برای کانال کشی کولر از چه ورقی استفاده می‌شود؟

1

کانال کشی کولر اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه نوع ورق استفاده شده در کانال کشی کولر چیست، چه کیفیتی دارد و به چه صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم است. تمامی این موارد هم در قیمت و هم در کاربرد این قسمت اثر گذار است. اگر می‌خواهید کانال کشی مربوط به کولر را تغییر داده یا تعمیر کنید، بهتر است با توجه به شرایط منزل خود، بهترین را انتخاب کنید

ورق گالوانیزه، نوع جنس به کار رفته برای کانال کشی کولر است. تقریبا تمامی کانال‌های کولر از این نوع ورق ساخته می‌شوند؛ اما همین نوع ورق نیز تنوع زیادی را به خود اختصاص داده است. بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و بسته به میزان رطوبت و دمای هوا، باید ورق گالوانیزه مناسبی را انتخاب کنید.

در ادامه سعی می‌کنیم به صورت مختصر به نکاتی برای انتخاب ورق مناسب برای کانال کشی کولر اشاره کنیم. با استفاده از همین نکات ساده می‌توانید هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هم خانه یا محل کار خنک تری داشته باشید.

اهمیت کیفیت ورق در کانال کشی کولر

کانال کشی کولز با ورق گالوانیزه

کانال کشی کولر از جمله کارهایی است که شما یکبار برای همیشه انجام می‌دهید. در هنگام ساختمان سازی یا بازسازی ساختمانی که خریداری کرده اید، با انتخاب هر نوع ورقی، کار خود را در آینده سخت یا آسان کرده اید. استفاده از ورق‌های بی کیفیت ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در آینده شده و هزینه‌های زیادی را به شما یا کسانی که قرار است در آن خانه زندگی کنند، تحمیل می‌کند.

نکته‌ای که باید حتما مورد توجه قرار دهید، کیفیت ورق گالوانیزه است. امروزه شرکت‌های مختلف تولید کننده ورق گالوانیزه، اقدام به تولید این نوع ورق برای استفاده‌های گوناگون می‌کنند. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع ورق در کانال کشی کولر است. ورق گالوانیزه بی کیفیت به هیچ عنوان کارایی لازم را برای کانال کشی کولر نخواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هزینه بیشتری برای خرید ورق گالوانیزه مناسب کانال کشی کولر انجام دهید تا برای یک عمر آسوده خاطر باشید. ورق‌های باکیفیت سالیان سال بدون هیچ گونه مشکل برای شما کار خواهند کرد و هزینه‌ای اضافی برای شما نخواهند داشت. علاوه بر این ورق باکیفیت کمک می‌کند تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

ضخامت؛ نکته‌ای مهم در مورد ورق گالوانیزه

در هنگام انتخاب ورق گالوانیزه برای ساخت کانال کولر، به ضخامت آن توجه داشته باشید. مشخص است که هرچه ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. همانطور که در مورد کیفیت هم اشاره کردیم، شاید مجبور باشید یک بار هزینه بیشتری برای کانال کشی کولر بپردازید؛ اما در عوض سالیان سال مشکلی با کانال کشی آن مکان نداشته باشید.

ضخامت پایین ورق گالوانیزه باعث هدر رفتن انرژی می‌شود. اگر ضخامت ورق گالوانیزه به کار رفته در کانال کشی کولر کم باشد، گرمای انتقال یافته به درون محفظه کانال افزایش یافته و سرمای تولید شده توسط کولر به محیط انتقال نمی‌یابد. همین مشکل باعث می‌شود تا مجبور باشید مدت زمان بیشتری کولر را روشن بگذارید تا دمای آن مکان متعادل یا خنک شود.

مشکل بزرگ دیگر ورق گالوانیزه نازک، پوسیدگی آن در مرور زمان است. فرقی نمی‌کند که در حال ساخت ساختمان هستید یا اقدام به بازسازی ساختمان خود کرده اید؛ اگر ضخامت ورق کانال کولر پایین باشد، چند سال بعد دوباره مجبور به تعمیر یا تعویض کانال کشی کولر خواهید بود و هزینه‌های هنگفتی به شما تحمیل خواهد شد.
عایق کاری را فراموش نکنید

کانال کشی کولر با بهترین ورق

هرچند انتخاب صحیح ورق گالوانیزه نقش بسیار مهمی در کانال کشی کولر دارد؛ اما عایق کاری آن هم مهم است. در صورتی که بهترین ورق گالوانیزه را انتخاب کرده باشید اما عایق کاری به صورت مناسبی انجام نشود، هم امکان هدر رفت انرژی وجود دارد و هم امکان پوسیدگی در اثر مرور زمان! در نتیجه بهتر است عجله را کنار بگذارید و در هنگام ساخت و نصب کانال کشی کولر، عایق کاری را به نحو احسنت بر روی آن اجرا کنید.

برای عایق کردن کانال کشی کولر نیز باید از مواد مرغوب استفاده شود. به طور کلی با توجه به اینکه کانال کشی کولر اصطلاحا توکار است، باید تمامی موارد کیفی مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که برای تعمیر یا بازسازی آن مجبور به خراب کردن قسمت‌هایی از ساختمان خواهید بود. پس حتما کیفیت عایق به کار رفته را نیز کنترل کنید

کارشناسان ساختمان سازی بر این باورند که عایق کاری رابطه مستقیمی با مصرف برق در تابستان دارد. اگر در کانال کشی کولر از عایق کاری مناسب استفاده نشود، گرمای تابستان اثری بر روی کانال کولر نخواهد گذاشت. در این شرایط است که کولر برای خنک کردن ساختمان به انرژی کمتری نیاز داشته و در نتیجه در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود. شاید یکی از راهکارهای ساده کاهش هزینه برق ساختمان، عایق کاری مناسب در هنگام کانال کشی کولر باشد.

نصاب حرفه‌ای انتخاب کنید

کانال کشی کولر با نقشه مناسب و نصاب حرفه ای

اگر ورق گالوانیزه باکیفیت انتخاب کرده اید که ضخامت آن نیز مناسب است و جنس عایق خوبی را برای عایق کاری برگزیده اید، بهتر است برای هزینه کردن برای استفاده از یک نصاب حرفه‌ای کانال کولر نیز نگران نباشید. نصب کانال کشی کولر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر بنّا یا هر فرد دیگری که برای جاگذاری کانال کشی کولر به کار می‌گیرید، تجربه لازم را در این زمینه نداشته باشد، تمامی انتخاب‌های صحیح شما از نوع ورق گرفته تا نقشه‌ای که برای کانال کشی کولر تعبیه شده، به هدر خواهد رفت. حتما در هنگام انتخاب نصاب، به نظرات دیگران و تجربه کار با وی احترام گذاشته و استفاده کنید.

اپلیکیشن استادکار به عنوان یکی از برترین اپلیکیشن‌های ارائه خدمات ساختمانی در ایران، توانسته با ارائه بستری، بهترین افراد متخصص در زمینه ساختمان را دور هم گرد آورد. کافی است شما خدمت مورد نیاز خود را مشخص کرده و به تعداد بالایی از متخصصان آن حوزه دسترسی پیدا کنید. ویژگی مهمی که به شما کمک می‌کند یک فرد حرفه‌ای برای نصب کانال کشی کولر پیدا کنید، نظرات دیگر کاربران این اپلیکیشن است. در استادکار شرایطی فراهم شده که هر کس پس از استفاده از خدمات هر متخصص، نظر خود را در مورد وی و میزان حرفه‌ای بودن و تعهد اوبیان می‌کند. شما می‌توانید با مشاهده میانگین امتیازات و خواندن نظرات مختلف، بهترین‌ها را برای کانال کشی کولر به صورت حرفه‌ای انتخاب کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. رمضانی می گوید

    سلام اینهمه زحمت کشیدید مطلب نوشتید یک ضخامت معمول کانال کولر رو ننوشتید در مطلبتون .لذا این کلی گوییهای شما به درد من نخورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 2 =