طراحی آشپزخانه و ۷ سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه

0

«آشپزخانه دلخواه من تعداد زیادی کابینت دارد. طوری که تمامی لوازم داخل قفسه هستند و سطح میز کار و کانتر کاملا صاف و خالی است. همینطور ترجیح می‌دهم بخش جداگانه‌ای به عنوان میز غذاخوری داشته باشد.» این ویژگی‌ها با تعداد زیادی از مدل‌های کابینت آشپزخانه مطابقت دارد. برای اینکه متوجه شوید دقیقاً چه فرمی برای طراحی آشپزخانه تان مناسب است با ما همراه شوید.

۷ مدل محبوب برای طراحی آشپزخانه دلخواه‌تان

در طراحی مدل‌های آشپزخانه یک مثلث معروف وجود دارد. این مثلث سه بخش اصلی اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی را با سه خط فرضی به همدیگر متصل می‌کند. حاصل این اتصال ۷ مدل گوناگون در طراحی کابینت آشپزخانه است که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

۱- طراحی آشپزخانه U شکل

اگر یک آشپزخانه بزرگ دارید و می‌خواهید تعداد زیادی کابینت و فضای ذخیره‌سازی به همراه یک میز غذاخوری داشته باشید، طراحی آشپزخانه به شکل U می‌تواند به خوبی نیازتان را برآورده کند. این مدل سه دیواره شامل کانتر و فضای ذخیره‌سازی در اختیارتان می‌گذارد و فضای آشپزخانه و دنیای بیرون آن را به سادگی از هم مجزا می‌کند.

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه
اگر دوست دارید مدت زمان زیادی را به آماده‌سازی و پخت غذا اختصاص دهید، مدل آشپزخانه به شکل U رویای شما از یک آشپزخانه ایده‌آل را براورده می‌کند.

۲- طراحی آشپزخانه‌ای به شکل L

تفاوت طراحی آشپزخانه U و L در حذف یکی از دیواره‌ها است. به این ترتیب در آشپزخانه L تنها دو وجه به عنوان کانتر و فضای ذخیره‌سازی وجود دارد. همینطور از آنجایی که آشپزخانه را به دو بخش تقسیم نمی‌کند فضای کافی برای عبور و مرور در اختیار دارید. پس بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک و جمع و جور است. مزیت اصلی این مدل آشپزخانه ایجاد یک حریم خصوصی برای آشپزی است، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

بیشتر بدانید اجرای سقف کاذب در آشپزخانه چگونه است؟

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه
با مدل آشپزخانه به صورت L می‌توانید یک میز ناهار خوری کوچک داشته باشید.

۳- طراحی کابینت دو طرفه در آشپزخانه

طراحی کابینت دوطرفه (Gallery) استفاده از دو کانتر به صورت موازی است. طوری که فقط یک راهرو برای رفت و آمد وجود خواهد داشت. اگر فضای کوچکی دارید و در عین حال می‌خواهید یک کانتر متحرک برای افزایش کابینت‌ها و استفاده به عنوان یک میز داشته باشید، طراحی آشپزخانه دو طرفه را انتخاب کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل امکان جا به جایی راحت کانتر دوم است.

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه
برای اینکه استفاده از دو کابینت موازی فضای محیط را تاریک و کوچکتر نشان ندهد، از رنگ‌های روشن برای کابینت استفاده کنید یا درب‌های شیشه‌ای برای آن نصب نمایید.

۴- طراحی آشپزخانه جزیره‌ای

آشپزخانه جزیره‌ای یکی از محبوب‌ترین و البته کامل‌ترین مدل‌ها است که می‌توانید آن را در سبک‌های جدید برای خانه‌تان بسازید. جزیره را از روی مدل کابینت دو طرفه، به شکل L یا U طراحی کنید. جزیره حکم یک آشپزخانه دوم را دارد و با توجه به فضایی که در آشپزخانه دارید می‌توانید آن را به عنوان یک میز غذاخوری، محلی برای پخت، آماده‌سازی غذا و.. در وسط آشپزخانه قرار دهید.

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه
برای آشپزخانه‌هایی که بسیار وسیع هستند و با یک جزیره فضای آن پر نمی‌شود از مدل آشپزخانه دو جزیره‌ای استفاده می‌کنند. در این حالت می‌توانید از یکی از جزیره‌ها برای پخت و پز و آماده‌سازی غذا و از دیگری برای نشستن یا به عنوان میز استفاده کنید.

۵- شبه جزیره در آشپزخانه

طراحی آشپزخانه شبه جزیره همانطور که از اسمش مشخص است شبیه مدل جزیره‌ایست ولی با این تفاوت که به دیوار بخشی از محیط آشپزخانه وصل می‌شود. در ظاهر به شکل نعل اسب است و اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم برداشتی آزاد از مدل آشپزخانه U شکل ولی بدون دیواره پشتی می‌باشد. این مدل برای آشپزخانه‌های خیلی کوچک مناسب است. زمانی که می‌خواهید تعدادی قفسه اضافی یا یک میز کوچک برای آماده‌سازی و غذا خوردن داشته باشید ولی فضای کافی ندارید، شبه جزیره انتخابی ایده‌آل است.

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه

۶- طراحی کابینت دیواری آشپزخانه

طراحی کابینت دیواری یکی از ساده‌ترین مدل‌ها برای صرفه‌جویی در فضا است. اولین سال‌هایی که آشپزخانه‌های اپن در ایران مد شدند، استفاده از این سبک خیلی پرطرفدار بود. در این مدل تمامی بخش‌های سه گانه (سینک، یخچال و اجاق خوراک‌پزی) روی یک خط صاف و متصل به دیوار قرار دارند.

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه
اگر این مدل را دوست دارید ولی معتقدید که به کابینت‌های بیشتری نیاز دارید می‌توانید این طراحی را با یک جزیره کامل‌تر کنید.

۷- طراحی آشپزخانه به شکل G

آشپزخانه به شکل G یک نسخه از طراحی آشپزخانه به شکل U با همان میزان فضای مخفی و کابینت برای ذخیره‌سازی است که سه طرف آشپزخانه را احاطه می‌کند. با این تفاوت که یک جزیره کوچک داخلی (به منظور افزایش تعداد کابینت‌ها) در این مدل تعبیه شده است. برای ارتقای این مدل می‌توانید یکی از دیواره‌های آن را رو به سمت اتاق مجاور باز کنید تا به همراه خانواده برای صرف یک صبحانه مختصر از آن استفاده نمایید.

طراحی آشپزخانه و 7 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه
آشپزخانه G شکل به دلیل داشتن فضای گسترده برای طبخ و آماده‌سازی، برای خانه‌های بزرگ و پرجمعیت مناسب است.

نظرات و پیشنهادات

در این پست استادکار محبوب‌ترین طراحی‌های آشپزخانه سنتی و مدرن را معرفی کردیم ولی برای انتخاب یک مدل باید پیش از هر تصمیمی به فضای آشپزخانه و نیازمندی‌های خودتان توجه کنید. آیا فضای ذخیره‌سازی زیادی می‌خواهید یا یک آشپزخانه جمع و جور را ترجیح می‌دهید؟ پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین طراحی آشپزخانه را برای خانه‌تان برگزینید.

منابع: Sebringdesignbuild | Hgtv | Durasupreme

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + سه =