همه چیز درباره فنگ شویی آشپزخانه و اصول آن

0

فنگ شویی آشپزخانه یکی از روش‌های ایجاد انرژی و سرزنده کرده قلب خانه، یعنی آشپزخانه است. پس اگر از فضای خسته‌کننده و کسالت‌آور آشپزخانه خود خسته شده‌اید، اگر دوست دارید انرژی بیشتری به کانون گرمای خانه، یعنی آشپزخانه، بدهید، اگر می‌خواهید با عشق و لذت آشپزی کنید و ساعت‌های طولانی در آشپزخانه وقت بگذرانید، بهتر است با اصول فنگ شویی آشپزخانه آشنا شوید. فنگ شویی آشپزخانه موارد مختلفی را از نوع چیدمان آشپزخانه گرفته تا نوع وسایلی که برای آشپزخانه استفاده می‌کنید، مدل کابینت آشپزخانه و رنگ‌ها در این محیط که هر کدام به نحوی بر روی انرژی و طراوت آشپزخانه تاثیر می‌گذارد، شامل می‌شود. پس با استادکار همراه شوید تا با علم فنگ شویی در دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

پیشنهاد می کنم قبل از ادامه مقاله فنگ شویی چیست؟ را بخوانید.

اصول فنگ شویی آشپزخانه چیست؟

درباره علم فنگ شویی چقدر می‌دانید؟ در واقع فنگ شویی یک از علوم قدیمی چین باستان است که هدف تمام اصول و قوانین آن برای برقراری تعادل میان انرژی‌های طبیعی در محیط زیست با محیط زندگی انسان است. در واقع تعادل میان این انرژی‌ها منجر به انرژی مثبت، سلامت تن و روح انسان‌ها و وحدت و موفقیت میان آن‌ها می‌شود. علم فنگ شویی بر اساس اصول روانشناسی با پایه انرژی “چی” است که به کمک هنر دکوراسیون داخلی، نوع چیدمان، رنگ‌ها و جانمایی اشیا زندگی، روح و روان و انرژی انسان را با محیط پیرامون می‌آمیزد و تاثیر خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بدانید فنگ شویی با استفاده از گل و گیاه

قوانین و اصول فنگ شویی در فضاهای مختلف خانه متفاوت است و برای داشتن دکوراسیون بر اساس سبک فنگ شویی بایستی تمام فضاها را جداگانه بررسی کرد.
قوانین و اصول فنگ شویی در فضاهای مختلف خانه متفاوت است و برای داشتن دکوراسیون بر اساس سبک فنگ شویی بایستی تمام فضاها را جداگانه بررسی کرد.

اهمیت طراحی آشپزخانه بر اساس فنگ شویی

آیا می‌دانید آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاها از نظر علم فنگ شویی است؟ آشپزخانه کانون گرما و قلب خانه و نماد ثروت است؛ در نتیجه علم فنگ‌شویی اهمیت خاصی برای این فضا قائل شده است. جالب است بدانید نه تنها نوع دکوراسیون داخلی آشپزخانه و رنگ‌آمیزی آشپزخانه در فنگ شویی اهمیت دارد، بلکه کیفیت و نوع سرو غذا نیز در فنگ شویی آشپزخانه بسیار مهم است زیرا بر روی سلامت افراد تاثیر می‌گذارد. اگر اصول فنگ شویی آشپزخانه را رعایت کنید، می‌توانید زندگی سالم و مملو از انرژی مثبت و سرزندگی را تجربه کنید. در ادامه درباره اصول فنگ شویی آشپزخانه و انرژی چی توضیح خواهیم داد:

فضای دلباز و روشن در فنگ شویی آشپزخانه

اگر در یک جمله بخواهیم آشپزخانه خود را توصیف کنید چه خواهید گفت؟ علم فنگ شویی آشپزخانه می‌گوید این فضا باید دلباز و روشن باشد؛ اما دلباز بودن به معنی بزرگ بودن فضا نیست، بلکه منظور این است که اگر ساعت‌های طولانی در آشپزخانه بمانید احساس آرامش داشته باشید. در واقع منظور از دلباز بودن داشتن آرامش است. پس برای دلباز کردن آشپزخانه اگر لوازم زیادی دارید که فضای آشپزخانه را تنگ و شلوغ جلوه می‌دهد، هرچه زودتر لوازم اضافی را از آشپزخانه خارج کنید و نظم خاصی به چیدمان وسایل آشپزخانه بدهید. علاوه بر این اگر فضای آشپزخانه دلگیر و تاریک است، به فکر روشنایی آشپزخانه باشید. اگر لازم است لامپ بیشتری استفاده کنید، رنگ روشن برای کابینت آشپزخانه یا کاشی و دیوارهای آن انتخاب کنید و اگر پنجره‌ای در آشپزخانه دارید، اجازه دهید نور طبیعی وارد فضا شود.

بیشتر بدانید محل قرارگیری آینه در فنگ شویی

اگر نور کافی به آشپزخانه نرسد، حس دلگیر بودن فضا بیشتر می‌شود و برای مقابله با آن می‌توان از وسایل رنگارنگ و رنگ‌های روشن استفاده کنید.
اگر نور کافی به آشپزخانه نرسد، حس دلگیر بودن فضا بیشتر می‌شود و برای مقابله با آن می‌توان از وسایل رنگارنگ و رنگ‌های روشن استفاده کنید.

راهکارهای فضای دلباز و روشن در فنگ شویی آشپزخانه

  • اگر در فضای آشپزخانه پنجره دارید، به جای استفاده از پرده ضخیم از شید یا پرده توری یا حریر نازک استفاده کنید تا نور بیشتری وارد فضا شود.
  • رنگ کابینت‌ها، کفپوش و میز ناهارخوری تاثیر بسیاری روی دلباز بودن فضا دارد پس حتما از رنگ روشن استفاده کنید.
  • از کمدهای پرتابل و قفسه‌های مختلف برای نظم بخشیدن به وسایل آشپزخانه و دلباز کردن آن استفاده کنید.
  • برای روشنایی بیشتر از نورهای مخفی در بالای کابینت‌ها یا نور مصنوعی بیشتری استفاده کنید.
  • میزان تنوع رنگ را در محیط آشپزخانه بالا ببرید. برای این کار می‌توانید ظروف رنگارنگ استفاده کنید یا گل و گیاه در گوشه‌ای از فضای آشپزخانه بگذارید.
  • برای دلباز و روشن نشان دادن فشای آشپزخانه می‌توانید از کاشی‌های رنگی بین فضای کابینت پایین و بالا نیز استفاده کنید.

نظم و هماهنگی در فنگ شویی آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در علم فنگ شویی دکوراسیون داخلی خانه تاکید شده است، رعایت نظم و هماهنگی است. اگر آشپزخانه شلوغ و نامرتبی دارید، بهتر است همین الان دست به کار شوید و برای مرتب کردن آن و ایجاد نظم و هارمونی در این فضا هر کاری لازم است انجام دهید تا تفاوت را احساس کنید. البته منظور از ایجاد نظم فقط در ظاهر آشپزخانه نیست، بلکه داخل کابینت‌ها را نیز باید تمیز کنید. فنگ شویی کابینت آشپزخانه یعنی ایجاد نظم و ترتیب درون فضای کابینت که این کار را می‌توانید با قفسه‌بندی درون کابینت انجام دهید.

بیشتر بدانید فنگ شویی اتاق خواب ؛الگوهای مناسب و نامناسب فنگ‌شویی

فنگ شویی کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار بر روی نظم و هماهنگی آشپزخانه است که با مرتب کردن و منظم نگه داشتن آن ایجاد می‌شود.
فنگ شویی کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار بر روی نظم و هماهنگی آشپزخانه است که با مرتب کردن و منظم نگه داشتن آن ایجاد می‌شود.

راهکارهای نظم و هماهنگی در فنگ شویی آشپزخانه

  • از کابینت‌های کشودار و قفسه‌بندی شده برای چیدمان وسایل درون کابینت استفاده کنید.
  • اگر فضایی کافی کنار کابینت‌ها دارید، یک کابینت را به سوپرمارکت خود اختصاص دهید و حبوبات و انواع ادویه و … را درون سوپر مارکت قرار دهید.
  • از ارگانایزرها و قفسه‌های سیار جداکننده برای جداسازی و مرتب کردن ظرف‌ها استفاده کنید.
  • برای چیدمان منظم وسایل و ظروف دکوری از قفسه‌های دیواری استفاده کنید.
  • اگر اپن یا کانتر آشپزخانه مجهز به کابینت است، می‌توانید از فضای آن برای نظم دادن بیشتر به وسایل آشپزخانه استفاده کنید.

اهمیت اجاق گاز در فنگ شویی آشپزخانه

اجاق گاز نقطه کانونی گرمای آشپزخانه است، از این رو در علم فنگ شویی اهمیت بسیاری دارد. طبق اصول و قوانین فنگ شویی اجاق گاز باید همیشه تمیز باشد و حتما از آن برای پخت‌وپز در خانه استفاده شود. یک مثل قدیمی چینی در علم فنگ شویی می‌گوید: اگر شما به تمیز بودن اجاق گاز خود اهمیت ندهید، ثروت از شما و خانواده‌تان دور می‌شود و اگر بیشتر اوقات اجاق گاز خاموش باشد و روی آن پخت‌و پز صورت نگیرد، آرامش و دوستی از بین اعضای خانواده برداشته می‌شود. پس هوای اجاق گازتان را داشته باشید و با روش‌های تمیز کردن اجاق گاز همیشه آن را تمیز نگه دارید.

برای تمیزکاری روزمره اجاق گاز لازم نیست از محلول‌های شوینده استفاده کنید، بلکه با یک دستمال مرطوب آغشته به سرکه و آب نیز می‌توانید آن را پاک کنید.
برای تمیزکاری روزمره اجاق گاز لازم نیست از محلول‌های شوینده استفاده کنید، بلکه با یک دستمال مرطوب آغشته به سرکه و آب نیز می‌توانید آن را پاک کنید.

اهمیت رنگ در فنگ شویی آشپزخانه

رنگ‌آمیزی آشپزخانه نیز از اصول بسیار مهم در فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه است. شما می‌توانید از هر رنگی به میزان مخصوص و متعادلی در دکوراسیون داخلش آشپزخانه استفاده کنید. در ادامه درباره انرژی رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه توضیح خواهیم داد:

رنگ قرمز در فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه

قرمز رنگ جذاب هیجان و نشاط است و کاربرد آن در حد تعادل در آشپزخانه می‌تواند مفید باشد. طبق علم فنگ شویی در دکوراسیون آشپزخانه ترکیب رنگ قرمز با بنفش بادمجانی، خاکستری و زرد خردلی در کنار یک رنگ خنثی مانند خاکستری می‌تواند بمب انرژی در آشپزخانه ایجاد کند.

رنگ قهوه‌ای در فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه

رنگ قهوه‌ای شکلاتی یکی از رنگ‌های خوشمزه است که طبق علم فنگ شویی می‌توان مقداری از آن را به آشپزخانه تزریق کرد تا خلاقیت و شکوه در این فضا ایجاد شود. رنگ قهوه‌ای شکلاتی را می‌توانید با مکمل‌های آن مانند یاسی، آبی خیلی روشن و خاکی ترکیب کنید.

رنگ آبی در فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه

رنگ آبی جزو آن دسته از رنگ‌هایی است که دکوراسیون آشپزخانه شما را زیر و رو می‌کند و آرامش خاصی در فضا ایجاد می‌کند. رنگ آبی را می‌توانید با رنگ‌هایی که طیف خاکستری یا فیلی دارند و یا طیف تند زرشکی ترکیب کنید و تعادل خوبی در رنگ‌آمیزی آشپزخانه ایجاد کنید.

بیشتر بدانید خانه تکانی با فنگ شویی ، سال ۹۹ رو با خوش شانسی آغاز کنید

ترکیب طیف تند و ملایم رنگ‌ها درکنار هم می‌توان مکمل خوبی برای ظاهر دکوراسیون آشپزخانه باشد.
ترکیب طیف تند و ملایم رنگ‌ها درکنار هم می‌توان مکمل خوبی برای ظاهر دکوراسیون آشپزخانه باشد.

رنگ سبز در فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه

علم فنگ شویی می‌گوید اگر می‌خواهید احساس سرزندگی را در آشپزخانه خود سرازیر کنید، حتما از رنگ سرزنده و پرطراوت سبز استفاده کنید. رنگ سبز را می‌توانید با رنگ‌های مکمل خود مانند آبی، خاکستری و یا بنفش بادمجانی ترکیب کنید. در کنار ایده‌های سبز برای رنگ‌آمیزی آشپزخانه می‌توانید بخشی از فضای آشپزخانه را با گیاهان سرسبز پر کنید یا یک ظرف میوه رنگی روی میز بچینید.

سخن آخر

به عنوان سخن آخر باید بگویم که علم فنگ شویی شما را به یک زندگی سالم و سرشار از احساس خوشی و لذت دعوت می‌کند. پس اگر دوست دارید یک زندگی سالم و پر احساس را در کنار خانواده خود تجربه کنید، حتما و حتما قوانین و اصول فنگ شویی را برای فضاهای مختلف خانه اجرا کنید تا متوجه نتیجه متفاوت و اثرگذار آن شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =