ایده‌‌های متفاوت برای طراحی و تزیین تراس خانه

1

زندگی شهرنشینی با وجود انبوه ساختمان‌های به هم چسبیده و آپارتمان‌های کوچک نیاز به فضایی برای بدست آوردن حس آرامش دارد. آرامشی که قبلا آن را در کنار باغچه‌های سرسبز حیاط خانه و حوض‌های پر آب آن تجربه می‌کردیم. شاید تراس را نتوان با یک حیاط بزرگ و زیبا مقایسه کرد ولی با استفاده از برخی ترفندهای ساده و کاربردی برای تزیین تراس و چیدمان بالکن می‌توان در آن محیطی مناسب برای استراحت و کشیدن نفس‌های عمیق از سر شوق ایجاد کرد. در این پست استادکار چند روش برای دکوراسیون بالکن و تزیین تراس را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

راهکارهای خلاقانه برای تزیین تراس و دکوراسیون بالکن خانه

بالکن خانه‌های آپارتمانی اغلب اندازه کوچکی دارند و همین کمبود فضا می‌تواند برای تزیین تراس و چیدمان آن به یک چالش تبدیل شود. با این حال هنوز هم روش‌هایی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری از فضا و ایجاد محیطی انعطاف‌پذیر در تراس و بالکن وجود دارد، در ادامه برخی از این راهکارهای خلاقانه را با شما در میان می‌گذاریم:

تزیین بالکن با مجموعه‌ای از الگوها و بافت‌ها

اگر می‌خواهید فضای کوچک بالکن خانه مثل یک اتاق زیبا و لوکس باشد، از الگوها و بافت‌های مختلف در طراحی و دیزاین آن استفاده کنید. کوسن‌های رنگی، پارچه‌ رو مبلی یا یک تکه خز، حصیر یا قالیچه کوچک، شمع‌های رنگی و معطر و حتی رنگ‌آمیزی دیوار بالکن و حفاظ‌های آن همگی می‌توانند در این مسیر شما را همراهی کنند، تا به ایده‌آل مورد نظر خود برسید. از رنگ بندی‌های مختلف و جسورانه برای چیدمان تراس استفاده کرده و محیطی شاد و منحصر به فرد خلق کنید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
فضای کوچک تراس با مبلمان چوبی و کوسن‌های رنگی دکور شده است. یک طاقچه چوبی برای گلدان‌ها و تعدادی قلاب برای نصب سبدهای حصیری وجود دارد. می‌توانید یک روانداز یا چند مجله را داخل زنبیل دیواری قرار دهید یا از قلاب‌ها برای آویزان کردن فانوس‌های کوچک استفاده کنید.

نورپردازی با شمع

ایده‌های مختلفی برای نورپردازی و تزیین تراس وجود دارد یکی از آن‌ها استفاده از شمع است. می‌توانید شمع‌ها را در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه کنید. قفس‌های فلزی یا بامبو کوچک که در بازار وجود دارند، محل مناسبی برای قرار دادن شمع هستند به ویژه که فرم فانوسی آن‌ها حس نوستالژی و رمانتیکی را به محیط القا می‌کنند.

تزیین تراس دکوراسیون بالکن
برای روشنایی بالکن می‌توانید از انواع شمع‌های استوانه‌ای و وارمر، لامپ‌های ریسه‌ای و.. استفاده کنید.

آتش مصنوعی روشن کنید!

یک ظرف گود فلزی یا مسی انتخاب کنید. چند تکه بزرگ هیزم مخصوص روشن کردن آتش در آن بچینید و دور تا دور آن را ریسه‌های لامپ ریز و ال ای دی بگذارید. با روشن کردن ریسه لامپ‌ها شما در فضای کوچک بالکن خود یک آتش هیزمی مصنوعی خواهید داشت که علاوه بر زیبایی، بخشی از روشنایی مورد نیاز بالکن را فراهم می‌کند.

میز غذاخوری با منظره شهر

استفاده از مبلمان کوچک و میز در چیدمان بالکن و تزیین تراس مرسوم است ولی شاید با خودتان بگویید چطور می‌توان یک میز غذاخوری چهار نفره را در فضای کوچک تراس جای داد؟! پیشنهاد ما استفاده از میزهای بدون پایه است. این میزها روی لبه تراس یا بالکن مستقر می‌شوند و جای کمی را اشغال می‌کنند.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
یک نمونه از طراحی میز با استفاده از لبه تراس

باغچه آپارتمانی خود را بسازید

فقط به خاطر اینکه فضای خانه‌های آپارتمانی کوچک است نباید خودتان را از لذت داشتن یک باغچه زیبا محروم کنید. برای تزیین تراس خانه می‌توانید از گلدان‌های رنگی دیواری یا قابل نصب روی نرده استفاده کنید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
شاید نگهداری از گل و گیاه در فضای داخلی آپارتمان اندکی سخت باشد. شما می‌توانید انواع گیاهان آپارتمانی مورد علاقه خود را در تراس خانه جای دهید.
تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
استفاده از نرده‌های چوبی یا نردبان فلزی و پلاستیکی برای قرار دادن گلدان‌های کوچک، یا فریم‌های فرفوژه برای طراحی باغچه کوچکی در بالکن مناسب هستند. حتی می‌توانید محدوده باغچه را با گوش‌ماهی و صدف و سنگ‌های رنگی تزیین کنید.

