رنگهای مناسب نمای ساختمان

0

نمای ساختمان و زیباسازی فضای بیرونی ساختمان، علاوه بر اینکه به زیبایی شهر و محله شما کمک می کند، تاثیر زیادی در بالابردن کیفیت زندگی و تغییر در سبک زندگی شما دارد. گاهی شما می توانید با صرف هزینه اندک، نمای ساختمان خود را تغییر بدهید و با ایجاد یک حس متفاوت از قبل، روحیه جمعی خانواده را نیز افزایش دهید. برای این کار کافی است که یکبار از رنگهای مناسب نمای ساختمان استفاده کنید. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

رنگهای مناسب نمای ساختمان
بخشی از هویت شهری با زیباسازی نمای ساختمان ها تغیین می گردد

نمای ساختمان یکی از اولین تصاویری است که در مشاهده یک شهر به ذهن سپرده می شود و این تصویر زمانی خوشایند خواهد بود که علاوه بر زیبایی در نوع خود، در فرایندی هماهنگ و متناسب با دیگر اجزای یک شهر، از جمله دیگر بناها یا فضاهای سبز باشد. همچنین پیشنهاد می شود مقاله نقاشی ساختمان با استفاده از شابلون را مطالعه کنید .

احساس خوشایندی یا ناخوشایندی که از دیدن تصویر یک شهر بر افراد آن حادث می شود در چگونگی ارتباط آنها با فضای شهری و در نتیجه ایجاد هویت شهری تاثیرگذار است. لذا اهمیت دادن به نمای ساختمان ها و زیباسازی آنها، با استفاده از رنگهای مناسب نمای ساختمان ، از جمله مواردی است که باید در معرض توجه قرار بگیرد.

یکی از راهکارهایی که در این راستا می تواند موثر باشد، نقاشی نمای ساختمان و رنگ آمیزی ساختمان ها ، با استفاده از رنگ های مناسب نمای ساختمان است. اما اینکه چه رنگهایی مناسب نمای ساختمان هستند موضوعی است که در این مطلب درباره آن توضیح داده می شود.

نقاشی نمای ساختمان
رنگها می توانند حال و هوای یک شهر را تغییر دهند و نشاط جمعی را به شهر بازگردانند

رنگهای مناسب نمای ساختمان چه ویژگی هایی دارند؟

در نمای ساختمان ، یکی از نکاتی که علاوه بر زیبایی و متناسب بودن رنگ با محیط اطراف ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت رنگ مورد استفاده برای رنگ آمیزی نمای ساختمان است. از جمله معیارهایی که این کیفیت را مشخص می کنند می توان به دوام بالا در برابر نور خورشید، بارش باران و برف اشاره کرد.

رنگهای مناسب نمای ساختمان باید از میزان کیفیتی برخوردار باشد که بتواند بعد از گذشت چندین سال، چسبندگی کافی با نمای ساختمان را داشته و در اثر باران شدید دچار رنگ پریدگی نشود. دوام در برابر گرما و سرما نیز از جمله مشخصه های دیگر رنگ های با کیفیت می باشد.

همه ساختمان های از پس گذر از سالهای طولانی، زمستان ها و تابستان های زیادی را تجربه می کنند و چنانچه رنگ نمای آنها از دوام کافی برخوردار نباشد، پس از گذشت مدت کوتاهی، رنگ خود را از دست می دهند. علاوه بر این، رنگهایی از کیفیت برخوردار هستند که قابلیت شستشو داشته و همچنین دارای ویژگی غیرقابل اشتعال، باشند. براق بودن رنگ، نیز یکی از ویژگی هایی است که می تواند در کیفیت آن موثر باشد و در انتخاب رنگ مناسب نمای ساختمان ها اهمیت ویژه ای دارد.

رنگهای مناسب نمای ساختمان
امروزه کاربرد رنگها در نقاشی نمای ساختمان به دلیل تنوع و قیمت مناسب بسیار زیاد شده است

چه رنگهایی مناسب نمای ساختمان هستند؟

رنگ اکریلیک

در میان رنگهای مناسب نمای ساختمان ، رنگ اکریلیک از محبوب‌ ترین رنگ‌ های نما و دیگر سطوح است. این رنگ به دلیل برخورداری از ویژگی هایی چون مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف‌ پذیری یکی از پرکاربردترین پوشش های نما می باشد. از انواع رنگ های اکریلیک در این زمینه می توان به رنگ جوتن اشاره نمود. چنانچه تصمیم گرفته اید از رنگ اکریلیک برای نقاشی نمای ساختمان خود استفاده کنید، قبل از هر چیز کاتالوگ آن را با دقت نگاهی بیندازید و از تنوع رنگهای آن لذت ببرید.

نقاشی نمای ساختمان
رنگهای اکریلیک حلال در آب هستند و یکی از بهترین رنگها در نقاشی ساختمان با حفظ محیط زیست هستند.

رزین آکریلیک

در نقاشی نمای ساختمان ، رنگ های رزین آکریلیک کاربرد بسیار زیادی دارند. بدون شک رزین آکریلیک را به دلیل ویژگی های براق بودن و قدرت جذب بالا می توان یکی از بهترین رنگهای مناسب نمای ساختمان دانست. این دسته از رنگ های نما، قابل تقسیم بندی در دو دسته می باشند:

  • دسته اول؛ که حلال آنها آب می باشد.
  • دسته دوم که پایه حلال آنها روغن است.

آن دسته ای که در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود، بو ندارد و سطحی سخت و آسیب ناپذیر به وجود می‌آورد. در فام های بسیار متنوع و قابل شستشو هستند و برای ایجاد فیلمی مقاوم روی سطوح سیمانی، گچی، کناف، و هر سطح دیگری قابل اجرا هستند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و پوششی ضد رطوبت ایجاد میکنند، درمقابل نور خورشید (U.V) مقاوم هستند درنتیجه عمر طولانی و خواص ضد باکتری و کپک دارند.
علاوه بر این ، در میان رنگهای مناسب نمای ساختمان ، دسته دیگری از رنگهای اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگهای ساختمانی وجود دارند. که به دلیل توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال‌ های آلی و مواد مضر، کاربرد آنها روبه افزایش است.

نقاشی نمای ساختمان
در روانشناسی، رنگها می توانند به خوبی سلایق و گرایش های افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

رنگ کنیتکس

این نوع از رنگ ها از ویژگی هایی چون عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت برخوردار می باشد. در بین رنگهای مناسب نمای ساختمان ،  این رنگ های می توانند سرمای شدید و گرمای بالا را تحمل کنند و همچنین پوشش دهی بسیار خوبی دارند و به همین دلیل در میان رنگهای ساختمانی از محبوبیت برخودار هستند.

این نوع رنگ شامل سه نوع پلاستیکی، اکرولیک و روغنی می باشند که نوع روغنی آن مناسب رنگ‌ آمیزی نما و سطوح خارجی ساختمان است.

کنیتکس پلاستیکی پایه حلال آن، آب می باشد و نباید در جایی که رطوبت وجود دارد از آن استفاده کرد.

کنیتکس های اکلرولیک ترکیبی از دو نوع پلاستیکی و روغنی می باشند. این نوع از رنگ های کنتیتکس نیز قابلیت استفاده در نمای ساختمان را دارند و امروزه کاربرد زیادی در نقاشی نمای ساختمان پیدا کرده اند.

رنگهای مناسب نمای ساختمان
رنگهای نانو در صنعت بسیار پرکاربرد هستند و تقریبا قیمت بالایی نسبت به بقیه رنگها دارند

رنگ نانو

رنگ نانو یکی دیگر از رنگ های مناسب نمای ساختمان است که در زمینه رنگ آمیزی نمای ساختمان و نقاشی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ به دلیل عایق بودن و کیفیت بالا در برابر عوامل جوی گزینه مناسبی برای نقاشی نمای ساختمان است.

سان کالر

نقاشی نمای ساختمان با رنگ های سان کلر به دلیل برخورداری از ویژگی های مثبتی چون آب گریزی و غبار گریزی طرفداران زیادی دارد. این رنگها مقاومت خوبی در مقابل دود و غبار دارند . از این رو در شهرهای پرجمعیت، و محله هایی که تراکم زیادی دارند، انتخاب خوبی در میان رنگهای مناسب نمای ساختمان است.

رِین کالر

رین کالر از نوع رنگ های اکریلیک هستند و مانند سان کالر، ضد آب و ضد غبار می باشند. علاوه بر این در برابر شستشو مقاومت بالایی نیز دارند. به همین دلایل، یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای نقاشی نمای ساختمان است.

رنگهای مناسب نمای ساختمان
نقاشی دیواری و نقاشی ساختمان های قدیمی در کشورهای توسعه یافته یکی از راههای بازسازی مناسب و زیباسازی محیط شهری است

برای نقاشی نمای ساختمان چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

به شما پیشنهاد می کنیم زمانی که تصمیم به تغییر رنگ نمای ساختمان خود گرفتید، نگاهی هم به کیفیت و باقت رنگ داخل ساختمان بیندازید. چنانچه بافت رنگ داخلی ساختمان فرسوده شده، برای

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
و بازسازی رنگ داخل ساختمان برنامه ریزی کنید تا یک دست بودن فضای داخلی با خارجی حفظ شود.

پس از انتخاب رنگ مورد نظر از میان رنگهای مناسب نمای ساختمان ، نوبت به اجرایی کردن مرحله رنگ آمیزی نمای ساختمان است. در این مرحله، اصولی و شرایطی وجود دارد که نسبت به ساختمان مورد نظر و موقعیت قرارگیری آن در بین بقیه ساختمان ها تغییر می کند.

مواردی چون قدیمی بودن یا جدید بودن ساختمان ، مصالح کاربردی در نمای ساختمان، و اینکه آیا نمای ساختمان قبل از نقاشی نمای آن نیاز به بازسازی دارد یا نه، اهمیت زیادی دارد. به طور کلی به شما پیشنهاد می کنیم پیش از اینکه به نقاشی نمای ساختمان مشغول شوید این موارد را برای داشتن یک تجربه موفق و خوب در نقاشی نمای ساختمان رعایت نمایید:

  •  سطح نمای بیرونی را آماده کنید

بدین منظور قبل از شروع رنگ آمیزی، سطوحی که قرار است رنگ آمیزی شوند باید تمیز باشند. بدین منظور باید آلودگی هایی مثل گرد و خاک و همچنین رنگ های قبلی و پوسته هایی که در سطح نمای ساختمان وجود دارند را از بین ببرید. در صورت وجود ترک در سطح نما، باید با استفاده از مواد بتونه آنها را پر کنید. در صورت مشاهده هر گونه رطوبت ناشی از نشتی لوله های ساختمان در سطح نما، آنها را رفع نمایید و در نهایت با استفاده از سمباده، سطح نما را صاف و صیقلی نمایید تا آماده رنگ آمیزی شود.

  •  قبل از رنگ آمیزی زیرسازی مناسب انجام دهید

توجه به زیرسازی مناسب باعث بالارفتن کیفیت رنگ آمیزی و دستیابی به نتیجه مطلوب تری در انجام کار می شود. به عنوان مثال در صورتی که در نمای بیرونی ساختمان از آهن استفاده شده باشد، پس از پاکسازی آنها، می توان آنها را با زنگ آهن بپوشانید.

به شما پیشنهاد می دهیم قبل از اینکه دست به کار شوید و نمای ساختمان خود را نقاشی کنید، با استفاده از نرم افزارهای موجود در اینترنت نمای ساختمان خود را پس از بازسازی شبیه سازی نمایید. به این شکل می توانید از خلاقیت و رنگ آمیزی بهتری برای نقاشی نمای ساختمان خود استفاده کنید. روش های خلاقیت در رنگ آمیزی ساختمان و نمای ساختمان را مطالعه بفرمایید و یا اینکه می توانید با تیم تخصصی استادکار تماس بگیرید تا از خدمات متنوع با کمترین هزینه برخوردار شوید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 11 =