راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک

0

یک خانه نقلی و گرم دارید و به دنبال بهترین وسایل چوبی برای خانه کوچک خود هستید؟ باید بگوییم یکی از دشوارترین خریدهای دکوراسیون خانه کوچک، انتخاب مبلمان است، طراحی مبلمان برای فضای کوچک باید به گونه‌ای باشد که بدون اینکه پایتان به میز و مبل گیر کند یا در اتاق احساس شلوغی و بهم‌ریختگی کنید، بتوانید راحت از بین مبل‌ها رد شوید و به سمت دیگر اتاق بروید. اما نگران نباشید؛ تنها به این دلیل که خانه کوچکی دارید نیاز نیست درگیر مبلمان کوچک و عروسکی شوید. تنها کافی‌ست هنگام انتخاب وسایل چوبی برای خانه کوچک به دنبال ترفندهایی باشید که کار شما را ساده کنند.

انتخاب مبلمان برای خانه کوچک اصولی دارد که با دانستن آنها می‌توانید به راحتی دکوراسیون خانه خود را کامل کنید. با استادکار همراه باشید تا در مورد این اصول بیشتر بدانید.

ترفندهای انتخاب مبلمان برای منازل کوچک

مبلمان برای فضای کوچک باید به گونه‌ای باشد که حرکت شما از نقطه‌ای به نقطه دیگر اتاق را مسدود نکند. مبل‌هایی با عرض کم و جمع‌وجور، میزهای شیشه‌ای باریک یا کتابخانه‌های جلوباز را انتخاب کنید تا اتاق شما را بدون اینکه شلوغ نشان دهند، به خوبی بیارایند. در ادامه نکاتی برای انتخاب بهتر مبلمان و و سایل چوبی برای خانه کوچک را می‌خوانید.

مبلمان سبک و کم‌حجم انتخاب کنید

اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، باید آن را با مصالح سَبُک و میزهای شیشه‌ای به جای مصالح چوبی همراه کنید. نیاز است مبلمان ساده باشد و کمترین فضای ممکن را اشغال کند. به همین دلیل است که صاحبان خانه‌های کوچک بیشتر به دنبال سبک مینیمال، ساده و به دور از فضاهای تجملیِ سَبکِ کلاسیک با اسباب و وسایل چوبی زیاد مانند دکور، میز آینه کنسول، میز پذیرایی و … هستند. شاید دانستن تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک برایتان مفید باشد.

انتخاب مبلمان برای خانه کوچک
استفاده از مبلمان کم‌حجم موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه‌های کوچک می‌شود.

فضا را با قطعات کوچک مبلمان شلوغ نکنید

گاهی اوقات هنگام انتخاب مبلمان برای خانه کوچک به اشتباه تصور می‌کنیم یک دست مبل با قسمت‌های کوچک مثلا چند مبل تک‌نفره برای خانه ما مناسب‌تر است، اما این انتخاب اثر عکس دارد و به اتاق جلوه‌ای نامرتب می‌بخشد. در عوض مبل‌های 2-3 نفره بزرگتر منظره‌ای منظم ایجاد کرده و اتاق شما را جادارتر نشان می‌دهند.

از آینه دیواری استفاده کنید

اگر می‌خواهید برای مبلمان خود، میز کنسول بخرید، می‌توانید آن را با آینه چوبی قدی جایگزین کنید و به جای اینکه آن را به دیوار آویزان کنید، روی زمین بگذارید تا فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد. انعکاس تصویر فضا در آینه قدی و بزرگ، این تصور را به افراد می‌دهد که فضای اتاق بزرگ‌تر از حد واقعی آن است.

از دیگر وسایل چوبی که برای فضاهای کوچک مناسب‌اند، می‌توان به میزناهارخوری تاشو، میز تحریر نصب شده روی دیوار یا میز کنسول و همچنین قفسه‌های دکوری باز اشاره کرد که به زیبایی وسایل چوبی شما می‌افزایند و برای خانه کوچک مناسب‌اند. خواندن مطلب 8 ایده برای ایجاد یک دکوراسیون چوبی منزل شیک می‌تواند برایتان الهام‌بخش باشد.

از رنگ‌های مونوکروم برای فضاهای کوچک استفاده کنید

از رنگ‌های مونوکروم یا تک‌رنگ برای مبلمان خود استفاده کنید. حتی اگر مبلمان بزرگی در یک اتاق کوچک دارید، اگر در طرح‌های رنگی ساده، خنثی و تک‌رنگ آن‌ها را انتخاب کنید، سبک و کم‌حجم به نظر می‌رسند و بهتر با دکوراسیون هماهنگ می‌شوند. می‌توانید از مبلمانی با رنگ‌ سفید استفاده کنید تا در پس زمینه در ترکیب با رنگ دیوار سفید محو شوند و اتاق را بزرگ‌تر نشان دهند. اگر می‌خواهید انواع ترکیب رنگ خنثی را بشناسید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مبلمان چندکاره بخرید

مبل‌های تختخواب شو، یک انتخاب ایده‌آل برای خانه‌های کوچک هستند. شما در اصل با خرید یک مبلمان به سه قطعه شامل مبل، تختخواب و فضایی برای نشستن و مطالعه دسترسی خواهید داشت؛ بدون اینکه نیاز به خرید هر کدام به صورت جدا داشته و فضایی برای نفس کشیدن اتاق خود نگذارید.

راهنمای خرید مبلمان برای فضای کوچک
با خرید مبل تختخواب‌شو هم مبلمان دارید و هم تختی برای استراحت لحظه‌ای!

از مبلمان بازشو و قابل تبدیل غافل نشوید

مبلمان قابل تبدیل در فضاهای کوچک بسیار کاربردی هستند. به‌عنوان مثال، اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید، تبدیل مبلمان به میز به همراه دو صندلی راحتی و نیمکت می‌تواند به شما کمک کند فضای بیشتری برای نشستن در اختیار داشته باشید. حتی می‌توانید قسمت نیمکت شده را بردارید و روی صندلی راحتی دراز کشیده و چرتی بزنید.

میز قهوه/میز تحریر برای اتاق نشیمن انتخاب کنید

خانه‌های کوچک معمولا جایی برای دفتر کار جداگانه ندارند که در این صورت اضافه کردن میز کار به اتاق نشیمن امکان‌پذیر نیست. اما اگر میز قهوه‌خوری داشته باشید که هر زمان که بخواهید آن را به میز تحریر تبدیل کنید، چرا فضای خود را با میز کار هدر دهید؟

نکات انتخاب وسایل چوبی برای خانه کوچک

وسیله چوبی برای فضای کوچک نیز معیارهایی برای انتخاب دارد که در ادامه جهت تکمیل موضوع به آنها اشاره می‌کنیم.

وسایل چوبی جمع و جور انتخاب کنید

برای جلوگیری از اشغال فضا و کف زمین، مبلمان جمع و جور انتخاب کنید و آن را دور اتاق بچینید. قفسه‌های کتاب را به دیوار وصل کنید و یک نیمکت تاشو زیر پنجره بسازید. تلویزیون را به دیوار نصب کرده و از شلف‌های چوبی نصب شده به دیوار زیر تلویزیون استفاده کنید. این کار موجب می‌شود فضا بازتر به نظر رسیده و از لحاظ بصری، اتاق را بزرگ‌تر ببینیم.

خرید شلف و وسیله چوبی برای فضای کوچک
شلف‌های چوبی را زیر تلویزیون به دیوار نصب کنید تا فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.

وسایل چوبی چند منظوره سفارش دهید

اینکه ناهارخوری را تنها وسیله‌ای برای خوردن ناهار ببینید، بدون اینکه به دیگر کاربردهای آن توجه کنید، درست نیست. به عنوان مثال می‌توانید از بوفه اتاق ناهارخوری به عنوان کمد دیواری و فضایی برای گذاشتن کتاب یا چینی‌هایی که در کابینت جا نشده‌اند استفاده کنید. از پاف می‌توانید به عنوان محلی برای نشستن و گذاشتن لپ تاپ روی پایتان استفاده کنید، خود میز ناهارخوری می‌تواند حکم میزکار را برایتان داشته باشد و … .

میزهای دارای فضای ذخیره‌سازی تهیه کنید

به طور معمول، خانه‌های کوچک فضای زیادی برای ذخیره‌سازی وسایل ندارند. به همین دلیل است که یافتن مبلمان و وسایل چوبی که دارای فضای ذخیره‌سازی هستند ارزشمند است. میز‌های پذیرایی که عسلی‌ها را زیرخود جا می‌دهند یا قسمتی برای ذخیره‌سازی کارد و چنگال و وسایل پذیرایی دارند در انتخاب وسیله چوبی برای فضای کوچک محبوب‌ترند. پس به دنبال میزهایی با کشو یا قفسه‌های مخفی باشید. حتی تخت خود را به گونه‌ای سفارش دهید که بتوانید زیر آن وسایل اضافی خود را بگذارید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

از پارتیشن‌های تقسیم‌بندی استفاده کنید

استفاده از این پارتیشن‌ها می‌تواند به بزرگ نشان دادن فضا کمک کند. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، فضاهای کوچک بدون کاربرد را با این پارتیشن‌ها جدا کنید. حتی می‌توانید یک تقسیم‌کننده در مجاورت مبل یا گوشه اتاق قرار دهید تا یک دفتر کار موقت ایجاد کنید و تمرکز بهتری داشته باشید؛ به خصوص در این ایام که بسیاری دورکاری را به‌عنوان نحوه اصلی کار خود برگزیده‌اند.

انتخاب و خرید مبلمان و پارتیشن چوبی برای خانه‌های کوچک
در خانه کوچک‌تان از پارتیشن استفاده کنید، گوشه‌ای از اتاق خود را به میز کارتان تبدیل کنید و در این ایام کرونایی از دورکاری لذت ببرید!

جمع‌بندی

در این مقاله در خصوص اصول انتخاب مبلمان برای خانه کوچک صحبت کردیم و استفاده از مبلمان کم‌حجم و تک‌رنگ را مهم دانستیم. همچنین در انتخاب وسایل چوبی برای خانه کوچک، استفاده از وسایل چند منظوره، میزهای دارای فضای ذخیره‌سازی و پارتیشن‌ها را معیاری اساسی برشمردیم. شما به چه نکات دیگری در هنگام انتخاب مبلمان و وسایل چوبی در خانه کوچک خود برخوردید؟ آن را با خوانندگان استادکار در میان بگذارید.

منابع: homedit | bhg

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − ده =