رنگ سال 2021 چیست؟

0

احتمالا در روزهای اخیر، از دوستان خود و یا شبکه‌های اجتماعی در مورد رنگ سال 2021 شنیده باشید. اما آیا می‌دانید چه کسی و یا چه کسانی رنگ سال2021 را انتخاب می‌کنند؟ اساس انتخاب این رنگ چیست؟ هر سال در اوایل زمستان و قبل از شروع  سال نوی میلادی، رنگ سال برند‌ها و شرکت‌های مختلف اعلام می‌شود. اساس انتخاب رنگ سال هر برند با دیگری متفاوت است، اما اغلب انتخاب این رنگ با الهام از گرایشات فرهنگ عمومی، تکنولوژی، چالش‌های سال پیش‌رو و سالی که در حال گذر است، انجام می‌شود. رنگ سال در روند رشد رسانه‌های اجتماعی، دنیای مد و فشن لباس، دکوراسیون داخلی خانه و محل کار و هر شغل و حرفه‌ای که با نگاه انسان‌ها در ارتباط است، تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در انتخاب این رنگ‌ها قوانین بسیار سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود. پس از همه فرازونشیب‌های سال 2020، همه ما منتظر شروع تازه و رنگ‌آمیزی زندگی خود در سال جدید هستیم. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با رنگ سال ‌2021 برندهای مختلف و دلایل انتخاب آن‌ها آشنا کنیم.

رنگ سال 2021 به انتخاب برند پنتون (Pantone)

شرکت پنتون یکی از ابرقدرتان صنعت رنگ در دنیا محسوب می‌شود. اغلب رنگی که این شرکت به عنوان رنگ سال اعلام می‌کند، به راحتی در دنیای مد و فشن لباس، طراحی دکوراسیون داخلی و دیزاین نفوذ می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم در روزهای سرد پایان سال میلادی، در محافل به پیش‌بینی رنگ سال می‌پردازند. در سال 2021 شرکت پنتون برخلاف سال‌های گذشته، دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است که هر دو برگرفته از شرایط جدید زندگی در سال 2020 هستند. رنگ خاکستری روشن (Ultimate gray) و زرد روشن (Vibrant yellow illuminating) رنگ‌هایی هستند که توسط این شرکت به عنوان رنگ منتخب سال اعلام شده‌اند. تنالیته رنگ زرد درخشان مانند نور آفتاب پرنشاط و جذاب و خاکستری به نشانه مقاومت و استواری در شرایط کنونی جهان است. در واقع، ترکیب این دو رنگ در کنار هم بیانگر انعطاف‌پذیری و سازش با شرایط، امید به زندگی پس از سختی و خوش‌بینی و امید به آینده است. این یک ترکیب ایده‌آل است، زیرا ما منتظر روزهای روشن‌تری برای مردم زمین هستیم. مطالعه مقاله ۱۵ ایده برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون به شما کمک می‌کند رنگ سال را در دکوراسیون خانه به کار ببرید.

رنگ مد امسال چه رنگی است؟
شرکت پنتون رنگ خاکستری روشن (Ultimate gray) و زرد روشن (Vibrant yellow illuminating) به عنوان رنگ منتخب سال 2021 معرفی کرد.

رنگ سال 2021 به انتخاب شرکت والسپار (Valspar)

کمپانی والسپار (Valspar) یک پالت رنگی متشکل از رنگ‌های آرام و دنج را به عنوان رنگ سال اعلام کرده است. مدیر بازیابی این کمپانی در معرفی این پالت گفته است:

هم‌اکنون خانه‌ها به دفتر کار، محل تفریح، کلاس درس و رستوران تبدیل شده اند؛ به همین دلیل این رنگ‌ها برای آرامش، تمرکز و تشویق به داشتن ذهن‌آگاهی انتخاب شده‌اند. در این پالت دوازده رنگ، رنگ‌های نود (nude) ترکیب شده با خاکستری مانند کرم، ارغوانی، خاکستری با تنالیته‌های مختلف دیده می‌شود که همگی می‌توانند آرامش دوچندانی را در محیط ایجاد کنند. برای رنگ‌آمیزی فضای خانه و یا محل کار خود می‌توانید از سرویس خدمات آنلاین نقاشی‌ساختمان استادکار بهره ببرید.

کاربرد رنگ نود (nude) در دکوراسیون داخلی خانه
امروزه خانه‌های ما به دفتر کار و کلاس درس تبدیل شده است. رنگ‌های نود (nude) در دکوراسیون داخلی، آگاهی ذهن را بیشتر می‌کند.

رنگ سال 2021 به انتخاب شرکت بنجامین مور (Benjamin Moore)

کمپانی بنجامین مور (Benjamin Moore) ترکیب رنگ سبز و آبی ملایم را با الهام از طبیعت به عنوان رنگ سال برند خود معرفی کرده است. هانا یئو، مدیر بازاریابی و توسعه رنگ در کمپانی بنجامین مور، این رنگ را سبز آبی جذاب نامیده است. این رنگ می‌تواند در فضای دکوراسین داخلی خانه، هارمونی ایجاد کند و آن را با طبیعت پیوند دهد. این رنگ بسیار مناسب آشپزخانه و یا محل کار است. برای اطلاعات کافی در رابطه با آشپزخانه و تغییر دکوراسیون آن با رنگ سال 2021 مقاله 8 ایده راحت برای تغییر دکوراسیون و کاربری کابینت آشپزخانه را مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
رنگ منتخب سال 2021
رنگ سال 2021 کمپانی بنجامین مور (Benjamin Moore) بسیار مناسب فضای آشپزخانه است.

رنگ سال 2021 به انتخاب شرکت راست الیوم (Rust-Oleum)

کمپانی راست الیوم (Rust-Oleum) رنگ سال 2021 برند خود را از خانواده قرمز انتخاب کرده است. این رنگ از رنگ فلفل پاپریکا برگزیده شده و به همین نام هم معرفی شده است. رنگ پاپریکای درخشان بسیار مناسب دیوار، کاناپه و کوسن در دکوراسیون داخلی خانه و محل کار است. این رنگ به زیبایی در کنار خاکستری، مشکی مات و رنگ برنز قرار می‌گیرد و فضای گرمی را ایجاد می‌کند. رنگ پاپریکای درخشان سرشار از حس رضایت خاطر و انرژی و جنب‌و‌جوش است که آن را سخاوتمندانه در محیط پخش می‌کند.

انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل
رنگ سال2021 کمپانی راست الیوم (Rust-Oleum) پر از انرژی و مناسب کوسن‌ها و کاناپه‌های خانه است.

رنگ سال 2021 به انتخاب شرکت شروین ویلیامز (Sherwin-Williams)

کمپانی شروین ویلیامز (Sherwin-Williams) نیز رنگ سال خود را از خانواده قرمز انتخاب کرده است. این رنگ که بیشتر به رنگ پوست پیازی در بین مردم ایران مشهور است، می‌تواند مرز بین دکوراسیون مدرن و کلاسیک را از بین ببرد؛ زیرا در عین سادگی و زیبایی بسیار باشکوه و مجلل است. همان طور که می‌دانید، انتخاب بهترین ترکیب رنگ یا به طور کلی، رنگ اصلی‌ترین موضوع طراحی دکوراسیون داخلی است؛ به همین دلیل، همواره می‌بایست رنگ‌هایی را انتخاب کنید که احساس راحتی و اطمینان در فضا ایجاد می‌کنند. رنگ پوست پیازی بسیار مناسب فضاهایی با تلفیق دو سبک هستند. پوست پیازی را می‌توانید با رنگ‌های خاکی، سبز آبی رویال و خاکستری ترکیب کنید. برای آگاهی بیشتر درباره سبک دکوراسیون مقاله تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟ را مطالعه نمایید.

انتخاب رنگ سال جدید
رنگ پوست پیازی در کنار سبز آبی رویال و خاکستری جلوه بیشتری پیدا کرده و احساسات را تحریک می‌کند.

سخن پایانی

رنگ‌ها می‌توانند شگفت‌انگیر باشند و اثراتشان برای مدت طولانی در روح و جان انسان باقی بماند. همان طور که مطالعه کردید، رنگ‌های امسال تحت تاثیر روزهای سخت پاندمی انتخاب شده‌اند تا بتوانند به آرامش، امید و تمرکز انسان‌ها کمک کنند و نور امید را در دل‌ها زنده نگه دارند. در این مقاله قصد داشتیم شما را با رنگ سال، تاثیرات و نفوذ آن در دکوراسیون داخلی و دنیای مد آشنا کنیم.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =