ایده‌های کاربردی برای تزیین شومینه و دکور کردن بهتر

0

تزیین شومینه و طراحی آن به شیوه‌ای خاص می‌تواند مثل یک تابلوی نقاشی حیرت‌انگیز تمام چشم‌ها را به خود خیره کند. شومینه خانه شما مکانی فوق‌العاده برای پیاده کردن ایده‌های جذاب و نشان دادن فصل‌ها و حال و هوای هر روز شما است. می‌توانید با شروع هر فصل یا هر جشنی، دکوراسیون اطراف شومینه را تغییر دهید و یا با قرار دادن هر چیزی که دوست دارید، آن را به مکانی دنج تبدیل کنید تا این بخش از خانه‌تان همیشه در مرکز توجه قرار گیرد.

اگر شما هم در خانه یک شومینه دارید و دوست دارید آن را به بهترین شکل تزیین کنید، این مقاله را از دست ندهید؛ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با زیباترین تزئینات شومینه آشنا کنیم.

با بهترین ایده‌های تزیین شومینه آشنا شوید

اگر دوست دارید شومینه‌تان را به مرکز توجه و نقطه اصلی خانه‌تان تبدیل کنید، لازم است از ایده‌هایی خاص برای تزئین کردن آن کمک بگیرید.

یک آینه بزرگ بالای شومینه قرار دهید

قرار دادن یک تابلوی مدرن و براق یا یک آینه پتینه‌کاری شده با قاب طلایی، می‌تواند زیبایی چشم‌نوازی به شومینه شما ببخشد. استفاده از آینه در قسمت بالای شومینه در کنار هر سبک و تزئیناتی می‌تواند جذاب باشد و یک فضای شیک و شگفت‌انگیز در خانه شما ایجاد کند.

دکور و تزئینات شومینه خانه
برای تزیین شومینه می‌توانید از یک آینه بزرگ در قسمت بالای آن استفاده کنید.

در هر فصل از تزئینات متفاوتی برای دکوراسیون شومینه استفاده کنید

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های تزیین و دکوراسیون شومینه این است که دکوراسیون اطراف شومینه را با شروع هر فصل و هر مناسبتی تغییر دهید. در واقع درست مثل یک ویترین زیبا، شومینه خانه را به نمادی از روزها و فصل‌ها تبدیل کنید.

شما می‌توانید با نزدیک شدن به فصل بهار چند گلدان با گل‌های رنگی روی شومینه قرار دهید و از تزئیناتی پر از رنگ و آویزهای رنگی در اطراف شومینه استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک طناب رنگی بالای شومینه نصب کنید و با کمک گیره، عکس‌ها و کارت پستال‌های جذاب‌تان را روی آن آویزان کنید.

برای تزیین شومینه در فصل پاییز هم می‌توانید از تزئینات نارنجی و چند کدو حلوایی و در فصل زمستان از نمادهای کریسمس، برف و تزئینات زمستانی استفاده کنید. یک مبل رنگی یا یک صندلی با کوسن‌های رنگارنگ و شاد جلوی و شومینه قرار دهید و سپس از دور نگاهی به دکوراسیون اطراف شومینه بیندازید و از تماشای فصل‌ها در خانه‌تان لذت ببرید.

تزئین شومینه با ایده‌های بکر و خلاقانه
تغییر دادن دکوراسیون اطراف شومینه در هر فصل‌ می‌تواند ایده جذابی باشد و حس و حال خوبی به فضای خانه‌تان ببخشد.

حس و حالی روستایی به شومینه خانه‌تان ببخشید

استفاده از شومینه برای تبدیل کردن دکور بخش کوچکی از خانه‌تان به دکوراسیون آنتیک روستیک می‌تواند آرامش عجیبی به فضای شما ببخشد. برای این کار می‌توانید از یک قاب چوبی بزرگ در اطراف شومینه استفاده کنید و فضای روی دیوار شومینه را با سنگ و صدف‌های خرد شده بپوشانید. سپس روی طاقچه بالای شومینه‌تان چند شمعدان و وسیله تزئینی سنتی قرار دهید و با نگاه کردن به این فضا حس آرامش واقعی را تجربه کنید.

دکوراسیون روستایی و تزئین دیوار بالای شومینه برای خانه گرم‌تر
برای اینکه دکوراسیون شومینه خانه‌تان را شبیه به خانه‌های روستایی کنید، می‌توانید از سنگ و چوب اطراف شومینه استفاده کنید و روی طاقچه شومینه چند وسیله سنتی برای تزئین قرار دهید.

اصل سادگی را در دکوراسیون شومینه فراموش نکنید

همیشه لازم نیست با تزئینات زیاد و قرار دادن وسیله‌های مختلف اطراف شومینه به آن زیبایی ببخشید. اگر به دنبال طرح‌های ساده هستید، یک پیشنهاد جذاب برای شما داریم. شما می‌توانید یک شومینه ساده بدون قاب و تزئینات اطراف داشته باشید، تنها لازم است یک رنگ ملیح و متفاوت از سایر دیوارها برای دیوار پشت شومینه‌تان انتخاب کنید و با نصب یک تابلوی نقاشی زیبا بالای آن، فضایی ساده و دوست‌داشتنی خلق کنید.

دکوراسیون و تزیین شومینه منازل با وسایل ساده
اگر به دکوراسیون ساده علاقه‌ دارید و دوست ندارید اطراف شومینه با لوازم تزئینی شلوغ شود، می‌توانید برای دیوار مربوط به شومینه یک رنگ خاص انتخاب کنید و آن را به فضایی ساده اما منحصربه‌فرد تبدیل کنید.

برای تزیین شومینه آن را به مکانی دنج تبدیل کنید

همه ما دوست داریم فضای دنجی در خانه داشته باشیم که با نشستن در آن‌جا حس بهتری پیدا کنیم. برای ایجاد یک فضای خاص در خانه، می‌توانید یک گلدان پر از گل‌های زیبا جلوی شومینه قرار دهید. چند وسیله تزئینی رنگی و چند قاب عکس از افرادی که دوستشان دارید را روی طاقچه شومینه بگذارید. برای رنگ بخشیدن به فضا بهتر است دیوار کنار شومینه را با رنگی هماهنگ با سایر لوازم، کاغذ دیواری کنید. حال تنها به یک مبل با رنگی هماهنگ احتیاج دارید که ساعت‌ها روی آن بنشینید، چای بنوشید و به چیزهای خوب فکر کنید.

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون اطراف شومینه
اگر دوست دارید فضایی دنج و پر از آرامش در خانه داشته باشید، بهتر است تزئینات و دکوراسیون شومینه را کمی تغییر دهید و آن را به مکانی پر از چیزهایی که دوست دارید، تبدیل کنید.

 یک باغچه کوچک اطراف شومینه درست کنید

برای اینکه انرژی بیشتری داخل خانه بیاورید، می‌توانید برای تزیین شومینه دور تا دور آن را با گل‌های طبیعی و سبز پر کنید. اگر از شومینه استفاده نمی‌کنید، قفسه چوبی و یا چند تکه‌ چوب عمودی در اندازه‌های مختلف داخل شومینه قرار دهید و روی آن‌ها گلدان‌هایی از گیاهان سبز و زیبا بچینید.

تزئین شومینه با گل‌ها و گیاهان طبیعی
برای تزیین شومینه می‌توانید دور تا دور آن گل‌های طبیعی قرار دهید.

داخل شومینه را پر از چوب کنید

چه قرار باشد از شومینه استفاده کنید و چه قصد روشن کردن آن را نداشته باشید، قرار دادن چوب‌های بریده شده داخل شومینه می‌تواند حس گرما و زیبایی زیادی به فضای شما ببخشد. چوب حتی بدون روشن شدن هم حس خوبی به انسان منتقل می‌کند و قرار دادن چوب‌هایی به شکل طبیعی داخل شومینه، می‌تواند ایده جذابی برای حس کردن طبیعت داخل خانه باشد.

تزئین و دکوراسیون شومینه خاموش در فصل بهار و تابستان
قرار دادن چوب داخل شومینه حتی زمانی که خاموش است، انرژی خوبی به محیط می‌بخشد و می‌تواند حس مثبتی در خانه ایجاد می‌کند.

داخل شومینه شمع روشن کنید

اگر برای گرمایش خانه به روشن کردن شومینه‌ها نیاز ندارید، می‌توانید داخل شومینه را به طور کامل تمیز کنید. سپس از چند شمع در اندازه‌های مختلف استفاده کنید و با روشن کردن این شمع‌ها فضایی رویایی در خانه ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون و تزیین شومینه با شمع
برای تزیین شومینه می‌توانید چند شمع داخل آن قرار دهید و روشن کنید.

استفاده از چوب طبیعی به عنوان جای شمع داخل شومینه نیز می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای برای تزیین شومینه شما باشد.

تزئینات شومینه با چوب طبیعی و لوازم ساده
استفاده از چوب طبیعی به عنوان جای شمع، یک ایده جذاب برای تزئین شومینه است.

یک آینه داخل شومینه قرار دهید

اگر دوست دارید تزئینات شومینه شما منحصربه‌فرد و در عین حال ساده باشد، می‌توانید از ایده قرار دادن آینه داخل یک شومینه خاموش استفاده کنید. یک آینه در انتهای شومینه قرار دهید، جلوی آن چند چوب طبیعی برای تزئین بچینید و اجازه دهید تزیین شومینه شما بازتابی از تصویر دکوراسیون خانه‌تان باشد.

ایده‌های ابتکاری برای تزیین شومینه خاموش با وسایل ساده در منزل
قرار دادن یک آینه داخل شومینه خاموش می‌تواند فضای خاص و زیبایی در خانه ایجاد کند.

از کاشی رنگی برای دیوار پشت شومینه استفاده کنید

یک روش ساده و کاربردی برای تزیین شومینه این است که دیوار بالای شومینه را به وسیله کاشی‌هایی با طرح‌ سنتی بپوشانید. استفاده از کاشی پشت شومینه نه تنها موجب زیباتر شدن دکوراسیون اطراف شومینه می‌شود، بلکه این امکان را به شما می‌دهد تا راحت‌تر دیوار بالای شومینه را تمیز کنید.

کاشی‌کاری و تزیین دیوار بالای شومینه
یکی از مشکلات بزرگ بعد از روشن کردن شومینه، سیاه شدن دیوار بالای آن است. اگر در بخش بالای شومینه از کاشی استفاده کنید، هم ایده جذابی برای تزیین شومینه است و هم به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید.

اگر دوست دارید از کاشی برای دیوار پشت شومینه استفاده کنید، می‌توانید از خدمات کاشی‌کاری استادکار کمک بگیرید. استادکار با معرفی بهترین کاشی‌کاران در سطح تهران به شما کمک می‌کند شومینه خود را به زیباترین حالت ممکن تزئین کنید.

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

از شومینه‌تان به طرز متفاوتی استفاده کنید

اگر سال‌هاست از شومینه استفاده نمی‌کنید و شومینه شما فقط جنبه تزئینی دارد، می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌تری برای دکوراسیون شومینه بدون استفاده به کار بگیرید.

  • اگر از شومینه استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به یک وسیله دکوری تبدیل کنید. برای این کار لازم است فضای داخل شومینه را پر کنید، چند قفسه در آن قرار دهید و از این فضا برای قرار دادن لوازم تزئینی و کتاب استفاده کنید.
ایده‌های متفاوت و زیبا برای تزئین شومینه خاموش و قدیمی
قرار دادن چند طبقه داخل شومینه‌ای که استفاده نمی‌کنید، ایده خوبی برای تغییر دکوراسیون شومینه است.
  • راهکار خلاقانه دوم برای تزیین شومینه مناسب افرادی است که به کتاب خواندن علاقه زیادی دارند. برای این کار می‌توانید کل فضای داخل شومینه را از کتاب پر کنید. برای اینکه ظاهر کتاب‌ها جذاب‌تر به نظر برسند می‌توانید کتاب‌ها را طبق الگوی هوشمندانه‌ای بچینید. بهتر است هر 5 تا 6 کتاب را به صورت افقی و عمودی داخل شومینه قرار دهید، این کار هم ظاهر خلاقانه‌ای دارد و هم دسترسی به کتاب‌ها را برای شما ساده‌تر می‌کند.
تغییر دکوراسیون شومینه قدیمی با طرح و ایده‌های جذاب و نوآورانه
اگر از شومینه استفاده نمی‌کنید، می‌تواند فضای داخل آن را با کتاب پر کنید و با این ایده خلاقانه، تغییری اساسی در دکوراسیون شومینه ایجاد کنید.
  • یک ایده جذاب دیگر برای شومینه شما این است که یک تخته سیاه داخل آن قرار دهید و از آن برای نوشتن پیام‌های مثبت، نقاشی‌های خلاقانه و یا حتی سرگرمی کودکتان استفاده کنید.
تزئین شومینه قدیمی با وسایل ساده
قرار دادن یک تخته سیاه داخل شومینه و نوشتن هر چیزی که دوست دارید، روی آن می‌تواند فضای خاص و منحصربه‌فردی در خانه ایجاد کند.

کلام آخر

داشتن یک شومینه در خانه می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا آن را به مکانی خاص و خیره‌کننده تبدیل کنید. برای تزیین شومینه می‌توانید ایده‌های این مقاله را به کار ببرید و یا به هر روش خلاقانه دیگری دکوراسیون اطراف شومینه را چیدمان کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از لوازم تزئینی رنگی و قرار دادن گل و آینه کنار شومینه، موجب گرما بخشیدن به خانه شما می‌شود.

اگر دوست دارید دکوراسیون شومینه منزلتان را به طور کلی تغییر دهید و ظاهر جدیدتری به آن ببخشید، می‌توانید در بخش بازسازی و نوسازی خانه در وب‌سایت استادکار ثبت‌نام کنید و از متخصصینی که ما به شما معرفی می‌کنیم، کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 4 =