پرچین بامبو

اجازه ندهید نمای نامناسب ساختمان روبرویی و یا مقابل هم قرار داشتن آپارتمان‌ها شما را از تزیین تراس به عنوان خلوتگاه مخصوص خودتان منصرف کند. با استفاده از ایده‌های خلاقانه‌ای مثل پرچین چوبی یا پترن‌ها و پارچه‎های رنگی می‌توانید دور تراس را بپوشانید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
از نرده‌های بامبو به همراه لامپ‌های روشنایی تزیینی برای دکوراسیون تراس خانه استفاده کنید.
تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
استفاده از پرچین ساده بامبو در کنار کفپوش‌های متری و یک دست میز و صندلی جمع و جور فضای مناسبی برای دورهمی دوستانه فراهم می‌کند.

کفپوش‌های بالکن را به روز کنید

اگر کفپوش‌های بالکن قدیمی و فرسوده هستند، آن‌ها را با کاشی‌های جدید موجود در بازار تعویض کنید. همچنین می‌توانید از انواع کفپوش‌های متری سبز رنگ (مشابه چمن مصنوعی) یا قالیچه برای پوشاندن کف بالکن استفاده کنید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
برای کفپوش تراس و بالکن می‌توانید از انواع سنگ‌های اسلب، کاشی، کفپوش‌های متری، قالیچه یا حصیر استفاده کنید.

بساط عصرانه و نوشیدنی

یک عصر پاییزی یا بهاره در فضای دنج بالکن خود بنشینید و عصرانه میل کنید. حس خنکی هوا قادر است تا یک روز بد کاری و دغدغه‌های روزمره‌تان را از بین ببرد. برای تجربه این موقعیت کافی است یک میز کوچک یا یک قفسه قابل نصب در بالکن قرار بدهید. لیوان و نوشیدنی مورد علاقه‌تان را روی آن بچینید و از موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
از قفسه‌های دیواری یا میزهای کوچک برای قرار دادن عصرانه و نوشیدنی در بالکن خانه استفاده کنید.

نصب محافظ آفتابی در تراس

از چترهای آفتابگیر با سایز متوسط در بالکن استفاده کنید. این چترها به شما این امکان را می‌دهند که در یک عصر تابستانی بدون آفتاب سوختگی از بالکن خانه استفاده کنید و یک چرت نیمروزی دلپذیر را تجربه کنید. همچنین می‌توانید از لبه‌های چتر آفتابی برای نصب ریسه‌های روشنایی استفاده کنید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
پوشاندن اطراف تراس با پارچه های سفید ساده و استفاده از یک چتر آفتابی فضا را برای یک چرت نیمروزی آماده کرده است و تنها چیزی که نیاز دارید یک مبل تختخوابی کوچک است.

بالکن فضایی برای خشک کردن لباس‌ها

برخی افراد از فضای بالکن برای خشک کردن لباس استفاده می‌کنند. اگر بالکن خانه آفتابگیر است می‌توانید یک میله لباس قابل نصب را به حفاظ بالکن آویزان کنید. نور مستقیم خورشید باکتری‌های در موجود در بین الیاف لباس را نابود می‌کند.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
رخت آویز‌های مخصوص رادیاتور و شوفاژ را به راحتی می‌توانید به محافظ‌های جلوی تراس و بالکن نصب کنید.

تزیین تراس و ساخت یک محیط اختصاصی

می‌توانید دیوارهای تراس را به رنگ دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید. اگر تراس به ساختمان‌های دیگر مشرف است از انواع حفاظ‌های تزیینی که باعث کاهش دید می‌شوند یا پرده‌های ساده در دکوراسیون تراس استفاده کنید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
در این تصویر از حفاظ‌های تزیینی برای محصور کردن تراس استفاده شده است
تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
دور تراس را می‌توانید با انواع پرده‌های ارزان قیمت موجود در بازار بپوشانید. در این صورت یک فضای کاملا اختصاصی خواهید داشت.

مبلمان مخصوص دکوراسیون بالکن

به سلیقه خودتان انواع صندلی‌های کلاسیک کوچک یا فلزی را برای بالکن تهیه کنید. صندلی‌های کوچک و میزهایی که قابل نصب به دیوار یا حفاظ تراس هستند به شما کمک می‌کنند که از فضای کوچک بالکن نهایت استفاده را ببرید.

تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
تراس خانه نیز جزوی از محدوده سکونت شما است پس می‌توانید در دکوراسیون تراس از انواع مبلمان و میزهای کنجی یا قابل نصب به دیوار استفاده کنید. در این تصویر هارمونی رنگ زیبایی بین مبلمان و کفپوش برقرار است.
تزیین تراس طراحی و دکوراسیون بالکن
با استفاده از چوب، مبلمان و دکور مخصوصی برای تزیین بالکن بسازید. در این تصویر از چوب برای ساخت نمای دیواری همراه با قفسه و محلی برای نشستن استفاده شده است. می‌توانید برای روی مبلمان چوبی از انواع بالشتک‌ها و کوسن‌های رنگی بهره ببرید. اگر قصد دارید یکی از این مبلمان چوبی منحصر به فرد را برای بالکن خانه بسازید، استادکار به شما کمک می‌کند تا افرادی ماهر در زمینه نجاری را بیابید.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

نظرات و پیشنهادات

اگر به حیوانات خانگی و کوچک علاقه‌مندید می‌توانید در تزیین تراس یا بلکن خانه فضایی را به این آن‌ها اختصاص دهید و با استفاده از کفپوش‌های رنگی و نرده‌های چوبی تزیینی یک خانه کوچک برایشان بسازید.

شما چه روش‌هایی را برای طراحی تراس و دکوراسیون بالکن می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Homify | Thespruce

1 نظر
  1. الهام می گوید

    سلام خسته نباشید من یک بالکن کوچیک دارم با نرده های سنگی نمیدونم چطور تزیین کنم راهنمایی. میکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − شش =