بازسازی سرویس بهداشتی به همین ارزونی ممکنه!

5

ممکن است شما هم مثل بسیاری دیگر از افراد فکر کنید بازسازی سرویس بهداشتی با هزینه کم امکان‌پذیر نباشد. متأسفانه فرهنگ معماری در ذهن عموم افراد به شکلی است که برای بازسازی یک فضا لازم است تمامی عناصر و المان‌های آن برداشته شود و همه‌چیز مجدداً از نو بر جای خود قرار بگیرد. این در صورتی است که بازسازی توالت قدیمی لزوماً با تعویض صفر تا صدی همراه نخواهد بود، بلکه شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق از بسیاری از هزینه‌های اضافی دست بکشید و بازسازی سرویس بهداشتی خود را به صورت کاملاً مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمتی به انجام برسانید. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به‌طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با 15 راه بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب و ارزان آشنا کنیم.

۱- از متریال‌های زیبا ولی کم‌هزینه استفاده کنید

یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی سرویس بهداشتی خود انجام دهید، این است که مصالح و متریال‌ موجود را نوسازی نمایید. با این کار می‌توانید در مقابل هزینه‌های گزاف، مقاومت کنید. با این حال اگر به هر دلیلی مجبور به تعویض مصالح شدید، لازم نیست حتماً به سراغ گران‌قیمت‌ترین مدل‌ها بروید و بودجه‌تان را صرف آن کنید!

توصیه ما این است که برای هرکدام از متریال‌ و مصالحی که قصد تعویضشان را دارید، به دنبال مدل‌هایی بروید که علی‌رغم کیفیت بالا و زیبایی بسیاری که دارند می‌توانند مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه تمام شوند. برای مثال لازم نیست که حتماً برای دیوار و کف سرویس بهداشتی خود به دنبال متریال‌ گران‌قیمتی همچون مرمر یا تراورتن و… باشید، بلکه شما می‌توانید نمونه‌های زیبای دیگری همچون کاشی‌های لمینتی، گرانیت و… را جایگزین آن‌ها کرده و صرفاً با هزینه به مراتب کمتری، فضای زیباتری خلق کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل خانه تکانی سرویس بهداشتی

راهکارهای کاهش هزینه بازسازی سرویس بهداشتی با مصالح زیبا و ارزان قیمت
با انتخاب متریالی زیبا ولی ارزان‌قیمت نیز می‌توان فضایی زیبا ساخت.

۲- کف‌پوش چوبی خود را تغییر دهید

اگر کف‌پوش حمام شما چوبی است، می‌توانید آن را برداشته و به دنبال متریالی همچون کاشی باشید تا علی‌رغم مقاومت در برابر رطوبت، بتواند زیبایی فضا را نیز تغییر دهد. در کنار این نیز می‌توانید کف‌پوش چوبی خود را با کمک رنگ‌های مخصوص و البته مقاوم در برابر آب و رطوبت، رنگ‌آمیزی کنید تا هم در انرژی و هزینه‌تان صرفه‌جویی نمایید و هم بتوانید همچنان از زیبایی و گرمای چوب بهره‌مند شود. یادتان باشد که بهتر است تا حد ممکن کف‌پوش چوبی‌تان را حفظ کنید، حتی اگر لازم باشد تغییراتی را در آن ایجاد نمایید.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب کفپوش سرویس بهداشتی

انتخاب بهترین کاشی کف دستشویی | نحوه نگهداری از کفپوش چوبی سرویس بهداشتی و حمام
سعی کنید که تا جای ممکن، کف‌پوش چوبی خود را سالم نگه دارید و تعویض نکنید.

۳- به جای تعویض، وان خود را تعمیر کنید

توصیه ما این است که تعویض کامل وان حمام خود را به عنوان آخرین گزینه و اولویت کنار بگذارید. در مقابل، به دنبال یک راه مقرون‌به‌صرفه‌تر باشید و هزینه بازسازی سرویس بهداشتی‌تان را کاهش دهید. بهتر است دستی بر سر و روی وان حمام خود بکشید و در صورت وجود هر مشکلی، عیب‌های آن را برطرف کنید. یعنی تمامی مشکلاتی همچون زرد شدن رنگ بدنه وان، خرابی‌های شیرآلات و دوش و… همه و همه قابل تعمیر هستند و هیچ احتیاجی نیز به تعویض سرتاسری نخواهند داشت.

بیشتر بدانید: 10 مشکل رایج در سرویس بهداشتی و حمام و روش تعمیر آن‌ها

روش‌های بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب با تعمیر وان قدیمی
بهتر است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جای آنکه وان را تعویض کنید، دستی به سر و رویش بکشید و تعمیر نمایید.

۴- به جای تعمیر، وان خود را لکه‌گیری کنید

حالا بیایید یک قدم جلوتر برویم و خود را حتی از شر هزینه‌های مربوط به تعمیر وان حمام هم راحت کنیم. توصیه ما این است که به جای آن‌که دست به تعمیر وان حمامتان بزنید و هزینه‌هایی را برای آن صرف کنید، شرایط موجود را بررسی کرده و ببینید آیا می‌توان مشکلات را با یک رنگ یا لکه‌گیری ساده برطرف کرد؟ در این صورت می‌توانید کار خود را به مراتب ارزان‌قیمت‌تر از چیزی که فکر می‌کردید، به اتمام برسانید. یادتان باشد خمیردندان نیز می‌تواند در این فرآیند به کمکتان بیاید و وان حمام شما را مانند برف، سفید کند!

راهکارهای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام بدون تخریب با تعمیر و لکه‌گیری وان حمام
حتی می‌توانید به جای تعمیرات وان، فقط آن را لکه‌گیری کنید.

۵- کابینت حمام را با یک کانتر جدید نوسازی کنید

خرید و نصب یک کابینت جدید برای حمام می‌تواند هزینه‌های بسیار بالا و گرانی برایتان به دنبال داشته باشد، اما ما برایتان یک راه ساده‌تر و ارزان‌تر داریم! پیشنهاد ما این است که کانتر یا صفحه روی کابینت را تعویض کنید و با این راهکار، جلوه تازه‌تری به کابینت حمام خود ببخشید. نکته مهم اینجاست که قبل از تعویض این صفحه، اندازه‌گیری‌های لازم را با دقت انجام دهید و مطمئن شوید که متریال جدید شما با کابینت حمام، هماهنگی و تناسب دارد.

بیشتر بدانید: فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

روش‌های کاهش هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام با تعویض کانتر روشویی
با تغییر کانتر حمام و انتخاب یک محصول زیبا می‌توانید فضایی خیره‌کننده ایجاد کنید.

۶- یک روشویی و سینک جدید نصب کنید

در کنار تعویض کانتر و صفحه روی کابینت حمام، تعویض روشویی و سینک نیز گزینه ایده‌آل بعدی برای بازسازی سرویس بهداشتی، آن هم در ارزان‌قیمت‌ترین حالت ممکن است. بنابراین سعی کنید با صرف هزینه‌ای ایده‌آل و مناسب، بهترین سینک را برای حمام خود بخرید و جلوه آن را چندین برابر کنید.

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی کوچک با تعویض روشویی و کابینت دستشویی
برای بازسازی سرویس بهداشتی خود می‌توانید سینک و روشویی را نیز تعویض کنید و فضای جدیدی را خلق نمایید.

۷- به سراغ دوش‌های فابریک آماده بروید

گران‌قیمت‌ترین کاری که می‌توانید در بازسازی سرویس بهداشتی‌تان انجام دهید، این است که یک دوش جدید سفارش دهید تا آن را کاملاً متناسب با کاشی‌ها و ابعاد حمامتان طراحی کنند! پیشنهاد ما این است که به کلی از خیر چنین کاری بگذرید و در عوض به سراغ دوش‌های فابریکی بروید که به صورت آماده وجود دارند و اتفاقاً زیبایی فضای حمام شما را به مراتب زیباتر نیز می‌سازند.

بیشتر بدانید: ترندهای جدید دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

نصب شیرآلات و دوش حمام آماده برای دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن
با خرید دوش‌های حمام آماده، از پرداخت هزینه‌های اضافی اجتناب نمایید.

۸- توالت مخصوص به خودتان را نصب کنید

درست است که کار با لوله‌کش‌ها مثل یک طلا باارزش است، اما اگر خودتان قدرت حمل توالت را دارید و از مهارت‌های لازم برای نصب آن نیز برخوردار هستید، بهتر است دست به کار شوید و توالت مخصوص به خودتان را در بازسازی سرویس بهداشتی نصب کنید. سخت‌ترین بخش نصب توالت فرنگی، جابه‌جایی توالت در قسمت موردنظر است. اما مطمئنیم که شما از پس این کار هم بر می‌آیید!

ایده‌های کاربردی بازسازی توالت قدیمی با نصب توالت فرنگی جدید
شما می‌توانید در نصب توالت فرنگی نیز خودکفا باشید و با این کار، هزینه‌ها را کاهش دهید.

۹- قسمت‌هایی از فضای داخلی را رنگ‌آمیزی نمایید

ممکن است بخواهید برای نقاشی داخلی در بازسازی سرویس بهداشتی‌تان به دنبال یک نقاش حرفه‌ای باشید، اما طبیعتاً این را نیز می‌دانید که چنین کاری می‌تواند هزینه‌های نسبتاً زیادی برایتان به دنبال داشته باشد. به همین دلیل نیز بهتر است آستین‌هایتان را بالا بزنید و خودتان تمامی قسمت‌های موردنظر را رنگ‌آمیزی کرده و یک یا دو روز فرصت دهید تا به‌طور کامل، خشک شوند.

بیشتر بدانید: راهنمای نقاشی سرویس بهداشتی و حمام

ایده‌های جالب ارزان قیمت نقاشی سرویس بهداشتی و رنگ‌آمیزی حمام
با رنگ‌آمیزی دیوارهای حمام نیز می‌توانید تغییراتی اساسی، ولی ارزان‌قیمت را در این فضا ایجاد کنید.

۱۰- از جابه‌جایی لوله‌کشی اصلی اجتناب کنید

پیشنهاد ما این است که توالت و حمام خود را همان‌ جایی که هستند، رها کنید و اصلاً هم به فکر جابه‌جایی آن‌ها و به دنبال آن هم، تغییر لوله‌کشی‌های اصلی نباشید، چراکه با این کار، صرفاً هزینه‌های بسیار گزافی برای خود آماده می‌کنید.

مزیا و معایب بازسازی سرویس بهداشتی کوچک با تغییر سیستم لوله‌کشی قدیمی
بهتر است که به طور کلی بی‌خیال جابه‌جایی لوله‌کشی‌های اصلی شوید.

۱۱- بعضی از لوله‌کشی‌ها را خودتان بر عهده بگیرید

اگر متنفرید که یک لوله‌کش بخواهد به خانه‌تان بیاید و صفر تا صد لوله‌کشی‌های مربوط به بازسازی سرویس بهداشتی را انجام دهد، بهتر است خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید. برای این کار هم لازم نیست کارهای چندان حرفه‌ای را انجام دهید، بلکه کافیست کارهای ساده و سبک لوله‌کشی را خودتان بر عهده بگیرید و با این روش، مقدار بسیار زیادی از هزینه‌هایتان را نیز کاهش دهید.

بیشتر بدانید: ۱۰ پروژه لوله‌کشی که خودتان می‌توانید انجام دهید

ایده‌های ارزان برای بازسازی توالت قدیمی با تعویض شیرآلات و تعمیر سیستم لوله‌کشی فاضلاب
آستین‌هایتان را بالا بزنید و لوله‌کشی حمام را خودتان بر عهده بگیرید.

۱۲- از کابینت‌های حمام آماده استفاده کنید

اگر تصمیم به تعویض روشویی‌ و کابینت‌ حمام گرفته‌اید، بهتر است به جای سفارش دادن و درخواست ساخت روشویی‌ سفارشی، به سراغ مدل‌های آماده بروید تا هم به نصب روشویی‌ و تکمیل بازسازی سرویس بهداشتی‌تان سرعت ببخشد و هم هزینه‌هایتان را به مراتب کاهش دهد. با این کار، با یک تیر دو نشان می‌زنید و زودتر به هدف خود می‌رسید.

راهکارهای صرفه‌جویی در زمان و هزینه بازسازی سرویس بهداشتی با انتخاب مدل کابینت روشویی آماده
با انتخاب مدل‌های آماده کابینت حمام در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

۱۳- وسایل تعمیراتی را به حمام بعدی انتقال دهید

اگر در خانه‌تان دو حمام یا سرویس بهداشتی دارید، بهتر است وسایل سرویس بهداشتی بازسازی‌شده را به سرویس بهداشتی دیگر انتقال دهید و با این کار، هزینه‌ها را به مراتب کاهش دهید. یعنی وسایلی همچون لوله‌ها، دوش، پرده حمام و… همه و همه می‌توانند در سرویس بهداشتی دیگر شما به خوبی به کار بیایند.

روش‌های نوسازی حمام و سرویس بهداشتی قدیمی با کمترین هزینه و چینی‌آلات دست دوم
شما می‌توانید با انتقال وسایل استفاده‌شده به سایر فضاها در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

۱۴- سرویس بهداشتی را خودتان طراحی کنید

با وجودی که طراحان دکوراسیون داخلی بسیار فوق‌العاده عمل می‌کنند، اما طبیعتاً هزینه‌های بسیاری را برای شما به دنبال خواهند داشت. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که به جای کمک گرفتن از یک طراح و صرف هزینه‌های بالا، فرآیند طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی را خودتان به عهده بگیرید و با پیاده‌سازی ایده‌های خوبتان، از صرف هزینه‌های گزاف خودداری کنید.

بیشتر بدانید: دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

ایده‌های جالب و کم‌هزینه نوسازی و طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی مدرن
برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است که حمام و سرویس بهداشتی‌تان را خودتان طراحی کنید.

۱۵- نیمه پایینی دیوار را با چوب بپوشانید

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید برای داشتن یک بازسازی سرویس بهداشتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه انجام دهید، این است که نیمه پایینی دیوار حمام خود را با چوب بپوشانید. با این راهکار، هم مشکلات و رنگ‌رفتگی‌های پایین دیوار را پنهان می‌کنید و هم زیبایی فضا را به مراتب افزایش می‌دهید.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

انتخاب و نصب دیوارپوش حمام و دستشویی مناسب برای بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب
با انتخاب این روش می‌توانید خرابی‌های دیوار را بپوشانید و فضا را نیز زیباتر سازید.

جمع‌بندی

با توجه به تمامی مواردی که تا به اینجا ذکر شد، متوجه می‌شویم که بازسازی سرویس بهداشتی کوچک شما به صرف هزینه‌های گزاف و اضافی نیاز ندارد، بلکه می‌توان با تغییرات ساده‌ای همچون تعویض کاشی کف دستشویی، رنگ‌آمیزی دیوارها و… به خوبی و البته با هزینه‌ای پایین از پس این کار برآمد.

منبع: thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

5 نظرات
  1. atefealiade می گوید

    ببخشید حمام ما مشکل خاصی نداره، فقط قسمتی از کاشی های زیر روشویی دچار شکستگی شدن و نمونه مشابهش رو هم پیدا نکردیم. پیشنهاد شما چیه؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      بهترین راه این است که نمونه مشابه کاشی را پیدا کنید، اما اگر موفق به انجام این کار نشدید می توانید در همان قسمت از یک کابینت روشویی استفاده کنید. با این کار هم قسمت شکستکی کاشی دیده نمی شود و هم فضای ذخیره سازی جدید برای خود ایجاد می کنید.

  2. کیمیا مهرانی می گوید

    چجوری میتونم اولویت بندی کنم برای بازسازی حموم؟

    1. ط می گوید

      کیمیای عزیز
      قبل از هر چیز باید تمامی کلیات و جزئیات حمام خود را بررسی کنید و مشکلات اصلی و فرعی را یادداشت کنید. بعد از آن بر اساس بودجه ای که دارید، اولویت هایتان را مشخص کنید و با یک برآورد هزینه و همین طور انتخاب مقدمات و متریال های لازم، آستین هایتان را بالا بزنید و شروع کنید.

    2. طلوع حقیقت می گوید

      کیمیای عزیز
      قبل از هر چیز باید تمامی کلیات و جزئیات حمام خود را بررسی کنید و مشکلات اصلی و فرعی را یادداشت کنید. بعد از آن بر اساس بودجه ای که دارید، اولویت هایتان را مشخص کنید و با یک برآورد هزینه و همین طور انتخاب مقدمات و متریال های لازم، آستین هایتان را بالا بزنید و شروع کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 2 =