با 11 ایده دکوراسیون، گیاه پامپاس را به خانه بیاورید

0

گیاه پامپاس که با نام علمی cortaderia selloana نیز شناخته می‌شود، زیباترین و شگفت‌انگیزترین گیاه محبوب سال است. این گیاه پردار گندمی شکل، باغ‌های قدیمی و مراتع را در ذهن ما تداعی می‌کنند و وجود چند شاخه از این گیاه در خانه، مکمل دکوراسیون مدرن خواهد بود. ساقه‌های گیاه پامپاس گراس که کرکی شکل هستند، به دیوارهای سفید خانه بافت اضافه می‌کنند. در نتیجه باعث می‌شوند محیط بسیار زیباتر به نظر برسد. این گیاه به صورت تازه یا خشک در گل‌آرایی به کار می‌رود و به هر فضایی، ظاهر متفاوتی می‌بخشد. در ادامه مطلب انواع روش‌های استفاده از گیاه پامپاس را آموزش می‌دهیم:

در دکوراسیون خود تغییر فصلی ایجاد کنید

ایجاد یک تغییر فصلی در دکوراسیون منزل، به شما کمک می‌کند که در هر فصل از سال، احساس خاصی داشته باشید. حتی اگر در جایی زندگی می‌کنید که زیبایی هر فصل از آن در تخیل نمی‌گنجد، این گیاه پاییزی خیره‌کننده، در خانه حسی ایجاد می‌کند که هر سلیقه‌ای را شیفته خود می‌نماید. گیاه پامپاس نه‌تنها دکوراسیون منزل را زیبا‌تر می‌کند، بلکه در فصل پاییز، حس مزرعه‌های موج‌دار گندم را هم تداعی می‌نماید.

کاربرد گیاه پامپاس گراس خشک در دکوراسیون پاییزی و تزیینات فصلی میز
از آنجا که پامپاس گراس خشک، ظاهری پاییزی دارد، شما می‌توانید از آن برای ایجاد حس پاییز در دکوراسیون فصلی خود استفاده کنید.

به دیوار مشکی، جلوه بیشتری بدهید

دیوارهایی به رنگ مشکی زیبا و مد روز هستند. اما قرار دادن یک دسته از گیاه پامپاس در کنار دیوار مشکی، کنتراست رنگ چشمگیری پدید می‌آورد. اگر به دنبال ایجاد یک تغییر فوق‌العاده در دکوراسیون خود هستید، این گیاه یک آیتم عالی به شمار می‌رود. ترکیب گیاه پامپاس در گلدان‌های آبی قدیمی بسیار شیک و امروزی است و تحولی خارق‌العاده در حال و هوای خانه ایجاد می‌کند. این گیاه در کنار رنگ مشکی، جلوه‌ای رویایی پیدا می‌کند و همه توجهات را به خود جلب می‌نماید.

بیشتر بخوانید: 10 ترکیب رنگ برای دیوار مورد تایید طراحان داخلی

ایده‌های دکوراتیو جذاب برای تزیین دیوار مشکی با گیاه پامپاس
برای تزیین دیوار مشکی باید احتیاط کرد. چون استفاده از هر رنگی نمی‌تواند ظاهر آن را جذاب‌تر کند. اما گیاه پامپاس این قابلیت را دارد که جذابیت دیوار مشکی را دو‌چندان کند.

زرق‌وبرق ایجاد کنید

گیاه پامپاس زیبا فضا را پر زرق‌وبرق می‌سازد و یک محیط چشم‌نواز پدید می‌آورد. این زرق‌و‌برق، فضای مناسبی برای دورهمی و جشن فراهم می‌کند. ست کردن این گیاه گندمی رنگ و مخملی با الگوهای برجسته در دکوراسیون، فضای خیره‌کننده‌ای شکل می‌دهد.

ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی مدرن با ترکیب رنگ خنثی
با به کار‌گیری چند شاخه پامپاس گراس خشک در فضاهای ساده، محیط را شیک و جذاب کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

کاری کنید رنگ‌های خنثی به چشم بیایند

در دهه‌های گذشته، به چند رنگ بسیار خاص (مثل سفید، رنگبژ یا چند رنگ خاص دیگر) “خنثی” گفته می‌شد. اما متاسفانه دنیای مدرن، ما را از طیف‌های رنگ بژ دور کرده است. به شما توصیه می‌کنیم در استفاده از رنگ‌های بژ و قهوه‌ای ملایم در دکوراسیون خانه، تجدید نظر کنید. ساقه‌های موج‌دار گیاه پامپاس، بافتی شاداب و ملایم و دیدی مطبوع به فضای خانه می‌بخشند. گیاه پامپاس، پلی است میان مدرنیسم تمام سفید رنگ در دهه‌های گذشته و مدرنیته امروزی که رنگ‌های خنثی را با طیف رنگ‌های بژ ترکیب می‌کند. ترکیب پامپاس با رنگ بژ، الهام گرفته از زمین است.

بیشتر بخوانید: آیا رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی از مد می‌افتد؟

کاربردهای دکوراتیو گیاه پامپاس گراس در دکوراسیون با ترکیب رنگ کرم، قهوه‌ای و بژ
استفاده از پامپاس گراس در کنار رنگ‌هایی مثل کرم، قهوه‌ای و بژ برای ایجاد یک دکوراسیون امروزی بی‌نظیر است.

از رنگ صورتی غافل نمانید

بسیاری از افراد مجذوب سایه‌های متفاوت از رنگ‌های خنثی هستند. اما این موضوع به آن معنی نیست که حاضرند رنگ صورتی را نادیده بگیرند. این رنگ دوست‌داشتنی همچنان جذاب و مدرن است و پس زمینه‌ای دنج برای یک فضای گرم و صمیمی فراهم می‌آورد. هارمونی این رنگ با رنگ‌های قهوه‌ای ملایم در آیتم‌هایی مانند کوسن‌، فضایی دلنشین به نمایش می‌گذارد. شاخه‌های پامپاس در کنار دیوار صورتی رنگ، طراحی شما را با یک بافت طبیعی تکمیل می‌کنند.

ترفندهای دکوراتیو گیاه پامپاس یا بال و پر فرشتگان در چیدمان خانه
استفاده از گیاه پامپاس برای محیط‌هایی با رنگ شاد مثل صورتی یا نارنجی هم یک ترکیب خاص و فوق‌العاده به وجود می‌آورد.

برای گیاه پامپاس از گلدان‌های بزرگ استفاده کنید

برای برخی از ما، خریدن گلدان‌های بزرگ به یک عادت ناگسستنی تبدیل شده است. گیاه پامپاس برای پر کردن این گلدان‌های بزرگ فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این گیاه فضای تیره‌رنگ و دلگیر را به یک فضای زیبا تبدیل می‌کند. یک گلدان بزرگ را کف اتاق نشیمن خود قرار دهید و چند شاخه از گیاه را در آن بگذارید تا خودنمایی کند. پرهای گندمگون این گیاه، به هر فضایی احساس مطبوعی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل و آموزش کامل آن

ترفندهای روح بخشیدن به فضای خانه با تزیینات انواع گل خشک و پامپاس گراس
برای از بین بردن یکنواختی فضاهایی با رنگ‌های ساده و بی‌روح و جان بخشیدن به آن محیط، به پامپاس فکر کنید.

اتاق خواب خود را به یک خلوتگاه تبدیل کنید

اتاق خواب باید یک فضای امن در برابر دنیای خشن بیرونی باشد. هر نقطه از این اتاق باید احساس خوبی در شما ایجاد نماید و هر آیتم دکوراسیون آن باید با دقت انتخاب شود. هنگامی‌که با فنگ‌شویی، فضا را به حالت ذن تبدیل کردید، گذاشتن چند شاخه از گیاه پامپاس در یک گوشه اتاق، می‌تواند اتاق مراقبه شما را به نیروانا تبدیل کند. این ساقه‌های پر مانند هر روز صبح لبخند را بر لبان شما می‌آورند. پس آنها را در کنار آینه خود قرار دهید تا هر روز لبخند زیبای خود را در آینه ببینید.

رهکارهای خلاقانه روح بخشیدن به دکوراسیون داخلی اتاق خواب با گیاهان و گل‌های خشک طبیعی
چند شاخه پامپاس گراس خشک، به سادگی طراوت صبحگاهی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

گیاه پامپاس را با شیشه‌های گردو ست کنید

اگر در خانه خود گلدان بزرگی برای گذاشتن گیاه پامپاس ندارید، نگران نباشید. ما به شما یک ایده درخشان ارائه می‌کنیم. یک ظرف شیشه‌ای بزرگ را با گردو پر کنید تا یک گلدان برای گیاه پامپاس درست شود. از این ایده خلاقانه برای آراستن پنجره آشپزخانه خود استفاده کنید. البته می‌توانید این شاخه‌های زیبا را هر جای دیگری که دوست دارید هم قرار دهید. مثلا آن را کف اتاق نشیمن بگذارید. حتی می‌توانید برای جذابیت دادن به مهمانی‌های خود، آن را کنار میز ناهارخوری قرار دهید.

ایده‌های ساده و کاربردی نگهداری پامپاس خشک در شیشه گردو و گلدان شیشه‌ای
برای استفاده از گیاه پامپاس در دکوراسیون، از ایده‌های خلاقانه خود نهایت بهره را بگیرید.

از گیاه پامپاس، یک حلقه گل بسازید

حلقه‌های گل فقط مخصوص مناسبت‌های خاص نیستند و می‌توانند به درب خانه شما جذابیت بدهند. ساختن یک حلقه گل از گیاه پامپاس، یادگاری برای فصل پاییز است. ساختن یک حلقه گل به شما امکان می‌دهد خلاقیت خود را نشان دهید. این کار بسیار ساده است و فقط به یک قاب فلزی و مقدار زیادی گیاه پامپاس نیاز دارد. با آویزان کردن این قاب روی درب به رنگ سفید، به درب ورودی خود ظرافت خواهید داد. اگر درب ورودی شما رنگ روشنی داشته باشد، گیاه پامپاس به ظرافت و زیبایی آن می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: دکوراتیو چیست و اجسام دکوراتیو کدامند؟

آموزش ساخت حلقه گیاه پامپاس گراس خشک برای تزیین درب ورودی خانه
برای تزیین درب ورودی یا درب اتاق خواب، از یک دسته گیاه پامپاس استفاده کنید. با صرف کمی وقت و بکارگیری خلاقیت، یک حلقه گل متفاوت خلق می‌شود.

طاقچه شومینه را با گیاه پامپاس تزئین کنید

انتخاب یک دکوراسیون مناسب برای شومینه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. می‌توانید با استفاده از گیاه پامپاس، برای شومینه ساده آجری خود یک ظاهر بسیار خاص خلق کنید. بافت پامپاس جلوه‌ای باورنکردنی به شومینه شما می‌دهد و رنگ گندمی آن فضا را دگرگون می‌کند.

ایده‌های جالب تزیین شومینه و طاقچه دیواری با گل‌ها و گیاهان خشک طبیعی
طاقچه شومینه، شلف‌های دیواری و کتابخانه‌ها، محلی بی‌نظیر برای قراردادن گلدان پامپاس هستند.

میز غذاخوری خود را دلپذیرتر کنید

پامپاس، گیاه محبوب سال برای تزیین میزهای شام بوده است. این گیاه در هنگام صرف غذا، منظره زیبایی به‌وجود می‌آورد. این شاخه‌های مواج به هر محیط ساده‌ای، روح می‌بخشند. گذاشتن چند شاخه از این گیاه روی میز، باعث می‌شود اتاق غذاخوری ساده شیک و مجلل به نظر برسد.

با قرار دادن یک گلدان پامپاس روی یک میز ناهارخوری ساده، به آن ظاهری گران‌قیمت و لوکس می‌دهید. حتی این امکان وجود دارد که فضا را از این هم جالب‌تر کنید. یک کتابخانه تزئین شده و یک شومینه با ظاهری قدیمی، فضای ناهارخوری شما را مدرن و در عین حال مینیمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع میز ناهار خوری؛ چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؛ از جنس تا فرم

قیمت گل پامپاس گراس برای تزیینات میز ناهارخوری و کانتر آشپزخانه کوچک
همیشه برای تزیین میز غذاخوری، از گل استفاده می‌شود. اما استفاده از پامپاس گراس خشک، حس لاکچری ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از طراحان داخلی، در دکوراسیون داخلی از گیاه پامپاس استفاده می‌کنند. دلیل این کار هم رنگ خنثی این گیاه و بافت بی‌نظیر آن است. رنگ خاص این گیاه در کنار بسیاری از رنگ‌ها، یک هارمونی دلپذیر و آرامش‌بخش ایجاد می‌نماید. در سال‌های اخیر، استفاده از این گیاه بسیار پرطرفدار شده است. از آنجایی‌که قیمت گل پامپاس گراس بالا نیست، می‌توانید با صرف هزینه نسبتا کم، فضای خانه یا محل کار خود را دگرگون کنید. این گیاه مختص فضای خاصی نیست و می‎‌توانید از آن برای تزیین اتاق نشیمن، ناهارخوری، اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق کار خود بهره ببرید.

منبع: Thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =