فنگ شویی اتاق کودک و اصول آن

0

تا به حال روش فنگ شویی را برای چیدمان اتاق کودک خود انتخاب کرده‌اید؟ فنگ شویی اتاق خواب کودک، آرامش و حیات را با توجه به جزئیات در فضا جریان می‌دهد. همانطور که می‌دانید فرزندان خردسال شما از روحیه حساس و تاثیرپذیری برخوردارند، به همین دلیل فنگ شویی کمک می‌کند از آشفتگی و بی‌نظمی کودک جلوگیری شود. فنگ شویی فضایی را ایجاد می‌کند که کودک احساس خوشبختی، قدرت و عشق ورزیدن کند. به دلیل اهمیت فضای شخصی کودکان، قصد داریم در این مقاله به اصول فنگ شویی اتاق کودک و همچنین راهکارها و قوانین فنگ شویی اتاق کودک بپردازیم.

فنگ شویی چیدمان اتاق کودک

اصول فنگ شویی اتاق کودک که مبتنی بر رنگ‌ها و چیدمان است، می‌تواند در سلامت جسمی و روحی او تاثیرگذار باشد. همچنین القای احساس امنیت و خوشبختی به رشد و شکوفایی استعداد کودک کمک می‌کند.

در ادامه مقاله شما را با سه اصل اساسی فنگ شویی چیدمان اتاق کودک آشنا خواهیم کرد.

اصل اول فنگ شویی اتاق کودک: موقعیت تخت‌ خواب در اتاق

در قوانین فنگ شویی اتاق کودک، موقعیت تخت خواب با ایجاد حس امنیت در او رابطه مستقیم دارد. تخت خواب وقتی در گوشه‌ای دنج و در موقعیت فرماندهی اتاق قرار گرفته باشد، بهترین عملکرد را دارد. موقعیت فرماندهی به اختلال و ترس کودکان هنگام خواب و القای حس امنیت کمک می‌کند. این موقعیت باعث می‌شود کودک اتاق خود را تحت کنترل خود بداند.

موقعیت فرماندهی در قسمتی از اتاق قرار دارد که کودک شما هنگام خواب در ورودی اتاق را ببیند. در صورت امکان، تخت را به صورت مورب از درب اتاق و در عرض قرار دهید. بهتر است تخت خواب کودک را زیر پنجره قرار ندهید. همچنین دقت کنید تخت خواب طوری قرار گیرد که سر کودک به سمت دیوار باشد.

فنگ شویی چیدمان اتاق کودک
از خوابیدن کودکان در حالی که پاهایشان مستقیم رو به در است، خودداری کنید؛ زیرا طبق اصول فنگ‌شویی اتاق کودک، این کار آن‌ها را وسوسه می‌کند تا در طول شب بلند شوند و به شما بپیوندند.

اصل دوم فنگ شویی اتاق کودک: رنگ و ترکیب رنگ‌ها

قوانین فنگ شویی اتاق کودک در مورد رنگ‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. انتخاب رنگ درست برای اتاق کودکان پایه انرژی را برای آن‌ها تقویت کرده و کمک می‌کند تا رشد هماهنگ و شادی را تجربه کنند. اتاق خواب کودک باید تعادل مناسبی از انرژی یین و یانگ داشته باشد؛ به این معنی که نباید خیلی تاریک یا خیلی روشن باشد و با سلیقه و شخصیت شخصی کودک هماهنگ باشد.

رنگ‌های پاستلی فوق العاده‌ای مانند، شیری، زرد روشن، خاکستری کم‌رنگ، صورتی و طیف رنگ‌های سبز روشن برای اتاق خواب کودکان پیشنهاد می‌شود. این رنگ‌ها به کودک خردسال شما کمک می‌کند تا احساس راحتی و امنیت بیشتری کند.

توجه داشته باشید که تاثیرات روان‌شناسی هر رنگ متفاوت است. به عنوان مثال: رنگ‌های زیر مجموعه آبی می‌توانند به کودک احساس سردی و تنهایی بدهند؛ بنابراین بهتر است در کنار رنگ‌های آبی از رنگ‌های گرم نیز استفاده کنید. برای تغییر رنگ اتاق می‌توانید از خدمات نقاشی ساختمان استادکار بهره ببرید.

رازهای فنگ‌شویی اتاق خواب کودک و نوجوان
برای دیوارها از رنگ‌های براق مانند نور نئون یا کاغذ دیواری شلوغ خودداری کنید، زیرا می‌تواند کودک را بیش از حد تحریک کند، بر سیستم عصبی مرکزی او تأثیر بگذارد و خوابش را مختل کند.

ببینید کدام یک از رنگ‌های فنگ شویی برای کودک شما بهترین است و چگونه می‌توانید این رنگ‌ها را به لوازم تزئینی مختلف وارد کنید. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک را مطالعه کنید.

اصل سوم فنگ شویی اتاق کودک: مبلمان

از نظر کودکان، مبلمان کوچک می‌تواند بسیار عظیم‌الجثه و بزرگ دیده شود. به همین دلیل سعی کنید مبلمان، کمدها و کشوها را از تخت خواب دور نگه دارید.

هنگام نصب لوازم تزیینی در اتاق به خصوص لوازمی که نور را منعکس می‌کنند، دقت لازم را داشته باشید. زیرا انعکاس نور در تاریکی ممکن است کودک شما را بترساند. برای مثال آینه را رو به روی تخت خواب قرار ندهید، زیرا انعکاس تصویر در نیمه شب و یا بعد از بیدار شدن احساس عدم امنیت و ترس را در کودک ایجاد می‌کند. برای پیدا کردن بهترین مکان جهت نصب آینه، مقاله محل قرار گیری آینه در فنگ شویی را مطالعه کنید.

نکات کلیدی در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب کودکان
مبلمان، کشو و کمد از نظر کودکان بسیار بزرگ و غول پیکرند و باعث القای احساس ناامنی و ترس در آن‌ها می‌شوند. بنابراین مبلمان و وسیله‌ها را دور از تخت خواب کودکان نگهداری کنید.

چند راهکار فنگ شویی اتاق کودک

راهکارهای ساده‌ و کم هزینه‌ای وجود دارد تا شما به کمک آن‌ها فضایی با توجه به قوانین فنگ شویی اتاق کودک برای فرزندتان خلق کنید:

هوای تازه

بهتر است حتما کیفیت هوا را در اتاق کودکان خود کنترل و به طور مرتب پنجره‌ها را باز کنید. هوای تازه، برای داشتن فنگ شویی در هر فضا و به خصوص در اتاق کودک که به طور مداوم مورد هجوم اسباب بازی‌ها، وسایل، لباس، کتاب و موارد دیگر قرار می‌گیرد، بسیار ضروری است.

گیاه

نگهداری گیاهان عضو جدایی ناپذیر فنگ شویی اتاق خواب کودک و سایر قسمت‌های خانه است. چندین گیاه تصفیه‌کننده هوا می‌توانند به شما در حفظ سطح هوای سالم و همچنین زیبایی طبیعی اتاق کودک، کمک کنند.

در صورت امکان می‌توانید برای نگهداری از گیاهان از کودک خود کمک بگیرید تا آموزش مسئولیت‌پذیری را از سنین پایین آغاز کنید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی و کاربرد آن در فنگ شویی اتاق کودک مقاله فنگ شویی و جذب انرژی با گل و گیاه را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی

آروماتراپی یک ایده فوق‌العاده از در قوانین فنگ شویی اتاق کودک است که علاوه بر ایجاد فضای آرام در محیط، خاصیت دارویی نیز دارد. به عنوان مثال: اگر کودکان بددهنی و بی‌قراری می‌کنند، دو قطره بابونه و اسطوخودوس خیلی سریع آن‌ها را آرام می‌کند. اگر فرزندتان کمی احساس ناخوشی و خستگی می‌کند، به سراغ نعناع فلفلی، لیموترش و اکالیپتوس بروید تا سطح انرژی آن‌ها به سرعت احیا شود.

نظم

پاکسازی و ساماندهی شلوغی، برای اجرای فنگ شویی اتاق خواب کودک لازم و ضروری است. شما باید یک برنامه روشن و منظم داشته باشید تا از هرج و مرج و انرژی کم حاصل از آن جلوگیری کنید. یک برنامه ساماندهی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. برای شروع کار ساماندهی می‌توانید از سبد، جعبه، کیف‌های بزرگ بهره ببرید. در برنامه روتین نظم اتاق می‌توانید برخی کارهای ساده را به عهده کودکان بگذارید تا در حفظ نظم محیط، شراکت داشته باشند.

هنر

اتاق کودکان را با تابلوهای کوچک از حیوانات خوش‌حال و یا عکس خانوادگی تزیین کنید. از هر چیز اضافی مانند پوستر یا نقاشی‌های بزرگ با طرح حیوانات درنده و یا عکس افرادی که دیگر در جمع خانواده نیستند، بپرهیزید. طرح‌هایی را انتخاب کنید که دوستانه و آرام‌بخش باشند.

یکی از بهترین راهکارهای فنگ شویی اتاق خواب کودک، تزیین اتاق با هنر و نقاشی خود کودک است. این ایده را در سرتاسر خانه می‌توانید به کار ببرید.

فراموش نکنید که یک عکس خانوادگی شاد را در اتاق خواب کودک خود قرار دهید، این کار باعث افزایش احساس عشق و امنیت می‌‌شود. 

نور

نور طبیعی، ایده‌آل‌ترین روشنایی در فنگ شویی اتاق خواب کودک محسوب می‌شود، زیرا ثابت و دورانی است. به خاطر داشته باشید که اتاق کودک کوچک شما نباید در طول روز خیلی روشن یا تاریک باشد. اگر اتاق خیلی روشن باشد، می‌تواند روی توانایی خوابیدن کودک تاثیر بگذارد. اگر اتاق خیلی تاریک باشد، اتاق بیش از حد انرژی منفی جمع می‌کند. بنابراین سعی کنید با پرده و لامپ‌ها نور اتاق را کنترل کنید.

چگونه در اتاق خواب کودک آرامش ایجاد کنیم؟
یک عکس خانوادگی شاد را در اتاق خواب کودک خود نصب کنید. این کار باعث القای حس امنیت، عشق و خوشبختی به فرزندتان می‌شود.

سخن آخر

امیدواریم که این نکات ساده فنگ شویی باعث آرامش بیشتر فرزندان شما شود. هدف اصلی فنگ شویی اتاق خواب کودک، ایجاد یک محیط سالم، دوست داشتنی و ایمن است.

منابع: thespruce | sheknows

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =