۰ تا ۱۰۰ اصول طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه

0

عکس‌ها خاطرات ثبت شده‌اند و آتلیه‌ها محل ثبت آن‌ها. مهم‌ترین مسئله‌ای که مشتری را به دفتر آتلیه می‌آورد، قطعاً یک عکس زیبا و با کیفیت است. وقتی مشتری وارد فضای داخلی عکاسی می‌شود، یک دکوراسیون داخلی شیک و حرفه‌ای آتلیه در کنار رفتار درست و اصولی با مشتری حتماً شما را به عقد قرارداد نزدیک‌تر خواهد کرد. اکثرا دکوراسیون دفتر آتلیه عکاسی بسیار خاص بوده ، افرادی هستند که علاقه دارند تا بیشتر  در مورد اصول دکوراسیون داخلی اتلیه اطلاعات کسب کنند ما در این مقاله نکاتی را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی ، دکوراسیون داخلی اتلیه ، دیزاین آتلیه عروسی را خواهیم گفت .

 نکات لازم و مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه

از آنجا که آتلیه‌های عکاسی محل ثبت خاطرات هستند، پس ارائه یک محیط دلنشین در آن بسیار مهم و ضروری است. بنابراین همان‌قدر که باید در استفاده از ابزار مناسب و ژست درست و .. در یک عکس توجه و وسواس به خرج داد، یک طراحی داخلی درست و اصولی هم در آتلیه باعث جذب مشتری بیشتر می‌گردد. ما در این مقاله قصد داریم تا نکات ضروری طراحی داخلی این فضا را به صورت خلاصه برای شما بازگو کنیم تا اگر به عنوان یک طراح آتلیه عکاسی وارد یک آتلیه شدید، نکات و تکنیک‌های مهم آن را بدانید. با ما در استاد کار همراه باشید

  1. انتخاب تجهیزات و وسائل مناسب

مهم‌ترین بخش در دکوراسیون داخلی آتلیه ابعاد و فضای مناسب آن است. برای داشتن یک دکور مناسب همان‌طور که گفته‌شد، توجه به متراژ و ابعاد آن بسیار ضروری است. حداقل فضای لازم برای یک آتلیه، هفت متر طول و سه متر عرض است. کمتر از این میزان طول باعث شده فاصله‌ی مناسب میان تجهیزات و سوژه‌ی عکاسی رعایت نشده و عرض کمتر از سه متر هم پاسخ‌گوی عکاسی نیست. چون عرض آتلیه باید به گونه‎ای باشد که بتوان از فلش برای هر دو طرف استفاده‎کرد. نکته‌ی دیگر که باید در فضای عکاسی در نظر گرفت، استفاده از سقف‌های بلند تا ارتفاع ۲۷۰ سانتی‌متر است. سقف‌های کوتاه احساس ناخوشایندی به مشتریان داده و فضا را بسته و کوچک می‌کند.

بیشتر بدانید طراحی ویترین مغازه لباس زنانه

طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی - استفاده از وسائل و تجهیزات مناسب اولین اصل در طراحی دکوراسیون عکاسی است.
استفاده از وسائل و تجهیزات مناسب اولین اصل در طراحی دکوراسیون عکاسی است. یک آتلیه بزرگ بدون تجهیزات لازم و مناسب مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد
  1. نوآوری و خلاقیت

در طراحی داخلی هر فضایی نوآوری و خلاقیت باعث ارائه‌ی کاری خلاق، زیبا و منحصر به فرد می‌شود. یکی از اهداف طراح آتلیه، ارائه مکانی مشخص برای خلق ایده‌هاست. یکی از این روش‌های خلاقانه، استفاد از پوسترهای دیواری بزرگ است. در این حالت باید پوستر را در دیواری نصب کرد که هیچ وسیله‌ای همچون میز و صندلی در جلوی آن قرار نمی‌گیرد. روش دیگر استفاده از تابلو است، از این شیوه در آتلیه‌های عکاسی اسپرت و یا مدلینگ استفاده می‌شود.

استفاده از تابلو دیواری یکی از تکنیک‌های منحصر به فرد برای تزیین نمای داخلی آتلیه عکاسی است.
استفاده از تابلو دیواری یکی از تکنیک‌های منحصر به فرد برای تزیین نمای داخلی آتلیه عکاسی است. از این شیوه در عکاسی اسپرت و یا مدلینگ استفاده می‌شود. این شیوه با استقبال مشتریان روبرو شده‌است.
  1. هماهنگی رنگ ها

هماهنگی میان رنگ‌ها در هر دکوراسیون و چیدمانی مهم و ضروری است. طراحی داخلی آتلیه هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین هماهنگی میان رنگ وسائل، دیوارها و کل فضا بسیار مهم و اساسی بوده و مشتریان بیشتری را به دفتر شما جذب خواهد‌کرد. در هنگام طراحی دکوراسیون باید در انتخاب رنگ‌ محیط و نورپردازی فضای داخلی حساسیت لازم را به خرج دهید و رنگ فضای داخلی آتلیه را با توجه به متراژ و تعداد مشتریان انتخاب کنید. اگر فضای داخلی عکاسی شما کوچک بود، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای داخلی را بزرگ‌تر و جذاب‌تر نشان دهد. اما اگر آتلیه‌ی عکاسی شما بزرگ است و فضای لازم را دارید، بهتر است از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره استفاده کنید.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

در فضای آتلیه باید دیوارها و سقف رنگی خنثی داشته باشند.
در فضای آتلیه باید دیوارها و سقف رنگی خنثی داشته باشند. از انتخاب رنگ‌های تند و تیره پرهیز کنید. چون بازتاب نور در آن‌ها زیاد بوده و فضای آتلیه را هم دلگیر و خفه می‌کند.
  1. نورپردازی

اهمیت نورپردازی در هنر عکاسی بر عکاسان پوشیده نیست. همان‌طور که می‌دانید، هنر عکاس انتخاب درست برای نورپردازی فضاست. اگر آتلیه‌ی عروس دارید برای خلق یک محیط رویایی و ایده آل اهمیت این موضوع بیشتر می‌گردد. استفاده از نور طبیعی خورشید و زاویه تابش آن به عکاس اجازه می‌دهد که از نورها و سایه‌های متفاوت در طول روز استفاده کند. نور فضا آتلیه باید به صورت متعادل باشد. نور زیاد حس آرامش را از بین می‌برد. از طرفی دیگر نور کم هم باعث می‌شود تا مشتریان نتوانند نمونه عکس‌های شما را به درستی ببینند.

 انتخاب نورهای سرد مانند فلوروسنت و لامپ کم مصرف مهتابی برای فضای آتلیه به تنهایی گزینه مناسبی نیست
انتخاب نورهای سرد مانند فلوروسنت و لامپ کم مصرف مهتابی برای فضای آتلیه به تنهایی گزینه مناسبی نیست، زیرا این نوع نورها حس صنعتی ، سرد و غیر هنری را در بیننده ایجاد می‌کند. بهتر است از لامپ‌های کم مصرف آفتابی و هالوژن‌های آفتابی ملایم برای این فضا استفاده کنید.
  1. چیدمان

در چیدمان دکوراسیون داخلی آتلیه رعایت نظم بسیار مهم است. مخصوصاً زمانی که فضای مغازه (آتلیه) شما کوچک و محدود است. طراحان توصیه می‌کنند که از یک مبل سه نفره زیبا و صندلی‌های تک با رنگ و جنسی مکمل با یکدیگر استفاده کنید. نکته‌ی بعدی که باید به آن توجه کرد، استفاده از مبلمانی است که با سبک کلی دکوراسیون داخلی شما همانگ باشد. بنابراین اگر دکوراسیون آتلیه‌تان در سبک کلاسیک است باید از مبل‌های کلاسیک، مدرن و یا راحتی استفاده نمایید.

