در راهنمای خرید جاکفشی چه نکاتی اهمیت دارد؟

0

اگر بخواهیم فهرستی از تمامی وسایل و لوازم واجب و ضروری در دکوراسیون منزل تهیه کنیم، قطعاً در آن یک جاکفشی نیز قرار خواهیم داد. به همین دلیل هم خرید این وسیله با تمام اهمیتی که دارد، نیازمند رعایت نکات و در نظر گرفتن ویژگی‌هایی است تا در نهایت به انتخابی هوشمندانه و درست منجر شود. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع خرید جاکفشی بپردازیم و شما را با تمام نکات و مسائل مهم در این زمینه آشنا کنیم.

آیا خرید جاکفشی ضروری است؟

وجود تعداد نسبتاً زیادی کفش در هر خانه‌ای می‌تواند فضای آن را شلوغ و به‌هم‌ریخته جلوه دهد. این موضوع به ویژه در قسمت‌هایی همچون درب ورودی و یا راهروی خانه که به نوبه خود شلوغ و پر رفت‌وآمد هستند نیز به مراتب شلوغ‌تر و آزاردهنده‌تر خواهد بود. به همین دلیل هم هست که برای طبقه‌بندی کفش‌ها و نظم‌دهی بخش ورودی خانه و یا راهروها، وجود یک جاکفشی مناسب و جادار بسیار لازم خواهد بود.

این موضوع علاوه بر آنکه می‌تواند به نظم‌دهی و مرتب‌تر شدن فضای خانه شما کمک کند، باعث می‌شود کفش‌هایتان به صورت طبقه‌بندی‌ شده و منظم، همگی سالم و نو باقی بمانند و هیچ کدام نیز دچار له‌شدگی و فشار نشوند. برای مراقبت بیشتر از کفش‌هایتان می‌توانید نگاهی به مطلب بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف بیندازید.

جاکفشی از کجا بخرم؟
با داشتن جاکفشی، فضای خانه‌تان را مرتب‌تر و خلوت‌تر کنید.

خرید جاکفشی و انواع آن

جاکفشی‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، از تنوع و تفاوت‌های بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل نیز شما می‌توانید در زمان خرید این محصول با انواع گسترده‌ای از جاکفشی روبه‌رو شوید. اصولاً اگر بخواهیم انواع جاکفشی‌ها را به طور کامل، دسته‌بندی کرده و معرفی نماییم، می‌توانیم به این موارد بپردازیم:

جاکفشی‌های آینه‌دار

این نوع از جاکفشی‌ها معمولاً در میان خانواده‌ها محبوبیت بالایی دارند، چراکه با برخورداری از آینه‌هایی که غالباً هم قدی هستند می‌توانند فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهند و در کنار این هم شرایطی را برای افراد به وجود آورند تا در زمان خروج از خانه نگاهی به ظاهر کلی خود بیندازند.

بیشتر بخوانید: چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟

مدل جاکفشی آینه‌دار
اگر به دنبال این هستید که بعد از پوشیدن کفش‌هایتان نگاهی نیز به ظاهر خود بیندازید، این مدل‌ها بهترین انتخاب هستند.

جاکفشی‌های ایستاده

این مدل جاکفشی‌ها انتخاب بسیار خوبی برای خانه‌های کوچک هستند، چراکه با وجود ارتفاع نسبتاً بلندشان، فضای کمی از کف و زمین خانه اشغال می‌کنند. به همین دلیل نیز اگر در فضای ورودی و یا راهروی خانه‌تان، کمبود فضا دارید به راحتی می‌توانید روی این مدل‌ها حساب کنید. معمولاً شما می‌توانید متناسب با فضای موجود در خانه‌تان ابعاد جاکفشی ایستاده را نیز انتخاب کنید.

ابعاد جاکفشی ایستاده
این مدل جاکفشی‌ها برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند کمترین فضا از ورودی خانه‌شان را اشغال کنند، بسیار مناسب است.

جاکفشی‌های دیواری

اگر تصمیم به خرید جاکفشی از این نوع گرفته‌اید، باید بدانید که این مدل از جاکفشی‌ها معمولاً با بخش‌های دیگری همچون کمد، آویز لباس، نیمکت و… همراهند. به همین دلیل در خانه‌هایی که فضای نسبتاً زیادی دارند، می‌توان از این مدل‌ها به عنوان یک انتخاب همه‌جانبه و هوشمندانه یاد کرد، چراکه با یک تیر می‌توان چندین نشان را به صورت هم‌زمان، هدف گرفت!

راهنمای خرید جاکفشی دیواری
جاکفشی‌های دیواری برای خانه‌هایی که فضای بزرگ و کافی دارند، بسیار ایده‌آل و مناسب خواهند بود.

جاکفشی قفسه‌ای

این نوع از جاکفشی را می‌توان در مدل‌ها، شکل‌ها و همین‌طور ابعاد متفاوتی پیدا کرد. جاکفشی‌های قفسه‌ای، مدل‌های ساده‌ای هستند که در طراحی آنها فضای قرارگیری کفش به صورت اشکال تفکیک‌شده‌ای مثل یک قفسه، طراحی شده‌اند و شما می‌توانید یک یا دو جفت از کفش‌های خود را درون هر کدام از خانه‌های آن قرار دهید.

ابعاد و اندازه جاکفشی استاندارد
این مدل جاکفشی‌ها در عین حال که ساده هستند، می‌توانند کفش‌هایتان را منظم و مرتب نگه دارند.

جاکفشی نشیمن‌دار

همه ما در زمانی که می‌خواهیم کفش‌هایمان را بپوشیم، به وجود یک صندلی یا نیمکت احتیاج پیدا خواهیم کرد. به همین دلیل نیز در این مدل‌ها، در کنار جاکفشی از یک نشیمن یا صندلی نیز استفاده می‌شود. این مدل جاکفشی‌ها در ابعاد و اندازه‌های بسیار متنوع و متفاوتی قابل‌ دسترسی خواهند بود.

بهترین نوع جاکفشی کدام است؟
با داشتن این مدل جاکفشی‌ها می‌توانید به راحتی بنشینید و کفش‌هایتان را بپوشید.

مدل جاکفشی داشبوردی

این نوع از جاکفشی‌ها معمولاً در بسیاری از خانه‌های ایرانی دیده می‌شوند. تغییر شکل و جهت فضای ذخیره‌سازی این مدل‌ها معمولاً ظاهر زیباتر و خلوت‌تری به خانه شما می‌بخشد. با این حال، باید این را بدانید که از جمله معایب جاکفشی داشبوردی می‌توان به کمبود فضای آن اشاره کرد، چراکه تغییر جهت و چرخش کشوی این مدل جاکفشی، به نوبه خود فضای زیادی را اشغال کرده و هدر می‌دهد. در کنار این نیز فضای موجود در این نوع از جاکفشی‌ها برای کفش‌های پاشنه‌بلند و یا حتی چکمه‌ها کافی نیست و به همین دلیل احتمال خراب شدن آنها وجود خواهد داشت.

نکات مهم خرید جاکفشی داشبوردی
اگر به دنبال آن هستید که تعداد کمی کفش را در یک جاکفشی جای دهید، این مدل‌ها می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد برای خرید جاکفشی

طبیعتاً وقتی می‌خواهید به دنبال خرید جاکفشی مناسبی برای خانه خود بروید، لازم است معیارهای متفاوتی را در آن مدنظر داشته باشید. انتخاب ابعاد مناسب برای جاکفشی شما دقیقاً به فضای موجود در خانه و همین‌طور تعداد کفش‌های شما بستگی دارد. یعنی هر اندازه و شکلی از جاکفشی که ممکن است برای اعضای یک خانه مناسب باشد، لزوماً برای دیگری نیز مناسب نیست! بنابراین چیزی به اسم اندازه استاندارد جاکفشی وجود نخواهد داشت. پس می‌توان گفت بهترین نوع جاکفشی، همانی است که با فضای خانه شما هماهنگی کافی داشته باشد.

تنها کافی است در زمان خرید و انتخاب این محصول، ابعاد موردنظر خود را در نظر بگیرید و با توجه به تعداد کفش‌های موردنیازتان، تعداد طبقات، قفسه‌ها و… را مدنظر قرار دهید. در چنین شرایطی انتخاب و سفارش جاکفشی‌های سفارشی نیز گزینه‌های هوشمندانه‌ای به حساب خواهند آمد.

جاکفشی در کدام فضاهای خانه استفاده می‌شود؟

برای قرارگیری جاکفشی در فضای خانه بهتر است در وهله اول به سراغ فضاهایی بروید که نزدیک‌ترین فاصله را به درب ورودی دارند، چراکه در این صورت، دیگر فاصله در آوردن کفش‌ها تا زمانی که آنها را درون جاکفشی قرار می‌دهید، بسیار کوتاه خواهد بود و در نتیجه آلودگی‌های موجود در کفش نیز در فضای خانه پخش نخواهند شد.

معمولاً بهترین فضاها برای قرارگیری جاکفشی شامل ورودی خانه، راهرو، اتاق تعویض لباس و… می‌شوند. یادتان باشد کمبود فضا در خانه، به هیچ عنوان به معنای دست کشیدن از خرید جاکفشی نیست، بلکه شما می‌توانید با انتخاب مدل‌های جمع و جورتر، جاکفشی خود را همچنان در قسمت ورودی خانه قرار دهید.

بیشتر بدانید: برای دکوراسیون ورودی منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

ایده‌های جذاب طراحی دکوراسیون ورودی خانه شیک
شما می‌توانید بسته به فضا و موقعیت خانه‌تان، جاکفشی را در فضاهای مختلفی همچون ورودی و یا راهرو قرار دهید.

نکات خرید جاکفشی

برای خرید جاکفشی موردنیاز خود لازم است نکات خرید این محصول را در نظر داشته باشید تا در نهایت به انتخابی درست و مناسب دست یابید. یکی از مسائلی که لازم است در زمان خرید به آن دقت کنید، رنگ جاکفشی شماست. تقریباً می‌توان گفت در انتخاب رنگ جاکفشی به طور کل، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، اما انتخاب، زمانی صورت می‌گیرد که شما بتوانید با توجه به دکوراسیون منزل خود و همین‌طور فضای موجود در خانه‌تان، جاکفشی موردنظرتان را انتخاب نمایید. برای مثال اگر راهروی خانه شما کوچک و باریک است، توصیه می‌شود با انتخاب جاکفشی به رنگ روشن، فضا را از گرفتگی خارج کنید.

مسئله بعدی، جنس جاکفشی شماست. معمولاً این روزها بسیاری از جاکفشی‌ها از جنس‌های چوب، ام دی اف، فلز و… ساخته شده‌اند. بنابراین دست شما در زمان انتخاب، کاملاً باز خواهد بود. با این حال، مسئله مهم، تطبیق وسایل موجود در خانه با جنس جاکفشی‌تان است. یعنی اگر برای مثال تمامی مبلمان و میز و صندلی‌هایی که در خانه دارید، چوبی هستند بهتر است برای خرید جاکفشی‌تان نیز به سراغ همان متریال بروید.

قیمت محصولی که انتخاب می‌کنید نیز طبیعتاً تأثیر بسیار زیادی در خرید شما خواهد داشت. به طور کلی هزینه جاکفشی به مسائل بسیار متفاوت و متنوعی بستگی دارد که از میان آنها می‌توان به جنس جاکفشی، ابعاد، برند و… اشاره کرد. در کنار این نیز اگر بخواهید جاکفشی خود را به صورت سفارشی خریداری کنید، می‌توانید به قیمت‌های به مراتب کمتری از برندهای مشهور دست یابید.

اصول طراحی دکوراسیون راهرو ورودی منزل
با توجه به نکات خرید جاکفشی می‌توان انتخاب درست‌تر و هوشمندانه‌تری داشت.

جاکفشی از کجا بخرم؟

از آنجایی که جاکفشی را نیز می‌توان در میان وسایل و مبلمان خانه جای داد، شما می‌توانید برای خرید جاکفشی به صورت حضوری به بورس لوازم و مبلمان منزل در خیابان‌های یافت‌آباد، بازار مبل تهران، دلاوران و… مراجعه نمایید و زیباترین جاکفشی را برای منزل خود خریداری کنید.

جمع‌بندی

با وجودی که ممکن است خرید جاکفشی، کار ساده و یا شاید حتی پیش‌پاافتاده‌ای به نظر برسد، تا به اینجای مطلب مشاهده کردید که توجه به نکات خرید این محصول چقدر می‌تواند فضای خانه شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. بنابراین توصیه ما این است که بدون داشتن اطلاعات کافی و آشنایی با نکات خرید این محصول، دست به انتخاب نزنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =