معرفی انواع نورپردازی آشپزخانه جزیره ای و ارتفاع مناسب آن

0

نورپردازی آشپزخانه جزیره ای حکم طلا را دارد. آشپزخانه یک ویترین زیبا است و برای بهتر دیده شدن نیاز به لامپ‌های مخصوصی دارد. نورپردازی در آشپزخانه ارتباط مستقیمی با سبک دکوراسیون آن دارد پس اگر در آن از کانتر یا جزیره استفاده کرده‌اید باید ارتفاع و فاصله مناسب را نیز مورد توجه قرار دهید. در این پست استادکار مجموعه‌ای از بهترین روش‌های نورپردازی آشپزخانه جزیره ای و هر آنچه باید در مورد آن بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

بهترین نورپردازی برای آشپزخانه جزیره چیست؟

چراغ‌های آوزیر در سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. برای انتخابی هوشمندانه باید عملکرد آن در نورپردازی را مد نظر قرار بدهید. به جای اینکه کل آشپزخانه را با لامپ‌های پر نور و بزرگ روشن کنید. بهتر است یک فضای ملایم و دلنشین با نورپردازی ایجاد کنید که به طور قطع در چنین محیطی پخت و پز و سرو غذا دلپذیرتر است. برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای به نکات زیر توجه کنید:

هدف نورپردازی

می‌خواهید کل آشپزخانه به صورت یکنواخت روشن باشد یا به نور بیشتر برای پخت و پز در بخش جزیره نیاز دارید؟ اگر برای کارهای آشپزخانه مثل برش زدن سبزیجات، مطالعه کتاب و.. نیاز به نور دارید، بهتر است از لامپ‌ها و چراغ‌های آویز با دامنه نور بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب در طول روز که نور خورشید وجود دارد می‌توانید آن را خاموش کنید.

اگر در آشپزخانه پنجره‌های بزرگ وجود دارد، نیازی به روشن کردن لامپ در طی روز نیست. پس باید از نورهای کوچک و قوی برای روشنایی قسمت رویه جزیره استفاده کنید.

محدوده روشنایی

اگر از لوستر یا آویزهای بلند برای نورپردازی استفاده کنید محدوده روشنایی به فضاهای کوچکی منحصر می‌شود. به طور کلی نورپردازی آویز به عنوان نور متمرکز شناخته می‌شود. اگر روشنایی گسترده‌تری نیاز دارید بهتر است تعداد لامپ‌های بیشتر در سراسر آشپزخانه نصب کنید. برای داشتن نور متمرکز از چراغ‌هایی با اندازه ۸ تا ۱۳ سانتی متر استفاده کنید.

سبک طراحی

متناسب با طراحی داخلی آشپزخانه‌تان نورپردازی را انتخاب کنید. اگر در آشپزخانه از عناصر طبیعی مثل سنگ و چوب استفاده شده نور متمرکز می‌تواند نمایی خیره کننده و زیبا مانند یک اثر نقاشی چشم نواز را از فضای آشپزخانه جزیره‌ای منعکس کند.

دکوراتیو

نورپردازی می‌تواند یک المان تزئینی باشد. نور ثابت می‌خواهید؟ درخشندگی و ایجاد هاله‌ای از سایه یا هر دو؟! اگر به جز آویز، نورهای ثابت دیگری در فضای آشپزخانه داشته باشید می‌توانید نوردهی هدفمند روی جزیره آشپزخانه انجام دهید. اگر سقف کم ارتفاع است از چراغ‌های سقفی برای ایجاد سایه‌های زیبا استفاده کنید.

نورپردازی آشپزخانه جزیره‌ای
نورپردازی با آویزهای بلند می‌تواند یک دکوراسیون شیک و کلاسیک برای آشپزخانه جزیره‌ای شما ایجاد کرده و نور کافی به فضای مورد استفاده شما یعنی کانترها برساند.

۶ ایده برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای

جزیره آشپزخانه در اکثر خانه‌ها دارای چند وظیفه ترکیبی است. هم برای پخت و پز و آماده سازی غذا استفاده شده و هم گاهی تبدیل به  یک میز غذاخوری می‌شود. برای انتخاب نورپردازی باید به نیازهای خانواده‌تان توجه کنید. علاوه بر اینکه روشنایی باید با فعالیت‌های خانواده‌تان تطبیق داشته باشد باید مطمئن شوید که نورپردازی جزیره، مکمل دکور آشپزخانه‌تان است. در ادامه ۶ ایده برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای وجود دارد که می‌تواند شما را در انتخاب بهترین سبک نورپردازی متناسب با دکوراسیون خانه‌تان راهنمایی کند:

۱- آویزهای روشنایی بزرگ

مهم‌ترین جنبه نورپردازی آویز، اندازه و تعداد آن است. در آشپزخانه‌های بزرگ به تعداد آویز بیشتری نیاز دارید در حالی که فضاهای کوچک به آویزهایی کوچکتر نیاز دارند. برای شروع ابعاد جزیره آشپزخانه را اندازه بگیرید. برای جزیره‌های بزرگ ۳ آویز و برای نمونه‌های کوچکتر یک الی دو آویز مناسب است.

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای
استفاده از آویزهای بزرگ در آشپزخانه به آن ظاهری مدرن و منحصر به فرد می‌دهد.

۲- لوستر و چلچراغ

برای انتخاب مناسب نورپردازی آشپزخانه جزیره ای، میزان روشنایی ایجاد شده توسط هر لامپ را مد نظر قرار دهید. لوستر با داشتن تعداد بیشتری لامپ لزوما روشنایی بیشتری نمی‌دهد. مگر اینکه هر لامپ میزان نوردهی (لومن) بالاتری داشته باشد. به عنوان مثال لامپ ۱۰۰ وات رشته‌ای تقریبا ۱۵۰۰ لومن روشنایی دارد و با روشنایی لامپ ال ای دی ۱۵ وات برابر است.

نورپردازی و دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای
لوستر فقط برای اتاق نشیمن و غذاخوری نیست. استفاده از لوستر برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای به آن سبکی جدید و پر جنب و جوش می‌بخشد که بیانگر فعالیت‌هایی است که برای تهیه، آماده سازی و صرف غذا انجام می‌شود.

۳- نورپردازی مینیمال

نورپردازی مینیمال به فضای آشپزخانه حالتی خنثی می‌دهد و ابعاد بزرگ جزیره بیشتر به چشم بیننده می‌آید. برای نورپردازی مینیمال از آویزهای ساده و حباب شیشه‌ای استفاده کنید.

نورپردازی مینیمال در آشپزخانه جزیره ای
برای آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه از آویزهای ساده‌ای استفاده کنید که می‌توان لامپ زیر حباب را مشاهده کرد.

۴- با مد روز جلو بروید

در طرح‌های جدید به دامنه روشنایی یا زاویه نور دقت کنید. آویزهای کوچکتر دامنه روشنایی کمتری دارند. بنابراین محدوده کمتری را روشن می‌کنند. برای داشتن روشنایی بیشتر باید تعداد آویزها را بیشتر کرده و آن‌ها را به صورت خطی نصب کنید.

نورپردازی آشپزخانه جزیره ای
از آویزهای حبابی رنگی به شکل دایره در نورپردازی آشپزخانه جزیره ای استفاده کنید.

۵- جذابیت بصری همراه با طراحی ساده

یکی از روش‎های جالب برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای استفاده از لامپ‌های ساده‌ای است که با سیم‌های بلند یا زنجیره تکی به سقف متصل می‌شوند.

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای - بازسازی آشپزخانه و نورپردازی آشپزخانه جزیره ای
لامپ‌های ساده برای نورپردازی آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه و شیب‌دار مناسب هستند.

۶- نور مخفی زیر کابینت یا LED

روشنایی زیر کابینت بیشتر برای کابینت‌های دیواری استفاده می‌شود تا نور را به فضای پایینی منتقل کند. اما در نورپردازی آشپزخانه جزیره ای هم می‌توانید از پانل‌های مخصوص برای نوردهی ملایم استفاده کنید. مزیت استفاده از این روش داشتن روشنایی حتی با خاموش کردن چراغ‌های اصلی و کاهش مصرف انرژی است.

نورپردازی و دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای
نورهای مخفی می‌توانند آشپزخانه را در حالیکه چراغ‌های اصلی خاموش هستند روشن نگه دارد.

ارتفاع و فاصله ایده آل نور از سطح جزیره

دو روش برای تعیین ارتفاع و فاصله روشنایی از سطح جزیره وجود دارد و هر دو آن‌ها به نقش و هدف اولیه نورپردازی و ارتفاع سقف متکی هستند. پیش از هر انتخابی هدف اصلی و کارکرد روشنایی را مشخص کنید. بیشترین ارتفاع مورد استفاده برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای بین ۷۰ الی ۹۰ سانتی متر است. اگر چراغ‌های روشنایی را در ارتفاع بالاتری قرار دهید کاور، حباب و لامپ داخلی آن قابل مشاهده است. اگر قصد دارید آویز روشنایی را در ارتفاع بالاتری قرار دهید از آویزهای کوچک با زاویه و دامنه نور اندک استفاده کنید و در کنار آن منبع دومی برای تأمین نور آشپزخانه در نظر بگیرید.

ارتفاع استاندارد برای آویزان کردن چراغ فاصله ۳۰ تا ۴۵ سانتی زیر سقف (در صورتی که ارتفاع سقف دو متر و چهل سانتی متر باشد) است. در صورتی که ارتفاع سقف بلندتر است به ازای هر سی سانتی متر باید اندازه آویز چراغ را ۸ سانتی متر افزایش دهید.

ارتفاع آویزهای نورپردازی آشپزخانه جزیره ی چقدر باید باشد؟
ارتفاع آویزهای نورپردازی آشپزخانه جزیره ی چقدر باید باشد؟

برای چراغ‌هایی که دارای زنجیرهای تزئینی هستند ارتفاع زنجیر را نیز در نظر بگیرید. چون باعث می‌شود چراغ در سطح پایین‌تری قرار بگیرد.

نظرات و پیشنهادات

برای نورپردازی آشپزخانه جزیره ای می‌توانید از انواع لوستر، چراغ‌های آویز، لامپ‌های رشته‌ای بدون حباب، نورهای مخفی و LED استفاده کنید. انتخاب نورپردازی به نوع کاربرد جزیره آشپزخانه، محدوده روشنایی، سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه و ارتفاع سقف بستگی دارد.

شما کدام یک از انواع نورپردازی آشپزخانه جزیره ای را می‌پسندید؟ پیشنهادات خودتان را در بخش نظرات سایت استادکار با ما مطرح کنید.

منابع: Hunker | Forbes | Sebringdesignbuild

سیم کشی و برق کاری

سیم‌کشی و برق‌کاری

  • سیم‌کشی رو‌کار و تو‌کار
  • سیم کشی برق سه فاز و تک فاز
  • خدمات برقکاری و سیم کشی برق خانگی و صنعتی
  • تعویض و نصب کلید و پریز برق
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =