ایده‌های جذاب برای تزیین و استفاده از فضای بالای کابینت

0

فضای بالای کابینت در اکثر خانه‌ها به صورت خالی به چشم می‌خورد. همانطور که می‌دانید پر کردن فضاها باعث می‌شود تا یکنواختی از محیط دور شود و حس سرزندگی در فضا ایجاد شود. آشپزخانه هم جز فضاهایی است که بایستی چیدمان آن انسان را به تحرک و پویایی وا دارد. حال اگر قصد دارید با چند ایده خلاقانه و بسیار جذاب برای پر کردن فضای بالای کابینت آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

برای ایجاد تغییر در دکوراسیون فضاهای مختلف خانه قطعا راه‌حل‌های بسیار زیادی وجود دارد اما ما قصد داریم چند راهکار بسیار جذاب و عالی به شما پیشنهاد دهیم تا خودتان به تنهایی نیز بتوانید تغییری مثبت در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید.

۷ ایده جذاب برای تزیین و استفاده از فضای بالای کابینت

استفاده از سبدهای حصیری در بالای کابینت:

یکی از ایده‌های بسیار ساده و جذاب که با استفاده از وسایل موجود در خانه می‌توانید فضای بالای کابینت را پر کنید، استفاده از سبدهای حصیری است. به کمک این سبدها شما می‌توانید یک تقسیم فضایی ساده در بالای کابینت ایجاد کنید و وسایلی که در آشپزخانه کاربرد کمتری دارد را درون آن سبدها قرار دهید. با این کار شما دو تیر به یک نشان زده‌اید هم فضای بالای کابینت را تزیین کرده‌اید و هم استفاده کاربردی از این فضا داشته‌اید.

استفاده از سبدهای حصیری در فضای بالای کابینت
یک تقسیم بندی ساده برای استفاده کاربردی از فضای بالای کابینت، استفاده از انواع سبد است.

ایجاد کتابخانه در فضای بالای کابینت:

اگر جز دسته افرادی هستید که از کتاب‌ها و مجلات آشپزی به صورت مداوم استفاده می‌کنید و یک کلکسیون کامل از آن دارید برای جاسازی این دسته از کتاب‌ها می‌توانید از فضای بالای کابینت استفاده کنید. چه بهتر از اینکه کتاب‌هایی که متعلق به فضای آشپزخانه است در خود این محیط قرار بگیرد. در نتیجه می‌توانید با یک قفسه بندی ساده فضای بالای کابینت را تبدیل به یک کتابخانه کوچک برای قرار دادن کلکسیون کتاب‌های خود کنید.

ایجاد کتابخانه در فضای بالای کابینت
با ایجاد قفسه‌بندی مخصوص کتابخانه، می‌توانید کتاب‌ها و مجلات مخصوص به آشپزی خود را در فضای آشپزخانه نگه‌داری کنید.

استفاده از وسایل هنری در فضای بالای کابینت:

اگر کمی چاشنی هنر را به نوع چیدمانمان اضافه کنیم، می‌توانیم دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد کنیم. یکی دیگر از ایده‌های جذاب استفاده از وسایل هنری مانند صنایع دستی، ظروف پر نقش و نگار و تابلوهای رنگی است که قطعا در خانه هر ایرانی وجود دارد. با این ایده شما می‌توانید کمی از هنر مرز و بوم خود را نیز به فضای آشپزخانه وارد کنید و محیطی شاد و زیبا بسازید.

استفاده از وسایل هنری در فضای بالای کابینت
استفاده از ظروف و گلدان‌هایسنتی در فضای بالای کابینت یک انتخاب زیبا و شیک برای آشپزخانه‌ است.

قفسه‌بندی فضای بالای کابینت:

قفسه‌بندی جز دسته مواردی است که همیشه در دکوراسیون داخلی به عنوان یک ایده ناب و جذاب مطرح می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از چوب یا کناف فضای بالای کابینت را که فضای کوچکی است به قفسه‌های مربع شکل تقسیم کنید و از آن به عنوان کابینت و یا قفسه‌هایی برای قرار دادن ظروف یا وسایل تزیینی استفاده کنید.

قفسه‌بندی فضای بالای کابینت
با قفسه بندی فضای بالای کابینت شما می‌توانید محلی کاربردی برای چیدمان وسایل تزیینی یا ظروف خود داشته باشید

پر کردن فضای بالای کابینت با قرنیز:

اگر جز دسته افرادی هستید که معمولا از فضاهای شلوغ گریزان هستید و عاشق سادگی در دکوراسیون هستید بهتر است به جای استفاده از وسایل تزیینی در فضای بالای کابینت از ایده بسیار شیک و جذاب قرنیز استقبال کنید. برای ساخت قرنیز در قسمت بالای کابینت ابتدا فضا را با نئوپان می‌پوشانند و بعد از قرنیزهای پلی استر پیش ساخته استفاده می‌کنند و تمام فضای خالی را می‌پوشانند تا نمای کابینت‌های آشپزخانه یکدست و زیبا شود.

پر کردن فضای بالای کابینت با قرنیز
استفاده از قرنیز برای کابینت، بخصوص کابینت‌های کلاسیک دارای ممبران، می‌تواند ایده جذاب و زیبایی برای دکوراسیون فضای بالای کابینت باشد.

استفاده از گل و گیاه در فضای بالای کابینت:

دوستداران گل و طبیعت ما برای آشپزخانه شما نیز ایده جذابی آماده کرده‌ایم. قطعا در میان انواع گل‌ها و گیاهان، مدل‌هایی وجود دارد که نیاز به آبیاری بسیار زیاد نداشته باشد در نتیجه شما می‌توانید فضای خالی بالای کابینت خود را با انواع گل و گیاه‌های بسیار زیبا که شرایط خاصی برای نگهداری ندارند پر کنید. با این کار علاوه بر تزیین فضای بالای کابینت شما بخشی از طبیعت را وارد فضای آشپزخانه می‌کنید که حس طراوت، شادابی و آرامش را در شما زنده نگاه خواهد داشت.

استفاده از گل و گیاه در فضای بالای کابینت
به عنوان یک ایده خلاقانه و جذاب می‌توانیم با گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری ساده فضای بالای کابینت را پر کنیم.

جابه‌جایی کابینت‌ها در آشپزخانه:

و اما آخرین ایده و راهکار برای از بین بردن فضای بالای کابینت این است که شما تغییری در مکان کابینت‌های فعلی خود ایجاد کنید. بدین منظور که آن‌ها را به سمت بالا ببرید تا جایی که فاصله کمی با سقف داشته باشد. اما ما این ایده را فقط برای خانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند پیشنهاد می‌دهیم زیرا جابه‌جایی کابینت‌ها به ارتفاع بالاتر از حد معمول ممکن است دسترسی افراد را به وسایل درون کابینت سخت کند.

جابه‌جایی کابینت‌ها در آَشپزخانه
اگر سقف آشپزخانه کوتاه است می‌توانید با جابه‌جایی کابینت‌ها به سمت سقف، فضای بالای کابینت را بپوشانید

اگر به دنبال ایده‌های کاربردی برای استفاده صحیح و بهینه از فضای داخل کابینت هستید نیز می‌توانید به مطلب ۱۰ ایده کاربردی برای استفاده بهینه از فضای کابینت نیز نگاهی بی‌اندازید.

سخن آخر:

امیدوار هستیم با این ایده‌های جذاب شما هم بتوانید یک چیدمان بسیار جذاب برای فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید. از آنجا که ایده‌ها بسیار فراوان است شما نیز می‌توانید نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: apartmenttherapy

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − شش =