راهنمای کامل استخدام کارگر اسباب‌کشی

0

تصور کنید امروز، روز اسباب‌کشی و انتقال لوازم به خانه جدیدتان است. دور تا دور خانه پر از لوازمی است که حتی آن‌ها را بسته‌بندی نکرده‌اید و با استرس زیادی در حال تماس گرفتن و جستجو در اینترنت برای پیدا کردن یک کارگر اسباب‌کشی مطمئن هستید. با هر تماسی که می‌گیرید ترس و دلهره شما از ماهر نبودن کارگر باربری بیشتر می‌شود و با خودتان فکر می‌کنید که چرا هر فرد برای این کار قیمت متفاوتی به شما اعلام می‌کند. اما واقعاً روال استخدام یک کارگر برای اسباب‌کشی این‌گونه است؟ ساعت‌ها تماس بگیرید و در انتها از فردی که هیچ چیزی در مورد او نمی‌دانید، درخواست کمک کنید؟

اگر این‌گونه فکر می‌کنید، بهتر است بدانید که سخت در اشتباهید زیرا در این مقاله ما راهکارهای ساده و بهتری برای شناخت یک کارگر حمل اثاثیه منزل برای شما ارائه می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تا درست طبق نیاز و کاری که دارید هزینه پرداخت کنید. پس با استادکار همراه باشید.

با وظایف کارگر اسباب‌کشی آشنا شوید

برای درک بهتر این موضوع که واقعاً کارگر اسباب‌کشی کیست و چه وظایفی دارد، بهتر است ابتدا بدانید که یک کارگر اسباب‌کشی قرار است در چه کارهایی به شما کمک کند. کل روند جابجایی و اسباب‌کشی خانه معمولاً در 4 مرحله انجام می‌شود:

مرحله اول: بسته‌بندی لوازم 

طولانی‌ترین و البته یکی از مهم‌ترین بخش‌های اسباب‌کشی مربوط به بسته‌بندی لوازم منزل در آن است. در این مرحله شما باید همه لوازم و وسایل موجود در خانه را طوری بسته‌بندی و کارتن‌بندی کنید که حمل آن راحت باشد و از طرفی به لوازم نیز آسیبی وارد نشود. از آنجایی که این کار به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد معمولاً پرهزینه‌ترین بخش اسباب‌کشی نیز محسوب می‌شود.

بسته بندی و کارتن بندی لوازم منزل برای اسباب کشی
همیشه یکی از مراحل اولیه اسباب‌کشی بسته‌بندی و کارتن‌بندی لوازم منزل است.

مرحله دوم: بارگیری

در مرحله بعدی و پس از اینکه همه لوازم با دقت بسته‌بندی شدند، باید همه آن‌ها توسط یک کارگر باربری به داخل وسیله نقلیه مناسب منتقل شوند. این مرحله نیازمند این است که کارگر حمل اثاثیه منزل حتماً از مهارت و تجربه لازم برای این کار برخوردار باشد و بتواند بدون اینکه آسیبی به لوازم وارد شود، آن‌ها را به درون ماشین منتقل کند. کوچک‌ترین بی‌توجهی در این مرحله می‌تواند منجر به صدمات و خسارات زیادی شود.

خدمات باربری و اثاث کشی توسط کارگر حمل بار
باربری لوازم به سمت وسیله نقلیه باید حتماً توسط یک کارگر حمل بار با قدرت بدنی زیاد و مهارت کافی انجام شود تا آسیبی به لوازم وارد نشود.

مرحله سوم: حمل و نقل

بعد از بارگیری و انتقال همه لوازم و اثاثیه به داخل ماشین، حال زمان حمل و انتقال آن‌ها به مکان جدید است. معمولاً مدت زمان حمل و نقل لوازم به فاصله مبدأ تا مقصد بستگی دارد که می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد. برای حمل اثاثیه نیز معمولاً با توجه به مقدار لوازم و نوع و اندازه آن‌ها از وانت و یا کامیون استفاده می‌شود. برای تهیه ماشین شما می‌توانید از شرکت‌های حمل باز مجهز به ماشین و کارگر کمک بگیرید و یا اینکه یک کامیون اجاره کنید و از او درخواست کنید تا لوازم و اثاثیه‌ها را تا مقصد مورد نظرتان حمل کند.

حمل اثاثیه منزل و استخدام کارگر جهت اسباب کشی
معمولاً اسباب کشی با وسیله نقلیه با توجه به مسافت مبدأ تا مقصد و مقدار لوازم از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد.

مرحله چهارم: تخلیه بار

در این مرحله که شما همه لوازم و اثاثیه‌هایتان را به مقصدتان منتقل کردید، باید دوباره با کمک چند کارگر حمل بار آن‌ها را از داخل ماشین به درون خانه منتقل کنید. همانند مرحله قبل این کارگران نیز باید مهارت و قدرت بدنی بالایی برای انجام این کار داشته باشند. کارگران باید اثاثیه را از داخل ماشین تخلیه کنند و آن‌ها را در داخل اتاق‌ها و بخش‌های مورد نظر شما قرار دهند.

استخدام کارگر حمل اثاثیه منزل برای اسباب کشی
بعد از انتقال لوازم اسباب‌کشی به مقصد چند کارگر باربری باید لوازم را به داخل خانه جدید منتقل کنند.

مزایای استخدام کارگر اسباب‌کشی چیست؟

استخدام یک کارگر اسباب‌کشی مزیت‌های زیادی نسبت به انجام دادن کار توسط خودتان دارد که در ادامه می‌توانید با برخی از این مزیت‌ها آشنا شوید.

راحتی بیشتر

یک کارگر اسباب‌کشی این کار را به عنوان شغل در نظر دارد و به همین دلیل مهارت و تجربه بیشتری نسبت به شما دارد. از طرفی حتی اگر شما همه دوستان و آشنایانتان را نیز برای حمل لوازم منزلتان به خانه جدید خبر کنید، باز هم از آنجایی که این افراد مهارت و قدرت بدنی لازم را ندارند احتمال اینکه هم به خودشان و هم لوازم شما آسیب وارد شود، بسیار زیاد است. از همین رو استخدام یک کارگر باربری می‌تواند کار شما را بسیار راحت‌تر و استرس و نگرانی شما را کم‌تر کند.

مزایای استخدام کارگر برای اسباب کشی حرفه ای
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کمک گرفتن از کارگر اسباب‌کشی این است که روند کار با راحتی بیشتری انجام می‌شود.

اطمینان بیشتر

همان‌طور که گفته شد در امر باربری و انتقال لوازم تجربه و مهارت نقش مهمی دارد و مسلماً در میان لوازم منزل شما چیزهایی هم هستند که شما به شدت روی سالم بودن آن‌ها تأکید دارید و دائماً نگران هستید که مبادا دچار آسیب شوند. از همین رو سپردن این کار به افرادی مطمئن و آموزش دیده که کارشان را خوب بلد هستند، به شما کمک می‌کند تا اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

خدمات باربری و حمل اثاث منزل توسط کارگر اسباب کشی
زمانی که کارگر باربری از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد راحت‌تر و مطمئن‌تر می‌تواند بدون اینکه آسیبی به لوازم بزرگ و حساس وارد کند آن‌ها را جابجا کند.

برخورداری از بیمه

اگر تصمیم بگیرید خودتان به همراه دوستانتان لوازم را به خانه جدیدتان انتقال دهید، هیچ تضمینی برای سالم ماندن لوازم شما و کاری که قرار است انجام شود وجود ندارد. اما زمانی که با شرکت معتبری برای استخدام یک کارگر اسباب‌کشی قرارداد می‌بندید، معمولاً همه لوازم شما تحت حمایت بیمه قرار می‌گیرد و در صورت آسیب شما می‌توانید هزینه آن را دریافت کنید.

قرارداد حمل و نقل کالا و بیمه باربری برای استفاده از خدمات شرکت اتوبار
زمانی که برای باربری لوازم منزل خود از شرکت معتبری کمک می‌گیرید، همه چیز روال قانونی دارد و معمولاً از ضمانت شرکت نیز برخوردار می‌شوید.

انعطاف‌پذیری بیشتر

یکی از بهترین مزیت‌های کمک گرفتن از یک کارگر اسباب‌کشی این است که شما می‌توانید از او در هر کاری که در روند اسباب‌کشی دارید، کمک بگیرید و در انتهای کار نیز درست با توجه به کار و ساعاتی که از کارگر کمک گرفتید، هزینه آن را پرداخت کنید. برای مثال شما انتخاب می‌کنید که در این اسباب‌کشی مثلاً تنها برای بسته‌بندی لوازم و حمل آن‌ها تا ماشین نیاز به کمک یک کارگر باربری دارید و یا اینکه دوست دارید چیدمان لوازم در خانه جدید را هم به کارگر اسباب‌کشی واگذار کنید و این‌گونه با توجه به نیازی که دارید، نوع کار را مشخص می‌کنید و هزینه آن را پرداخت می‌کنید.

البته توجه داشته باشید که در چنین شرایطی بهتر است حتماً از یک شرکت معتبر همچون استادکار که تعرفه مشخصی برای کارگران و کارهای متفاوت آن‌ها دارد، کمک بگیرید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

ایمنی بالاتر

یکی از مهم‌ترین دلایل استخدام یک کارگر اسباب‌کشی معمولاً این است که مطمئن شویم روز اسباب‌کشی ما به بهترین نحو سپری خواهد شد و همه لوازم کاملاً سالم به مقصد جدید منتقل می‌شوند و قرار نیست افراد خانواده که مهارتی هم در این کار ندارند، لوازمی سنگین بلند کنند و دچار کمردرد و عوارض بعد از آن شوند. درواقع شما با استخدام چند کارگر باربری و پرداخت هزینه‌ای مشخص ‌خطرات ناشی از آسیب به افراد و لوازم منزل را به حداقل می‎رسانید و می‌توانید این کار را با ایمنی بالاتری به افرادی متخصص واگذار کنید.

کارگر اسباب کشی ماهر برای جابجایی اجسام سنگین در اثاث کشی
معمولاً بلند کردن اجسام سنگین در اسباب‌کشی باید توسط افرادی ماهر با قدرت بدنی زیاد انجام شود زیرا در غیر این صورت می‌تواند موجب آسیب‌ها و خسارات جدی شود.

هزینه کمتر

 شما با انتخاب خدماتی که در یک اسباب‌کشی به آن‌ها نیاز دارید، می‌توانید مبلغ کمتری پرداخت کنید و تنها در مواردی که نیاز به کارگر اسباب‌کشی دارید، از آن‌ها کمک بگیرید. برای مثال به جای اینکه کارگرانی برای کلیه خدمات اسباب‌کشی استخدام کنید، تنها با توجه به نیازی که دارید، کارگر استخدام کنید. این‌گونه هم هزینه‌های شما تا 50 درصد کمتر خواهد شد و هم اینکه می‌توانید از افرادی با مهارت و تجربه لازم در امور مورد نیاز خودتان کمک بگیرید.

خدمات مختلف کارگر حمل بار

قبل از اینکه یک کارگر جدید برای اسباب‌کشی منزلتان استخدام کنید بهتر است بدانید که معمولاً این‌گونه شرکت‌ها چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

بسته‌بندی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اسباب‌کشی که معمولاً اگر قرار باشد خودتان انجام دهید، زمان زیادی از شما صرف خواهد کرد. از طرف دیگر این کار حساسیت بیشتری نسبت به سایر خدمات دارد و فردی که این کار را انجام می‌دهد باید حتماً با اصول بسته‌بندی لوازم منزل در اسباب‌کشی آشنا باشد و تجربه لازم را داشته باشد تا کارگران حمل بار نیز بتوانند بدون اینکه آسیبی به لوازم وارد شود، آن‌ها را به مقصد برسانند.

حمل بار

حمل بار معمولاً از مرحله بار زدن لوازم داخل ماشین و انتقال آن‌ها به مقصد مورد نظر است. مهم‌ترین چیزی که هر فرد در اسباب‌کشی به آن نیاز دارد و اگر از عملکرد کارگران اسباب‌کشی و همچنین تجربه راننده کامیون مطمئن نباشید، قطعاً روز پراسترسی را متحمل خواهید شد. به همین دلیل بهتر است برای این کار حتماً از افرادی متخصص کمک بگیرید.

بارگیری لوازم

حال بعد از انتقال لوازم به مقصد باید با کمک چند کارگر حمل اثاثیه منزل همه لوازم را در اتاق‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌اید، منتقل کنید.

مونتاژ لوازم

بعد از انتقال لوازم شما باید همه آن‌ها را دوباره سرهم بندی کنید. برای انتقال سریع‌تر و کاهش حجم لوازم بسیاری از وسیله‌ها از هم باز می‌شوند و قطعات آن‌ها جدا می‌شود و حال زمان آن است تا دوباره همه آن‌ها را به شکل اول خود درآورید.

باز کردن بسته‌بندی‌ها

در نهایت بعد از انتقال همه لوازم شما باید همه بسته‌بندی‌ها را باز کنید و هر وسیله را در مکان مناسب خودش قرار دهید. برای این کار معمولاً بهتر است از قبل روی بسته‌بندی‌ها علامتی بگذارید تا متوجه شوید که اشیا و لوازم آن مربوط به کدام اتاق و یا چه فردی است تا راحت‌تر بسته مورد نظر خود را پیدا کنید.

دستمزد کارگر باربری

اگر دوست دارید بدانید که چه عوامل و موضوعاتی روی دستمزد یک کارگر برای اسباب‌کشی تأثیر می‌گذارد، بهتر است در این بخش با ما همراه باشید تا به طور دقیق همه عوامل را مورد بررسی قرار دهیم.

قبل از هر چیز اینکه کارگر اسباب‌کشی خود را از کدام شرکت استخدام کرده باشید روی هزینه‌های شما مؤثر خواهد بود. معمولاً شرکت‌های معتبر همانند استادکار برای هر کار و میزان ساعاتی که کارگر باربری برای شما کار کند، تعرفه مشخصی دارند. از طرفی برخی افراد یا شرکت‌ها نیز بدون در نظر گرفتن مبلغ در ابتدای کار با توجه به میزان کاری که انجام شده از شما درخواست پول می‌کنند که این موضوع کاملاً به ضرر شما بوده و می‌تواند مبلغ را به طور غیرقابل باوری زیاد کند.

به طور میانگین هزینه اسباب‌کشی و باربری خدمات استادکار از حدود 260.000 تا 420.000 تومان خواهد که هزینه ایاب ذهاب نیز بر عهده خود کارگر خواهد بود که برای برآورد هزینه بهتر است عوامل زیر را مد نظر قرار دهید:

  • تعداد کارگرانی که شما برای اسباب‌کشی قرار است از آن‌ها کمک بگیرید می‌تواند روی هزینه‌های شما مؤثر باشد.
  • معمولاً هزینه کرایه کارگران به صورت ساعتی در نظر گرفته می‌شود.
  • هزینه کرایه ماشین به صورت ساعتی در نظر گرفته می‌شود.
  • هر ساعت اضافی که کارگر به شما کمک کند هزینه جداگانه‌ای خواهد داشت.
  • دستمزد کارگران بدون خودرو و با خودرو متفاوت است.
  • تعداد طبقات حمل بار روی هزینه‌های شما مؤثر خواهد بود.
  • برای اشیای سنگین مثل یخچال برای هر طبقه هزینه جداگانه در نظر گرفته می‌شود و مسلماً هر چقدر شما در طبقه بالاتری باشید، هزینه‌هایتان نیز بیشتر خواهد شد.
  • میزان وزن اجسام روی هزینه‌ها مؤثر خواهد بود.
  • بسته‌بندی لوازم به عنوان خدمات جداگانه در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ای مشخص دارد و به صورت ساعتی برآورد می‌شود.
  • مقدار مسافتی که کارگر حمل بار باید به طور پیاده طی کند روی هزینه تأثیر می‌گذارد.

به طور کلی هرچقدر مدت زمان بیشتری از یک کارگر اسباب‌کشی کمک بگیرید و وظایف بیشتری را بر عهده او قرار دهید هزینه شما نیز بیشتر خواهد شد، بنابراین برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید بخشی از کارها را خودتان انجام دهید. در ادامه می‌توانید با تعرفه‌های استادکار برای باربری و استخدام یک کارگر اسباب‌کشی بیشتر آشنا شوید:

شرح خدمات قیمت واحد(تومان)
کرایه خاور (تا سه ساعت) 210,000
کرایه خاور (هر ساعت اضافی) 75,000
کرایه خاور حومه تهران (سه ساعت) 270,000
کرایه خاور حومه تهران (هر ساعت اضافی) 95,000
کرایه نیسان (تا دو ساعت) 100,000
کرایه نیسان – هر ساعت اضافی 45,000
کرایه نیسان حومه تهران (تا دو ساعت) 150,000
کرایه نیسان حومه تهران – هر ساعت اضافی 85,000
دستمزد کارگر باربر برای خاور تهران و حومه (سه ساعت) 75,000
دستمزد کارگر باربر برای نیسان تهران و حومه (دو ساعت) 60,000
دستمزد کارگر باربر (هر ساعت اضافی) 30,000
دستمزد کارگر ساده باربری بدون خودرو (سه ساعت با هزینه ی ایاب و ذهاب) 120,000
مسافت پیاده‌روی بیش از 10 متر – هر متر  3,000
قیمت پلاستیک بسته‌بندی – هر متر 7,500
قیمت حمل یخچال بزرگتر از ۱۸ فوت – هر طبقه 15,000
قیمت حمل یخچال ساید بای ساید – هر طبقه 25,000
باز کردن و بستن درب یخچال ساید بای ساید 40,000
قیمت حمل میز ناهارخوری بالای ۶ نفر 15,000
قیمت حمل پیانو – هر طبقه 35,000
قیمت حمل تردمیل – هر طبقه 20,000
قیمت حمل گاوصندوق کمتر از ۱۵۰ کیلو- هر طبقه 25,000
دستمزد کارگر بسته‌بندی (سه ساعت) 120,000
دستمزد کارگر بسته‌بندی – هر ساعت اضافی 40,000

چطور کارگر اسباب‌کشی خوب پیدا کنم؟

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است با کمک گرفتن از کارگرانی که به صورت انفرادی کار می‌کنند با آن مواجه شوید، نبود ضامن برای کار آن‌ها و مشخص نبودن تعرفه دستمزد آن‌ها است که معمولاً افراد را در انتهای کار با مشکل روبرو خواهد کرد.

  • اولین چیزی که باید در مورد استخدام یک کارگر جهت اسباب‌کشی در نظر داشته باشید، این است که کار او توسط فرد یا شرکتی تضمین شود. این موضوع به شما این اطمینان را می‌دهد که با خیالی آسوده‌تر کارهای خود را به کارگر اسباب‌کشی واگذار کنید و مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما قابل اعتماد و امین است.
  • از طرف دیگر شرکتی که قرار است خدمات خود را از آنجا سفارش دهید، باید دارای نشان ثبت و اعتبار رسمی باشد و کار خود را به صورت قانونی انجام دهید. کلیه تعرفه‌ها بهتر است از قبل مشخص باشد و تا مجبور نشوید بعد از اتمام کار بر سر میزان دستمزد و هزینه‌ها چانه بزنید.
  • امکان بررسی رزومه و تجربیات افراد وجود داشته باشد تا بتوانید ببینید که یک فرد چه تعداد عملکردهای موفق و ناموفق داشته و مشتریان تا چه میزان از کار او رضایت داشتند.
  • یک کارگر اسباب‌کشی که توسط شرکتی معتبر معرفی می‌شود، معمولاً برای این کار آموزش دیده است و مهارت‌های لازم برای انجام این کار را دارد و شما می‌توانید با بررسی تجربیات سایر مشتریان به این موضوع پی ببرید.
  • اگر شرکت ارائه دهنده خدمات باربری عملکرد کارگران خود را ضمانت کند، به این معنا است که در صورت بروز هر گونه مشکلی در صدد رفع آن برمی‌آید و همه تلاش خود را برای جلب رضایت شما می‌کند.

برای ثبت سفارش خدمات مربوط به اسباب‌کشی و باربری در استادکار تنها لازم است که به صورت رایگان در وب‌سایت با اپلیکیشن استادکار ثبت‌نام کنید و سپس سفارش خود را در بخش اسباب‌کشی ثبت نمایید. شما می‌توانید نوع خدماتی که به آن نیاز دارید و همچنین نوع ماشین و تعداد کارگران را در این بخش مشخص کنید و بعد از مشخص کردن زمان و آدرس دقیق منتظر پیشنهاد نیروهای همکار استادکار باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سؤالات متداول درباره استخدام کارگر ماهر جهت اسباب‌کشی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به رایج‌ترین و مهم‌ترین سؤالات شما در مورد اسباب‌کشی و استخدام کارگر جهت اسباب‌کشی و باربری پاسخ دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت کارگر اسباب کشی با کارگر ساده چیست؟

کارگر اسباب‌کشی دارای تجربیات و مهارت‌های لازم برای بسته‌بندی، حمل و انتقال لوازم به مقصد جدید است اما یک کارگر معمولی هیچ مهارت و تجربه‌ای در این زمینه ندارد و احتمالاً تنها از نیروی بدنی مناسب برخوردار است.

از کجا بفهمیم کارگر اسباب‌کشی ماهر است؟

برای اینکه مطمئن شوید کارگر اسباب‌کشی که انتخاب می‌کنید مهارت لازم را دارد، ابتدا باید اقدام به بررسی رزومه کارگر اسباب‌کشی و مطالعه تجربیات افرادی که با این فرد کار کرده‌اند، کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چگونه کارگر ماهرتری برای کار خود استخدام کنید.

فرق استخدام کارگر حمل اثاثیه منزل از شرکتی مثل استادکار با کارگر خصوصی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت‌های استخدام کارگر برای اسباب‌کشی از استادکار در مقایسه با فردی که به صورت انفرادی کار می‌کند این است که استادکار از کارگران ماهر و آموزش دیده برای همکاری کمک می‌گیرد. چنانچه فردی از عملکرد این افراد رضایت نداشت می‌تواند با پشتیبانی استادکار تماس بگیرد تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. از طرف دیگر کلیه هزینه‌ها در استادکار از ابتدای کار مشخص است و هیچ فردی نمی‌تواند بیشتر از آن میزان را از مشتری دریافت کند.

آیا کارگر برای اسباب‌کشی ماشین هم دارد؟

شما برای کار خودتان می‌توانید با توجه به نیازی که دارید از نیروها به تنهایی و یا همراه با ماشین کمک بگیرید و این موضوع در زمان ثبت سفارش در وب‌سایت استادکار مشخص می‌شود.

سخن آخر

انتخاب کردن یک کارگر باربری ماهر و آموزش دیده برای اسباب‌کشی به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتر و راحت‌تری را از کلیه مراحل بسته‌بندی و نقل و انتقالات تجربه کنید و بتوانید بدون هیچ نگرانی به خانه جدیدتان منتقل شوید. زمانی که کارگر حمل بار به خوبی در کار خود استاد باشد، به بهترین شکل همه امور را انجام می‌دهد و نگرانی و استرس کمتری در این مورد وجود خواهد داشت.

منبع: mymovingreviews.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 19 =