چک لیست کامل اسباب‌کشی آسان و ارزان

0

شاید نتوانیم اسباب‌کشی منزلمان را بدون هیچ دردسری برگزار کنیم، اما قطعا با یک برنامه‌ریزی جامع و گام به گام در اسباب‌کشی منزل و همراهی شرکت‌های باربری و اثاث‌کشی باتجربه این کار سخت و طاقت‌فرسا را می‌توانیم به روش بهتر و آسان‌تری انجام دهیم. استادکار در این مقاله قصد دارد با یک برنامه‌ریزی طولانی مدت و جامع به شما کمک کند تا یک اسباب‌کشی راحت و کم‌دردسر را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 8 هفته قبل از اثاث‌کشی

با شنیدن این تیتر شاید در ابتدا تعجب کنید و این سوال برای شما پیش بیاید که از 8 هفته قبل یعنی تقریبا دو ماه مانده به اثاث‌کشی منزل، چرا باید به فکر بسته‌بندی اثاثیه منزل و جمع کردن آن‌ها باشیم؟

در پاسخ باید بگوییم اگر قصد دارید کارها با دردسر کمتری انجام شود، حتما اثاث‌کشی را با برنامه‌ریزی و صبر فراوان و در بازه زمانی گسترده‌تری انجام دهید. در ادامه چک لیست کارهایی که 8 هفته قبل از حمل اثاثیه منزل باید انجام دهید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • تحقیق در مورد شرکت‌های خدمات باربری و اثاث‌کشی منزل

قصد دارید خودتان کار بسته‌بندی اثاثیه منزل را انجام دهید و یا از شرکت‌های باربری کمک بگیرید؟ هرچقدر هم شما خودتان کار بسته‌بندی اثاثیه منزل را انجام دهید، باز هم نیاز به کمی کمک خواهید داشت. به خصوص برای باربری مواردی همچون یخچال ساید بای ساید، گاز، گاو صندوق، ماشین لباسشویی، سرویس مبلمان، تردمیل و … قطعا نیاز به استفاده از خدمات حمل اثاثیه منزل خواهید داشت.

دومین مسئله در اثاث‌کشی، حمل وسایل منزل است. حتی اگر اثاث خانه شما محدود باشد، برای جابه‌جایی وسایلی همچون گاز و یخچال نیاز به کارگر ساده حمل بار دارید.

بنابراین بهتر است از دو ماه قبل با چند شرکت مختلف باربری در رابطه با بسته‌بندی اثاثیه منزل، ارسال کارگر برای حمل بار، انجام باربری اسباب‌کشی و … صحبت کنید تا در مورد هزینه‌ها و قیمت‌های مربوطه آگاهی کامل داشته باشید.

استادکار یکی از شرکت‌های خدمات آنلاین است که بخشی از سرویس‌هایش، در همین راستاست. این شرکت همیشه با بهترین‌ها همکاری می‌کند. شما می‌توانید برای بسته‌بندی اثاثیه منزل، ارسال کارگر حمل بار، وصل کردن وسایل در خانه جدید و چیدمان اثاثیه از شرکت‌های منتخب خدمات باربری استادکار کمک بگیرید.

نکته‌ بعد، استفاده از ماشین‌های باربری است. اگر اثاثیه منزلتان محدود باشد و شما بخواهید با ماشین شخصی آن‌ها را جابه‌جا کنید، قطعا برای وسایلی همچون گاز و یخچال و … نیاز به ماشین‌های باربری کوچک‌تر همچون وانت خواهید داشت. ما در استادکار می‌توانیم وانت‌بار هم در اختیارتان قرار دهیم. خدمات ما در استادکار با توجه به نیاز شما متنوع هستند.

اهمیت تهیه چک لیست اسباب‌کشی آسان و ارزان | تعیین بودجه اسباب کشی منزل
قبل از اسباب‌کشی منزل میزان بودجه‌ای که برای حمل اثاثیه منزل در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید.

