راهنمای ست کردن پرده با مبلمان خانه

0

ست پرده با مبل یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین بخش‌های مربوط به دکوراسیون داخلی منزل شماست که تنها کمی بی‌دقتی در انتخاب آن می‌تواند ظاهر خانه‌تان را دگرگون کند. استفاده از رنگی متناسب برای پرده‌ها که با رنگ مبلمان‌ شما هم‌خوانی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی منزل شما به همراه نوع و جنس پارچه مبلی و جزئیاتی که در نشیمن خانه به کار برده‌اید، تاثیر زیادی در این امر دارد. اما چطور می‌توان پرده مناسبی برای مبلمان قرمز رنگ و یا مشکی سالن پذیرایی انتخاب کرد؟ اگر این موضوع ذهن شما را به خود مشغول کرده است، بهتر است در این مقاله همراه استادکار باشید تا شما را با بهترین‌ روش‌های تطبیق رنگ پرده و مبل آشنا کنیم.

اهمیت ست پرده با مبل

قبل از انتخاب رنگ پرده‌های اتاق نشیمن، باید در مورد هماهنگ بودن آن با دکوراسیون داخلی منزلتان کمی فکر کنید. رنگ و مدل پرده‌های اتاق نشیمن نقش فوق‌العاده‌ای در زیبایی منزل شما دارند. بهتر است بدانید که جنس و بافت و نوع سبک و رنگ پرده شما باید با مبلمان به کار رفته در منزل هماهنگ باشد و ترکیبی زیبا و چشم‌نواز را به وجود بیاورد. ست پرده با مبل به این معنا نیست که برای رنگ پرده‌هایتان رنگی درست مشابه مبلمان انتخاب کنید و یا از جنس پارچه مبلمانتان برای پرده نیز استفاده کنید بلکه باید هارمونی و هماهنگی مناسبی بین رنگ پرده و مبل‌هایتان باشد که جلوه زیباتری به خانه ببخشد.

بیشتر بدانید آشنایی با انواع مبل راحتی

قبل از انتخاب رنگ پرده‌های اتاق نشیمن، باید در مورد هماهنگ بودن آن با دکوراسیون داخلی منزلتان کمی فکر کنید.
قبل از انتخاب رنگ پرده‌های اتاق نشیمن، باید در مورد هماهنگ بودن آن با دکوراسیون داخلی منزلتان کمی فکر کنید.

چطور پرده‌هایمان را با مبلمان خانه ست کنیم؟

  • قبل از هر چیزی برای ست کردن پرده با مبل، بهتر است نگاهی به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان و نوع مبلمان خود بیندازید. اینکه مبل‌های شما سبکی کلاسیک دارد یا مدرن روی انتخاب پرده‌های شما مؤثر است.
  • حال سه رنگ هماهنگ با مبلمان خود را انتخاب کنید و اگر مبلتان طرح‌‌های مختلفی دارد، بهتر است به دنبال رنگ‌هایی بگردید که در طرح‌های مبلمان به کار رفته است، نه رنگ اصلی مبل‌هایتان. برای مثال اگر مبل شما طرحی با گل‌های قرمز و ساقه‌هایی سبز و رگه‌های طلایی دارد، بهترین رنگ برای ست پرده با مبل شما رنگ متمایل به سبز است.
  • به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید مبلمان خود را به پرده فروشی ببرید و رنگی دقیق همانند آن برای پرده‌هایتان انتخاب کنید. بهتر است از رنگ‌هایی با طیف رنگی مشابه استفاده کنید و اگر به پارچه‌های طرح دار علاقه دارید، سعی کنید طرح‌هایی انتخاب کنید که با طرح پارچه مبلمان شما هماهنگی داشته باشد.
  • اگر سبک مبلمان منزل شما مدرن است بهتر است از پارچه‌های بلند و ساده‌ استفاده کنید و برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک پرده‌هایی که در دور طرف جمع می‌شوند و طناب تزئینی دارند، گزینه بهتری محسوب می‌شوند.
  • هیچ‌گاه برای پارچه پرده خود از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید و در صورت انتخاب پارچه طرح دار حتماً از پارچه‌هایی با طرح خلوت و متناسب با رنگ و طرح مبلمان استفاده کنید.
  • یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای ست پرده با مبل این است که از پارچه‌های پرده‌تان چند کوسن برای مبلمان تهیه کنید و با این کار هماهنگی بی‌نظیر بین پرده و مبلمانتان ایجاد کنید.

بیشتر بدانید شستشوی مبل در منزل به چه ترتیب صورت می گیرد؟

یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای ست پرده با مبل این است که از پارچه‌های پرده‌تان چند کوسن برای مبلمان تهیه کنید و با این کار هماهنگی بی‌نظیر بین پرده و مبلمانتان ایجاد کنید.
یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای ست پرده با مبل این است که از پارچه‌های پرده‌تان چند کوسن برای مبلمان تهیه کنید و با این کار هماهنگی بی‌نظیر بین پرده و مبلمانتان ایجاد کنید.

همان‌طور که تا اینجای مقاله مطالعه کردید، برای ست پرده با مبل می‌توانید از رنگ‌های مکمل و متناسب استفاده کنید و یا رنگ پرده خود را چند درجه روشن‌تر و یا حتی تیره‌تر از رنگ مبلمان‌تان انتخاب کنید، تا ضمن هماهنگی که با هم دارند، دکوراسیون منزلتان دچار یکنواختی نشود. در ادامه می‌توانید بیشتر با ست پرده با مبل آشنا شوید.

مبلمان قرمز

مهم‌ نیست مبل شما کاملاً قرمز است و یا طرح و نقشی قرمز دارد، در این شرایط استفاده از رنگ کاملاً سفید برای پرده‌ها و یا حتی دیوارهای منزل‌تان رنگ مناسبی نخواهد بود. استفاده از یک پارچه مخمل قرمز با رنگی درست شبیه به رنگ مبلمان می‌تواند ایده خوبی برای ست کردن پرده با مبل قرمزتان باشد. در کنار آن می‌توانید از رنگ سفید عاجی استفاده کنید. از طرفی چون رنگ مبلمان شما به اندازه کافی تند است، می‌توانید از رنگ‌های خنثی نیز برای ست پرده با مبل استفاده کنید.

برای ست پرده با مبل قرمز می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.
برای ست پرده با مبل قرمز می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

مبلمان بژ و خاکستری

برای انتخاب رنگ پرده‌های با رنگ مبلمان بژ و خاکستری نیازی نیست حتماً از این رنگ‌های ساده و خنثی استفاده کنید. برای این ست بهتر است که این رنگ‌های خنثی را در کنار طرح و نقشی پر رنگ‌تر و متناسب با آن انتخاب کنید تا جلوه زیباتری به منزلتان ببخشید. برای مبلمان بژ شما رنگی شبیه به تخته‌های چوبی نیز می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. برای ست کردن پرده با مبل خاکستری کم‌رنگ بهتر است که از پارچه مخمل خاکستری با هاله‌ای از رنگ بنفش یاسی استفاده کنید. برای هماهنگی بیشتر نیز چند کوسن‌ با رنگ بنفش و یاسی متناسب با طرح پرده‌تان روی مبل‌ها قرار دهید.

بیشتر بدانید بایدها و نبایدهایی که هنگام انتخاب پرده اتاق کودک باید بدانید

برای ست کردن پرده با مبل خاکستری کم‌رنگ بهتر است که از پارچه مخمل خاکستری با هاله‌ای از رنگ بنفش یاسی استفاده کنید
برای ست کردن پرده با مبل خاکستری کم‌رنگ بهتر است که از پارچه مخمل خاکستری با هاله‌ای از رنگ بنفش یاسی استفاده کنید. برای هماهنگی بیشتر نیز چند کوسن‌ با رنگ بنفش و یاسی متناسب با طرح پرده‌تان روی مبل‌ها قرار دهید.

مبلمان قهوه‌ای و مشکی

برای ست کردن پرده با مبلمان قهوه‌ای تیره یا مشکی می‌توانید پرده‌هایی قهوه‌ای رنگ یا مشکی در دو طرف پنجره آویزان کنید و بعد قسمت‌های دیگر خانه را با لوازمی با رنگ روشن‌تر پر کنید. استفاده از فرش و قاب عکس و آباژورهایی با رنگ روشن می‌تواند در دکوراسیون تیره شما هماهنگی بی‌نظیری ایجاد کند. برای ست پرده با مبل شکلاتی لازم نیست برای پرده‌ها هم از این رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ کاراملی یا کرم می‌تواند انتخاب جذابی باشد و اتاق نشیمن شما را به یک کیک شکلاتی با خامه‌هایی خوشمزه روی آن تبدیل کند.

برای ست کردن پرده با مبلمان قهوه‌ای تیره یا مشکی می‌توانید پرده‌هایی قهوه‌ای رنگ یا مشکی در دو طرف پنجره آویزان کنید و بعد قسمت‌های دیگر خانه را با لوازمی با رنگ روشن‌تر پر کنید
برای ست کردن پرده با مبلمان قهوه‌ای تیره یا مشکی می‌توانید پرده‌هایی قهوه‌ای رنگ یا مشکی در دو طرف پنجره آویزان کنید و بعد قسمت‌های دیگر خانه را با لوازمی با رنگ روشن‌تر پر کنید

به طرح‌ها و نقش‌ها و نور اتاق توجه کنید

برای اینکه همه چیز زیباتر به نظر برسد، سعی کنید همیشه به نور اهمیت زیادی دهید. اگر پرده‌ها و مبلمان منزلتان تیزه است، حتماً برای سایر قسمت‌‌های دکوراسیون از رنگ‌های روشن و نور بیشتری در خانه استفاده کنید. برای اینکه منزل شما زیباتر به نظر برسد، به جای استفاده از رنگ اصلی مبلمانتان از رنگ‌های مکمل، تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید و رنگ‌های به کار رفته در طرح مبلمانتان را برای رنگ پرده انتخاب کنید.

 به جای استفاده از رنگ اصلی مبلمانتان از رنگ‌های مکمل، تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید و رنگ‌های به کار رفته در طرح مبلمانتان را برای رنگ پرده انتخاب کنید.
به جای استفاده از رنگ اصلی مبلمانتان از رنگ‌های مکمل، تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید و رنگ‌های به کار رفته در طرح مبلمانتان را برای رنگ پرده انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به شما نکاتی در مورد نحوه ست پرده با مبل ارائه دهیم. همان‌طور که می‌دانید انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌های تأثیر زیادی روی جلوه دکوراسیون منزل شما دارد. یکی از بهترین راهکارها برای ست کردن پرده با مبلمان، زمانی که نمی‌خواهید از رنگ‌های مشابه استفاده کنید، قرار دادن کوسن‌هایی با رنگ مشابه پرده بر روی مبل‌ها است. این کار هم هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند و هم جلوه زیباتری به منزلتان می‌بخشد.

اگر برای نصب پرده جدید منزلتان به کمک افرادی متخصص نیاز داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: hunker.comhomeguides.sfgate.comhomedit.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 9 =