استفاده از مصالح نوین فضای آتلیه را بسیار شیک و مدرن می‌کند.
استفاده از مصالح نوین فضای آتلیه را بسیار شیک و مدرن می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه عکس‌های متفاوتی داشته باشید، از دیوارپوش‌های سه بعدی به عنوان رنگ زمینه استفاده کرده و عکس خود را زیباتر کنید. از آنجا که این دیوارپوش‌ها طرح‌های متنوعی دارند، می‌توانید از چند طرح استفاده کرده و رنگ‌های مختلفی را به پس زمینه‌ی خود دهید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه کودک

در طراحی دکوراسیون کودک علاوه بر رعایت اصول اولیه باید محیط را برای کودک جذاب کنید. همان‌طور که می‌دانید بچه‌ها  را نمی‌توانید مجبور به گرفتن ژست‌های خاص کنید. این شما هستید که باید خودتان را با آن‌ها هماهنگ کنید. پس باید کاری انجام دهید که آن‌ها به شکل طبیعی اما جالب و هیجان‌انگیز قرار بگیرند. نورپردازی آتلیه کودک یکی از مهم‌ترین عوامل برای جلب توجه بچه‌هاست. کودکان، معمولا واکنش‌های جالبی به نور نشان می‌دهند. استفاده از رنگ‌های روشن و وسایل فانتزی و اسباب‌بازی‌های کودکانه می‌تواند توجه بچه‌ها را به خود حسابی جلب کرده و به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی خلاق و متفاوت از این کوچولوهای دوست داشتنی بگیرید.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

نورپردازی آتلیه کودک یکی از مهم‌ترین عوامل برای جلب توجه بچه‌هاست.
نورپردازی آتلیه کودک یکی از مهم‌ترین عوامل برای جلب توجه بچه‌هاست. کودکان، معمولا واکنش‌های جالبی به نور نشان می‌دهند. استفاده از رنگ‌های روشن و وسایل فانتزی کودکانه می‌تواند توجه بچه‌ها را به خود حسابی جلب کند.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عروس

مهم‌ترین نکته در دیزاین آتلیه عروسی، خلق یک فضای رویایی و رومانتیک است. آتلیه‌ی عروس باید دکوراسیون دلنواز و آرامش‌بخش داشته‌باشد و همه چیز در هماهنگی کامل با یکدیگر چیده شده‌باشد. به گونه‌ای که بتوان در آن عکس‌های خاطره‌انگیز و رویایی گرفت. استفاده از پس زمینه‌های زیبا ، طراحی دکور ساده در کنار یک مبل شیک و یا یک پنجره بزرگ رو به حیاط و نورگیر می‌تواند دکوراسیون مناسبی برای عکس‌های عاشقانه عروس و داماد باشد. البته استفاده از دوربین‌های مجهز و حرفه‌ای در کنار دیزاین آتلیه عروسی ضروری است.

استفاده از پس زمینه‌های زیبا ، طراحی یک دکور ساده در کنار یک مبل شیک و یا یک پنجره بزرگ رو به حیاط و نورگیر
استفاده از پس زمینه‌های زیبا ، طراحی یک دکور ساده در کنار یک مبل شیک و یا یک پنجره بزرگ رو به حیاط و نورگیر می‌تواند دکوراسیون مناسبی برای عکس‌های عاشقانه عروس و داماد باشد. البته استفاده از دوربین‌های مجهز و حرفه‌‍‌ای در کنار دیزاین آتلیه عروسی ضروری و لازم است.
سخن آخر

یکی از عوامل موثر در جذب مشتری دکوراسیون آتلیه عکاسی است. از این رو بهتر است فضای داخلی آتلیه عکس به صورت مدرن و شیک طراحی شود. هرچقدر دکوراسیون تجاری شما کاربردی‌تر و زیباتر باشد، مشتریان بیشتری جذب آن خواهند‌شد.

در قدم اول همان‌طور که گفته‌شد، استفاده از تجهیزات مناسب و کارآمد هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا عکس‌های حرفه‌ای‌تری از مشتریان خود بگیرید. نکته‌ی بعدی که باید در فضای داخلی به آن  توجه کنید، طراحی دکوراسیون متفاوت در قسمت عکس‌برداری با بخش اداری است. در قسمت عکاسی باید از تم‌ها و زمینه‌های زیبا و جدید استفاده کنید.

اما در بخش اداری استفاده از یک مبل و میز و سیستم‌های کامپیوتری کافی است. نکته‌ی بعدی که باید به آن توجه شود، طراحی دکوراسیون متفاوت برای آتلیه کودک، عروس و.. است که به صورت کامل به آن اشاره شد.چنانچه نیاز به مشاوره در طراحی دکوراسیون داخلی داشتید، نیروهای متخصص استادکار می‌توانند در این زمینه به کمک شما بیایند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =