تفاوت طراح داخلی و دکوراتور چیست؟

0

آیا تابه‌حال برای تغییر فضای پیرامونتان و یا طراحی و دکوراسیون خانه یا دفتر در حال ساختتان به فکر استخدام یک طراح داخلی یا دکوراتور افتاده‌اید؟ آیا می‌دانید تفاوت طراح داخلی و دکوراتور چیست؟ می‌دانید دقیقاً به کدام یک نیاز دارید؟ با استادکار همراه باشید تا ضمن معرفی هر کدام از این موارد و وظایف و توانایی‌هایشان، شما را برای انتخاب بهتر راهنمایی کنیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

طراح داخلی (وظایف و توانایی‌ها)

وقتی برای ساخت یک ساختمان و کاربرد فضایی که قرار است ساخته شود از ابتدا برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید می‌دانید که دقیقاً در کدام مرحله از انجام پروژه کدام متخصص باید وارد عمل شود.

علاوه بر نقشه‌کشی برای قسمت‌های داخلی و ارتباط مستقیم با معمار پروژه از ابتدای کار، طراح داخلی به‌طور ویژه از مرحله‌ی نازک کاری ساختمان، کار خود را آغاز می‌کند. طراحی و تقسیم‌بندی کاربردی فضا با رعایت اصول و قواعد و استانداردها و با توجه به نیاز کارفرما، همچنین تصمیم‌گیری در مورداستفاده از کناف، کف‌پوش، گچ‌بری، کاغذدیواری یا رنگ، نورپردازی فضا و سایر تزیینات داخلی بنا به عهده‌ی طراح داخلی است. در مورد دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل نیز اطلاعاتی بدست بیاورید .

طراح داخلی باید به اصول و قواعد معماری و استانداردها و موارد ایمنی مربوط به ساختمان آشنا باشد تا بتواند طرح‌های موردنظرش را از نظر ایمنی ساختمان بررسی و تضمین کند.در موارد دیگری شما تصمیم به ایجاد تغییرات در فضای داخلی یک ساختمان و بازسازی آن دارید، در اینجا باز هم طراح داخلی است که می‌تواند شما را برای انتخاب درست و انجام اصولی آن راهنمایی و یاری کند.

سواد و اطلاعات معماری طراح داخلی و در مواردی استفاده از کمک یک مهندس عمران بسیار مهم است، چرا که ممکن است لازم باشد تغییرات نسبتاً بزرگی در آن فضا ایجاد شود و کاربری آن تغییر کند، برای مثال قرار است دیواری برداشته شود، طراح باید بداند این دیوار باربراست یا جداکننده، از نظر ایمنی تخریب دیوار ممکن است یا خیر و… یا مثلاً قرار است جای آشپزخانه تغییر کند، لازم است سیستم لوله‌کشی آب و تأسیسات و فاضلاب به دقت مورد بررسی قرار بگیرد و تغییرات لازم زیر نظر متخصصین مربوطه انجام شود.

وظایف و توانایی‌ها طراح داخلی
به‌ طورکلی طراح داخلی وظیفه نقشه‌کشی و طراحی فضا خانه و ساختمان را بر عهده دارد تا بهترین کاربری لازم برای مصرف‌کنندگان را به وجود بیاورد. خلاقیت، توانایی مدیریت و سازمان‌دهی، مسلط بودن بر دستورات ایمنی و طراحی کامپیوتری تنها بخشی از خصوصیات ضروری یک طراح داخلی است.

دکوراتور (وظایف و توانایی‌ها)

دکوراتور کسی است که معمولاً بدون نیاز به داشتن اطلاعات معماری فضا می‌تواند دست به تزیین و چیدمان و زیباسازی فضا بزند. دکوراتورها با اصول سبک‌شناسی آشنا هستند و وظیفه‌ی آن‌ها انتخاب مبلمان، رنگ‌ها و کلیه تزیینات و لوازم جانبی موجود در فضاست، به‌گونه‌ای که هماهنگی و زیبایی در سرتاسر کار جریان داشته باشد. عملکرد طراح داخلی بر کار دکوراتور تأثیر مستقیم و مهم دارد و در صورت اشتباه می‌تواند برای دکوراتور محدودیت‌های زیادی ایجاد کند.

بیشتر بدانید دکوراسیون داخلی چیست؟

وظایف و توانایی‌ های دکوراتور
دکوراتورها با توجه به ماهیت وظیفه‌ی آن‌ها که تزیین و زیباسازی فضا است نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند و بیشتر تمرکز آن‌ها بر تسلط بر اصول زیبایی‌شناسی است.

تفاوت طراح داخلی و دکوراتور

  1. دکوراتور فردیست که فضا را دکور می‌کند، یعنی مبله کردن و تزیینات فضای موردنظر را بر عهده دارد، اما طراح داخلی کسی است که برنامه‌ریزی و طراحی فضای داخلی ساختمان را همانند یک معمار بر عهده دارد
  2. طراح داخلی می‌تواند ساخت و بازسازی فضا را بر عهده بگیرد در حالیکه دکوراتو بیشتر به نوسازی و تزیینات مشغول است.
  3. طراح داخلی کاملاً به اصول و قواعد و مقررات ایمنی ساختمان آشناست درحالی‌که این مسائل در حیطه تخصص دکوراتور نیستند.
  4. کار دکوراتور می‌تواند زیرمجموعه کار طراح داخلی باشد اما کار طراح داخلی مستقل از کار دکوراتور است.
  5. طراح داخلی معمولاً از ابتدای پروژه حضور دارد و با معمار پروژه ارتباط مستقیم دارد اما کار دکوراتور معمولاً بعد از اتمام پروژه عمرانی آغاز می‌شود
تفاوت طراح داخلی و دکوراتور
شاید واضح‌ترین تفاوت طراح داخلی دکوراتور این است که طراح داخلی معمولاً از ابتدای پروژه حضور دارد اما دکوراتور معمولاً بعد از اتمام پروژه عمرانی، فضا را دکور می‌کند.

سخن پایانی

همیشه برای زیباسازی فضا و ایجاد تغییرات در آن، مهم‌ترین مسئله علاقه شما به عنوان فردیست که قرار است بیشترین زمان را در آن فضا سپری کند، پس سعی کنید حتماً نظرات و علاقه خود را با طراح و یا دکوراتوری که استخدام می‌کنید در میان بگذارید تا او بتواند بهترین و اصولی‌ترین گزینه‌ها را بر اساس سلیقه شما پیشنهاد کند. اگر قصد ایجاد تغییرات در محیط پیرامون خود را دارید می‌توانید با مشاوران استادکار تماس بگیرید تا شما را با توجه به سلیقه و علاقه‌تان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه موردنظرتان یاری کنند. در انتهای این مقاله ما پیشنهاد میکنیم  دکوراسیون داخلی سبک ایتالیایی را نیز بخوانید .

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: freshome

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − یک =