در ادامه لیست خدمات ماشین‌های باربری استادکار را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

شرح خدمات قیمت واحد (تومان)
کرایه خاور (تا سه ساعت) 250.000
کرایه خاور (هر ساعت اضافی) 100.000
کرایه خاور حومه تهران (سه ساعت) 300.000
کرایه نیسان (تا دو ساعت) 120.000
کرایه نیسان – هر ساعت اضافی 55.000
کرایه نیسان حومه تهران (تا دو ساعت) 150.000
کرایه نیسان حومه تهران – هر ساعت اضافی 85.000

 

  • تهیه چک‌لیست برای پرسیدن سوال‌های مختلف از شرکت‌های خدمات باربری

لیستی از سوال‌های مهم برای بررسی شرکت‌های باربری تهیه کنید. پرسش‌هایی در مورد قیمت استخدام افراد حرفه‌ای، شرایط لغو سفارش، بیمه وسایل طی اثاث‌کشی، میزان مسئولیت شرکت در صورت ایجاد آسیب طی حمل اثاثیه منزل و …

کارشناسی رایگان خدمات باربری و اتوبار اسباب‌کشی استادکار
کارشناسان استادکار برای بازدید از محل و تعیین تعداد کارتن، تعداد کارگر مورد نیاز و نوع ماشین باربری با توجه به اثاثیه منزل، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و کاملا رایگان این کار را انجام می‌دهند.

در صورتیکه نیاز به خودرو ندارید و فقط به دنبال کارگر متخصص برای بسته‌بندی اثاثیه هستید نیز می‌توانید از خدمات استادکار استفاده کنید. در ادامه هزینه دستمزد کارگر حمل بار در اختیار شما قرار می‌گیرد:

شرح خدمات قیمت واحد (تومان)
دستمزد کارگر باربر برای خاور تهران و حومه (سه ساعت) 80.000

 

دستمزد کارگر باربر برای نیسان تهران و حومه (دو ساعت) 70,000
دستمزد کارگر باربر (هر ساعت اضافی) 35.000
مسافت پیاده‌روی بیش از 10 متر – هر متر 3.000
قیمت پلاستیک بسته بندی – هر متر 7.500
قیمت حمل یخچال بزرگتر از ۱۸ فوت – هر طبقه 15.000
قیمت حمل یخچال ساید بای ساید – هر طبقه 25.000
باز کردن و بستن درب یخچال ساید بای ساید 40.000
قیمت حمل میز ناهارخوری بالای ۶ نفر 15.000
قیمت حمل پیانو – هر طبقه 35.000
قیمت حمل تردمیل – هر طبقه 20.000
قیمت حمل گاوصندوق کمتر از ۱۵۰ کیلو- هر طبقه 25.000
دستمزد کارگر بسته بندی (سه ساعت) 120.000
دستمزد کارگر بسته بندی – هر ساعت اضافی 40.000
  • صحبت با کودکان خانواده قبل از اثاث‌کشی منزل

اسباب‌کشی با با کودکان ممکن است دردرسرهای خاص خودش را داشته باشد. بهتر است قبل از اثاث‌کشی و حمل اثاثیه منزل با آن‌ها در این زمینه صحبت کنید. اگر آنقدر بزرگ هستند که بتوانند در این مقوله به شما کمک کنند، می‌توانید از همراهی آن‌ها استفاده کنید.

مراقبت از کودکان در روز اثاث‌کشی منزل
کودکان کوچک‌تر را بهتر است با یک برنامه‌ریزی قبلی در روز اثاث‌کشی منزل به یک فرد مطمئن بسپارید.
  • صحبت با صاحب‌خانه قبل از اسباب‌کشی

بهتر است قبل از حمل اثاثیه منزل و اسباب‌کشی، با صاحب‌خانه خود صحبت کنید. معمولا 60 روز، معادل دو ماه قبل از تخلیه منزل، باید با صاحب‌خانه در مورد اثاث‌کشی صحبت کرده و به او اطلاع دهید که قصد دارید منزل را تخلیه کنید.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 7 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • رزرو کامیون و یا وانت برای اثاث‌کشی

در هفته هفتم شما دیگر برآوردهای لازم را برای میزان هزینه اثاث‌کشی انجام داده‌اید و با چند شرکت در این رابطه مذاکره داشته‌اید. اینک زمان تصمیم‌گیری و درخواست کامیون برای اسباب‌کشی است.

  • پیدا کردن دوستانی که در روز اسباب‌کشی بتوانند به شما کمک کنند

آیا دوستانی دارید که بتوانید روی کمک آن‌ها در جمع‌ کردن و بسته‌بندی اثاثیه منزل حساب کنید یا دست تنها هستید؟

به نظر ما بهتر است خود را تا روزهای آخر معطل دوستانتان نکنید. استفاده از خدمات شرکت‌های باربری برای جمع ‌کردن و بسته‌بندی اثاثیه منزل می‌تواند یک امر راهگشا در شرایط پر استرس اسباب‌کشی منزل باشد. شرکت‌های باربری وابسته به استادکار می‌توانند خود کارتن اسباب‌کشی برای شما تهیه کرده و کار بسته‌بندی اثاثیه منزل‌تان را به راحتی و بدون دردسر انجام دهند.

خدمات بسته‌بندی اثاثیه منزل و اسباب‌کشی
خدمات استادکار فقط به حمل اثاثیه ختم نمی‌شود، بلکه می‌توانید از نیروهای متخصص استادکار جهت بسته‌بندی و پلاستیک‌بندی وسایل نیز استفاده کنید.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 6 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • انتخاب تاریخ مناسب برای اسباب‌کشی

جابه‌جایی در فصل‌هایی از سال همچون تابستان که زمان اسباب‌کشی است، هزینه بیشتری دارد. علاوه‌براین اسباب‌کشی منزل در روزهای آخر هفته و تعطیلات گران‌تر است.

انتخاب زمان مناسب اسباب‌کشی
حمل اثاثیه منزل در روزهای وسط هفته ارزان‌تر است.
  • سفارش تجهیزات لازم و مورد نیاز برای اسباب‌کشی

اگر در زمان اثاث‌کشی نیاز به وسایل بیشتری همچون کارتن اسباب‌کشی دارید، می‌توانید قبل از اثاث‌کشی آن‌ها را تهیه کنید. گاهی شرکت‌های باربری این خدمات را نیز به شما ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است قبل از روز موعود تجهیزات لازم را به طور کامل تهیه کنید.

تهیه کارتن اسباب‌کشی برای بسته‎‌بندی اثاث منزل
یکی از ویژگی‌های کارتن اسباب‌کشی مناسب چندلایه بودن آن‌هاست. کارتن‌های پنج‌‌لایه مانع شکستن و آسیب دیدن وسایل می‌شوند.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 5 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • برنامه‌ریزی برای مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر

قبل از اسباب‌کشی منزل باید یخچال و فریزر خود را خالی کنید. بهترین راه حل این است که به اندازه مصرف روزانه مواد غذایی تهیه کنید. راه دیگر این است که یا مواد غذایی اضافی را در خانه فردی مطمئن قرار دهید و یا آن‌ها را به مراکز خیریه اهدا کنید.

تمیز کردن یخچال و فریزر پیش از اسباب‌کشی و حمل اثاثیه منزل
یکی از کارهای مهم قبل از اسباب‌کشی، تمیز کردن یخچال و فریزر است.
  • بسته‌بندی مواد غیرضروری

قبل از اینکه روز موعود حمل اثاثیه منزل برسد، بهتر است وسایل اضافی را بسته‌بندی کنید. اگر زمان و فرصت کافی برای بسته‌بندی اثاثیه منزل ندارید، می‌توانید از خدمات شرکت‌های آنلاین و مجموعه اسباب‌کشی و باربری آن‌ها همچون استادکار کمک بگیرید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

  • بسته‌بندی اقلام اضافی و سر و سامان دادن انباری

با توجه به اینکه هنوز زمان کافی برای اسباب کشی آسان و کم دردسر دارید، بهتر است به سراغ انباری رفته و آن را سر و سامان دهید. سازماندهی انباری شامل دور ریختن و یا فروش اقلام اضافی است. البته در صورتیکه وسایل انباری سالم هستند می‌توانید آن‌ها را به افراد نیازمند نیز ببخشید.

راهکارهای اسباب‌کشی آسان | بسته‌بندی وسایل غیرضروری در انباری منزل
اگر به برخی وسایل غیرضروری در انباری نیازی ندارید، می‌توانید آن‌ها را از طریق سایت‌های فروش اجناس دست دوم بفروشید و یا به خیریه‌ها اهدا کنید.
  • بخشیدن وسایل اضافی

پاکسازی وسایل خانه تنها به انباری ختم نمی‌شود. بلکه بهتر است وسایل داخل خانه همچون لباس‌ها، کفش‌ها، مبلمان و یا وسایل آشپزخانه و … که نیاز ندارید را نیز ببخشید یا بفروشید تا در حین حمل اثاثیه منزل، وسایل کمتری را جابه‌جا کنید.

  • آماده‌سازی وسایل خانگی خاص

اگر قصد حمل اثاثیه برقی منزل همچون یخچال ساید بای ساید، لباسشویی، ظرفشویی، گاو صندوق و … دارید حتما از شرکت‌های باربری یک روز قبل از اسباب‌کشی بخواهید به منزلتان بیایند و آن‌ها را بسته‌بندی مخصوص کنند.

آماده‌سازی و بسته‌بندی یخچال ساید بای ساید هنگام اسباب‌کشی منزل
بهتر است حداقل دو ساعت قبل از بسته‌بندی یخچال ساید بای ساید آن را از برق کشیده باشید. برای بسته‌بندی یخچال ساید بای ساید حتما از متخصصان امر کمک بگیرید.

یکی از خدماتی که استادکار به شما ارائه می‌دهد، بسته بندی اقلام ویژه و خاص همچون یخچال ساید‌بای‌ساید، گاوصندوق لباسشویی، گاز، گاوصندوق و … است.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 4 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • سرویس کردن ماشین شخصی قبل از اسباب‌کشی

هرچقدر هم برای انتقال وسایل خانه از کامیون باربری و … استفاده کنید، بازهم بخشی از جابه‌جایی اقلام مهم همچون مدارک، اسناد، وسایل ضروری کودک و … با ماشین شخصی انجام می‌شود.

البته این امکان نیز وجود دارد که شما در حال انجام اسباب‎کشی کوچک هستید و می‌توانید از ماشین شخصی خود و در نهایت یک وانت‌بار برای جابه‌جا کردن اثاثیه منزل استفاده کنید. در چنین شرایطی نیز بهتر است قبل از روز اثاث‌کشی حتما ماشین خود را به تعمیرگاه برده و آن را به طور کامل بررسی کنید.

خدمات وانت بار استادکار | انتخاب شرکت باربری و اتوبار در تهران و کرج
اگر نیاز به جابه‌جایی و حمل اثاثیه خرده‌ریز منزل دارید، می‌توانید از وانت‌بارهای استادکار کمک بگیرید.
  • شروع بسته‌بندی اثاثیه منزل

تا اینجا شما وسایل انباری و وسایلی را که در خانه اضافی بودند و یا قابل استفاده نبودند، بخشیده‌اید یا به فروش گذاشته‌اید. اینک زمان آن رسیده تا اثاثیه‌هایی که لازم دارید را بسته‌بندی کنید. ابتدا بهتر است از لوازمی که اکنون به آن‌ها نیاز ندارید همچون لباس‌های غیرفصل شروع کنید.

به طور مثال اگر در تابستان در حال اسباب‌کشی هستید، لباس‌های زمستانی،کتاب‌ها، وسایل ورزشی، شکستنی‌ها و … را بسته‌بندی کنید و روی هریک از آن‌ها برچسب بزنید. این کار علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا وسایل مختلف را دسته‌بندی کنید، یک اسباب‌کشی آسان و بی دردسر را هم برای شما مهیا می‌سازد. چون شما می‌دانید در هر کارتن اسباب‌کشی چه چیزهایی موجود هستند.

  • دور ریختن وسایل اشتعال‌زا

جابه‌جا کردن وسایل اشتعال‌زا همچون رنگ‌ها، کودها، بنزین، وسایل آتش‌بازی و … کار بسیار خطرناکی است. حتی در دور ریختن این مواد نیز باید آن‌ها را از زباله‌های معمولی جدا کنید.

  • تعیین محل اسکان موقت در حین اسباب‌کشی

اگر طی اثاث‌کشی از شهری به شهر دیگر می‌روید، بهتر است در شهر جدید یک محل اسکان موقت پیدا کنید.

  • اطلاع دادن به دوستان و نزدیکان از زمان اسباب‌کشی منزل

اگر تا به حال به دوستان و نزدیکانتان در مورد اثاث‌کشی منزل چیزی نگفتید، اینک زمان آن رسیده که از طریق تماس تلفنی، ایمیل و … به آن‌ها اطلاع دهید که در حال جابه‌جایی و اسباب‌کشی منزل هستید.

چک لیست کارهای مهم پیش از اثاث‌کشی و جابجایی منزل
یکی از کارهای مهمی که در هنگام جابه‌جایی باید انجام دهید، اطلاع‌رسانی محل جدید به دوستان و آشنایانتان است.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 3 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • استفاده از شرکت‌های خدمات منزل قبل از اثاث‌کشی

سه هفته قبل از اسباب‌کشی فرصت مناسبی است تا خرابی‌هایی که در منزل فعلی رخ داده، تعمیر کنید. خرابی درب‌های کابینت، برق‌کشی، سیم‌های تلفن، پریزها، خرابی در لوله‌کشی منزل و … . از طرفی دیگر بهتر است خانه را یک نظافت کلی کرده و سپس تحویل صاحب ‌خانه دهید.

اگر منزل جدید نیز خالی است و کسی در آن زندگی نمی‌کند، بهتر است کارهای خانه‌داری، باغبانی، بررسی سیم خطوط تلفن و برق، وصل کردن اینترنت و … را قبل از رفتن به آنجا انجام دهید. در این راستا می‌توانید از خدمات شرکت استادکار در تمامی موارد اشاره شده، استفاده کنید. کافی است بر اساس نیازتان سفارش آنلاین خود را به صورت رایگان ثبت کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

  • استخدام پرستار در روز اسباب‌کشی

اگر فرزند شما کوچک است بهتر است از پرستار برای نگهداری‌ کودک کمک بگیرید. سه هفته فرصت مناسبی است تا به دنبال یک پرستار مناسب بگردید و در این مورد پرس و جوی لازم را انجام دهید.

هرچند کمک خواستن از افرادی که کودک آن‌ها را می‌شناسد و کنارشان راحت است، بسیار بهتر خواهد بود، اما مهم‌ترین نکته این است که اثاث‌کشی همراه با کودک کار آسانی نیست! بنابراین بهتر است به خود مرخصی بدهید و از یک پرستار یا فرد آشنا برای نگهداری فرزند دلبندتان کمک بگیرید.

نکات مهم اسباب‌کشی با کودکان
اسباب‌کشی با کودکان همواره با استرس و نگرانی همراه است؛ فرقی هم نمی‌کند اسباب‌کشی و جابه‌جایی در یک محله باشد یا یک شهر دیگر!

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 2 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • طراحی چیدمان خانه جدید قبل از ورود و حمل اثاثیه منزل

قبل از حمل اثاثیه منزل به طرح خانه جدید خود نگاهی بیندازید تا در مورد چیدمان خانه فکر کنید و بدانید که هریک از اثاثیه منزل را باید کجا بگذارید.

  • سفارش مبلمان و دکوراسیون جدید قبل از اسباب‌کشی

اگر نیاز به سرویس مبلمان یا تخت خواب جدید و … دارید، بهتر است حداقل دو هفته قبل از اسباب‌کشی منزل آن‌ها را سفارش دهید تا اطمینان حاصل کنید در ماه اول ورود به خانه جدید، سفارشتان به دستتان برسد.

استادکار خدمات آنلاین ثبت سفارش مبلمان، تخت خواب و انواع دکوراسیون چوبی نیز در مجموعه سرویس‌هایش دارد. همکاران ما در بخش دکوراسیون و نجاری بسیار خوش قول هستند و سفارش شما را با کیفیت مطلوب در کمترین زمان ممکن انجام می‎دهند. کافی است سفارشتان را به صورت رایگان در اپلیکیشن یا سایت استادکار به ثبت برسانید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

  • تعیین محل مناسب برای ورود و یا خروج کامیون باربری در اثاث‌کشی

بهتر است قبل از اسباب‌کشی منزل و آمدن ماشین باربری، محل مورد نظر همچون پارکینگ یا کوچه را بررسی کنید و بهترین محل را برای ورود کامیون انتخاب کنید. اگر قرار است ورودیه یا مجوز بابت ورود و یا خروج ماشین حمل باربری به پارکینگ و … بپردازید یا بگیرید، از قبل این کار را انجام دهید.

گرفتن مجوزهای لازم برای خدمات حمل بار و اسباب‌کشی شهری
اگر در شهرک‌های بزرگ سکونت دارید، برای اسباب‌کشی و استفاده از ماشین باربری باید مجوز خروج و یا ورود به داخل شهرک داشته باشید.
  • برنامه‌ریزی برای نقاشی خانه جدید قبل از اسباب‌کشی

بهتر است قبل از ورود به خانه جدید، آن را نقاشی کنید. البته اگر به خانه نوساز وارد می‌شوید و کیفیت رنگ و دکوراسیون خانه مناسب است، معمولا نیاز به نقاشی مجدد و یا تغییر دکوراسیون نخواهد بود.

اما اگر قبل از شما افراد دیگر در خانه سکونت داشته‌اند، نقاشی حال و هوای خانه را عوض می‌کند. بهتر است از افراد حرفه‌ای و خوش‌قول که در کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه می‌دهند، کمک بگیرید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

  • به روزرسانی آدرس صورت‌حساب‌ها و قبض‌ها قبل اثاث‌کشی

بهتر است تا فرصت دارید، تمامی صورت‌حساب‌ها، اطلاعات بانکی و … را به‌روز کنید. خوشبختانه این کار وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.

  • جمع‌آوری اسناد و مدارک قبل از اسباب‌کشی

مدارک و اسناد، دفترچه‌های راهنما، ضمانت نامه‌ها و … را جمع‌آوری کرده و در جای مطمئن قرار دهید.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 1 هفته قبل از اثاث‌کشی

  • تمیز کردن خانه

فراموش نکنید قبل از اثاث‌کشی خانه قدیمی را تمیز کنید. در این ایام قطعا بسیار خسته و بی‌حوصله خواهید بود، بهتر است به جای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به خود یک وقت استراحت داده و از نیروهای نظافتچی کمک بگیرید.

نیروهای نظافتچی استادکار می‌توانند کار نظافت و بهداشت منزل  شما را با بهترین کیفیت انجام دهند. به ویژه اینکه ثبت سفارش شما به صورت رایگان و آنلاین خواهد بود. و محدودیت زمان و ساعت ندارد!

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم 1 روز قبل از اثاث‌کشی

  • بسته‌بندی چمدان‌ها و ملزومات

همانطور که قبلا در مورد بسته‌بندی وسایل هنگام اسباب‌کشی اشاره شد، باید وسایل و لباس‌های اضافی و فصلی را در چمدان‌ها و یا کارتن اسباب کشی جمع کنید. اما یک سری لباس‌ها و ملزومات در خانه هستند که به آن‌ها نیاز است و نمی‌توان از چندین هفته قبل آن‌ها را جمع‌آوری کرد. این موارد شامل لباس‌های محل کار، دارو، وسایل ضروری کودک و … هستند. تمامی این موارد را باید از روز قبل بسته‌‌بندی کنید.

برنامه‌ریزی و تهیه چک لیست اسباب‌کشی منزل
برای جمع‌آوری وسایل ضروری می‌توان از چمدان‌ها، کارتن اسباب‌کشی و حتی کیسه زباله استفاده کرد.
  • خداحافظی از همسایگان

بهتر است روز قبل از اثاث‌کشی به دیدار همسایگان رفته و در مورد تاریخ اسباب‌کشی با آن‌ها صحبت کرده و از آن‌ها خداحافظی کنید. این امر نه تنها نشان‌دهنده احترام شما به آن‌هاست، بلکه این حسن را نیز دارد که در پارکینگ یا کوچه همسایه‌ها ماشین‌هایشان را جابه‌جا می‌کنند و فضای پارکینگ و … برای حمل اثاثیه منزل شما خالی و باز خواهد شد. در این صورت کار اثاث‌کشی بهتر و راحت‌تر انجام می‌شود.

  • داشتن مقداری پول نقد در روز اسباب‌کشی

بهتر است مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید تا به کارگران و … انعام دهید. از طرفی دیگر داشتن پول نقد در این روز خاص ضروری است چون گاهی یک اتفاق نادر رخ می‌دهد و نیاز است که شما پول همراه خود داشته باشید.

چک لیست اسباب‌کشی- روز اثاث‌کشی

  • داشتن چندین بطری آب

همان طور که می‌دانید اثاث‌کشی یک کار سخت و طاقت‌فرساست. در روز اثاث‌کشی افراد به شدت فعال هستند و زیاد جنب و جوش می‌کنند، این فعالیت باعث کمبود آب و تشنگی آن‌ها خواهد شد، داشتن تعداد زیادی بطری آب این مشکل را حل می‌کند.

  • تهیه چک‌لیست اثاثیه قبل از اثاث‌کشی

بهتر است از تمامی اثاثیه جمع‌آوری شده یک چک‌لیست تهیه کنید و در روز اسباب‌کشی همه آن‌ها را بررسی کنید.

  • بررسی نهایی خانه پس از حمل اثاثیه منزل

بهتر است پس از اینکه بسته‌بندی اثاثیه منزل به اتمام رسید و اثاث‌کشی پایان یافت، کمد، حمام، آشپزخانه و … را کاملا بررسی کنید تا چیزی باقی نمانده باشد.

  • تحویل کلیدها

پس از پایان اسباب‌کشی و بررسی کامل خانه، کلیدها را تحویل صاحب‌خانه دهید.

چک لیست اسباب‌کشی- کارهای لازم بعد از اثاث‌کشی

بلاخره پس از 8 هفته درگیری اسباب‌کشی، به خانه جدید نقل مکان کرده‌اید. اینک زمان آن رسیده‌است که با چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی به وسایل خانه سر و سامان دهید. در ادامه لیست کارهایی که بعد از اسباب‌کشی باید انجام داد را با هم مرور می‌کنیم.

  1. باز کردن بسته‌بندی اثاثیه منزل

ابتدا وسایل مهم خانه را باز کنید. پس از باز کردن وسایل مهم به سراغ چیدمان هر یک از اتاق‌ها بروید. می‌توانید برای باز کردن بسته‌بندی اثاثیه منزل و سرهم کردن اقلام مهم همچون تخت خواب‌ها و … از نیروهای کارگر متخصص کمک بگیرید.

نیروهای استادکار می‌توانند در اولین فرصت بدون محدودیت زمان و مکان به کمک شما بیایند و در وصل کردن وسایل و چیدمان اثاثیه منزل به شما کمک کنند.

نکات مهم باز کردن بسته‌بندی اثاث منزل و چیدن وسایل منزل جدید پس از اسباب‌کشی
بهتر است چیدمان وسایل خانه را از اتاق کودکان شروع کنید و محیط را برای استراحت و بازی آن‌ها مهیا کنید.
  1. تمیز کردن خانه جدید

هیچ چیز بهتر از شروع جدید در یک خانه تمیز نیست. اگر خود به تنهایی قادر به نظافت و تمیزی خانه نیستید، بهترین راه کمک گرفتن از نیروهای نظافتچی خبره است تا در کمترین زمان به کمک شما بیایند و نظافت خانه را به عهده بگیرند.

شرح خدمات قیمت واحد(تومان)
نظافت منزل توسط خانم (ویژه) تا ۴ ساعت 100.000
هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص خانم (ویژه) 13.000
نظافت منزل توسط آقا تا ۴ ساعت 95.000
هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص آقا 13.000
نظافت سقف – هر متر مربع 3000
شست و شوی فرش با متراژ کمتر از 6 متر مربع – هر عدد 15.000
خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
  1. بررسی محله جدید

بهتر است در محله جدید دوری بزنید و محل فروشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، داروخانه‌ها، مراکز پزشکی ، مدارس و … را بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  1. تعویض قفل‌های منزل جدید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ایمنی منزل، تعویض قفل‌های خانه جدید است. چون معلوم نیست در طی سال‌ها چه کسانی از این کلید برای رفت و آمد استفاده کرده‌اند.

  1. بررسی آژیرهای خطر خانه

بهتر است پس از اسباب‌کشی آژیرهای خطر خانه را بررسی کنید که نسبت به دود واکنش نشان داده و بوق می‌زنند یا خیر؟ در صورت خرابی آژیرها بهتر است از متخصصین فن کمک بگیرید.

  1. سم‌پاشی و بررسی آفات و حشرات در خانه جدید

بهتر است پس از اثاث‌کشی از متخصصان سم‌پاشی بخواهید خانه شما را از لحاظ حضور حشرات مختلف بررسی کنند و از هرگونه مشکل احتمالی پیشگیری کنند.

  1. بررسی ایمنی خانه برای کودک

پس از اسباب‌کشی یکی از مهم‌ترین کارها، بررسی خانه جدید از لحاظ امنیت برای کودک است. نقاطی که امکان خطر برای کودک دارد را ببندید یا اقدامات امنیتی مناسب برایش انجام دهید.

  1. ملاقات با همسایه‌های جدید

پس از اسباب‌کشی و جابه‌جا شدن بهتر است به سراغ همسایه‌ها رفته و خودتان را به آن‌ها معرفی کنید.

چک لیست کارهای مهم پس از اسباب‌کشی به منزل جدید
معرفی خود به همسایگان نشان‌دهنده حسن نیت و اعتماد به نفس شماست، در این بین حتما چند دوست خوب هم پیدا خواهید کرد.
  1. استخدام یک برق‌کار

یکی دیگر از اقدامات مهم پس از اسباب‌کشی استخدام یک متخصص برق و بازبینی سیستم برق‌کشی خانه است. استخدام برق‌کار می‌تواند علاوه بر بررسی سیستم سیم‌کشی منزل، در آویزکردن وسایل جانبی روشنایی خانه همچون لوستر، دیوارکوب و … هم به شما کمک کند.

بنابراین اگردر سیستم برق و الکترونیک ساختمان دچار مشکل شدید، با ثبت سفارش آنلاین در کمترین زمان می‌توانید از کمک کارشناسان استادکار در این زمینه کمک بگیرید.

سیم کشی و برق کاری

سیم‌کشی و برق‌کاری

  • سیم‌کشی رو‌کار و تو‌کار
  • سیم کشی برق سه فاز و تک فاز
  • خدمات برقکاری و سیم کشی برق خانگی و صنعتی
  • تعویض و نصب کلید و پریز برق
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا با یک برنامه‌ریزی جامع و جزء به جزء به شما کمک کنیم تا با دردسر کمتر کار جابه‌جایی و اثاث‌کشی خانه را انجام دهید. امید است که توانسته‌ باشیم به جزیییات و ریزه‌کاری‌های لازم توجه کامل را داشته باشیم. در ادامه می‌توانید مقاله «راهنمای اسباب‌کشی؛ نکات مهم در اسباب‌کشی خانه» را مطالعه کنید تا با جزییات بیشتری آشنا شوید.

منبع: Moving.com

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =