تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری

4

عدم اطلاع از نحوه‌ تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج‌ دیواری مشکلی است که امروزه در هر خانه‌ای که پکیج وجود داشته باشد ممکن است پیش بیاید. اما توجه کنید که روش تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری کار مشکلی نیست.

احتمالا تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که پس از سپری شدن فصل سرما نیاز داشته باشید که تغییر حالت پکیج دیواری را در ذهن خود مرور کنید و سعی کنید آن را به کار بگیرید. در این مقاله کاربردی قصد داریم ابتدا شما را با حالت‌های زمستانه و تابستانه انواع پکیج آشنا کنیم و سپس تغییر حالت زمستانی به تابستانی در پیکج دیواری ایران رادیاتور و همچنین بوتان و ایساتیس را شرح دهیم.

حالت زمستانه و تابستانه در پکیج دیواری

به طور کلی پکیج‌ها از لحاظ حالتی که کار می‌کنند، به سه حالت زمستانه و تابستانه و خاموش دسته‌بندی می‌شوند. حالت زمستانه حالتی است که در آن پکیج علاوه بر تامین آب مصرفی بهداشتی، آب مصرفی رادیاتور‌ها را نیز تامین می‌کند. منظور از آب مصرفی بهداشتی آبی است که در منزل به عنوا آب شرب و همچنین آب مورد نیاز جهت شستشو مصرف می‌شود. و اما حالت تابستانه حالتی است که پکیج آب مصرفی رادیاتور‌ها را گرم نمی‌کند.

در این حالت پکیج تنها آب مصرفی بهداشتی را گرم می‌کند. هنگام فصل سرما که پکیج در حالت زمستانه است اولویت آّبی که توسط پکیج گرم می‌شود با آب گرم مصرفی است. در این حالت رادیاتور‌ها برای لحظاتی خاموش می‌شوند و و توسط انرژی ذخیره شده خود به محیط گرما می‌دهند. فرض کنید شما در حال شستشوی ظروف هستید. در این حالت رادیاتور‌ها برای لحظاتی خاموش شده و پکیج تنها آب مورد نیاز جهت شستشو را گرم می‌کند.

تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور

حال که با حالات مختلف پکیج‌ها آَشنا شدید قصد داریم به شما آموزش دهیم که این تغییر را در پکیج دیواری ایران رادیاتور را انجام دهید.

با توجه به شکل زیر هر پکیج دارای سه ولوم است. در زیر به کاربرد هر یک از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  1. ولوم کوچک سمت راست: از این ولوم جهت روشن و یا خاموش کردن پکیج استفاده می‌شود. به این صورت که اگر این ولوم روی حالت یک قرار بگیرد پکیج روشن و اگر روی حالت صفر قرار بگیرد نشان‌دهنده این است که پکیج خاموش است.
  2. ولوم وسطی: اگر نیاز به تنطیم دمای آب مصرفی خود داشتید به سراغ این ولوم بروید. توصیه ما به شما این است که بهتر است این ولوم در وسط قرار داسته باشد. البته اگر نیاز داشتید که دمای آب گرم مصرفی شما بیشتر یا کم‌تر باشد می‌توانید با قرار دادن این ولوم روی حالت‌های قبل و یا کمی بیشتر از نقطه وسط دمای مورد نیاز خود را تنظیم کنید.
  3. ولوم سمت چپ: مرحله اصلی تغییر حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور توسط این ولوم انجام می‌شود. در توضیحات این ولوم ابتدا توجه داشته باشید که طیف تغییرات آن از صفر تا max است. اگر که ولوم بر روی صفر قرار داشته باشد به این معنی است که در حالت تابستانه قرار دارد. ولی بسته به این‌که شما تا چه حد دوست دارید رادیاتور‌ها باعث گرمای خانه شوند می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید تا پکیج در حالت زمستانه کار کند. باز هم پیشنهاد ما به قرار دادن این ولوم بر روی نقطه وسط است. البته این میزان بستگی به هوای بیرون نیز دارد و کاملا سلیقه‌ای است. البته ذکر این نکته در این‌جا ضرورت دارد که از قرار دادن ولوم بر روی مقدار max تا حد ممکن خود‌داری کنید. زیرا که فشار زیادی به دستگاه وارد می‌آورد.

بیشتر بدانید علت اب دادن شیر اطمینان پکیج چیست؟

تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور
سه ولوم پکیج ایران رادیاتور که حالات مختلف دستگاه را تنظیم می‌کنند.

حال که به طور کامل با ولوم‌ها آشنا شدید مراحل تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور را بریتان شرح خواهیم داد:

  1. مرحله اول اطمینان حاصل کردن از خاموش بودن پکیج است.
  2. در مرحله دوم باید توجه داشته باشید که یکی از شیرهای مربوط به رادیاتور بسته باشند. البته توصیه ما این است که هر دو شیرهای رفت و برگشت رادیاتور بسته باشند.
  3. حال به سراغ ولوم وسطی بروید و با توجه به توضیحات داده شده در بالا مشخص کنید می‌خواهید آب مصرفی شما تا چه حد گرم باشد. فراموش نکنید که پیشنهاد ما قرار دادن این ولوم در نقطه وسط بود.
  4. در مرحله چهارم به سراغ ولوم سمت چپ یعنی ترموستات مدار شوفاژ بروید و آن را در حالت صفر قرار دهید.

تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری بوتان

همانند پکیج ایران رادیاتور پکیج بوتان نیز دارای سه حالت تابستانه، زمستانه و خاموش است. محل قرار‌گیری آن‌ها بر روی پکیج نیز دقیقا به همان صورت است. برای تغییر در حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری بوتان بایستی به نکات زیر توجه کنید:

  1. در مرحله اول به هنگام روشن کردن پکیج باید توجه داشته باشید که درجه فشار پکیج تنظیم باشد. عدد ایده‌آل برای این مورد عدد ۱٫۵ است. اکر فشار کمتر از این حد باشد بایستی شیر کوچک زیر پکیج را باز کنید تا فشار افزایش یابد. هنگامی که عدد به ۱٫۵ رسید شیر را ببندید.
  2. در مرحله بعد پکیج را روی حالت تابستانه قرار دهید. زمانی که نمایشگر وضعیت عملکرد پکیج به حالت سبز در آمد یعنی پکیج در حال کار کردن به صورت درست است.
تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری بوتان
هنگام روشن کردن پکیج باید توجه داشته باشید که درجه فشار پکیج تنظیم باشد.

تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج ایساتیس

نمای بیرونی پکیج ایساتیس با دو نوع دیگر تفاوت بسیار دارد. ابتدا شما را با نحوه روشن کردن پکیج آشنا می‌کنیم. توجه داشته باشید که با تنظیم شیر پر‌کن فشار باید بین ۱ تا ۱٫۵ باشد. سپس دکمه POWER را فشار داده و رمز (۰۰۰۰) را وارد کنید. حال که پکیج شما روشن و آماده به کار است با زدن دکمه شماره ۷ MODE  پکیج را بر روی حالت تابستانه قرار دهید. حال پکیج در حال کار در حالت تابستانی است.

تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایساتیس
تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج ایساتیس

سخن نهایی

همان‌طور که متوجه شدید  تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری بسته به نوع آن متفاوت است. ممکن است در پکیجی مانند پکیج ایساتیس تغییر دادن حالت کمی پیچیده‌تر باشد. و یا در پکیج بوتان نیاز به تنظیم فشار داشته باشید. یا این‌که همانند پکیج ایران رادیاتو نیاز داشته باشد که ابتدا پکیج در حالت خاموش باشد. به طور کلی تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری کار پیچیده‌ای نیست. به هر حال اگر در انجام این‌کار به مشکل برخوردید می‌توانید با مشاوران ما در استاد‌کار تماس بگیرید. از نظرات و پیشنهادات شما زیر همین بلاگ پست استقبال می‌کنیم.

 

4 نظرات
  1. وحدت می گوید

    برای خاموش کردن حالت زمستانی به تابستان ضمن اینکه ولوم درجه شوفاژ را روی صفر یا خاموش می گذاریم ایا فلکه آب سمت چپ را ببندیم ،ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. راد می گوید

    ببخشید اگر فقط شیرهای پنل های رادیاتور رو بسته باشیم و شوفاژ رو از حالت زمستان به تابستان تغییر نداده باشیم چه اتفاقی می افتد؟ترکیدگی لوله ممکنه رخ بدهد؟

  3. امیری می گوید

    خیلی ممنون ازوب
    تابستانه کردن پکیج لورچ اگه ممکن هست
    تشکر

  4. حسین می گوید

    باسلام. وقتی فشار پکیج بالای3میرسه.آب قطره قطره چکه میکنه. علتش چی میتونه باشه. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =