۱۵ ایده کاربردی برای رنگ زرد در دکوراسیون و طراحی داخلی

0

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون همیشه فضا را شاد کرده و روحیه افراد را تازه می‌کند، به همین علت، اغراق نیست اگر بگوییم، زرد، شادترین رنگ میان خانواده رنگ‌ها است. رنگ زرد می‌تواند شما را یاد نور خورشید بیندازد و یا برگ‌های پاییزی ریخته روی سنگفرش‌ها را به یادتان آورد، اما در هر دو حالت، این رنگ لبخند به لب شما می‌آورد. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم ایده‌هایی برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون را گردآوری کنیم تا با استفاده از آن‌ها کمی ‌روشنی به خانه‌ خود بیاورید. در ادامه راهکارهایی برای اجرای دکوراسیون زرد و طوسی، دکوراسیون زرد و بنفش و استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی نیز می‌خوانیم. با استادکار همراه باشید.

کدام رنگ‌ها در کنار رنگ زرد مناسب هستند؟

حتی اگر شما با ما موافق باشید که زرد رنگ فوق العاده زیبایی است، ممکن است نحوه استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون خانه یا دفتر و محل کار خود را ندانید. رنگ زرد تناژهای مختلفی از کرم تا لیمویی و طلایی دارد. این رنگ معمولا در کنار رنگ‌های تیره، منظره بسیار جذابی را ایجاد می‌کند. در واقع زرد به خاطر ماهیت شادی که دارد، می‌تواند یک دکور تیره را به خوبی روشن کند و به تعادل برساند.

برای اطلاع از ویژگی‌های کامل روانشناسی رنگ زرد، مطلب روانشناسی رنگها را بخوانید.

بسیاری از افراد موافق استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون برای دکور کردن کل اتاق نیستند و از آنجایی که زرد برای ایجاد تضاد و اصطلاحا کنتراست در اتاق عالی است، آن را تنها برای برجسته کردن قسمت‌هایی از اتاق و ایجاد نقطه کانونی به کار می‌برند. در واقع رنگ زرد برای ایجاد نقطه کانونی به خوبی رنگ‌های نارنجی و قرمز عمل می‌کند، بدون اینکه مثل نارنجی و قرمز، تند و جسورانه باشد. البته افرادی هم هستند که از رنگ زرد ملایم یا رنگ لیمویی برای پذیرایی یا سایر اتاق‌ها به عنوان رنگ اصلی و در کنار رنگ‌های دیگر استفاده می‌کنند.

اگر مطمئن نیستید که زرد با چه رنگ‌هایی هماهنگ می‌شود، ما ۱۰ ترکیب رنگی برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. دکوراسیون زرد و سبز
  2. دکوراسیون زرد و طوسی
  3. دکوراسیون زرد و بنفش
  4. دکوراسیون زرد و مشکی
  5. دکوراسیون زرد و صورتی تند
  6. دکوراسیون زرد و صورتی ملایم
  7. دکوراسیون زرد و آبی
  8. دکوراسیون زرد و سورمه‌ای
  9. دکوراسیون زرد و آبی سلطنتی
  10. دکوراسیون زرد و قهوه‌ای

موارد ذکر شده در بالا، جزو برترین رنگ‌های مکمل در کنار استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هستند. اما شاید پر طرفدارترین و محبوب‌ترین‌شان دکوراسیون زرد و طوسی و دکوراسیون زرد و بنفش باشند و البته دکوراسیون زرد و آبی از آنجایی که آبی، رنگ مکمل زرد، روی چرخ رنگ‌ها است. اگر به دنبال تضاد و کنتراست بالا در دکوراسیون خانه‌تان هستید می‌توانید از ترکیب دکوراسیون زرد و آبی و یا دکوراسیون زرد و بنفش استفاده کنید.

اگر به دنبال ترکیب رنگی خنثی هستید، می‌توانید زرد را با رنگ‌هایی مثل طوسی یا قهوه‌ای ترکیب کنید و یا از رنگ لیمویی برای پذیرایی و سایر اتاق‌ها استفاده کنید. همچنین اگر محیطی صنعتی مثل دفتر کار را طراحی می‌کنید، حتما ترکیب استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون را کنار مشکی، در نظر داشته باشید.

در ادامه چند نمونه از استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون در کنار رنگ‌های مکملی که معرفی کردیم را می‌خوانیم.

