بهترین رنگ آشپزخانه کوچک کدام است؟

0

از آشپزخانه کوچک و دلگیرتان خسته شده‌اید؟ دوست ندارید حتی پایتان را آنجا بگذارید چه برسد به این که در آن فضای کوچک آشپزی کنید و با خانواده وقت بگذرانید؟ فکر می‌کنید هیچ راهی غیر از عوض کردن خانه برای حل این مشکل وجود ندارد؟ اشتباه نکنید! هرگز قدرت رنگ آشپزخانه کوچک برای بزرگ نشان دادن را دست کم نگیرید! اگر به دنبال ایجاد تغییرات جذاب در آشپزخانه خود هستید، به جای بازسازی کلی و صرف هزینه‌های زیاد، می‌توانید تنها با انتخاب بهترین رنگ آشپزخانه‌های کوچک، این محیط را دلباز کنید.

استفاده صحیح از رنگ، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های ایجاد تغییر در هر محیطی است. به دلیل اینکه آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌های بازسازی محدودی دارند، تغییر رنگ آشپزخانه کوچک، بر نور و روشن‌تر شدن آشپزخانه تاثیرگذار است و می‌تواند آن را از نظر بصری بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان دهد. به خصوص اگر خانه‌ای دارید که می‌خواهید آن را برای فروش آماده کنید یا تازه خریداری کرده‌اید، حتما از انتخاب بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک غافل نشوید. با استادکار همراه باشید تا در مورد رنگ آشپزخانه کوچک (از رنگ کابینت گرفته تا دیوارها و …) بیشتر بدانید.

نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه‌های کوچک

هنگامی که نوبت به جذابیت بصری آشپزخانه کوچک می‌رسد، رنگ تا حد زیادی تاثیرگذار است. حتما شما نیز می‌دانید که رنگ روشن، موجب بزرگ‌ نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک می‌شود. در ادامه معیارهای مهم انتخاب رنگ آشپزخانه کوچک را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده از رنگ‌های روشن کابینت

امروزه رنگ کابینت آشپزخانه‌های کوچک بیشتر متمایل به رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم یا دیگر رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود تا در ضمن سادگی، آشپزخانه را پرنور نشان دهد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های سفید و خنثی می‌تواند راه حل خوبی برایتان باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می‌کند و استفاده از آن برای دیوارها، میز پیشخوان، کابینت و سقف، موجب ایجاد یک فضای منسجم بدون مرز می‌شود که به چشم بیننده بزرگ‌تر از ابعاد واقعی می‌رسد. خواندن مقاله چند ایده جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سفید پیشنهاد می‌شود.

  • رنگ‌آمیزی مجدد کابینت‌های تیره

برای متنوع کردن فضا، می‌توان در کنار رنگ خنثی از چند رنگ ملایم مکمل استفاده کرد. به عنوان مثال ترکیب سایه‌های سفید، در کنار هاله رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای یا رنگ چوب این روزها در بسیاری آشپزخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگ چوب به عمق، گرما و ظرافت آشپزخانه می‌افزاید. اما دقت کنید که  از این رنگ به میزان زیاد استفاده نکنید، چرا که کابینت‌های رنگ تیره نور را جذب می‌کنند و فضا را گرفته و کوچک نشان می‌دهند.

پس لازم است که درب این کابینت‌ها را روکش یا رنگ روشن بزنید. اگر کابینت‌ها از نظر شکل نامناسب هستند، بازسازی آنها را با استفاده از روکش سبک یا نصب درب جدید و کشوهای مدرن‌ با رنگ روشن در نظر بگیرید.

  • توجه به «سبک طراحی» برای رنگ آشپزخانه کوچک

نکته مهم دیگر برای رنگ آمیزی فضای آشپزخانه کوچک تعیین سبک طراحی است. پیش از رنگ کردن باید سبک آشپزخانه خود را انتخاب کنید. رنگ دیوارها و تناسب آن با رنگ آشپزخانه کوچک مهم است.

معمولا سبک‌های خلوت و مینیمال در آشپزخانه‌های کوچک به کار گرفته می‌شود و گرایش به سبک مدرن غالب است. در دکوراسیون مدرن یا سبک معاصر، رنگ سفید جایگاه ویژه‌ای در رنگ دیوار و کابینت‌ها و سقف و … دارد. سعی کنید دکوراسیون سنتی و استفاده از وسایلی مانند سماور و … که موجب شلوغی فضای آشپزخانه کوچک می‌شود را حذف کنید و با رنگ‌های روشن به سمت مدرن‌تر کردن فضا بروید.

انتخاب بهترین رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک و مدرن
در آشپزخانه‌های کوچک امروزی معمولا سبک‌های خلوت و مینیمال به کار گرفته می‌شود و گرایش به سبک مدرن وجود دارد.
  • ترکیب رنگ دیوارها با کمی رنگ روشن غیر از سفید

اگر از آشپزخانه تمام سفید خود خسته‌ شده‌اید، بگذارید رنگ سقف سفید بماند، اما رنگ دیوارها را با رنگ روشن دیگری ترکیب کنید. می‌توانید آن را با رنگ‌های روشن و پاستلی (رنگ‌هایی روشن با ترکیب رنگ سفید) که این روزها مد شده ترکیب کنید. تناژ‌های محبوب در این راستا شامل آبی روشن، کرم، زرد و سبز نعنایی است که برای جذاب‌تر کردن هر چه بیشتر آشپزخانه استفاده می‌شود.

اگر دوست دارید رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک یا رنگ کابینت آشپزخانه کوچک خود را برای تاثیر بصری به رنگ مورد علاقه خود درآورید، دقت کنید که رنگ مکملی انتخاب کنید که آشپزخانه شما را تاریک نکند. چرا که بعضی رنگ‌ها مانند سورمه‌ای فضا را تاریک نشان می‌دهد، اما طوسی رنگ مکمل بهتری است.

اگر می‌خواهید جسارت بیشتری نشان دهید، تنها سایه‌هایی از رنگ‌های سیاه، سورمه‌ای، سبز یا نارنجی در لوازم تزئینی و رنگ پرده استفاده کنید و از رنگ آمیزی دیوارها با این رنگ‌ها اجتناب کنید.

توجه به رنگ وسایل بزرگ در انتخاب بهترین رنگ آشپزخانه کوچک

هنگام انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه‌های کوچک، به جنس کابینت‌ها و میزان بازتاب نور، دستگیره کابینت‌ها و حال و هوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، میزان نور طبیعی که در آشپزخانه وجود دارد و چگونگی توزیع رنگ‌ها توجه کنید تا ظاهری ساده ایجاد کنید.

سعی کنید رنگ‌های آشپزخانه کوچک را فقط به دو یا سه رنگ اصلی محدود کنید و حتی رنگ وسایل بزرگی چون یخچال و لباسشویی را روشن انتخاب کنید تا مانند وسایل سیلور، فضا را گرفته و کوچک نشان ندهد.

انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک
رنگ وسایل بزرگی چون یخچال و لباسشویی را روشن انتخاب کنید تا فضا گرفته و کوچک نشان داده نشود.
  • سقف و پرده‌های روشن

هرچند در طراحی‌های جدید استفاده از رنگ در سقف هم مرسوم است، اما این مورد برای آشپزخانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود؛ زیرا سقف سفید، آن را بلندتر و فضای آشپزخانه را جادارتر نشان می‌دهد. سقف‌های سفید نور را هم منعکس می‌کنند و اگر در آشپزخانه کوچک‌تان پنجره‌ای دارید که نور طبیعی از آن می‌تابد و سقف‌تان نیز سفید است، بسیار شانس آورده‌اید. سعی کنید جلوی این پنجره را نگیرید و بگذارید نور طبیعی به داخل بتابد. اگر آشپزخانه شما پنجره ندارد، با نور پردازی زیر کابینتی به روشن شدن فضا کمک کنید.

چند رنگ آشپزخانه کوچک

در ادامه چند ایده برای رنگ آشپزخانه کوچک در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر شما هم می‌خواهید آشپزخانه خود را رنگ کنید یا رنگ کابینت‌ها را عوض کنید، می‌توانید به خدمات استادکار در این زمینه اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید: از این 13 اشتباه رنگ کردن کابینت آشپزخانه دوری کنید!

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ترکیب سفید، خاکستری و آبی

این مجموعه رنگ می‌تواند آشپزخانه کوچک را دلباز کرده و دست شما را در طراحی رنگ آشپزخانه کوچک باز بگذارد. دیوارها و سقف سفید می‌تواند نور را منعکس کند و فضا را بزرگتر نشان دهد. بنابراین دیوار و سقف را در این طراحی سفید کنید، رنگ کابینت آشپزخانه این مجموعه را از تناژ خاکستری انتخاب کنید و لوازم دکوری و میز و صندلی‌های آبی آسمانی برای رنگ بخشیدن به این فضا استفاده کنید.

ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه کوچک | آشپزخانه سفید و خاکستری و آبی
مجموعه رنگ سفید، خاکستری و آبی می‌تواند آشپزخانه کوچک را دلباز کرده و دست شما را در طراحی رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک باز بگذارد.

رنگ‌های خنثی و بژ

لازم نیست رنگ‌های استفاده شده در آشپزخانه‌های کوچک خیلی برجسته باشد، بلکه استفاده از رنگ‌های پالت سفید و کرم مانند بژ و نسکافه‌ای در روشن کردن فضا تاثیرگذار است. این رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید تا ظاهری یکپارچه در آشپزخانه خود ایجاد کنید. استفاده از پارکت چوبی نیز می‌تواند به آشپزخانه کوچک شما حال و هوای مدرن دهد.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک | پالت رنگ‌های خنثی و بژ برای آشپزخانه‌های کوچک
استفاده از رنگ‌های پالت سفید و کرم مانند بژ و نسکافه‌ای در روشن کردن فضا تاثیرگذار است.

ترکیب فیروزه‌ای، سبز کم‌رنگ و زرد

این پالت رنگی جذاب می‌تواند روی دیوارها، کابینت‌ها و لوازم دکوری آشپزخانه و حتی رنگ کاشی بین کابینتی پیاده شود و آشپزخانه کوچک شما را سرشار از انرژی کند.

بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک | آشپزخانه فیروزه‌ای، سبز کمرنگ و زرد
اگر خواهان رنگ‌بخشی و ایجاد سرزندگی و شادابی در فضای آشپزخانه کوچک خود هستید، از سه رنگ فیروزه‌ای، سبز و زرد به صورت متناسب استفاده کنید.

ترکیب سیاه، سفید و زرد

زرد یکی از رنگ‌های پرکاربرد در آشپزخانه‌های کم‌وسعت است، به شرطی که چه به عنوان رنگ دیوار و چه رنگ کابینت در آن زیاده‌روی نکنید و تنها به عنوان یک اکسنت وال یا دیوار شاخص (طراحی یکی از دیوارها به شکل متفاوت) از این رنگ بهره بگیرید. حتی می‌توانید تنها گلدان روی میز آشپزخانه یا خطوط باریکی از رنگ پرده را به این رنگ درآورید. استفاده از این رنگ در کنار کابینت‌های سیاه و سفید آن را برجسته می‌کند و با جنس صفحات مختلف کانتر مانند سنگ مرمر، سنگ صابون و … انتخاب درستی به شمار خواهد رفت.

آشپزخانه سیاه، سفید و زرد | انتخاب بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک
سفید و سیاه در کنار هر رنگ چشم‌گیر دیگری مانند زرد می‌توانند محیط را بازتر نشان دهند.

ترکیب رنگ زغالی، طوسی، نقره‌ای

این ترکیب رنگ معروف، می‌تواند به چشم اجازه دهد که آزادانه به هر سویی حرکت کند و فضا را بزرگ ببیند. وقتی تفاوت رنگ کمی میان دیوارها، رنگ کابینت و کاشی‌ها وجود داشته باشد، فضای آشپزخانه بزرگ‌تر از ابعاد واقعی نشان داده می‌شود و این چیزی است که در این سه رنگ نزدیک به هم وجود دارد.

آشپزخانه زغالی، طوسی و نقره‌ای | بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک
رنگ‌های طیف طوسی این روزها به رنگ محبوب بسیاری از خانم‌های خانه در آشپزخانه تبدیل شده‌اند.

جمع‌بندی

در این راهنما با معیارهای انتخاب رنگ آشپزخانه کوچک آشنا شدیم و دریافتیم که توجه به سبک دکوراسیون و استفاده از رنگ روشن کابینت و وسایل آشپزخانه در بزرگ نشان دادن و پرنور کردن این فضا موثر است. سعی کنید اگر وسیله‌ای تیره مانند پرده، رنگ کاشی و درب‌های کابینت دارید، آن را با رنگ روشن تعویض کنید تا جادوی رنگ روشنِ آن را به طور مستقیم در حال و هوایتان هنگام آشپزی در آشپزخانه کوچک خود ببینید. در این مسیر می‌توانید از خدمات استادکار هم کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: bhg | thespruce | hgtv

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + هفت =