در هنگام انتخاب کانتر آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

کانتر آشپزخانه علاوه بر اینکه به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه کمک می‌کند باید کاربردی نیز باشد. اینجا جاییست که قرار است ظرف‌های خود را بگذارید و غذاهای متنوعی درست کنید بنابراین کانتر آشپزخانه باید مقاوم، ضد لک، ضد خش و مقاوم در برابر حرارت باشد، علاوه بر این‌ها زیبایی آن نیز نقش مهمی دارد. جدا از تمام مواردی که گفته شد، مهم‌ترین فاکتور برای بسیاری از افراد، اقتصادی بودن قیمت کانتر آشپزخانه است. همین نکات ممکن است انتخاب کانتر آشپزخانه را برایتان دشوار کند.

اما قرار نیست همه چیز تا این حد پیچیده باشد. در بازار انواع مختلف کانتر آشپزخانه وجود دارد که با طرح‌ها و جنس‌های متنوعی به فروش می‌رسند. بنابراین پیدا کردن کانتر مناسب آشپزخانه شما نباید چندان کار دشواری باشد. اما ما حتی تصمیم داریم انتخاب کانتر آشپزخانه را برایتان ساده‌تر کنیم. فقط کافیست پیش از انتخاب کانتر آشپزخانه به این سوالات پاسخ بدهید.

۵ سوالی که باید قبل از انتخاب کانتر آشپزخانه از خودتان بپرسید

  1. چگونه از کانتر آشپزخانه استفاده می‌کنید؟

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در انتخاب کانتر آشپزخانه به کمک شما خواهد آمد این است که شما و خانواده‌تان چطور از آشپزخانه استفاده می‌کنید. مثلا تصور کنید دو پسربچه کوچک دارید که همیشه غذای آن‌ها را روی اوپن آشپزخانه سرو می‌کنید. خودتان در طول روز چه مقدار غذا می‌پزیذ؟ چقدر فرصت تمیزکردن کانتر آشپزخانه را دارید؟ بنابراین اگر آشپزخانه پر رفت و آمدی دارید و فکر می‌کنید تمیزکردن کانتر آشپزخانه برایتان اولویت دارد بهتر است به دنبال جنسی بگردید که تمیزکردن آن ساده‌تر باشد. اگر مقاومت و دوام کانتر آشپزخانه برایتان اهمیت دارد کانترهای کوارتز (۸۸%)، گرانیت (۸۳%) و سنگ مرمر (۴۳%) از مقاوم‌ترین سنگ‌ها برای کانتر آشپزخانه محسوب می‌شوند.

در هنگام انتخاب کانتر آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
کانترهای سنگ مرمر از جمله مقاوم‌ترین جنس برای کانتر آشپزخانه هستند اما قیمت بالاتری نسبت به سایر کانترها دارند.
  1. چقدر می‌توانید از کانتر آشپزخانه محافظت و نگهداری کنید؟

برخی از جنس‌های کانتر لیستی بلندبالا از مراقبت‌های پس‌ از نصب دارند. در حالیکه برخی دیگر انعطاف پذیرتر هستند و نگهداری از آن‌ها نیز ساده‌تر است. هنگام انتخاب کانتر آشپزخانه بهتر است واقع بین باشید و ببینید آیا مراقبت‌هایی که باید درباره یک کانتر رعایت کنید یا حساسیت‌هایی که ممکن است یک جنس کانتر دیگر داشته باشد چیزی است که شما از پسش بر بیایید؟ مثلا جنس‌های مرمر، آهک و گرانیت را باید هر سال حداقل یکبار با دستگاه مخصوص برق بیندازید تا کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین نکاتی را درباره مراقبت از کانتر سنگ مرمر باید بدانید که کمک می‌کند در طول این یکسال آسیب کمتری به آن وارد شود. کانتر چوبی نیز برای اینکه برق بیفتد باید در طول سال حداقل دوبار با روغن مخصوص تمیز شود. بنابراین قبل از اینکه عاشق یک کانتر آشپزخانه شوید به اینکه چقدر می‌توانید از آن مراقبت کنید دقت کنید.

در هنگام انتخاب کانتر آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
کانترهای شیشه‌ای شاید خیلی جذاب و نوین باشند اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است خیلی زود خش بیفتند و به اجسام تیز حساسبت نشان دهند. بنابراین شاید مناسب یک آشپزخانه شلوغ و پر رفت و آمد نباشند.
  1. آشپزخانه شما به کدام نوع کانتر نیاز دارد؟

اینکه آشپزخانه شما چه شکلی دارد و از چه وسایلی پر شده است نیز می‌تواند به شما در انتخاب کانتر آشپزخانه مناسب با دکوراسیون و کاربردی کمک کند. علاوه بر اینکه دانستن سایز کانترها می‌تواند به شما کمک کند هزینه‌های خود را نیز بسنجید، می‌توانید ایده‌هایی برای استفاده از دو کانتر از جنس مختلف نیز داشته باشید. مثلا اگر شما آشپزخانه جزیره‌ای داشته باشید می‌توانید از جنسی همانند چوب برای قسمت جزیره آشپزخانه و جنس گرانتری همانند سنگ مرمر برای کانترهای دور آشپزخانه استفاده کنید.

اوپن چوبی آشپزخانه - انتخاب کانتر آشپزخانه
بخشی از انتخاب کانتر آشپزخانه به دکوراسیون آشپزخانه مرتبط می‌شود، مثلا اگر کابینت چوبی دارید یا از طرح‌های مختلف چوب در دکوراسیون آشپزخانه استفاده شده است می‌توانید کانتر چوبی را برای هماهنگی بیشتر با این دکوراسیون انتخاب کنید.
  1. بودجه شما چقدر است؟

از ارزانترین کانتر آشپزخانه که می‌تواند یک کانتر پلاستیکی لمینت باشد تا گرانترین آن که سنگ مرمر یا گرانیت است بیش از ده برابر تفاوت قیمت وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که بودجه خود را برای بازسازی آشپزخانه و تعویض کانتر آشپزخانه در نظر بگیرید. پس از این کار می‌توانید سایز کانتر را اندازه بگیرید و با توجه به اینکه قیمت انواع کانتر آشپزخانه چقدر است محاسبات اولیه را انجام دهید. البته در کنار این محاسبات باید به نکات دیگری که گفته شد از جمله مراقبت و مقاومت کانتر نیز دقت داشته باشید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید، اگر کانتر آشپزخانه با کیفیت تهیه کنید و بتوانید به اندازه کافی از آن مراقبت کنید تا مدت‌های طولانی برایتان دوام خواهد داشت. بنابراین بخاطر اینکه در بودجه خود صرفه جویی کنید کانتری نخرید که زود به زود نیاز به تعویض داشته باشد چرا که در نهایت می‌بینید هزینه بالاتری صرف تعویض و تعمیر مکرر آن کرده‌اید.

طرح ‌های اوپن آشپزخانه- کانتر لمینتی در انتخاب کانتر آشپزخانه
معمولا ارزانترین جنس برای اوپن آشپزخانه انتخاب جنس لمینتی است. هرچند باید مراقبت و دوام این نوع کانتر را نیز در نظر داشته باشید.
  1. کدام نوع کانتر با شما صحبت می‌کند؟

این اصطلاح را بارها شنیده‌اید و شاید خودتان نیز به آن ایمان داشته باشید. گاهی برای اینکه یک کالا را انتخاب کنید باید با شما حرف بزند. و وقتی با شما صحبت می‌کند دیگر فرقی نمی‌کند گران باشد یا ارزان، چون دلتان می‌خواهد آن را تهیه می‌کنید. در هر حال سلیقه شخصی را نمی‌توان در انتخاب کانتر آشپزخانه در نظر نگرفت. هرچند صرف نظر از اینکه از کدام کانتر خوشتان آمده است باید موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید که پس از نصب کانتر از انتخاب خود پشیمان نشوید.

سخن پایانی

انتخاب کانتر آشپزخانه کار دشواری نخواهد بود اگر بدانید دقیقا چه انتظاری از آن و خودتان دارید. در هر حال خود شما و اعضای خانواده‌تان از آن استفاده می‌کنید و مراقبت و تمیزکردن کانتر آشپزخانه نیز کاریست که بعهده شماست پس باید در نظر بگیرید چقدر زمان برای این کارها دارید و با دانستن مزایا و معایب هر نوع کانتر و همچنین هزینه انواع کانترها، کانتر مورد نظرتان را برای بازسازی آشپزخانه انتخاب کنید.

منبع: remodelista

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 19 =