاظ پنجره شما نیز همانند نمای ساختمان در قسمت بیرونی آن قرار دارد، پس باید از رنگی برای آن استفاده شود که در برابر گرمای خورشید و بارش باران مقاوم باشد و به سادگی آسیب نبیند. معمولاً رنگ‌هایی که با قلم‌مو و پیستوله برای رنگ‌ آمیزی استفاده می‌شوند، این خاصیت را ندارند و ممکن است به راحتی با اولین باران و آفتاب شدید که به آن برخورد کرده، دچار زنگ‌زدگی یا ریزش شوند.

 به همین منظور بهتر است رنگ حفاظ پنجره از نوع رنگ‌های کوره‌ای باشد. این رنگ‌ها با حرارت بالایی ساخته می‌شوند و در همین هنگام نیز بر روی مکان مورد نظر پاشیده می‌شوند؛ اما هم ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ‌ها دارند و هم ظاهری زیباتر و جلوه مناسب‌تری به حفاظ شما می‌بخشند. تنها موضوعی که در مورد این رنگ‌ها وجود دارد این است که کمی نسبت به رنگ‌آمیزی عادی هزینه بالاتری دارند.

بیشتر بدانید علت گرم نشدن گرمایش از کف چیست؟

برای رنگ کردن حفاظ پنجره بهتر است از رنگ‌های کوره‌ای استفاده شود که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ‌ها دارند
برای رنگ کردن حفاظ پنجره بهتر است از رنگ‌های کوره‌ای استفاده شود که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ‌ها دارند

عوامل مؤثر بر هزینه رنگ حفاظ پنجره

در مورد میزان هزینه رنگ کردن حفاظ پنجره، باید بدانید که همه چیز به سایز و اندازه این پنجره‌ها و مقدار محافظی که روی آن نصب شده است، بستگی دارد. به علاوه اینکه حفاظ پنجره شما از میله‌های ساده تشکیل شده یا اینکه فرفورژه است نیز می‌تواند نوع کار را ساده یا پیچیده کند و بر روی هزینه کارتان تأثیر بگذارد.

نوع حفاظ پنجره شما می‌تواند روی هزینه‌هایتان موثر باشد
نوع حفاظ پنجره شما می‌تواند روی هزینه‌هایتان موثر باشد

کلام آخر

برای انتخاب رنگ مناسب برای حفاظ پنجره بهتر است که قبل از هر چیزی با توجه به رنگ نمای ساختمان و متناسب با ویژگی‌های آن رنگ مناسبی انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که از رنگ کوره‌ای مخصوص برای رنگ کردن نرده‌ها استفاده کنید تا ضمن جلوه بخشیدن به نمای ساختمان، دوام بیشتری هم داشته باشد. در آخر اگر برای دریافت خدمات رنگ درب و دیوارهای ساختمان نیاز به افرادی متخصص دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 7 =