سنگ کورین برای کانتر آشپزخانه و مزایا و معایب آن

0

تعویض کانتر آشپزخانه یکی از کارهاییست که هنگام بازسازی آشپزخانه انجام می‌دهید. در بین انواع مختلف کانتر آشپزخانه، شاید نام سنگ کورین به گوشتان خورده باشد و تصمیم بگیرید از این سنگ مجلل و زیبا برای کانتر آشپزخانه خود استفاده کنید. اما پیش از هر چیزی لازم است بیشتر درباره این سنگ زیبا که در سال‌های گذشته طرفداران بسیاری کسب کرده است و مزایا و معایب آن بدانید.

سنگ کورین چیست؟

سنگ کورین نوعی سنگ مصنوعی یکپارچه است که از ترکیب پلیمرهای اکریلیک و مواد حاصل از سنگ بوجود می‌آید. این مخلوط داخل قالب‌هایی با ابعاد مختلف ریخته می‌شود تا ورق‌های ضخیمی را تشکیل دهند. سنگ کورین بسیار یکپارچه و مقاوم است و در سه سایز ۶ میلی متری، ۱۲ میلی متری و ۱۹ میلی متری عرضه می‌شود.

قدمت این نوع سنگ مصنوعی به ۴۰ سال قبل باز می‌گردد و یکی از علل محبوبیت این نوع سنگ در دکوراسیون آشپزخانه این است که می‌توانید سینک ظرفشویی و کابینت را نیز از همین جنس بسازید و آشپزخانه‌ای یک شکل و یکپارچه داشته باشید.

پیش از اینکه بخواهید هزینه کنید و تصمیم بگیرید از سنگ کورین برای کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه استفاده کنید بهتر است از مزایا و معایب سنگ کورین آگاه باشید.

سنگ کورین برای کانتر آشپزخانه و مزایا و معایب آن
سنگ کورین برای کانتر آشپزخانه و مزایا و معایب آن

مزایا و معایب سنگ کورین

مزایای استفاده از سنگ کورین برای آشپزخانه

  • یکی از اصلی‌ترین نکاتی که سنگ کورین را محبوب کرده است وجود رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت آن است. بنابراین با توجه به تنوع رنگ و مدل راحت‌تر می‌توانید یک کانتر زیبا و هماهنگ با دکوراسیون خانه یا آشپزخانه خود تهیه کنید.
  • تمیز کردن سنگ کورین بسیار ساده است. اگر حین آشپزی چیزی روی کانتر یا اوپن آشپزخانه بریزد به راحتی پاک شده و هیج لکه‌ای باقی نمی‌گذارد.
  • سنگ کورین کاملا یکپارچه و صاف است، نداشتن هیچگونه خلل و فرج موجب می‌شود هیچ لکی روی آن باقی نماند و این نوع سنگ مصنوعی بسیار بهداشتی‌ باشد چرا که جایی برای رشد باکتری‌ها و هرگونه آلودگی و کپک باقی نمی‌گذارد.
  • لایه‌های سنگ کورین طوری کنار هم قرار می‌گیرند که هیچ درزی باقی نمی‌گذارند، به همین جهت استفاده از این نوع سنگ مصنوعی برای سینک و دیوار پشت سینک موجب می‌شود چهره آشپزخانه یکپارچه و لوکس دیده شود.
  • کورین در برابر نور خورشید مقاوم است و رنگ پریده نمی‌شود.
  • تعمیر سنگ کورین بسیار ساده است.
  • این سنگ در کنار چوب، شیشه، و استیل ضد زنگ به خوبی هماهنگ می‌شود.
  • مراقبت از این سنگ مصنوعی بسیار ساده است و نیاز به شرایط خاصی ندارد.
سنگ کورین کاملا یکپارچه و صاف است، نداشتن هیچگونه خلل و فرج موجب می‌شود هیچ لکی روی آن باقی نماند
سنگ کورین کاملا یکپارچه و صاف است، نداشتن هیچگونه خلل و فرج موجب می‌شود هیچ لکی روی آن باقی نماند

معایب سنگ کورین برای آشپزخانه

  • اگرچه تمیزکردن کورین بسیار ساده است اما دوام این سنگ به اندازه کانترهای گرانیتی بالا نیست.
  • کورین بسیار گران است. هرچند کورین هنوز به اندازه گرانیت گران نیست اما نسبت به سایر کانترهای آشپزخانه هزینه آن بسیار بالا خواهد بود.
  • اگرچه سنگ کورین بسیار مقاوم است اما اگر در برابر حرارت مستقیم یا اشیاء تیز قرار بگیرد آسیب می‌بیند. گاهی ممکن است آسیبی که از طریق اشیاء تیز به این نوع جنس اوپن آشپزخانه وارد می‌شود دائمی باقی بماند. همچنین تابه‌ها و قابلمه‌های داغ را نباید مستقیم روی این نوع سنگ قرار دهید. فراموش نکنید، مقاومت بالای سنگ کورین بدین معنا نیست که می‌توانید هر چیزی را روی آن برش دهید. حتما از تخته برش استفاده کنید.
  • گاهی ممکن است درز در رنگ‌های تیره این نوع سنگ نمایان شود.
  • در نهایت، سنگ مصنوعی کورین از ترکیبی که نیمی از آن اکریلیک یا همان پلاستیک است تشکیل شده است. این نکته موجب می‌شود برخی از افراد دوست نداشته باشند از این جنس کانتر برای آشپزخانه خود استفاده کنند.
سنگ مصنوعی کورین از ترکیبی که نیمی از آن اکریلیک یا همان پلاستیک است
سنگ مصنوعی کورین از ترکیبی که نیمی از آن اکریلیک یا همان پلاستیک است

چگونه از کانتر سنگ کورین مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد، تمیزکردن و مراقبت از سنگ مصنوعی کورین کار دشواری نیست. اما مهم است که این کار به درستی انجام شود. یک نکته مهمی که باید هنگام انتخاب این سنگ برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید این است که کانتر جنس کورین را بهتر است هر روز تمیز کنید. از آب و صابون یا تمیزکننده‌هایی که آمونیاک دارند برای این کار استفاده کنید.

فراموش نکنید که روی این سنگ را خشک کنید چرا که این جنس از سنگ مصنوعی برای اوپن آشپزخانه نباید برای مدت طولانی مرطوب و خیس باقی بماند. خیس ماندن به این سنگ آسیب می‌زند و ظاهری کدر به آن می‌بخشد. یک نکته بسیار مهم دیگر که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما از پد و استند برای قرار دادن تابه ها و قابلمه‌های داغ استفاده کنید. حرارت مستقیم به این نوع سنگ آسیب می‌زند. اجسام تیز را نیز روی اوپن آشپزخانه از جنس سنگ کورین نکشید.

روی سنگ کورین را خشک کنید چرا که این جنس از سنگ مصنوعی برای اوپن آشپزخانه نباید برای مدت طولانی مرطوب و خیس باقی بماند. خیس ماندن به این سنگ آسیب می‌زند و ظاهر آن را کدر میکند.
روی سنگ کورین را خشک کنید چرا که این جنس از سنگ مصنوعی برای اوپن آشپزخانه نباید برای مدت طولانی مرطوب و خیس باقی بماند. خیس ماندن به این سنگ آسیب می‌زند و ظاهر آن را کدر میکند.

سخن پایانی

یکپارچگی و مقاومت کورین موجب شده است این نوع سنگ با وجود گرانقیمت بودن در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت کسب کند. نگهداری از این نوع سنگ نیز بسیار ساده است و فقط نیاز به مراقبت‌هایی جهت جلوگیری از آسیب دیدن دارد. بنابراین بد نیست با برآورد کردن هزینه‌ها و بودجه خود و ساختار آشپزخانه و نحوه استفاده شما از این فضا، کانتر آشپزخانه خود را انتخاب کنید. اگر بخواهید هزینه کلانی بابت بازسازی آشپزخانه خود کنید، کورین می‌تواند گزینه خوبی برای کانتر آشپزخانه شما باشد.

منابع: gharpedia ، decordezine

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =