قیمت نقاشی ساختمان؛ دستمزد، اجرت و هزینه هر متر نقاش ساختمانی در سال 1401 چند است؟

5

چهره بد دیوار کدر و کثیف منزل و محاسبه قیمت نقاشی ساختمان، ذهن شما را مشغول کرده است؟ اگر قصد رنگ‌آمیزی منزل را دارید به طور حتم در کنار انتخاب رنگ و سایر عوامل مربوط به دکوراسیون، اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند، این است که قیمت تمام شده نقاشی ساختمان چقدر خواهد بود؟ نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 چگونه است؟ چه راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های مربوط به نقاشی خانه وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به همه سوالات شما در مورد قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

قیمت نقاشی ساختمان بر اساس چه عواملی محاسبه می‌شود؟

اگر تا به‌ حال برای نقاشی ساختمان اقدام کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که افراد و شرکت‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی را برای این کار در نظر می‌گیرند. عوامل زیادی مانند: نوع رنگ، ابزارآلات، جزئیات فضا در قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان موثرند. در ادامه قصد داریم به نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 و عوامل پنهان در کاهش یا افزایش قیمت نقاشی ساختمان بپردازیم.

دستمزد و اجرت نقاش

بهترین روش برای محاسبه اجرت نقاش این است که متراژ خانه یا سطح مورد نظرتان را در عدد 3 و سپس عدد به ‌دست ‌آمده را در تعرفه قیمت نقاشی ساختمان که از طرف نقاش مشخص‌ شده است، ضرب کنید. نوع رنگ، مساحت و همچنین سختی کار و ساعات کاری همگی بر اجرت و قیمت نقاشی ساختمان تاثیرگذار هستند. قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 اغلب به صورت روزانه محاسبه می‌شود. البته این کار هم به مهارت نقاش و هم به بافت سطحی که قرار است رنگ‌آمیزی شود، بستگی دارد.

نحوه محاسبه هزینه رنگ‌آمیزی دیوار و سقف
ساعات کار، مساحت و نوع رنگ مصرفی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه نقاشی ساختمان هستند.

در بسیاری از مواقع تعرفه نقاشی ساختمان به صورت روزانه محاسبه می‌شود و این موضوع هم به مهارت نقاش و همچنین به نوع سطحی که قرار است رنگ شود بستگی دارد. برخی از سطح‌ها قبل از رنگ کردن نیاز به سمباده‌زنی و آماده‌سازی بیشتری دارند؛ برای مثال آماده کردن سطوح گچی ممکن است یک تا دو روز طول بکشد، اما برای زیرسازی سطوح سیمانی به سه روز زمان نیاز است. سطوح چوبی هم به ‌طور معمول به دو روز زمان برای آماده‌سازی سطح زیرین نیاز دارند.

قیمت رنگ

رنگ اصلی‌ترین ماده اولیه مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی ساختمان است که در انواع مختلف و با قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. بنابراین نوع رنگی که برای رنگ کردن ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیش‌ترین تاثیر را روی قیمت نهایی شما خواهد داشت. علاوه بر نوع رنگ، برندهای متفاوت رنگ‌های ساختمانی نیز بر قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 موثرند.

توجه داشته باشید، در صورتی که تهیه رنگ و لوازم ساختمان بر عهده نقاش باشد، این مبلغ به هزینه دستمزد او اضافه خواهد شد و در آخر محاسبه می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید حداقل قیمت رنگ‌های ساختمانی را مشاهده کنید:

نوع رنگحداقل قیمت به ازای هر مترمربع (تومان)
رنگ پلاستیک از 45.000
رنگ روغن از 49.000
رنگ اکریلیک از 48.000
لیست نرخ اتحادیه و قیمت نقاشی ساختمان ۱۴۰۱

محاسبه هزینه ابزار و مصالح نقاشی ساختمانی

نقاشی ساختمان به جز رنگ، به لوازم و تجهیزات دیگری نیز نیاز دارد. قلم‌موهای مخصوص رنگ‌آمیزی در کنار غلطک، پیستوله و کاردک جز اصلی‌ترین لوازم این کار هستند. اگر دیوار نیاز به بتونه‌کاری داشته باشد، لازم است ظروف، مواد اولیه مربوط به بتونه‌کاری و کاردک مخصوص را نیز به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که نوع روشی که نقاش برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کند، می‌تواند بر قیمت نقاشی ساختمان تاثیر بگذارد. بعضی مواقع بهتر است تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای شروع کار توسط شما تهیه شود و در اختیار نقاش قرار بگیرد. در جدول زیر می‌توانید با نرخ برخی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی ساختمان آشنا شوید.

تجهیزات نقاشی ساختمانحدود قیمت (تومان)
نردبان 5 پله400.000
پیستوله رنگ برقی2.000.000
پیستوله بادی2.000.000
غلتک رنگ130.000
سینی غلتک100.000
پودر بتونه نقاشی100.000
کاردک لیسه90.000

متراژ ساختمان

هر چقدر فضای خانه شما بزرگ‌تر باشد، زمان و رنگ بیشتری هم برای رنگ کردن نیاز دارد که همین مسئله باعث افزایش قیمت نقاشی ساختمان می‌شود. به طور کلی برای رنگ کردن متراژ فضا با توجه به طول و عرض دیوارها محاسبه می‌شود. اغلب در محاسبه متراژ نقاشی ساختمان هر اتاق جداگانه اندازه‌گیری می‌شود.

نحوه محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز برای هر متر مربع سطح
نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان برای بخش‌های مختلف، متفاوت است و با سختی کار و میزان رنگی که مصرف می‌شود، ارتباط دارد.

زمان و فصل نقاشی ساختمان

اگر قرار است برای رنگ کردن داخل ساختمان از رنگ روغن استفاده کنید، بهتر است این کار را در تابستان و یا روزهای گرم انجام دهید تا بتوانید به راحتی درب و پنجره‌ها را باز کنید. زیرا رنگ روغن بوی نامطبوعی دارد و برای خشک شدن به زمان بیشتری نیازمند است. از همین رو باید بعد از نقاشی، درب و پنجره‌ها را برای چند روز باز بگذارید تا رنگ به طور کامل خشک شود. ویژگی فصل بهار و تابستان باعث می‌‌شود اجرت و قیمت نقاشی ساختمان نیز افزایش پیدا کند اما از طرفی خیالتان هم راحت است که احتمال بارش باران و سرمای هوا در این فصل‌ها کمتر خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
بهترین زمان برای نقاشی ساختمان نوساز و قدیمی چه وقت است؟
برای خلاص شدن از بوی نامطبوع رنگ روغن و بالا رفتن سرعت رنگ کردن خانه، بهتر است رنگ‌آمیزی را در فصل تابستان انجام دهید.

عمر ساختمان

توجه داشته باشید که رنگ کردن یک ساختمان قدیمی که بخشی از دیوارهای آن آسیب دیده و نم و رطوبت موجب تخریب دیوار شده، با یک ساختمان نوساز متفاوت است. رنگ کردن ساختمان‌های قدیمی و آسیب‌دیده نیاز به زیرسازی و ترمیم دارند. به همین دلیل زمان زیادی برای رنگ‌آمیزی مورد نیاز است که اغلب هزینه جداگانه‌ای برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

بهتر است قبل از هرگونه رنگ‌آمیزی ساختمان‌های قدیمی ابتدا اقدام به رفع نم، ترمیم لوله‌ها و یک‌دست کردن دیوارها کنید تا در روزهای آینده دوباره با مشکل روبرو نشوید. البته لازم به ذکر است که ساختمان‌های نوسازی که برای اولین بار رنگ‌آمیزی می‌شوند نیز نیاز به زیرسازی ویژ‌ه‌ای دارند که به طور کلی در قیمت نقاشی ساختمان موثر است.

هزینه تعمیر گچکاری دیوار و قیمت رنگ‌کاری ساختمان چقدر است؟
قیمت رنگ‌کاری ساختمان در مواقعی که دیوار آسیب دیده باشد، با در نظر گرفتن هزینه تعمیرات آن محاسبه می‌شود.

فضای یکپارچه

بهتر است بدانید متراژ فضا تنها عامل تاثیرگذار در قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 نیست. رنگ‌آمیزی فضاهای یک تکه و بزرگ به ‌طور معمول ساده‌تر است و هر چقدر اتاق‌ها کوچک‌تر باشند و شکستگی و زاویه‌های بیشتری داشته باشند، کار نقاشی نیز سخت‌تر خواهد شد. از طرف دیگر نقاشی نرده‌ها، قاب پنجره و کمدهای دیواری و ایستاده با نرخ یک دیوار ساده و صاف متفاوت است و هزینه بیشتری دارد. از این رو نمی‌توان تنها با در نظر گرفتن متراژ و مساحت، قیمت نقاشی ساختمان را محاسبه کرد.

قیمت خدمات رنگ‌کاری منزل
هر چقدر ترک‌های دیوار و جزئیات رنگ ‌کردن بیشتر باشد، هزینه نقاشی ساختمان نیز بیشتر خواهد شد.

رنگ‌آمیزی جزئیات (مثل گچ‌بری یا …)

جزئیات یک خانه جزو زیبایی‌های آن محسوب می‌شوند، اما رنگ‌آمیزی این ریزه‌کاری‌ها کار ساده‌ای نیست و به ظرافت بیشتری نیاز دارد. رنگ‌آمیزی یک دیوار مسطح برای نقاش چندان چالش‌برانگیز نیست، اما رنگ کردن یک سقف گچ‌بری شده به دقت و زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر فضای شما شامل گچ‌بری یا آینه‌کاری است، قیمت تمام شده نقاشی ساختمان شما احتمالا کمی بیشتر می‌شود.

انجام زیرسازی قبل از نقاشی

بتونه‌کاری،لکه‌گیری و سمباده‌کشی از عملیات زیرسازی دیوار است که با توجه به جنس سطح، قبل از رنگ‌آمیزی انجام می‌شود. مدت زمان مورد نیاز برای زیرسازی در سطوح مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال: آماده‌سازی و زیرسازی سطوح گچی یک تا دو روز، سطوح سیمانی سه روز و سطوح چوبی یا فلزی مانند چهارچوب در و پنجره به دو روز زمان نیاز دارد. بنابراین زیرسازی عملیاتی است که باعث افزایش قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان در سال 1401 می‌شود.

قیمت خدمات نقاشی ساختمان
هر چقدر زیرسازی و آماده کردن سطح زیرِ رنگ زمان‌برتر باشد، در نهایت قیمت خدمات نقاشی ساختمان نیز بیشتر خواهد شد.

جنس سطح

نحوه رنگ‌آمیزی و نوع رنگ با توجه به جنس هر سطح متفاوت است و در قیمت نقاشی ساختمان تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال برای سطوح آهنی بهترین گزینه رنگ روغن است. در صورتی که برای سطوح گچی علاوه بر رنگ روغن، از رنگ پلاستیک نیز می‌توان استفاده کرد. سطوح سیمانی نیاز به رنگ‌های پایدار و مقاوم دارند و باید برای رنگ آمیزی این سطح از رنگ‌های باکیفیت استفاده کرد.

ممکن است جنس سطح مورد نظر شما کاغذ دیواری باشد، مقاله آیا امکان رنگ کردن روی کاغذ دیواری وجود دارد؟ به شما راهنمایی می‌کند تا بدانید از چه نوع رنگ و تکنیکی برای رنگ‌آمیزی این قسمت بهره ببرید. بهتر است پیش از شروع کار رنگ متناسب با هر سطح را با نظر نقاش ساختمان و متناسب با بودجه خودتان تهیه کنید.

 آسترسازی یا بتونه‌کاری

به مرحله بعد از هموار کردن بتونه دیوار و پاکسازی آن آسترسازی می‌گویند که در واقع آخرین مرحله قبل از رنگ‌کاری است. آسترسازی به یک دست شدن رنگ ساختمان کمک می‌کند. اگر آسترزنی با کیفیت بالایی انجام شود می‌تواند در کاهش قسمت رنگ‌آمیزی ساختمان موثر باشد زیرا پس از این مرحله تنها به یک الی دو بار رنگ‌آمیزی نیاز داریم تا به سطحی صاف و یکدست برسیم.

اگر این مرحله به درستی انجام نشود ممکن است خیلی زود نیاز رنگ پوسته پوسته شود یا کیفیت و درخشندگی خود را از دست بدهد. مقاله دلیل پوسته پوسته شدن رنگ روی دیوار چیست؟ اطلاعات کافی در این مورد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جدول قیمت نقاشی ساختمان در استادکار

استادکار در کنار معرفی متخصصان نقاشی ساختمان برای شما این امکان را فراهم کرده است که قبل از ثبت سفارشتان، کلیه هزینه‌های مربوط به نقاشی ساختمان قیمت و اجرت نقاش‌های مختلف را در وب‌سایت ملاحظه و سپس اقدام به ثبت سفارش کنید. هزینه نقاشی ساختمان ۱۴۰۱ توسط تیم استادکار به صورت متری محاسبه می‌شود و قیمت هر متر نقاشی ساختمان نیز در وب‌سایت به طور دقیق مشخص‌شده است. در ادامه می‌توانید لیست قیمت نقاشی ساختمان توسط متخصصین استادکار را مشاهده کنید.

شرح خدماتقیمت واحد (تومان)
نقاشی جزئی – نقاشی محل کمتر از 20 مترمربع700,000
نقاشی هر درب یا چارچوب – هر مترمربع38,000
پتینه‌کاری ساده – هر مترمربع40,000
پتینه‌کاری ابر و باد – هر مترمربع42,000
نقاشی ساختمان رنگ روغنی متری29,000
نقاشی ساختمان رنگ اکریلیک متری28,000
نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک متری23,000
نقاشی ابزار – هر متر طول19,000
نقاشی جدول – هر متر طول16,000
نقاشی نرده فرفوژه پیچیده – هر طرف مترمربع45,000
نقاشی نرده فرفوژه ساده – هر طرف مترمربع32,000
نقاشی نرده ساده – هر طرف مترمربع 25,000
هزینه نقاشی ساختمان برای خدمات مختلف بر اساس نوع و میزان کار

هزینه‌های پنهان نقاشی ساختمان

در کنار همه هزینه‌ها و عواملی که تا اینجا به آن‌ها اشاره شد، برخی هزینه‌ها هم بر عهده شما هستند که به عنوان هزینه‌های پنهان در قیمت نقاشی ساختمان به برخی از آن‌ها اشاره شده می‌کنیم:

  • اگر نقاشی ساختمان شما 3 روز طول بکشد لازم است تا از نقاش و کارگران او که در خانه شما حضور دارند، پذیرایی کنید. حتما این هزینه را در قیمت نقاشی ساختمان محاسبه کنید.
  • برخی از مواقع بعد از رنگ کردن خانه، به قدری بی‌نظمی ایجاد می‌شود که لازم است بعد از اتمام نقاشی از یک کارگر نظافتچی جهت نظافت ساختمان کمک بگیرید. برای این‌ کار از سرویس آنلاین خدمات نظافت استادکار کمک بگیرید.
  • موضوع بعدی نیز مربوط به هزینه ایاب‌ و‌ ذهاب نقاش است که در بسیاری از موارد انتظار می‌رود توسط شما پرداخت شود. البته بهتر است قبل از شروع رنگ‌آمیزی، این مسئله را با نقاش طی کنید.

چطور نقاشی ساختمان را ارزان در بیاوریم؟

همیشه راهکارهایی وجود دارد که در کنار حفظ کیفیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کنار حفظ کیفیت به ازای خدمات مورد نظر، مبلغ کمتری پرداخت کنید. در ادامه می‌توانید با چند راهکار کاربردی برای صرفه‌جویی در قیمت نقاشی ساختمان آشنا شوید:

  • از رنگ‌های باکیفیت ولی برندهایی که کمتر معروف هستند، استفاده کنید.
  • یک رنگ خاص روشن را برای همه دیوارها به کار ببرید تا در میزان مصرف رنگ صرفه‌جویی شود.
  • رنگ را به صورت عمده خریداری کنید.
  • به جای ابزار نقاشیِ نو، قلم‌مو، غلطک، سینی رنگ و سایر ابزار را به صورت دست دوم خریداری کنید.
  • از اجرای پتینه و طرح روی دیوار اجتناب کنید.
  • دیوارهایی که دید کمتری دارند را خودتان رنگ کنید.
  • به جای رنگ کردن کل دیوار، تنها بخش‌های آسیب دیده را ترمیم کنید. برای این کار مطالعه مقاله علت ترک خوردن دیوار گچی چیست و چگونه آن را ترمیم کنیم؟ را پیشنهاد می‌کنیم.
  •  با تمیز کردن و شست‌وشو دیوار، فواصل نقاشی ساختمان را کم کنید.
ساده‌ترین روش تمیز کردن دیوار منزل
با تمیز کردن و شستشوی دیوار، فواصل نقاشی ساختمان را کم کنید.

چند سوال متداول درباره قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان استادکار را از کجا می‌توانم ببینم؟

می‌توانید با مراجعه به وب سایت استادکار در قسمت نقاشی ساختمان، ضمن دریافت سرویس آنلاین نقاشی ساختمان تمامی قیمت‌ها را با جزئیات به مشاهده کنید.

آیا قیمت نقاشی ساختمان استادکار ثابت است؟

عوامل زیادی مانند متراژ ساختمان، زیرسازی، جنس سطوح در قیمت نقاشی ساختمان تاثیرگذار است به همین دلیل بهتر است قبل از درخواست خدمات، جدول قیمت‌ نقاشی ساختمان در سال 1401 را مطالعه کنید.

اگر قیمت ارزان‌تری برای نقاشی ساختمان پیدا کنم، چه می‌شود کرد؟

قبل از اینکه به دنبال نقاشی ساختمان ارزان‌قیمت باشید، به کیفیت کار فکر کنید. زیرا کیفیت، ارزان نیست. ممکن است رنگ‌آمیزی غیرحرفه‌ای ساختمان با قیمت ارزان‌تر باعث از بین رفتن زیرسازی سطوح و دوباره‌کاری شود.

آیا برای کارشناسی خدمات نقاشی ساختمان، هزینه‌ای دریافت می‌شود؟

بازدید و کارشناسی رایگان برای خدمات نقاشی ساختمان یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد استادکار است و شما نیز می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. کارشناس می‌تواند شما راهنمایی کند تا بدانید باید برای کدام دیوارها از کدام رنگ‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

قبل از شروع نقاشی ساختمان بهتر است کمی در مورد هزینه‌ها تحقیق کنید. می‌توانید از یک فرد متخصص درخواست کنید تا مساحت سطوح و مقدار رنگ مورد نیازتان را محاسبه کند و سپس با کمک شرکت‌های معتبر یا یک نقاش حرفه‌ای، نقاشی ساختمان خود را شروع کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با عوامل موثر و پنهان در قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 آشنا کنیم تا با کمک آنها، به طور هوشمندانه اقدام به نقاشی فضای خود کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
5 نظرات
  1. مهسا می گوید

    امکانش هست یه مقدار بیشتر در مورد قیمت نقاشی ساختمون بگین؟
    مثلا اینجا هم یکسری قیمت قرار دادن دلیل اختلاف تون در چیه؟

  2. یسنا می گوید

    با رنگ آمیزی زیبا به خانه هایتان انرژی بخشید

    1. فاطمه مرادی می گوید

      بله واقعا رنگ ها به فضا روح تازه‌ای میدن

  3. محسن می گوید

    الان توی بازار نقاشی ساختمان متری چند انجام میشود؟
    آیا قیمت‌هایی که شما دارید با قیمت بازار یکسان هست یا بیشتر یا کمتر است؟

    1. محمدی می گوید

      اجرت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱ با سال 1400 حدود 30 درصد تفاوت داره و تا جایی که من میدونم قیمت‌های استادکار با قیمت اتحادیه اون خدمات برابر هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 14 =