ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون راهرو و فضاهای باریک

0

برای دکوراسیون آشپزخانه، اتاق خواب، حمام یا اتاق نشیمن ایده‌های نابی وجود دارد. اما معمولا در مورد فضاهای بینابینی خلاقیت زیادی ندیده‌ایم. ولی باید بگوییم دکوراسیون راهروها می‌تواند مجموعه‌ای از خلاقیت و ذوق هنری را شکوفا کند. راهروهای باریک به ویژه آن‌هایی که نور کافی ندارند، به‌طور معمول نادیده گرفته می‌شوند و برهنه هستند.

اگرچه در برخی سبک‌های معماری، طراحی راهروهای طولانی و باریک با سقف بلند معمول است، اما انتخاب سبک و هویت دادن به آن‌ها کار ساده‌ای نیست. ما در این مطلب چند ترفند ساده طراحی به شما ارائه خواهیم کرد که حتی تاریک‌ترین راهروها را روشن و جذاب می‌نماید.

دکوراسیون راهرو با کتابخانه

بدون شک سبک دکوراسیون ورودی آپارتمان شما اولین تأثیر را روی مهمانانتان خواهد گذاشت. دکوراسیون راهرو به سبک مدرن، فرصتی است تا حس خوش‌آمدگویی در آن‌ ایجاد کنید. به‌علاوه با استفاده از این روش، اطلاعات کمی در مورد خودتان و سلایقتان در اختیار مهمانان می‌گذارید. همان‌طور که در عکس زیر نشان داده شده است، قفسه کتاب حس خوبی به فرد تازه وارد می‌دهد. همچنین حقایقی را در خصوص میزبان روشن می‌کند. قفسه کتاب می‌تواند به محل مورد نظر رنگ و رو بدهد. علاوه بر آن یک طراحی برجسته حساب می‌شود.

صاحب این خانه، برای سالن ورودی خود از مجموعه‌ای از کتاب‌های چشم‌نواز استفاده کرده که در قفسه‌های کم‌عمق قرار گرفته‌اند. یک کابینت قدیمی هم مجموعه‌ای از شمعدان‌ها را در خود جای داده است. یک چهارپایه مشکی ساده باریک هم در گوشه‌ای گذاشته شده تا محلی برای نشستن فراهم آورد، اما فضای زیادی اشغال نمی‌کند. مجموعه‌ای از عکس‌های معمولی هم روی زمین، به‌طور اتفاقی روی هم قرار گرفته‌اند. این عکس‌ها بدون هیچ زحمتی به فضا احساس شیک بودن می‌دهند.

ایده‌های جالب و خلاقانه برای تزیین راهرو بین اتاقها با کتابخانه
دکوراسیون راهرو با کتابخانه، به دلیل رنگ داشتن، به فضای مورد نیاز روح می‌بخشد.

دکوراسیون راهرو با کاشی‌های کف

راهروی باریک، یک مکان ایده‌آل برای نمایش دادن آثار هنری بزرگ است. با کمک وسایل تزیینی با روکش سفید در قسمت پایینی دیوار، که با رنگ کاغذ دیواری در تضاد است، «طویل و درازی راهرو» شکسته می‌شود. کاشی‌های شطرنجی نیز روی این فضا اثر جادویی ایجاد می‌کنند. زیرا کاشی‌های طرح‌داری که به صورت مورب در کف کار می‌شوند، فضا را بزرگتر نشان خواهند داد. همچنین درخشش کفپوش باعث می‌شود نور بیشتری به اطراف منعکس شود. بدون این درخشش، این راهرو تاریک‌تر خواهد بود.

ایده‌های جالب برای دکوراسیون راهرو و کاشی‌کاری کف ورودی خانه
اصولا طراحان داخلی برای دکوراسیون راهرو، به طرح کاشی‌ها دقت زیادی می‌کنند. چون نحوه چینش کاشی، در عمق و طول فضا، اثر چشمگیری می‌گذارد.

استفاده از آینه گرد

همان‌گونه که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، آینه‌هایی که روی دیوارها نصب شده‌اند، نور زیادی منعکس می‌کنند و در نتیجه فضا را روشن‌تر نشان می‌دهند. نصب آینه و قفسه گرد دیواری، بدون اشغال فضای زیاد، باعث ایجاد حس دلپذیر در دکوراسیون می‌شوند.

ترفندهای بزرگ و روشن نشان دادن فضا با آینه‌کاری دیوار راهرو و کوریدور
آیینه‌کاری دیوار راهرو، از جمله راهکارهای دکوراسیون داخلی برای عریض نشان دادن یک فضای باریک است. بعلاوه آیینه، نور را بازتاب می‌دهد و باعث می‌شود فضا روشن‌تر از قبل به چشم بیاید.

استفاده از قالیچه‌های رنگارنگ در دکوراسیون راهرو

استفاده از یک قالیچه طرح‌دار با رنگ‌های زنده، ساده‌ترین راه حل برای دکوراسیون راهرو است. همان‌گونه که در تصویر زیر می‌بینید، پهن کردن یک فرش قرمز رنگ برای طراوت بخشیدن به راهرو بسیار کارآمد خواهد بود.

ایده‌های ساده و کاربردی تزیین راهرو بین اتاقها با قلیچه و گلیم سنتی رنگارنگ
استفاده از قالیچه یا گلیم با رنگ‌های شاد و زنده، دکوراسیون راهرو را چشم‌نواز می‌کند.
قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار

جادوی رنگ سیاه برای دکوراسیون راهرو

به نظر بسیاری از افراد، رنگ کردن دیوارها با رنگ تیره و مخصوصا سیاه، ایده عجیبی است. در علم دکوراسیون داخلی، دیدگاه‌های متناقض زیادی درباره استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوارها وجود دارد. اما باید بدانیم که «قوانین طراحی» برای شکسته شدن پایه‌گذاری شده‌اند! البته بستگی دارد یک فضا برای چه کاربری در نظر گرفته شده است. اگر یک فضا، آنقدر فاقد نور طبیعی است که رنگ کردن آن با رنگ روشن هم وضعیت را بهبود نمی‌بخشد، می‌توانید رنگی غنی‌تر و عمیق‌تری را انتخاب کنید. این راهکار باعث می‌شود فضای شما خاص و ویژه به نظر برسد.

دیوارهای تیره برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن ممکن است به نظر برخی از افراد کمی دلگیر باشند. اما رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ تیره برای دکوراسیون راهرو که محل معاشرت طولانی‌مدت نیست، جسورانه به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترکیب رنگ برای دیوار مورد تایید طراحان داخلی

مدل راهرو سرویس بهداشتی مدرن با دیوارهای تیره و سقف روشن
تزیین راهرو بین اتاق‌ها با رنگ‌های تیره و استفاده از رنگ تیره برای دیوارها، فضا را بسیار مدرن جلوه می‌دهد.

دیوار کانونی

یکی‌دیگر از مزایای دیوارهای تیره این است که می‌توانند پس‌زمینه‌ شگفت‌انگیزی برای آثار هنری در قاب‌های روشن‌تر باشند. برای دکوراسیون راهرو در عکس زیر، یکی از دیوارها با رنگ سفید رنگ شده که باعث می‌شود فضا وسیع‌تر به نظر برسد.

ترفندهای تزیین راهرو کوچک منزل با دیوار کانونی یا اکسنت وال و قاب عکس و تابلو
برای تزیین راهرو کوچک منازل، می‌توان از قاب‌عکس یا تابلو با رنگ روشن روی پس زمینه تیره استفاده کرد.

سقف‌های تیره رنگ

در راهرویی که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید، از همان لحظه ورود از درب فقط ظرافت و زیبایی دیده می‌شود. رنگ تیره سقف، بخش‌های مسی رنگ لوستر و آباژور به همراه سایر وسایل چیده شده، باعث می‌شود ارتفاع فضا کوتاه‌تر و عمق آن کمتر به نظر برسد. پارکت‌های رنگی کف هم حسی گرافیکی و بازیگوشی به بیننده می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: یازده ترکیب رنگ کلاسیک جذاب و تأثیرگذار که هرگز از مد نمی افتد

نکات مهم رنگ‌آمیزی دیوار و سقف برای تزیین دکوراسیون راهرو ورودی کوچک منزل
برای احساس نشدن ارتفاع یک فضای بلند، می‌توانید از یک رنگ تیره برای سقف استفاده نمایید.

استفاده از شلف‌های کوتاه برای دکوراسیون راهرو

نمونه دیگری از سقف تیره در عکس زیر قابل مشاهده است. در این خانه، سقف تیره و قالیچه طرح‌دار باعث می‌شوند درک بیننده از فضا تغییر پیدا کند. نوارهای افقی قالیچه هم باعث ایجاد توهم دیداری در مورد عرض راهرو می‌شود. در نتیجه طول راهرو کوتاه‌تر و عرض آن پهن‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، یک شلف کم‌عرض هم برای دکوراسیون بخش میانی راهرو در نظر گرفته شده است. این شلف مکان مناسبی برای قرار دادن تابلوهای نقاشی در اندازه‌های مختلف فراهم می‌کند. کتاب‌ها و مجلات روی هم قرار داده شده کنار دیوار نیز حواس بیننده را پرت می‌کند. در نتیجه درازی راهرو کمتر به چشم می‌آید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای آسان برای تغییر دکوراسیون منزل

ایده‌های خلاقانه تزیین دکوراسیون راهروهای باریک منزل با شلف دیواری و طاقچه
برای دکوراسیون راهرو با طول زیاد، می‌توان روی یک دیوار آیتم‌های جذاب قرار داد. به این ترتیب طول راهرو کوتاه‌تر دیده می‌شود.

تبدیل راهرو به یک گالری هنری

راهروها می‌توانند بهترین مکان برای نصب قاب عکس‌های متنوع و ایجاد گالری عکس‌های خانوادگی باشند. در عکس زیر، انعکاس زیادی از شیشه وجود دارد. همچنین کاشی‌های براق و دارای رنگ خنثی، نور را به فضا منعکس می‌کنند. یک درب چوبی بزرگ و مجموعه‌ای از قاب‌های چشم‌نواز روی دیوار روبرو، فضای بی‌روح اولیه را کاملاً دگرگون کرده است.

راهروهای باریک خانه را چطور تزئین کنیم؟ کاربرد قاب عکس و تابلو در دکوراسیون راهروی اتاق خواب
عکس و تابلو با قاب شیشه ای، باعث می‌شوند نور بازتاب پیدا کند و یک فضای دلگیر به فضایی دلنشین تبدیل شود. پس برای دکوراسیون راهرو، این ایده را هم در نظر داشته باشید.

نقاط کانونی

به عکس زیر دقت کنید. وقتی از این راهرو عبور می‌کنید، یک نقاشی آبی رنگ که درست در مقابل شما قرار گرفته است، نقطه کانونی کاملی ایجاد می‌کند. البته میز و صندلی چوبی با گلدان زیبای روی آن هم همین تاثیر را دارند. این مورد یک ترفند عالی برای ایجاد جذابیت بصری است تا چشم به یک نقطه خاص هدایت شود. در نتیجه طول زیاد یا عرض کم راهرو به چشم نخواهد آمد.

ایده‌های هوشمندانه برای دکوراسیون راهرو و فضاهای باریک و کوچک خانه
نقطه کانونی، جزئی از دکوراسیون خانه (مانند تابلو، لوستر، کتابخانه و…) است که به محض ورود افراد، توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. استفاده از جذابیت‌های بصری در نقطه کانونی برای دکوراسیون راهرو، باعث می‌شود حواس عابر از درازی راهرو یا عرض کم آن پرت شود.

دکوراسیون راهرو به صورت تک‌رنگ

در این عکس، عناصر گرافیکی با رنگ خنثی در یک راهرو به رنگ سفید دیده می‌شوند. رخت‌آویز، کیف، کفش، کت، چتر و پادری همگی رنگ‌های خنثی دارند. ارتفاع قاب‌. عکس‌های مشکی که هم‌سطح با چشم بیننده آویزان شده‌اند، برای این فضا مناسب هستند. همچنین قاب‌عکس‌ها، الگوی فرش را تکرار می‌کنند، بنابراین به فضا هارمونی کاملی می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون سیاه و سفید: ترکیب رنگی متفاوت و جذاب

نکات مهم انتخاب بهترین ترکیب رنگ خنثی برای تزیین راهرو کوچک منزل
استفاده از یک رنگ برای بدنه فضا و قرار دادن عناصری با رنگ‌های خنثی، فضا را شیک و منحصربه‌فرد می‌کند.
خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از یک لوستر خاص برای دکوراسیون راهرو

همان‌گونه که در عکس زیر ملاحظه می‌کنید، لوستر حصیری یک افزودنی جذاب به دکوراسیون این راهروی ورودی است. نیمکت قدیمی و سبد حصیری زیر آن هم در هارمونی کامل با لوستر قرار دارند. نصب رخت‌آویزها در ارتفاعات بالا و پایین، یکنواختی فضا را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: راه‌کارهای انتخاب لوستر برای خانه کوچک

ایده‌های دکوراتیو برای تزیین دکوراسیون راه پله و راهروی ورودی با لوستر حصیری
استفاده از یک لوستر با طرح خاص، فضا را از یکنواختی در می‌آورد.

سخن پایانی

معمولا راهروها فضاهای بی‌رنگ و روحی هستند که فقط اتاق‌های مختلف را به هم وصل می‌کنند. کمتر دیده می‌شود افراد به دکوراسیون راهرو توجه کنند. اما چنانچه گفته شد، با انجام چند راهکار ساده، می‌توان یک راهروی تاریک را روشن کرد. همچنین می‌توان به فضای دلگیر آن، روح بخشید.

با توجه به ایده‌های بالا، می‌توانید در راهروی منزل یا محل کار خود، جذابیت ایجاد کنید. به‌علاوه می‌توانید با تلفیق دو یا چند ایده، انقلابی جدید ایجاد و توجه همه را به این فضا جلب کنید. نیازی به هزینه زیاد هم نیست. چون بسیاری از عناصر گفته شده، در خانه وجود دارند. کافیست با به‌کارگیری خلاقیت خود، از آن‌ها استفاده بهینه کنید.

منبع: Upcyclist

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + بیست =