انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید

0

کوسن‌ها نقش بسزایی در راحتی مبلمان و زیبایی آن‌ها ایفا می‌کنند. بعنوان یکی از اشیا دکوراتیو منزل، آن‌ها می‌توانند در جذابیت دکوراسیون اتاق نشیمن نیز تاثیرگذار باشند اما به شرطی که قواعد انتخاب رنگ کوسن را بدانید و بتوانید کوسن‌ها را با خلاقیت و سلیقه با مبلمان ست کنید. نکته اولی که باید در نظر بگیرید این است: اگر رنگ کوسن با رنگ مبل یکسان است باید به فکر تغییری باشید.

انتخاب رنگ کوسن و نحوه ست کردن کوسن با مبلمان

  1. پالت رنگی دکوراسیون اتاق را شناسایی کنید

هنگام انتخاب رنگ کوسن باید به رنگ‌هایی که در دکوراسیون اتاق استفاده شده است دقت کنید. معمولا رنگی را برای کوسن انتخاب می‌کنند که در میان این رنگ‌ها خودی نشان دهد. بعنوان مثال اگر دکوراسیون خنثی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کرده‌اید بهتر است هنگام انتخاب رنگ کوسن به دنبال رنگ‌های شاد و چشم گیر باشید. اگر تابلوی نقاشی یا یک اثر هنری روی دیوار دارید می‌توانید از رنگ‌های آن ایده بگیرید. چرخه رنگ و رنگ‌های مکمل نیز می‌توانند ایده‌های خوبی برای انتخاب رنگ کوسن باشند.

انتخاب رنگ کوسن ؛ ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان
در کنار رنگ‌های روشن از کوسن‌هایی با رنگ تیره‌تر استفاده کنید.
انتخاب رنگ کوسن - ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان
برای انتخاب رنگ کوسن می‌توانید از رنگ فرش نیز ایده بگیرید.
  1. تعداد کوسن‌های روی مبل را مشخص کنید

هنگام چیدن کوسن‌ها و ست کردن آن‌ها با مبلمان باید به تعدادشان دقت داشته باشید. برای انتخاب تعداد کوسن‌ها باید بدانید سبکی که برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کرده‌اید چیست. بعنوان مثال، اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق شما سبکی سنتی‌تر داشته باشد، بهتر است تعداد کوسن‌ها زوج باشد. در عوض، تعداد فرد بیشتر مناسب یک دکوراسیون مدرن یا هنری است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ کوسن‌ها نیز می‌تواند متنوع باشد.

مثلا اگر زوج انتخاب می‌کنید دو به دو یک شکل انتخاب کنید یا اگر فرد انتخاب می‌کنید طرح دار و ساده را در کنار هم بچینید. اما فراموش نکنید، نباید از تعداد زیادی کوسن استفاده کنید. تعداد بیش از اندازه موجب می‌شود اتاقتان نامرتب و شلوغ به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: ضرورت داشتن مبل خوب در خانه چیست؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

انتخاب رنگ کوسن - ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان
هرچه مبلمان شما بزرگتر باشد تعداد کوسن‌های روی آن نیز بیشتر می‌شود اما باید دقت داشته باشید که با قرار دادن تعداد زیادی کوسن، دکوراسیون اتاق نشیمن خود را شلوغ و نامنظم نکنید.
  1. سایز و شکل کوسن‌ها را ترکیبی انتخاب کنید

علاوه بر انتخاب رنگ کوسن که در دکوراسیون خانه نقش مهمی ایفا می‌کند، سایز و شکل کوسن‌ها نیز مهم هستند. حتما لازم نیست همه کوسن‌ها یک سایز واحد داشته باشند می‌توانید آن‌ها را در اشکال و سایزهای متنوعی انتخاب کنید. یک ایده برای ست کردن کوسن با مبلمان اسن است که چند کوسن را در سایزی بزرگ‌تر و رنگی متضاد مبل انتخاب کنید و چند کوسن کمی کوچک‌تر و طرح دار را در کنار آن بچینید. حتی حتما نیاز نیست تمامی کوسن‌ها مربعی شکل باشند. می‌توانید یک کوسن مستطیلی شکل نیز در وسط مبل قرار دهید. این ایده بیشتر برای زمانی که می‌خواهید تعداد کوسن‌ها فرد باشد کاربرد دارد.

انتخاب رنگ کوسن؛ ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان
سایز و شکل کوسن‌ها نیز می‌تواند متقاوت انتخاب شود.
  1. با طرح‌ها و جنس‌های مختلف بازی کنید

در کنار انتخاب رنگ کوسن و سایز آن‌، جنس و طرح پارچه آن نیز اهمیت بسزایی دارد. جنس پارچه کوسن باید با جنس پارچه مبلی هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این‌ها، این جنس باید با جنس سایر لوازم اتاق نیز مرتبط باشد. بعنوان مثال برای یک اتاقی که با اشیاء لوکس چیده شده است نمی‌توانید یک رومبلی یا کوسن از جنس معمولی و ارزان‌قیمت استفاده کنید. بلکه باید همگام با نوع وسایل، جنس کوسن نیز انتخاب شود. مثلا در چنین شرایطی شاید جنس مخمل مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب زیباترین مدل های پارچه مبلی

علاوه بر این‌ها، انتخاب طرح‌های متنوع و مناسب جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال، اغلب پارچه‌هایی که خود بافت دارند به شکل ساده استفاده می‌شوند و نیازی نیست طرح دار باشند. در عوض پارچه‌های ساده اغلب بهتر است طرح دار انتخاب شوند تا جلوه بیشتری داشته باشند.

هنگام انتخاب رنگ کوسن نیز این نکته می‌تواند به شما کمک کند، رنگی که برای کوسن‌های تک رنگ انتخاب می‌کنید می‌تواند رنگی در کوسن‌های طرح دارتان باشد. با این کار هماهنگی بیشتری بین رنگ‌ها و طرح‌ها ایجاد می‌شود.

انتخاب رنگ کوسن؛ ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان
اگر از کوسن‌هایی با پارچه‌های بافت دار استفاده می‌کنید بهتر است در کنارشان کوسن‌های طرح دار قرار ندهید تا بافت پارچه بیشتر خودش را نمایان کند.
  1. کوسن‌ها را به درستی روی مبلمان بچینید

هیچ قانون خاصی برای نحوه چیدن کوسن‌ها روی مبل وجود ندارد اما ایده‌آل‌ترین کار این است که آن‌ها را طوری بچینید که جلوه و تاثیرشان را از دست ندهند. مثلا کوسن‌های بزرگ کنار هم قرار نمی‌گیرند بلکه بهتر است کنار کوسن کوچک قرار بگیرند. این نکته درباره کوسن‌های همرنگ نیز صدق می‌کند. قرار گرفتن یک کوسن تک رنگ در کنار یک کوسن طرح‌دار جلوه بهتری خواهد داشت. اگر بخواهید ایده‌ای درباره چیدن کوسن‌ها داشته باشید برای کوسن‌های زوج بهتر است مثلا دو کوسن بزرگ را در پشت قرار دهید و دو کوسن کوچک را با کمی فاصله جلوی آن‌ها. همچنین کوسن‌های بزرگ را تک رنگ و کوسن‌های کوچک را طرح دار انتخاب کنید.

برای چیدن کوسن‌هایی که تعدادشان فرد است یک کوسن با شکلی متفاوت داشته باشید و آن را در وسط قرار دهید. کوسن مستطیل شکل می‌تواند ایده خوبی باشد. فقط دقت کنید که خیلی سایز آن را بزرگ انتخاب نکنید.

انتخاب رنگ کوسن؛ ایده های ناب برای ست کردن کوسن با مبلمان
کوسن‌های تک رنگ و طرح دار را کنار هم قرار دهید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد کوسن‌ها با اینکه شاید جزء کوچکی از دکوراسیون اتاق نشیمن را در بر بگیرند نقش بسزایی در آن ایفا می‌کنند. بنابراین انتخاب رنگ کوسن، سایز و طرح آن اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به رنگ‌هایی که در دکوراسیون دارید، رنگ کوسن را انتخاب کنید و برای اینکه کوسن‌ها جلوه بیشتری داشته باشند با خلاقیت بیشتری آن‌ها را بچینید و از پارچه‌های طرح دار یا بافت دار برای پارچه کوسن استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، نسبت به شستن کوسن‌ها نیز احساس مسئولین بیشتری داشته باشید تا زیبایی آن‌ها از بین نرود.

منبع: simplycushions

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 4 =