با اتاق خواب بدون کمد چکار کنم؟

2

وجود کمد در هر خانه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل هم هست که در زمان انتخاب یک خانه، چه برای خرید و چه برای رهن یا اجاره، یکی از اولین مسائل و اولویت‌ها، داشتن یا نداشتن کمد و همین‌طور ابعاد آن است. این موضوع به ویژه در خانه‌هایی که ابعاد نسبتاً کمی دارند، بسیار لازم و مهم خواهد بود و می‌تواند در ذخیره‌سازی وسایل، مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود اگر خانه شما کمد نداشته باشد و یا حداقل، کمدهای آن به اندازه کافی نباشند چه؟ اتاق خواب بدون کمد چطور؟

در چنین شرایطی، چگونه می‌توان این فضای ذخیره‌سازی را جبران کرد؟ در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا پاسخ این سؤال را به طور کامل بدهیم و ببینیم که باید با اتاق‌خواب بدون کمد چه کرد؟!

روش‌های چیدمان وسایل در اتاق خواب بدون کمد

قطعاً اتاق خواب بدون کمد معضل بسیار بزرگی است، چراکه این بخش از خانه همیشه پر از لباس، کیف، کفش و خرده‌ریزه‌هایی است که برای قرارگیری و ذخیره‌سازی آن‌ها قطعاً به کمد احتیاج خواهید داشت. بنابراین اگر شما هم با این دغدغه روبه‌رو هستید که «کمد ندارم لباسامو کجا بذارم» باید با جایگزین کمد لباس و روش‌های چیدمان وسایل در اتاق خواب بدون کمد آشنا شوید:

اهمیت فضای پشت تخت در خلنه بدون کمد دیواری

یکی از مهم‌ترین فضاهایی که در صورت داشتن اتاق خواب بدون کمد می‌توانید از آن استفاده کنید، پشت تخت خوابتان خواهد بود. درست است که این فضا به نظر پرت و بدون استفاده می‌رسد، اما شما می‌توانید بهترین و هوشمندانه‌ترین استفاده را از آن داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که با کمک طبقه‌بندی و نظم‌دهی وسایل خود، فضای پشت تخت را به کار بگیرید. برای مثال می‌توانید این روند را با قرار دادن رگال لباس پشت تخت شروع کنید و برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد نیز جلوی آن، پرده یا پارتیشن بکشید. در کنار این هم می‌توانید با کمک شلف و طبقات دیگری در پشت تخت خواب، فضای مناسبی برای قرارگیری برخی از وسایل فراهم کنید.

نکته مهمی که لازم است در این زمینه مدنظر داشته باشید، این است که هر وسیله‌ای که در پشت تخت خواب قرار می‌گیرد، نباید ایمنی خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد. این یعنی باید تمام احتمالات افتادن وسایل روی تخت، آن هم در زمان خواب را از بین ببرید.

بیشتر بدانید: ۱۵ راهکار ساده در دکوراسیون داخلی منزل کوچک را بشناسید

روش خلاقانه نظم‌دهی به اتاق خواب بدون کمد با گذاشتن رگال لباس پشت تختخواب
با استفاده از فضای پشت تخت خواب می‌توانید بخش‌های بدون استفاده را نیز به کار بگیرید.

خرید تخت خواب مناسب و جادار

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند در چیدمان اتاق خواب بدون کمد مؤثر باشد، انتخاب و خرید سرویس خواب مناسب است. این موضوع را می‌توان از چندین نظر مورد بررسی قرار داد. برای مثال، استفاده از تخت خواب‌های جک‌دار با داشتن فضای مناسبی در زیر تخت به شما این امکان را می‌دهد که بسیاری از وسایل خود را در زیر تخت خواب قرار داده و هوشمندانه‌ترین استفاده را از آن داشته باشید.

در کنار این، می‌توانید تخت خوابی را برای خود انتخاب کنید که این فضای ذخیره‌سازی، در طراحی آن تعبیه شده باشد. این فضا ممکن است به صورت کشو، کمدهای کوچک یا فضای خالی طراحی شود، بنابراین به هر شکلی هم که باشد قطعاً مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت.

یادتان بماند که انتخاب تخت خواب مناسب در اتاق خواب بدون کمد، حتی می‌تواند در پایه‌های آن نیز مشخص شود! می‌دانیم، شاید تعجب کنید. ولی اگر در اتاق‌ خوابتان کمد دیواری ندارید، لازم است برخی از وسایل را به زیر تخت خواب منتقل کنید! بنابراین در چنین شرایطی بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که با برخورداری از پایه‌های بلند، فضای کافی در زیر تخت داشته باشند.

بیشتر بدانید: نحوه مرتب کردن کمد لباس ؛ چگونه از شلختگی فرار کنیم.

مدل تختخواب با فضای ذخیره‌سازی جایگزین کمد لباس
با داشتن تختخواب‌هایی با فضای ذخیره‌سازی، دیگر نگران کمبود فضا در اتاق‌خوابتان نخواهید بود!

استفاده از رگال در اتاق خواب بدون کمد

اگر اتاق‌ خواب شما علی‌رغم اینکه کمد دیواری ندارد، از ابعاد خوبی برخوردار است و در نتیجه محدودیت فضایی چندانی ندارید، می‌توانید به سراغ رگال‌هایی بروید که در فضای اتاق‌ خواب و نه به صورت پنهان‌شده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این منظور هم می‌توانید به سراغ مدل‌های ایستاده بروید و هم رگال‌هایی که روی دیوار نصب می‌شوند.

در چنین شرایطی بهتر است رگال را بیش از اندازه شلوغ نکنید یا در سایر بخش‌های اتاق‌ خوابتان از رنگ و طرح‌های شلوغ استفاده نکنید تا فضا بی‌نظم و به‌هم‌ریخته به نظر نرسد!

کمد دیواری ندارم چیکار کنم؟ نظم‌دهی به دکوراسیون اتاق خواب بدون کمد با رگال لباس ایستاده
شما می‌توانید با داشتن رگال‌های دیواری و یا ایستاده فضای مناسبی را برای چیدمان لباس‌هایتان پیدا کنید.

داشتن نردبان در اتاق‌ خواب

یکی از راه‌های خلاقانه‌ای که می‌توانید برای چیدمان لباس‌ها و وسایلتان در اتاق خواب بدون کمد به کار بگیرید، استفاده از نردبان است! البته منظور ما نردبان‌های فلزی یا مدل‌هایی که کاملاً و صرفاً به درد کارهای تعمیراتی می‌خورند، نیست! بلکه شما می‌توانید با کمک نردبان‌های چوبی و مدل‌های زیبایی که با فضای اتاق‌ خوابتان نیز تناسب دارند، بسیاری از وسایل خود را در فضای مناسبی چیدمان کنید.

هر چه پهنای پله‌های این نردبان بیشتر باشد، شما می‌توانید وسایل بیشتری همچون کیف، کفش، دمپایی، چکمه، برخی از لباس‌ها و شلوارها و… را روی آن‌ها قرار دهید. کافی است خلاق باشید و بیشترین استفاده را از آن داشته باشید.

بیشتر بدانید: چطور بهترین کمد دیواری اتاق خواب را انتخاب کنیم؟

ایده نردبان جایگزین کمد لباس در خونه بدون کمد دیواری
داشتن نردبان، ایده‌ای خلاقانه است که مطمئن هستیم به کارتان خواهد آمد!

ایده‌های نظم‌دهی برای اتاق‌ خواب کوچک

اگر در اتاق‌ خواب کوچک خود دائماً مشکل چیدمان وسایل و یا حتی طرز چیدن رختخواب بدون کمد دیواری دارید، می‌توانید از ایده‌های چیدمان و نظم‌دهی در اتاق‌ خواب کوچک استفاده کنید. در ادامه، برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

نظم‌دهی کشوها

اگر فضای ذخیره‌سازی‌هایی همچون کشوها و کمدها برایتان بسیار کوچک هستند و دائماً با کشوهایی شلوغ و لبالب مواجه هستید، می‌توانید با کمک نظم‌دهی آن‌ها، وسایلتان را سر و سامان دهید. برای مثال با کمک انواع و اقسام جداکننده‌هایی که امروزه در بازار به فروش می‌رسند و اتفاقاً از قیمت‌های بسیار خوبی نیز برخوردارند، کشوهایتان را مرتب کنید.

این نظم‌دهنده‌ها در رابطه با وسایلی همچون لباس‌های زیر، شال و روسری، بلوز، اکسسوری‌ها، لوازم آرایش، جوراب‌ها، کراوات‌ها و… بسیار کاربردی و مناسب هستند و می‌توانند در مرتب کردن کمد لباس و نظم‌دهی این وسایل به کمک شما بیایند.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل سفارش ساخت کمد دیواری

ایده کاربردی برای مرتب کردن کمد لباس با انواع نظم‌دهنده کشو
با کمک جداکننده‌هایی که برای کشوها طراحی و ساخته می‌شوند می‌توانید کشوهایی مرتب و منظم‌تر داشته باشید.

جداسازی لباس‌های هر فصل

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند و بعد از آن هم دائماً از شلوغی و کم بودن فضای کمدهایشان می‌نالند، کنار هم قرار دادن لباس‌های هر 4 فصل سال است! توصیه اکیدی که به عنوان یک ترفند مرتب كردن كمد لباس برایتان داریم این است که بعد از هر فصل، لباس‌های آن را جدا کرده و از کمد و کشوهایتان خارج کنید.

برای مثال با شروع فصل‌های گرم سال، لباس‌های پشمی، پالتوها، کاپشن‌ها، بافتنی‌ها و… را که اتفاقاً فضای بسیار زیادی را نیز اشغال می‌کنند، جمع کرده و از کمدهایتان بیرون بیاورید. با این ترفند ازدحام و شلوغی لباس‌ها را کمتر خواهید کرد.

ترفند مرتب كردن كمد لباس با جداسازی لباس‌های هر فصل
یادتان باشد که بعد از هر فصل باید لباس‌های آن فصل را از کمدتان خارج کنید!

خلاقیت در ساخت کمد دیواری برای اتاق خواب بدون کمد

گاهی در نظم‌دهی اتاق‌ خواب، نیازی به قاعده و قانون خاصی نیست و می‌توانید با کمک خلاقیت خود، دستی به سر و روی اتاق‌ خوابتان بکشید. برای مثال می‌توانید با کمک جعبه‌های چوبی بزرگ و زیبا که به عنوان جعبه‌های میوه نیز شناخته می‌شوند، فضای خوبی برای نظم‌دهی و چیدمان وسایل خود مهیا کنید.

برای این منظور می‌توانید جعبه‌ها را به صورت عمودی روی هم چیدمان کرده و به دیوار تکیه دهید. این فضا، انتخاب بسیار خوبی برای چیدمان کفش‌ها، کیف‌ها و یا هر وسیله دیگری که دوست دارید، خواهد بود.

خلاقیت در ساخت کمد دیواری با جعبه چوبی
برای ساخت کمد دیواری در اتاق‌خوابتان به سراغ خلاقیت‌های خود بروید و از آن‌ها استفاده نمایید.

استفاده از شلف‌های دیواری

یکی دیگر از راه‌های بسیار مناسب و هوشمندانه در نظم‌دهی وسایل، خصوصا برای اتاق خواب بدون کمد، استفاده از انواع و اقسام شلف‌های دیواری است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود به سراغ سایزها و مدل‌های متفاوتی از شلف‌ها بروید که چیدمان وسایل کوچک یا بزرگ را برای شما فراهم خواهند کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از شلوغی بیش از حد اتاق‌ خواب و قرار دادن وسایلی بیشتر از ظرفیت آن است.

بیشتر بدانید: انواع قفسه بندی: از کمد دیواری تا انبار

راهکارهای کاربردی مشکل کمبود جا در اتاق خواب بدون کمد با نصب شلف و قفسه دیواری
با کمک انواع و اقسام شلف‌ها می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اتاق‌خواب کوچک خود را چندین و چند برابر کنید.

چیدمان رختخواب بدون کمد دیواری

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد در نظم‌دهی اتاق‌ خواب کوچک خود دارند به نحوه چیدمان رخت خواب مربوط می‌شود. برای اینکه بتوانید این کار را با حداقل زحمت و البته اشغال فضا انجام دهید، می‌توانید از کیسه‌های وکیوم استفاده کنید.

در این روش باید رختخواب‌ها را درون کیسه‌ها قرار دهید و با کمک جاروبرقی، آن‌ها را وکیوم کنید. با این کار، تمامی فضای اضافی اشغال‌شده توسط رختخواب‌ها از بین می‌رود و در نتیجه می‌توانید آن‌ها را به راحتی و حتی بدون نیاز به کمد دیواری، در فضاهایی همچون زیر تخت خواب خود قرار دهید.

وکیوم کردن رختخواب‌ها برای چیدمان رختخواب بدون کمد دیواری
با وکیوم کردن رختخواب‌های خود، بخش زیادی از فضاهای اشغالی آن‌ها را کاهش خواهید داد.

سخن آخر

در هر شرایطی شما می‌توانید با کمک ایده‌ها و روش‌های هوشمندانه و البته خلاقانه خود با محدودیت‌هایی که در دکوراسیون خانه‌تان با آن‌ها روبه‌رو هستید، مقابله کنید. این موضوع در رابطه با کمد دیواری نیز صدق می‌کند.

بنابراین اگر در خانه‌تان کمد دیواری ندارید یا اتاق خواب بدون کمد است، به هیچ عنوان نیازی به نگرانی و ناراحتی نیست. چراکه همان‌طور که دیدید به راحتی می‌توان روش‌های هوشمندانه و خوبی را به کار گرفت تا وسایل، به درستی سر جای خود قرار بگیرند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. azadehbof می گوید

    اتاق خواب من خیلی کوچیکه و کمد نداره. همیشه بابتش کلافه بودم. این مطلب برام خیلی مفید بود ممنونم ازتون.

    1. طلوع حقیقت می گوید

      آزاده عزیز
      خوشحالیم که این مطلب برایتان مفید بوده و به شما کمک کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 4 =