۱۵ راهکار برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ زرد از آنجایی که یادآور آفتاب و روشنایی است، گزینه خوبی برای افزودن حس زندگی و نشاط به محیط است. در ادامه چند نمونه ایده برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون را با هم می‌بینیم:

۱. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون با الهام از رنگ‌های غروب آفتاب

شما می‌توانید اتاق خواب‌ خود را با الهام از رنگ‌های آسمان در زمان غروب طراحی و دکور کنید، درست مانند این تصویر. همانطور که می‌بینید دکوراسیون این اتاق، رنگ‌های آفتاب در حال غروب را تداعی می‌کند. دیوارها با رنگ زرد، مثل تابش ملایم خورشید پوشانده شده‌اند و روی تخت، کوسن‌ها و عناصر تزئینی به رنگ نارنجی برای یادآوری آخرین درخشش آفتاب قرار گرفته‌اند. یک قالیچه راه راه، با ترکیب تمامی‌ رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی نیز پهن شده است که این طراحی را تکمیل می‌کند.

بیشتر بدانید: با روش های نصب قرنیز آشنا شوید

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون با شبیه سازی ترکیب رنگ‌های غروب آفتاب
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون با شبیه سازی ترکیب رنگ‌های غروب آفتاب

۲. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و طوسی برای حمام

رنگ زرد خاصیتی دارد که به شکلی معجزه آسا می‌تواند حال و احوال خاکستری و گرفته افراد را روشن و مثبت کند. رنگ‌های زرد و خاکستری روشن مکمل‌های بسیار خوبی برای هم هستند و ترکیب‌شان باعث ایجاد تعادلی از رنگ‌های خنثی و رنگ‌های شاد و تند می‌شود.

برای مثال در این تصویر نمونه‌ای از دکوراسیون زرد و طوسی برای حمام را می‌بینید. پرده حمام و کفپوش خاکستری با میز، چهارپایه و برخی وسایل تزئینی دیگر به رنگ زرد، به زیبایی ترکیب شده‌اند.

ترکیب کفپوش و پرده خاکستری با وسایل زرد رنگ برای اجرای دکوراسیون زرد و طوسی در حمام
ترکیب کفپوش و پرده خاکستری با وسایل زرد رنگ برای اجرای دکوراسیون زرد و طوسی در حمام

۳. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون در کنار رنگ‌های خنثی

یک ایده برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون، استفاده آن کنار رنگ‌های درخشان و ایجاد حس آسمانی محو در اتاق پذیرایی است. مثلا در این تصویر می‌بینید که برای دیوار پس زمینه از رنگ‌های خنثی سفید ملایم، شتری و خاکستری استفاده شده و رنگ‌های متمایز و تند، از رنگ‌های آسمان گرگ و میش گرفته شده‌اند، یعنی تناژهای مختلف صورتی و توناژهای مختلف رنگ زرد از زرد ملایم گرفته تا زرد برنجی.

ایجاد حس آسمان گرگ و میش با  استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون
ایجاد حس آسمان گرگ و میش با  استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون

۴. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون سبز و زرد و آبی

یک ایده بسیار خاص برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون پذیرایی‌تان، اجرای طرح گل و گیاهی است. برای مثال شما می‌توانید کاغذ دیواری اتاق پذیرایی را به رنگ زرد و با طرحی از گل و گیاه سفید و سبز انتخاب کنید. برای تکمیل این کاغذ دیواری می‌توانید مبلمان‌ منزل خود را با پارچه‌های آبی آسمانی سفارش دهید. همانطور که می‌بینید در تصویر زیر، عناصر دیگری از جمله کوسن‌های تزئینی با تصاویر پرندگان و گیاهان و میز عسلی چوبی، مکمل این طرح هستند.

بیشتر بدانید: ۲۷ ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش برای آشپزخانه
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون در کنار رنگ مکمل آبی

۵. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش برای آشپزخانه

دکوراسیون زرد و بنفش می‌تواند آشپزخانه شما را تبدیل به فضایی پر نشاط و پر جنب و جوش برای جمع شدن همه اعضای خانواده کند. مثلا در این تصویر می‌بینید که چطور با ترکیب کابینت‌های بنفش و دیوار و کاشی‌های زرد، یک ترکیب عالی در این آشپزخانه ایجاد شده است. سینک ظرفشویی و پنجره نیز برای ایجاد تعادل در این دکوراسیون زرد و بنفش، به عمد سفید انتخاب شده‌اند.

البته ما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی به سراغ دکوراسیون زرد و بنفش برای آشپزخانه بروید، که فضای آشپزخانه‌تان نورگیر و دلباز است، در غیر این صورت به خاطر تیره بودن رنگ بنفش، ممکن است فضا کوچک‌تر و تیره‌تر به نظر بیاید. در صورتی که آشپزخانه شما کوچک و کم نور است، ترجیحا به سراغ استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون در کنار رنگ‌های روشن؛ ملایم و خنثی بروید.

همچنین هنگام اجرای دکوراسیون زرد و بنفش در آشپزخانه، به علت تیره و تند بودن رنگ بنفش، سعی کنید تا حد امکان به نورپردازی آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. همانطور که در این تصویر می‌بینید، حتی زیر کابینت های بنفش بالای پیشخوان نیز نورهایی برای روشن دیده شدن فضا کار گذاشته شده است.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش هیجان انگیز برای آشپزخانه
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش هیجان انگیز برای آشپزخانه

۶. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون در کنار سبز

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون آشپزخانه هم، ایده بسیار خوبی است. مثلا می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را با رنگ زرد ملایم نقاشی کنید و در کنار آن از رنگ مکمل سبز استفاده کنید. مثلا در این تصویر می‌بینید که کاشی‌های پشت کابینت‌ها ترکیب سفید و سبز هستند. سینک ظرفشویی و کانترهای سفید هم حسِ مطبوع یک شیرینی پزی قدیمی ‌را به افراد می‌دهند.

همچنین همانطور که در تصویر می‌بینید، برای اضافه کردن رنگ سبز، حتما نیاز به استفاده از مصالح گران قیمت نیست، مثلا می‌توانید با بطری‌ها، گلدان‌ها و برخی اشیای تزئینی دیگر به رنگ سبز، رنگ زرد دکور را تکمیل کنید.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب رنگ‌های سفید و سبز
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب رنگ‌های سفید و سبز

۷. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش برای حمام

کمتر کسی به طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی توجه می‌کند، اما شما می‌توانید با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون حمام‌ خود و اجرای یک دکوراسیون زرد و بنفش، فضایی بسیار زیبا را ایجاد کنید. مطمئن باشید که دوش اول صبح و آخر شب در حمامی با دکوراسیون زرد و بنفش، روحیه‌ شما را حسابی تازه خواهد کرد.

تصویر زیر نمونه‌ای از استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون حمام است. همانطور که می‌بینید، دیوارها با رنگ بنفش تند کاغذ دیواری شده‌اند و کمدها، قاب پنجره، در حمام و گلدان تزئینی روی کانتر به رنگ زرد ملایم و البته قاب طلایی آینه، به زیبایی ترکیب این دکوراسیون زرد و بنفش را تکمیل کرده‌اند.

دکوراسیون زرد و بنفش برای حمام
دکوراسیون زرد و بنفش برای حمام

۸. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون کلاسیک

اگر به دنبال دکوراسیونی به سبک کلاسیک و قدیمی‌ هستید، می‌توانید در کنار رنگ آمیزی دیوارها به رنگ زرد ملایم، آن‌ها را با قاب عکس‌های طلایی و پتینه شده پر کنید. این ترکیب به خصوص برای منزلی با کفپوش پارکت بسیار ایده‌آل است. البته سعی کنید با اضافه کردن رنگ سفید، این طرح را تا حد امکان خلوت نگه دارید.

بیشتر بخوانید: تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟

استفاده از رنگ طلایی برای ایجاد حسی کلاسیک در فضا
استفاده از رنگ طلایی برای ایجاد حسی کلاسیک در فضا

۹. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و طوسی اتاق خواب

دکوراسیون زرد و طوسی برای اتاق خواب هم ترکیب بسیار خوبی است. می‌توانید برای به هم نخوردن آرامش و تاثیر نگرفتن زیادی از هیجان رنگ زرد، رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب‌تان را طوسی انتخاب کنید و عناصری تزئینی مثل کوسن، رو تختی یا آباژور زرد را به اتاق اضافه کنید.

دکوراسیون زرد و طوسی برای اتاق خواب
دکوراسیون زرد و طوسی برای اتاق خواب

۱۰. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون نشیمن

اگر در اتاق نشیمن یا‌ هال منزل‌ خود گوشه‌ای نورگیر دارید، می‌توانید مانند این تصویر، با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون، آن را تبدیل به کنجی دنج برای کتابخوانی یا نوشیدن چای عصرانه کنید. در این تصویر دیوارها با رنگ زرد ملایم رنگ آمیزی شده، قاب پنجره‌ها به رنگ نارنجی روشن در آمده و شیدهای رولی سبز پنجره‌ها، این ترکیب را تکمیل می‌کند. می‌توانید درست مثل این تصویر، اما با وسایلی دم دست، مثل چند بلوک سیمانی، یک تشکچه و چند کوسن، فضایی برای نشستن را هم فراهم کنید. اگر تصمیم به اجرای این ایده گرفتید، گل‌های آفتابگردان زرد را هم فراموش نکنید.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هال به همراه نارنجی و سبز
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هال به همراه نارنجی و سبز

۱۱. استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی

یکی از تونالیته‌های محبوب رنگ زرد، لیمویی و یکی از بهترین کاربردهای رنگ لیمویی برای پذیرایی است. شما می‌توانید با پوشاندن یک دیوار با کاغذ دیواری لیمویی رنگ یا حتی دارای طرح لیمو، آن دیوار را تبدیل به نقطه کانونی اتاق کنید و یا با انتخاب مبلمانی با این رنگ، از رنگ لیمویی برای پذیرایی تان استفاده کنید.

مثلا در تصویر زیر می‌بینید که دیوار چگونه به زیبایی با کاغذ دیواری طرح لیمو پوشانده شده و گلدانی با برگ‌های پر و و ظرف تزئینی سبز رنگ چگونه این ترکیب را تکمیل می‌کنند. ناگفته نماند که رنگ لیمویی برای پذیرایی به خوبی با میز و مبلمان چوبی قهوه‌ای (تیره و روشن) هم هماهنگ می‌شود. اگر یادتان باشد، قهوه‌ای یکی از رنگ‌های مکمل زرد بود که در بالا به آن اشاره کردیم.

استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی در غالب کاغذ دیواری
استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی در غالب کاغذ دیواری

۱۲. استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی به عنوان رنگ غالب

اگر از عاشقان رنگ لیمویی هستید، می‌توانید از رنگ لیمویی برای پذیرایی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید. از آنجایی که لیمویی رنگی ملایم است، مطمئن باشید که با به کار بردن رنگ لیمویی برای پذیرایی، فضای پذیرایی و نشمین‌ خانه شما بیش از حد شلوغ و جسورانه نمی‌شود.

مثلا در تصویر زیر می‌بینید که رنگ لیمویی برای پذیرایی در زمینه کاغذ دیواری، پشتی صندلی‌ها و البته پرده‌ها به زیبایی استفاده شده است. حتی رگه‌هایی از لیمویی در قالیچه زیر میز هم دیده می‌شود. اما در عوض، رنگ سفید رویه صندلی‌ها، گل‌های سبز داخل کاغذ دیواری و رنگ قهوه‌ای و طوسی صندلی و میز، مکمل این رنگ لیمویی برای پذیرایی است. اگر شما هم تصمیم به استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی تان گرفتید، برای این که در بلندمدت از آن خسته نشوید، حتما با رنگ‌هایی مثل سبز، سفید و یا قهوه‌ای آن را تعدیل کنید.

استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی یا نشمین به عنوان رنگ اصلی
استفاده از رنگ لیمویی برای پذیرایی یا نشمین به عنوان رنگ اصلی

۱۳. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش اتاق خواب

اگر به دنبال طرحی شاد برای اتاق خواب‌ خود هستید، به سراغ دکوراسیون زرد و بنفش بروید. رنگ بنفش، در چرخه رنگ‌ها، مقابل رنگ زرد قرار می‌گیرد و یکی از رنگ‌های مکمل آن است.

برای اجرای دکوراسیون زرد و بنفش در اتاق‌تان حتی نیاز به راهکارهای پرهزینه هم ندارید. مثلا می‌توانید مانند تصویر زیر، تنها مجموعه روتختی و روبالشتی‌تان را از ترکیب زرد و بنفش انتخاب کنید و یا از عناصری مثل کوسن بنفش در اتاقتان استفاده کنید. اگر هم به دنبال دکوراسیون زرد و بنفش کامل هستید، می‌توانید کاغذ دیواری تان را هم زرد یا با طرح‌های زرد انتخاب کنید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نیاز اتاق خواب به رنگ‌های آرامبخش، با استفاده از رنگی مثل سفید ترکیب دکوراسیون زرد و بنفش را تا حدی تعدیل کنید.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش شاد برای اتاق خواب
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و بنفش شاد برای اتاق خواب

۱۴. دکوراسیون زرد و طوسی برای دفتر کار

اگر به دنبال استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون محیط کارتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم از دکوراسیون زرد و طوسی استفاده کنید. طوسی می‌تواند احساس رسمی‌ بودن به محیط کار ببخشد و زرد هم یادآوری می‌کند که در حین کار، بد نیست هر از چند گاهی مکالمه‌ای شاد با همکارانتان داشته باشید.

تصویر زیر نمونه فوق العاده استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون محیط کار است. همانطور که می‌بینید دیوار به رنگ طوسی نقاشی شده است، صندلی‌ها، کمد و سایر دیوارها سفید هستند و نوارهایی زرد رنگ روی دیوار، فضا را شادتر جلوه می‌دهند.

دکوراسیون زرد و طوسی برای محیط کار
دکوراسیون زرد و طوسی برای محیط کار

۱۵. دکوراسیون زرد و طوسی برای دفتر کار خانگی

این روزها یکی از ترندهای کاری، دورکاری و یا کار آزاد و پروژه‌ای در خانه است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در خانه کار می‌کنید و گاهی مجبورید جلسات کاری‌تان را در خانه برگزار کنید، پیشنهاد می‌کنیم به اتاق کارتان با دکوراسیون زرد و طوسی، حس و حالی تازه بدهید.

تصویر زیر نمونه‌ای از استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون زرد و طوسی اتاق جلسه است. دیوار اتاق کاغذ دیواری طوسی شده است، مبل‌های مهمان و صندلی اصلی ترکیبی از زرد و طوسی و لیمویی هستند و روی میز کار مشکی، یک گلدان زرد با گل‌های زرد، این طراحی زیبا را تکمیل می‌کند. اگر بیشتر دقت کنید حتی قفسه پشت مبل‌های مهمان نیز به رنگ طوسی بوده و با وسایل تزئینی زرد پر شده است.

بیشتر بخوانید: ایده‌هایی برای دکوراسیون دفتر کار خانگی

دکوراسیون زرد و طوسی به خصوص برای کسانی که نیاز به دکوری رسمی‌ دارند، اما ترکیب زرد و مشکی برایشان زیادی رسمی و تیره حس می‌شود، گزینه بسیار خوبی است.

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق جلسه و اجرای دکوراسیون زرد و طوسی برای دفتر کار خانگی
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق جلسه و اجرای دکوراسیون زرد و طوسی برای دفتر کار خانگی

دکوراسیون زرد در فضاهای مختلف قابل اجراست

در این مطلب درباره ترکیبات رنگی همراه با زرد برای دکوراسیون مثل دکوراسیون زرد و بنفش، دکوراسیون زرد و طوسی و رنگ لیمویی برای پذیرایی صحبت کردیم و چند نمونه از استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون خانه و محیط کار را دیدیم.

راه‌ها و ایده‌های بیشماری برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هر کدام از فضاهای منزل یا محل کار وجود دارد. موارد ذکر شده در این مطلب، تنها گوشه‌ای از ایده‌ها و راهکارهای ایجاد تنوع با استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون هستند، اما ما مطمئنیم که خلاقیت شما در این زمینه بی انتها خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون، حتما نیازی به خرید و تهیه وسایل یا مصالح گران‌قیمت نیست. مثلا نقاشی دیوارها با رنگ زرد حتما نباید کار پر هزینه‌ای باشد و ممکن است خود شما هم از پس آن بر بیایید. یا اضافه کردن چند گلدان، کوسن و وسایل تزئینی زرد، می‌تواند راه نسبتا کم هزینه‌ای برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون باشد.

تا وقتی که اصول طراحی و دکور و تعادل رنگ‌ها رعایت شوند، می‌توانید با هر اقدام کوچکی، از این رنگ درخشان برای طراحی داخلی و دکور خانه یا دفتر خود استفاده کنید. در صورتی که هر کدام از ایده‌های این مطلب را اجرا کردید و یا راهکارهای جدیدی برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون داشتید، حتما آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

با دانلود اپلیکیشن استادکار، سفارش خود را برای اجرای دکوراسیون زرد در طراحی داخلی منزل به صورت آنلاین ثبت کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =