اشتباهات اسباب‌کشی، از این 10 تا دوری کن!

0

مهم نیست چند بار در زندگی‌تان تجربه اسباب‌کشی داشته باشید، گاهی اوقات اشتباهات اسباب‌کشی بارها و بارها تکرار می‌شوند و تنها خستگی مضاعف و عواقب بعد از آن است که برایتان باقی می‌ماند. شکستن ظروفی که دوست دارید و یا ترک خوردن مجسمه یادگاری مادربزرگتان تنها بخشی از آسیب‌هایی است که ممکن است به دلیل اشتباهات حین اثاث‌کشی اتفاق بیافتد. راه حل این موضوع بسیار ساده است! در این مقاله با ما همراه باشید تا با تعدادی از رایج‌ترین اشتباهات اسباب‌کشی آشنا شویم و یاد بگیریم که چطور از انجام دادن آن‌ها اجتناب کنیم.

رایج‌ترین اشتباهات اسباب‌کشی

1- ارزیابی نکردن نیازها قبل از اسباب‌کشی

بسیاری از افراد بدون توجه به اینکه چه نیازهایی دارند، شروع به بسته‌بندی وسایل برای اسباب‌کشی می‌کنند و در میانه راه متوجه می‌شوند به کارتن یا روزنامه بیشتری نیاز دارند. خرید لوازم و پیدا کردن وسایل‌ آن هم درست در دقیقه نود، استرس و فشار زیادی به شما وارد می‌کند.

قبل از اینکه شروع به بسته‌بندی لوازم کنید، باید بررسی کنید که برای وسایلتان به چه تعداد کارتن و چه سایز جعبه‌هایی احتیاج دارید. بیشتر افراد آن‌قدر دیر به این موضوع توجه می‌کنند که در نهایت مجبور می‌شوند بسیاری از وسایل را در کارتن‌های نامناسب جاسازی کنند. قرار دادن یک ظرف شکستنی در کارتنی که بزرگ‌تر و یا حتی کوچک‌تر از اندازه مورد نیاز باشد، می‌تواند خطر شکستن لوازم خانه‌تان را افزایش دهد. سعی کنید قبل از هر کاری یک بررسی دقیق در مورد تعداد و اندازه کارتن‌های مورد نیازتان انجام دهید.

برای این‌که بتوانید راحت‌تر برآورد کنید به چه تعداد کارتن برای جابجایی لوازم‌تان نیاز دارید، باید تعداد وسیله‌ها و ابعاد آن‌ها را اندازه‌گیری کنید. می‌توانید این کار را به صورت تخمینی انجام دهید و در یک دفترچه یادداشت کنید. بهتر است چند روز قبل از شروع اسباب‌کشی یک برنامه دقیق برای کارهایتان و لوازمی که احتیاج دارید در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که علاوه بر کارتن، مقداری روزنامه یا کاغذ، یک چسب نواری 5 سانتی‌متری و یک ماژیک نیز در دسترس داشته باشید.

با این روش هم در روز اثاث‌کشی آمادگی بیشتری دارید و هم از قبل می‌دانید چطور کارها را به شیوه‌ای اصولی‌تر و در مدت زمان کمتر انجام دهید.

یکی از اشتباهات رایج اسباب‌کشی تهیه نکردن لوازم مورد نیاز برای این کار است.
یکی از اشتباهات اسباب‌کشی، تهیه نکردن لوازم مورد نیاز از قبل برای این کار است.

2- نگه داشتن لوازم اضافی

یکی دیگر از اشتباهات اسباب‌کشی این است که افراد لوازم به‌دردنخور و اضافی را با خود به خانه جدید می‌برند. مطمئن باشید وسایل زیادی هستند که سال‌ها از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و یا آن‌قدر کهنه و قدیمی هستند که دیگر قابل استفاده نیستند، سعی کنید این لوازم را قبل از اثاث‌کشی شناسایی کنید.

برای جمع کردن لوازمی که به آن‌ها احتیاج ندارید، یک کارتن بزرگ بردارید و هر چیزی که فکر می‌کنید دیگر به دردتان نمی‌خورد را داخل آن کارتن بیندازید. برای این کار بهتر است هر اتاق را به صورت جداگانه بررسی کنید. شما می‌توانید لوازم اضافی‌تان را به سه دسته تقسیم کنید:

  • لوازم دور ریختنی
  • لوازم بازیافتی
  • لوازم اهدایی

هر چیزی را که می‌توانید به کسی اهدا کنید، در بخش جداگانه‌ای قرار دهید و بعد هماهنگی‌های لازم برای این کار را انجام دهید. برای لوازم دور ریختنی و بازیافتی نیز کارتن‌های جدا در نظر بگیرید تا در انتها به مشکل برنخورید. شاید در ابتدا فکر کنید با این کار زمان‌تان را هدر داده‌اید، ولی مطمئن باشید در انتهای کار از این دسته‌بندی بی‌نهایت راضی خواهید بود.

مهمترین اشتباهات رایج در اسباب‌کشی
از مهم‌ترین اشتباهات اسباب‌کشی این است که لوازم اضافی را به امید استفاده از آن‌ها به خانه جدیدتان منتقل کنید و انرژی و وقت خودتان را هدر ‌دهید.

3- عجله کردن در بسته‌بندی لوازم

یکی از بدترین اشتباهات اسباب‌کشی این است که در زمان بسته‌بندی لوازم عجله کنید و مدام استرس داشته باشید که کارها زودتر انجام شود. اگر به خودتان فرصت کافی برای بسته‌بندی وسایل را ندهید، هم زودتر خسته می‌شوید و هم به خاطر استرس و فشاری که تحمل می‌کنید، نمی‌توانید امور را به خوبی مدیریت کنید.

برای اینکه بتوانید با آرامش و به بهترین نحو بسته‌بندی لوازم را انجام دهید، بهتر است چند هفته قبل از اسباب‌کشی برای این کار برنامه‌ریزی کنید. به طور میانگین شما برای بسته‌بندی لوازم یک خانه یک خوابه به حدود 2 تا 3 روز، برای بسته‌بندی لوازم یک خانه دو خوابه حدود 3 تا 4 روز و برای جمع کردن لوازم یک خانه 3 خوابه تا 6 روز به زمان نیاز دارید. حال اگر شاغل هستید یا کسی را ندارید که در کارها به شما کمک کند، به حتم به روزهای بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. با خودتان روراست باشید و زمان مناسبی برای این کار در نظر بگیرید تا در کمال آرامش و دقت بیشتری لوازم منزلتان را بسته‌بندی کنید.

بیشتر بخوانید: چک لیست کامل اسباب‌کشی آسان و ارزان

اشتباهات اسباب‌کشی در بسته‌بندی لوازم و اثاث منزل
یکی از اشتباهات اسباب‌کشی مربوط به عجله کردن در بسته‌بندی لوازم است، این کار به شما استرس و فشار زیادی وارد می‌کند.

4- اشتباهات اسباب‌کشی، چیدمان نادرست لوازم

یک جعبه مقوایی ساده و سبک اگر درست و منظم پر نشود، می‌تواند بسیار سنگین و در زمان حمل‌ونقل پاره شود. هیچ‌کس دوست ندارد درست وسط اسباب‌کشی با صحنه ویران شدن یکی از کارتن‌ها وسط پله‌ها مواجه شود. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، بهتر است از همان ابتدا لوازم را درست داخل کارتن‌ها بچینید. سعی کنید لوازم را طوری داخل کارتن قرار دهید که وزن کارتن در همه بخش‌های آن یکی باشد.

یکی از رایج‌‌ترین اشتباهات حین اثاث‌کشی چیدمان نادرست وسایل در کارتن اسباب‌کشی است.
یکی از رایج‌‌ترین اشتباهات حین اثاث‌کشی چیدمان نادرست وسایل در کارتن است.

وجود برآمدگی و یا فضای خالی در داخل کارتن می‌تواند امنیت لوازم داخل آن را به خطر بیندازد. فضاهای خالی داخل کارتن را با روزنامه پر کنید و برای اطمینان از محکم بودن کارتن آن را با چسب نواری 5 سانتی‌متری و نوار مخصوص ببندید.

چیدمان نادرست لوازم یکی از اشتباهات رایج اسباب‌کشی است.
چیدمان نادرست لوازم یکی از اشتباهات رایج اسباب‌کشی است.

5- بسته‌بندی نکردن وسایل

برای اینکه لوازم شکستنی طی اسباب‌کشی آسیب نبینند، باید قبل از قرار دادن داخل کارتن، هر یک را به صورت جداگانه بسته‌بندی کنید. بخش‌های تیز و شکننده را چند دور با روزنامه بپوشانید و وسایل را طوری کنار هم قرار دهید که فضای خالی در اطراف آن‌ها باقی نماند. برای پر کردن فضای داخل کارتن می‌توانید از روزنامه، پارچه و حوله‌های اضافی کمک بگیرید. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه لوازم شکستنی را با فشار داخل کارتن قرار ندهید، چون این کار موجب می‌شود با کوچک‌ترین ضربه‌ای شکسته شوند.

نحوه بسته‌بندی لوازم شکستنی برای پیشگیری از اشتباهات رایج در اسباب‌کشی
یکی از اشتباهات رایج اسباب‌کشی این است که لوازم شکستنی را به خوبی بسته‌بندی نمی‌کنید و با فشار داخل کارتن قرار می‌دهید.

6- بسته‌بندی اشتباه مایعات

همان‌طور که می‌دانید کارتن‌های مقوایی در اثر برخورد با کمترین مقدار مایعات، استحکام خود را از دست می‌دهند. اگر ظروف مربوط به مایعات را درست بسته‌بندی نکنید و داخل کارتن قرار دهید، این کار می‌تواند آسیب جدی به لوازم شما وارد کند. بهترین روش برای بسته‌بندی مایعات این است که دهانه آن را باز کنید و یک پلاستیک روی آن قرار دهید، سپس درب آن را محکم کنید. حال ظرف مربوط به مایعات را داخل یک پلاستیک ضخیم بگذارید و درب آن را گره بزنید. این کار موجب می‌شود در صورت ریختن، مایع با کارتن برخورد نکند و داخل پلاستیک ریخته شود.

نحوه بسته‌بندی مایعات برای جلوگیری از بروز اشتباهات حین اثاث‌کشی
یکی از مهم‌ترین اشتباهات اسباب‌کشی مربوط به بسته‌بندی نادرست مایعات است. بهتر است قبل از قرار دادن ظروف مایعات داخل کارتن، آنها را داخل پلاستیک بگذارید و درب آن را محکم کنید.

7- بیش‌ازحد پر کردن کارتن‌های اسباب‌کشی

یکی دیگر از اشتباهات اسباب‌کشی مربوط به بیش‌ازحد پر کردن کارتن‌ها است. زمانی که یک کارتن را با فشار زیاد پر کنید و یا چند وسیله‌ سنگین در آن قرار دهید، کارتن توانایی تحمل این وزن و فشار را نخواهد داشت و ممکن است پاره شود. برای بسته‌بندی وسایلی مثل کتاب که وزن زیادی دارد، می‌توانید آن‌ها را در کنار سایر کارتن‌ها قرار دهید و یا در کارتن‌های کوچک‌تر بگذارید که بیش‌ازاندازه سنگین نشوند و حمل آن‌ها نیز راحت‌تر باشد.

رایج‌ترین اشتباهات اثاث‌کشی در چیدمان کتاب و وسایل سنگین در کارتن اسباب‌کشی
یکی از اشتباهات اثاث‌کشی مربوط به چیدمان وسایل سنگین است. برای چیدن کتاب و لوازم سنگین می‌توانید از چند کارتن کوچک استفاده کنید.

8- برچسب نزدن روی کارتن‌ها

یکی از مهم‌ترین اشتباهات اسباب‌کشی مربوط به علامت نزدن روی کارتن‌ها و ننوشتن لیست لوازم داخل کارتن‌ها روی آن است. زمانی که شما روی کارتن هیچ علامتی نگذارید و مشخص نکنید، چه چیز را درون آن قرار داده‌اید، بعد از اسباب‌کشی نمی‌توانید لوازم مورد نیازتان را پیدا کنید. بهتر است لوازم هر اتاق را با رنگ یا علامت خاصی مشخص کنید و لیستی از وسایل داخل کارتن روی آن بچسبانید. در مورد کارتن لباس‌ها هم می‌توانید لباس‌های تابستانه و زمستانه را علامت‌گذاری کنید تا سریع‌تر به وسایلی که نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید.

علامت نگذاشتن روی کارتن‌ها یک اشتباه رایج در اسباب‌کشی است.
یکی از اشتباهات اسباب‌کشی، علامت نگذاشتن روی کارتن‌ها است که روند پیدا کردن لوازم را برای شما سخت می‌کند.

9- قرار ندادن لوازم ضروری در یک کارتن جدا

از مهم‌ترین اشتباهات اثاث‌کشی این است که یک کارتن جدا برای لوازم ضروری و شخصیتان نداشته باشید. بهتر است یک ساک جداگانه یا کارتن مخصوص لوازم مورد نیازتان در نظر بگیرید و وسایلی را که می‌دانید در طول روز به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، داخل این کیف قرار دهید. شما می‌توانید داروها، اسناد و مدارک شخصی، لوازم آرایشی بهداشتی، شارژر گوشی یا حتی لباس‌های مورد نیازتان را در یک بخش جداگانه بسته‌بندی کنید.

توجه داشته باشید که برای همه اعضای خانواده چنین بسته‌بندی‌هایی داشته باشید و اگر در خانه از حیوان خانگی مراقبت می‌کنید، غذا و لوازم ضروری آن را نیز به صورت جداگانه در یک کارتن قرار دهید. این کار موجب می‌شود بعد از منتقل شدن به خانه جدید به راحتی بتوانید لوازم مورد نیازتان را پیدا کنید و با مشکل مواجه نشوید.

اشتباهات اثاث‌کشی در بسته‌بندی لوازم ضروری
یکی از اشتباهات اثاث‌کشی این است که لوازم ضروری‌تان را در ساکی جداگانه قرار نمی‌دهید، این‌ گونه بعد از اسباب‌کشی برای پیدا کردن آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوید.

10- بیش از حد وسواس به خرج دادن

میل به کمال‌گرایی در بسته‌بندی لوازم، یکی دیگر از اشتباهات اسباب‌کشی که خیلی از افراد انجام می‌دهند است. اگر سعی کنید بیش‌ازاندازه وسواس به خرج دهید تا بسته‌بندی شما درست و اصولی انجام شود، مطمئن باشید زمان و انرژی زیادی را هدر می‌دهید.

بهتر است بدانید در بسته‌بندی لوازم منزلتان تنها چیزی که اهمیت دارد این است که همه چیز ایمن و به شیوه‌ای درست انجام شود. سعی کنید با به کار بردن روش‌های درست بسته‌بندی ظروف شکستنی مطمئن شوید همه چیز را به خوبی داخل کارتن قرار داده‌اید. در انتها نیز همه کارتن‌ها را علامت‌گذاری کنید و روی آن برچسب بچسبانید و دیگر نگران هیچ‌چیزی نباشید.

کلام آخر

بسته‌بندی لوازم قبل از اسباب‌کشی کار آسانی نیست و بسیاری از ما به خاطر اشتباهاتی که انجام می‌دهیم، زمان و انرژی بیشتری صرف می‌کنیم. بعد از مطالعه این مقاله سعی کنید قبل از اسباب‌کشی یک برنامه دقیق برای بسته‌بندی لوازمتان در نظر بگیرید و از اشتباهات دوری کنید. در جمع کردن و بسته‌بندی لوازم وسواس به خرج ندهید و در تمام مراحل آرامش خود را حفظ کنید. اگر شاغل هستید و یا به هر دلیلی خودتان نمی‌توانید برای اسباب‌کشی آماده شوید، می‌توانید از خدمات باربری استادکار کمک بگیرید. استادکار با معرفی متخصصین بسته‌بندی و باربری به شما کمک می‌کند یک اسباب‌کشی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − دو =