دکوراسیون داخلی اروپایی را بهتر بشناسیم .

0

این روزها طراحی و دیزاین خانه‌های ایرانی، چه ویلایی و چه آپارتمانی، به وسیله دکوراسیون‌ها و طرح‌های اروپایی بسیار رایج است. دکوراسیون داخلی اروپایی مدتی است که جای خود را در سبک دکوراسیون ایرانی نیز باز کرده است و می‌توان گفت که رفته رفته با آن همسو شده ایم.

بهره‌گیری از سبک‌های چیدمان و مدل‌های مختلف طراحی اروپایی در میان ایرانیان با استقبال زیادی رو به رو شده است و جامعه آماری بالایی، طرفدار چیدمان منازل خود با چنین طرح‌هایی هستند و این سبک‌ها را دنبال می‌کنند. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

وقتی برای چیدمان خانه و انتخاب دکوراسیون آن به سبک‌های اروپایی روی می‌آوریم، یعنی در انتخاب خود بسیار هشیار عمل کرده‌ایم و به دنبال بهترین و شایسته‌ترین راه برای تعیین یا تغییر دکوراسیون خانه خود می‌گردیم. بی‌شک با وجود تنوع و نوآوری‌های زیادی که در این زمینه و در راستای طراحی‌های دکوراسیون به شیوه اروپایی صورت گرفته است، انتخاب دکوراسیون مورد نظر ما با سهولت همراه خواهد بود. قبل از ادامه مطلب پیشنهاد میکنیم راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب را مطالعه کنید .

دکوراسیون داخلی اروپایی

چیدمان به سبک اروپایی، هنر انتخاب و ترکیب رنگ‌ها به تناسب فضا و جایگاه آن‌ها است که می‌تواند به دلباز و زیبا جلوه دادن خانه‌ها کمک شایانی کنند. از آنجا که در تمام دنیا و در هر فرهنگ و اقلیمی، خانه مکانی برای آرامش و گذران وقت با خانواده و بستگان به شمار می‌رود، لذا شکل خانه، مدل چیدمان آن و سبک و سیاق طراحی قسمت‌های مختلف آن بسیار مهم است.

دکوراسیون منزل به سبک اروپایی
دکوراسیون داخلی اروپایی تلفیقی از رنگ های مختلف و وسایل خانه شیک و اصیل است که می توانند به فضا رنگ و جلوه دیگری ببخشند.

برای آن که بتوانیم فضایی صمیمی و دلچسب را به وجود آوریم و خانه خود را با بهترین و زیباترین وسایل و طرح‌ها تزیین کنیم، باید در انتخاب دکوراسیون آن تعمق کرده و با دقت آن را بررسی نماییم. وقتی با شناخت کامل و تحقیق و جست و جو در زمینه چیدمان، سبکی از دکوراسیون را انتخاب می‌کنیم که به خانه ما شکل و طرحی زیبا می‌دهد، با نگاه کردن به خانه احساس خوبی خواهیم داشت و از طرفی، سپری کردن اوقات در خانه لذت بخش خواهد بود.

گزینش طراحی دکوراسیون داخلی اروپایی برای دیزاین منزل خود، امکانی را فراهم می‌کند تا حتی با وجود وسایلی ساده، بهترین چیدمان را به واسطه انتخاب صحیح رنگ‌ها و طرح‌ها روی قسمت‌های مختلف خانه خود اعمال کنیم. دکوراسیون‌های داخلی اروپایی که هر یک از فکر و هنری بی‌نظیر نشات می‌گیرند و فلسفه‌ای دیرینه را در خود جای داده‌اند، به هر چه زیباتر شدن فضاها و بخش‌های مختلف خانه کمک می‌کنند.

گرچه لازم به ذکر است که این سبک‌های دکوراسیون اروپایی همه از سبک‌های قدیمی پیروی نمی‌کنند و بسیاری از آن‌ها طرح‌های جدیدی هستند که به موازات و تناسب زندگی امروز، توسط طراح‌های دکوراسیون و متخصصان در امر چیدمان و دیزاین داخلی خانه‌ها، ارائه شده‌اند.

چیدمان منزل به سبک مدرن
سبک های دکوراسیون داخلی اروپایی با پیروی از فلسفه های تاریخی و فرهنگ و هنر مردم بخش های مختلف اروپا، شکل گرفته و راه خود را در طول تاریخ تکمیل کرده اند.

در سبک‌های مختلف چیدمان و دکوراسیون اروپایی، رعایت هارمونی رنگ‌ها و طرح‌ها و تناسب آن‌ها را مشاهده می‌کنیم که در واقع امری حائز اهمیت تلقی می‌شوند و در میزان زیبایی و جلوه اجزای خانه بسیار موثر است.

منطقه اروپایی که طراحی دکوراسیون در آن، زبانزد است

اسکاندیناوی منطقه‌ای در قاره اروپا است که مردمان آن، از دیرباز توجه زیادی را به طراحی خانه‌هایشان نشان داده و از بهترین رنگ‌ها و طرح‌ها برای زیباسازی و ساختاربندی دکوراسیون منازل خود استفاده می‌کردند. طراحی خانه‌ها در این منطقه از چنان اصالت و جذابیتی برخوردار بوده که این سبک‌ها تا امروز جزء بهترین و شاخص‌ترین سبک‌های چیدمان محسوب می‌شوند و بسیاری از افراد در سراسر دنیا طالب چیدمان منازل خود با چنین طرح‌هایی هستند.

بیشتر بدانید کالیته چیست ؟

ایرانیان هم در شمار مردمانی هستند که در چیدمان خانه‌هایشان و طراحی و دیزاین آن بسیار وسواسی عمل می‌کنند و از آن جا که همراه شدن با تمدن و مدرنیته را دوست دارند، اغلب این سبک‌های اروپایی را برای خرید وسایل و چیدمان آن‌ها، مورد استفاده قرار می‌دهند.

دکوراسیون خانه های کوچک اروپایی
ایرانیان مدت ها است که به سبک دکوراسیون داخلی اروپایی علاقه مند شده و این مدل از تزئینات منزل را در خانه های خود پیاده سازی کرده اند.

مزایای به کار بردن دکوراسیون داخلی اروپایی

از آنجا که آپارتمان نشینی برجسته‌ترین و متداول‌ترین نوع زندگی شهری به شمار می‌رود و خانه‌های آپارتمانی در شهرهای بزرگ معمولا از فضای زیادی برخوردار نبوده و وسعت چندانی ندارند، برای چیدمان آن‌ها و فضاسازی‌های مناسب، می‌توانیم به سبک‌های اروپایی متوسل شویم.

بدیهی است که استفاده از رنگ‌هایی با طیف روشن، برای انتخاب اجزای خانه و وسایل آن، فضای خانه را فراخ‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد، پس بهتر است در انتخاب وسایل خود از این رنگ‌ها بهره بگیریم. سبک‌های اروپایی و شناخت آن‌ها کمک می‌کند که انتخاب و نوع چیدمان برای ما آسان‌تر شود و فضای خانه را با زیبایی هر چه تمام‌تر بیاراییم.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

دسته بندی سبک‌های دکوراسیون داخلی اروپایی

دکوراسیون داخلی اروپایی، شامل سبک‌های متعددی است که هر فرد می‌تواند بسته به سلیقه و با توجه به فضا، ابعاد، وسعت، وسایل و دیگر موارد مربوط به آن، برای چیدمان خانه خود از این سبک‌ها استفاده کند.

برای هر یک از بخش‌های خانه مانند پذیرایی، آشپزخانه، اتاق‌ها، حمام و سرویس بهداشتی، می‌توان از مدل‌های مختلف استفاده کرد و در حقیقت دکوراسیون‌های اروپایی امکان این را می‌دهند که از شیک‌ترین و زیباترین مدل‌ها استفاده نماییم.
هر یک از این سبک‌ها و نحوه چیدمان آن‌ها، از یک فکر و هنر اروپایی سرچشمه می‌گیرد تا به واسطه در کنار هم قرار دادن طرح‌ها و رنگ‌های سازگار، فضای چشم نوازتر و محیط مطلوب‌تری را به خانه‌هایمان بدهیم.

بیشتر بدانید راهنمای خرید پارچه مبلی

سبک باروک و سبک روکوکو

این دو سبک که به نحوی مکمل یک دیگر به شمار می‌روند، از سبک‌هایی هستند که گیرایی و جذابیتشان در طراحی کوراسیون مثال زدنی است.

  • در سبک باروک استفاده از نورپردازی‌ها، امکان پوشش دادن صحیح قسمت‌های غیر قرینه خانه را مهیا می‌کند. در سبک باروک چیدمان مبل‌ها و وسایل دیگر به صورت رسمی‌تر انجام می‌شود و بهره‌گیری از رنگ‌هایی در طیف‌های صورتی، طوسی و آبی در آن مشهود است‌.
دکوراسیون اروپایی سبک باروک و سبک روکوکو
در دکوراسیون داخلی باروک، شاهد استفاده از نورپردازی در بالاترین سطح هستیم. همین طور در این سبک از رنگ های طوسی، صورتی و آبی استفاده می شود.
  • در سبک روکوکو، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر مرسوم است، این سبک که دنباله‌ای از سبک باروک به حساب می‌آید، چیدمان وسایلی مثل مجسمه‌ها و تابلوهای قیمتی، پرده‌هایی با طرح‌های چشمگیر و تزئینات آنتیک دیگر را در خود جای داده است. در این سبک آینه‌کاری‌های ظریفی نیز دیده می‌شود که به فضای خانه جلوه و گیرایی صد چندان خواهد بخشید‌.
دکوراسیون اروپایی سبک باروک و سبک روکوکو
در این سبک از دکوراسیون داخلی منزل، به مجسمه ها و تابلوهای قیمتی و نفیس روی آورده می شود. همچنین آینه کاری جایگاه خود را دارد.

سبک کلاسیک

  • این سبک از سبک‌های اصیل غربی به شمار می‌آید و تداعی‌گر فضاهای تجملاتی و اشرافی است که در آن انواع و اقسام وسایل شیک و آنتیک دیده می‌شوند. این سبک سنتی بیانگر شیوه زندگی افراد و تمایل آن‌ها به تجمل و وسایل چشمگیر است.
  • ترکیبی از رنگ‌های کرم، خاکستری، طلایی و حتی رنگ‌های مات با طیف‌های روشن‌تر در این سبک دیده میشود که دقت بر تناسب و سازگاری آن‌ها با هم برای حفظ زیبایی و جلوه‌گری آن، بسیار ضروری است.
  • کلکسیونی از کریستال‌ها و وسایل شیک و عتیقه، آینه‌کاری‌های بزرگ، طرح‌های زیبایی که روی دیوارها و گچ‌بری‌ها هویدا است، مبلمان شیک و پرده‌های نفیسی که از پارچه‌هایی اعلا تهیه شده و برای تزئین بیشتر به آن منگوله آویزان است، جزء وسایل مربوط به سبک کلاسیک است.
دکوراسیون اروپایی سبک کلاسیک
در این سبک از دکوراسیون داخلی از رنگ های خاکستری، طلایی، کرم در طیف های مات و روشن بهره برداری می شود.

سبک گوتیک

  • این سبک جزء سبک‌های مذهبی اروپا به حساب می‌آید که طراحی آن با پیچیدگی‌هایی رو به رو است.
  • وجود شومینه‌هایی که با سنگ ساخته شده و رنگ‌های متفاوت و غالبا تیره دارند، شمع‌هایی با ابعاد بزرگ که بر روی پایه‌ها و شمعدان‌هایی فلزی با طراحی‌های به خصوص قرار گرفته‌اند و همچجنین وجود کتابخانه‌های چوبی از اجزای چنین سبکی به شمار می‌آیند.
دکوراسیون اروپایی سبک گوتیک
در دکوراسیون داخلی گوتیک که یکی از بهترین سبک های دکوراسیون اروپایی است، به کار بردن شمعدان ها و کتابخانه های چوبی بسیار رونق دارد.

سبک ویکتوریایی

  • طراحی این سبک از دکوراسیون در خانه‌های اعیان نشین انجام می‌شود، چرا که سبکی تجملاتی به شمار می‌رود و در این سبک وجود جذابیت‌های بصری بسیار مشهود است.
  • وجود فضاهایی که بسیار نورانی هستند مانند چلچراغ‌ها و شمع‌هایی بسیار بزرگ و همچنین وجود وسایل زیبا و آنتیک، شیشه‌هایی نقش‌دار و طراحی شده و وسایل تزئینی ریز و درشت دیگر که به نحوی افراطی در جای جای خانه وجود دارد، به این سبک مربوط می‌باشد.
  • در این سبک رعایت هماهنگی و هارمونی، کنترل تناسب و تعادل و سازگاری قسمت‌های مختلف اعم از رنگ‌ها و طرح‌ها و ابعاد و جنس وسایل و اجزای مختلف خانه با یکدیگر، بسیار حائز اهمیت است.
  • در این سبک دیوارها و سقف‌ها معمولا در ترکیبی از رنگ‌ها هستند و این ترکیب غالبا دو قسمتی می‌باشد، یعنی برای رنگ کردن دیوارها و سقف‌ها عمدتا از دو رنگ استفاده می‌کردند. استفاده از کاغذ برای پوشاندن دیوارها یعنی استفاده از کاغذ دیواری هم مرسوم بوده است. در سبک ویکتوریایی رنگ‌های تیره بیشتر از رنگ‌های روشن خود نمایی می‌کنند.
دکوراسیون اروپایی سبک ویکتوریایی
در این شکل از دکوراسیون بین اجزای خانه هماهنگی کامل برقرار می شود. به کار بردن رنگ های تیره و کاغذدیواری های سنگین نیز در این طرح دیده می شود.

سخن آخر

این‌ها همگی شاخه‌هایی از سبک‌های دکوراسیون های داخلی اروپا است که برای چیدمان خانه‌ها از آن استفاده می‌شود.
البته لازم به ذکر است که سبک‌های مختلف اروپا در طراحی و دیزاین دکوراسیون، به هم پیوسته هستند و هریک از آن‌ها دنباله و تکمیل کننده دیگری است.
هر کدام از این سبک‌های مختلف به دیگری اضافه شده و سبک جدیدی را پدید آورده است که در آن عناصر جدیدی را می‌بینیم، اما پایه و اساس چیدمان در همه سبک‌ها به طور تقریبی یکسان و مشابه یکدیگر است.
حال که اطلاعاتی درباره جزئیات سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی اروپایی کسب کردیم، می‌توانیم بهتر از قبل هر یک از این سبک‌ها را در ذهن خود، با سلیقه‌مان تطابق دهیم و طرح دلخواه خود را انتخاب نماییم.
مشاوران و کارشناسان در حیطه طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز می‌توانند در زمینه انتخاب بهتر وسایل و چیدمان صحیح آن‌ها به نسبت فضا و جایگاه به ما کمک کنند. در آخر پیشنهاد میکنم بررسی دکوراسیون داخلی ایتالیایی سبک تاریخی،قدیمی و مدرن را بخوانید .

منابع: chidaneh | otag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + بیست =