با کابینت بامبو آشنا شوید

0

اگر قرار باشد تصمیمی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه منزل خود بگیرید، ابتدا به سراغ ایجاد تغییرات در کدام بخش خواهید رفت؟ احتمالا ذهن‌تان اول به سمت کابینت می‌رود. به نظر می‌رسد کابینت‌ها نخستین هدف تغییرات در آشپزخانه باشند. شما می‌توانید با تغییر رنگ یا تغییر مدل چیدمان کابینت‌ها، تغییراتی نسبی در آشپزخانه ایجاد کنید؛ اما اگر تغییرات بزرگتری بخواهید، باید به کلی کابینت‌ها را تعویض کنید.

کابینت‌های رایج و همیشگی کمی کسل‌کننده به نظر می‌رسند، این طور نیست؟ اگر نگاهی به جادویی که در کابینت بامبو حس می‌شود، بیندازید، متوجه خواهید شد که این نوع کابینت تا چه اندازه می‌تواند زیبایی، صمیمیت و گرمای لازم را در آشپزخانه ایجاد کند. درست همان چیزی که در یک محیط خانوادگی به آن نیاز داشتیم! از این‌ها گذشته، دوام، طول عمر و کیفیت ساخت این کابینت‌ها به شکلی است که تا سال‌ها شما را از هر گونه تعمیرات بی‌نیاز می‌کند. جا دارد کمی بیشتر درباره کابینت‌های بامبو بدانیم و ببینیم چه چیزی آن‌ها را تا این اندازه متفاوت کرده است.

بامبو چیست؟

پیش از آن که به کابینت بامبو بپردازیم، ببینیم بامبو چیست. با وجودی که سختی بامبو نسبت به بسیاری از انواع چوب‌ها بیشتر است، با این حال به هیچ وجه نمی‌توانیم آن را چوب بدانیم.

بامبو در واقع نوعی چمن است که خیلی سریع رشد می‌کند و از این جهت می‌توان آن را یک منبع کاملا تجدیدپذیر و پایدار به حساب آورد. در واقع این ویژگی بامبو سبب می‌شود تا آن را جایگزین مناسبی برای افرا، بلوط و سایر چوب‌های سخت که کاربردهایی در ساخت وسایل گوناگون گرفته از کمد، مبلمان تا کابینت دارند، بدانیم.

کاربرد نی خیزران در دکوراسیون منزل و مبلمان
بامبو گیاهی است که بسیار سریع رشد کرده و هر 3 تا 5 سال قابلیت برداشت دارد. چوب آن استحکام قابل توجهی داشته و در صنایع کابینت‌سازی، مبلمان و موارد مشابه کاربرد دارد.

بامبو چطور رشد می‌کند؟

بامبو در مزارع پرورش داده شده و پس از زمان کاشت اولیه آن، باید برای مدت 3 تا 5 سال، منتظر برداشت بود. پس از برداشت، بخش بالایی گیاه برداشت شده و دوباره از زمین جوانه زده و باز برای 3 تا 5 سال بعدی، امکان برداشت مجدد آن وجود خواهد داشت. همان طور که مشاهده می‌کنید، با یک بار کاشت این گیاه، امکان چندین مرتبه برداشت وجود دارد و به ویژه در صورتی که غنی‌سازی خاک به خوبی صورت بگیرد، کیفیت بامبو بالا رفته و دوره‌های برداشت آن نیز کوتاه‌تر خواهد شد (به جای 5 سال انتظار، می‌توان انتظار برداشت در فواصل 3 ساله را داشت).

با یک قیاس ساده میان بامبو و چوب‌های سخت دیگر چون افرا و … که باید چیزی نزدیک به 100 سال برای بالغ شدن یک درخت منتظر ماند، می‌توان مزایای شگفت‌انگیز آن را درک کرد. به علاوه، با برداشت چوب افرای یک درخت، به طور کامل آن را از بین برده و یک درخت را از زمین حذف کرده‌ایم؛ در حالی که با برداشت بامبو، چنین خسرانی وجود نخواهد داشت.

نکته: فرآیند تبدیل بامبو به تخته‌های چوبی که در کابینت، مبلمان و دیگر موارد مورد استفاده قرار بگیرند، چیزی شبیه به فرآیندهایی است که برای سایر چوب‌های اولیه داریم.

همین طور بخوانید: جذاب‌ترین ایده‌ها برای مدل کابینت آشپزخانه کوچک

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

لمینت بامبو

به طور معمول ساقه‌های طویل گیاه بامبو، به شکل باریک برش خورده و در فشار و دمای بالا، به ورقه‌های باریک تبدیل می‌شوند. در یک گام دیگر دوباره ورقه‌های به دست آمده در مرحله قبلی، تحت دما و فشار قرار گرفته و به تخته‌های چوبی تبدیل می‌شوند. از این ورقه‌های لمینت بامبو به عنوان روکش چوب یا به صورت تخته‌های چند لایه در صنعت مبلمان، کابینت‌سازی و سایر موارد استفاده می‌شود.

بامبوی در هم تنیده شده

فرآیند ساخت بامبوی در هم تنیده شده تا حدودی متفاوت است و به جای لایه‌های نوار بامبو، تفاله الیاف آن خرد شده و دوباره به کمک چسب به آن شکل می‌دهند. این نوع بامبو شکل سنتی و کاملا شبیه به الیاف چوب‌های سخت دیگر دارد و به خوبی می‌توان از آن برای ساخت تجهیزاتی چون کابینت‌های بزرگ و یا کفپوش‌ها استفاده کرد.

چوب بامبو برای کابینت‌سازی، کفپوش و مبلمان
بامبو در ورقه‌های لمینت یا به شکل در هم تنیده تولید شده و به فراخور قطر و ابعاد در کاربردهای کفپوش، کابینت، مبلمان و دیگر موارد، جای می‌گیرد.

کابینت بامبو

در ساخت کابینت بامبو از هر دو مدل بامبو لمینت و بامبو در هم تنیده یا رشته‌ای استفاده می‌شود. با توجه به گران‌قیمت بودن بامبو، کابینت‌های آن نیز در رده قیمتی نسبتا بالایی قرار دارند. با جستجوی در میان این سبک کابینت‌ها، شاهد تلفیق و ترکیب بامبو با MDF یا برخی دیگر از نوع چوب‌ها هستید. به این شکل قیمت تمام شده کابینت پایین‌تر آمده و به علاوه از وزن کمتری نیز برخوردار خواهد بود (بامبو دارای وزن سنگینی در مقایسه با MDF است).

در بسیاری مواقع از روکش بامبو برای کابینت‌های آشپزخانه یا کمد و سایر وسایل مشابه استفاده شده و تنه کار، از جنس دیگری است. به علاوه در نظر داشته باشید که با توجه به ماهیت ورقه‌های بامبو، در حال حاضر ساخت مدل‌های دارای طراحی خاص، تا حدودی غیرممکن بوده و از این روی، بیشتر کابینت‌های بامبو دارای طراحی ساده و البته در عین حال شیک هستند.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه بامبو
کابینت بامبو ظاهری شیک و ساده دارد اما در عین جذابیت، نمی‌توان از آن انتظار مدل‌های کنده‌کاری شده یا با طرح برجسته را داشت.

خرید و سفارش ساخت کابینت بامبو

در صورتی که مایل به خرید یا سفارش کابینت بامبو باشید، بهترین پیشنهاد برای شما کابینت‌هایی هستند که از روکش بامبو برخوردار بوده و زیبایی آن را به نمایش گذاشته‌اند. به علاوه به دلیل محدودیت در ابعاد این کابینت‌ها (به شکل پیش ساخته در بازار)، می‌توانید مدل‌های مورد نظر خود را سفارش داده و با ساخت کابینت مطابق با نیازهای محیط آشپزخانه خود، شخصی‌سازی جذابی ایجاد کنید.

با سفارش ساخت کابینت بامبو، می‌توانید از بدنه کابینت‌های MDF، استفاده کرده و روکش بامبو را با رنگ زیبا و طرح سنتی و اصیل آن به کار ببرید. این باعث می‌شود علاوه بر پایین آوردن قیمت تمام شده ساخت کابینت، همان جذابیت و جلوه را در آشپزخانه منزل خود داشته باشید.

اگر از یک متخصص ساخت کابینت حرفه‌ای مشاوره بگیرید، حتما بهترین روش برای ساخت کابینت بامبو یا انتخاب از میان مدل‌های پیش ساخته را به شما پیشنهاد خواهد داد.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

در بالا در خصوص بامبو و موضوع مهم تجدیدپذیر بودن سریع آن در طبیعت خواندیم. با این حساب استفاده از کابینت بامبو و دیگر تجهیزات چوبی منزل، به جای انواع ساخته شده از چوب‌هایی چون چوب گردو، افرا و دیگر موارد مشابه، ضمن داشتن طول عمر بالا، کمک بزرگی به طبیعت زمین خواهد کرد. شما چه نظری در این باره دارید؟ اگر بخواهید کابینت‌های آشپزخانه را تعویض کنید، نخستین گزینه شما چه خواهد بود؟

از دست ندهید: چند ایده جذاب برای مدل کابینت چوبی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 2 =