آشپزخانه جزیره‌ای چیست؟ مزایا و معایب آشپزخانه جزیره

0

افراد زیادی با دیدن تصاویر زیبا از آشپزخانه‌های لوکس و جذاب به این فکر می‌افتند آشپزخانه خود را بازسازی کرده و به یک آشپزخانه جزیره‌ای زیبا تبدیل کنند. هرچند به طور کل این مساله هیچ مشکلی ندارد ولی دانستن مزایا و معایب یک آشپزخانه جزیره‌ای می‌تواند به شما کمک کند بدانید آیا این مدل آشپزخانه مناسب فضای آشپزخانه شما است یا خیر.

آشپزخانه جزیره‌ای چیست؟

زمانیکه بخواهید آشپزخانه خود را به یک آشپزخانه جزیره‌ای تبدیل کنید قسمتی از فضای وسط آشپزخانه به یک کانتر آزاد اختصاص می‌یابد که آن را به جهت اینکه از هیچ سو به کانتر دیگری متصل نیست، جزیره می‌نامند. این روزها آشپزخانه جزیره‌ای به سبکی نو و مدرن برای دکور آشپزخانه تبدیل شده است. جزیره آشپزخانه می‌تواند به سینک ظرفشویی یا حتی گاز اختصاص یابد. هرچند انجام هر یک از این تغییرات نیازمند بازسازی و تغییرات اساسی در فضای آشپزخانه خواهد بود.

اگر می‌خواهید یک آشپزخانه جزیره‌ای داشته باشید باید فضای کافی در آشپزخانه شما وجود داشته باشد. همچنین جزیره آشپزخانه باید در سایزی انتخاب شود که اطراف آن فضای کافی برای تردد بوجود بیاید. بخصوص فضایی که برای تردد داخل آشپزخانه نیاز دارید، یعنی فضای جزیره تا نزدیک‌ترین کانتر پشت آن باید حداقل ۱۰۰ سانتی متر باشد که بتوانید در آشپزخانه تردد داشته باشید و به راحتی کار کنید. کناره‌های جزیره نیز باید راهی برای رفت و آمد وجود داشته باشد که استاندارد آن حداقل ۹۰ سانتی متر خواهد بود. بنابراین با در نظر گرفتن این اندازه‌ها تصمیم بگیرید که آیا یک جزیره در آشپزخانه داشته باشید یا خیر.

مزایای آشپزخانه جزیره‌ای

  • یک کانتر اضافه خواهید داشت

حتی در آشپزخانه‌های بزرگ نیز گاهی داشتن فضای کافی روی اوپن آشپزخانه یا کانتر آن دشوار است. اما وقتی یک جزیره به آشپزخانه اضافه می‌کنید این فضا را برای خود بیشتر می‌کنید و می‌توانید وسایل بیشتری را روی آن بچینید. علاوه بر این‌ها اگر جزیره را به محلی برای پخت و پز تبدیل کنید، مراحل آماده سازی غذا برایتان ساده‌تر می‌شود. برای این کار می‌توانید از انواع مختلف جزیره آشپزخانه استفاده کنید و دکوری زیبا و متفاوت برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

زیباترین آشپزخانه جزیره‌ای - مدل های آشپزخانه جزیره ای
جزیره آشپزخانه شما یک کانتر اضافه در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید به خوبی از فضای روی آن استفاده کنید.
  • می‌توانید دکوراسیون متنوع‌تری در آشپزخانه داشته باشید

وقتی یک جزیره فضای جدایی از سایر کانترها داشته باشد شما می‌توانید از یک کانتر آشپزخانه در رنگ یا جنس دیگر برای این جزیره استفاده کنید. این کار موجب می‌شود دکوراسیون آشپزخانه شما شیک‌تر شده و شما این فرصت را داشته باشید از سنگ‌های گرانتر فقط برای جزیره استفاده کنید. هرچند در نهایت باید دقت داشته باشید این تضاد در انتخاب رنگ و جنس خیلی تو ذوق نزند و تعادل داشته باشد.

زیباترین آشپزخانه جزیره‌ای - مدل های آشپزخانه جزیره ای
وجود جزیره در وسط آشپزخانه موجب می‌شود دکوراسیون مدرن‌تری در آشپزخانه خود داشته باشید.

همانطور که فضای کانتر برای قرار دادن وسایل بیشتر می‌شود، جزیره نیز کابینت‌هایی در خود دارد که این امکان را به شما می‌دهد بسیاری از وسایل آشپزخانه خود را در آن جای دهید. بنابراین جا به جایی وسایل و جمع و جور کردن آن‌ها نیز برایتان ساده‌تر خواهد شد.

زیباترین آشپزخانه جزیره‌ای - مدل های آشپزخانه جزیره ای
شما به خوبی می‌توانید از فضایی که یک کانتر اضافه در آشپزخانه جزیره‌ای ایجاد می‌کند برای جا دادن وسایل آشپزخانه استفاده کنید.
  • فضای بیشتر برای نشستن ایجاد می‌شود

جزیره آشپزخانه همچنین فضای کافی برای قرار گرفتن چند صندلی ایجاد می‌کند. بنابراین هنگام انتخاب آشپزخانه جزیره‌ای باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که در یک سوی جزیره قرار است چند صندلی قرار بگیرد و لازم است فضای کافی برای تردد در این ناحیه نیز وجود داشته باشد تا صندلی‌ها ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد نکنند.

زیباترین آشپزخانه جزیره‌ای - مدل های آشپزخانه جزیره ای
در یک سوی جزیره می‌توانید چند صندلی بچینید و فضایی مناسب برای نشستن و گفتگو در آشپزخانه جزیره‌ای ایجاد کنید.

معایب آشپزخانه جزیره‌ای

  • فضای آشپزخانه به کل تغییر می‌کند

یخچال، سینک آشپزخانه و گاز سه عنصری هستند که یک مثلث در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. بنابراین وقتی این فضای استاندارد همیشگی تغییر کند همه چی در هم می‌ریزد. سینک به روی جزیره قرار می‌گیرد و گاز در قسمتی دیگر و باید ببینید در کدام قسمت آشپزخانه فضای کافی برای قراردادن یخچال را دارید. این را در نظر داشته باشید، آشپزخانه جزیره‌ای به کل متفاوت از آشپزخانه اوپن همیشگی است و باید محل قرار گرفتن وسایل آشپزخانه را از قبل در نظر داشته باشید.

  • محل قرارگیری وسایل آشپزخانه می‌تواند خطرناک باشد

همانطور که گفته شد، برخی مواقع سینک یا گاز روی جزیره قرار می‌گیرند. این تغییر مکان وسایل آشپزخانه بستگی به فضای سوی دیگر جزیره دارد. اینکه چقدر آنطرف‌تر از جزیره فضای خالی وجود دارد نیز مساله مهمی است. همچنین قرار گرفتن گاز در دسترس کودکان ممکن است خطرناک باشد. مهم‌تر از همه، تهویه هوای آشپزخانه است، چرا که نیاز به یک هود اختصاصی مخصوص جزیره دارد و در هر حال به دلیل اینکه محل پخت و پز شما دیگر در گوشه آشپزخانه نیست ممکن است بوی غذا در اتاق‌های دیگر بپیچد. این مساله خیلی به اینکه آشپزخانه شما دقیقا کجا قرار گرفته و اطراف آن چه فضایی دارد بستگی دارد.

  • هزینه‌بر است

اضافه کردن فضای بیشتر و کانتر بیشتر به آشپزخانه یعنی باید کابینت بیشتر و رویه کانتر بیشتری خریداری کنید که این مساله می‌تواند برایتان هزینه بر باشد. همچنین باید در نظر بگیرید که جزیره قرار است به چه چیزی اختصاص بیاید، اگر قرار است سینک روی آن قرار بگیرد باز هم باید هزینه دیگری بابت تغییر جای سینک ظرفشویی و لوله کشی‌های مربوط به آن متحمل شوید. اگر قرار باشد به محلی برای پخت و پز تبدیل شود نیز باید در فکر خرید یک هود مناسب برای تهویه آشپزخانه باشید. بنابراین تغییر یک آشپزخانه ساده به یک آشپزخانه جزیره‌ای می‌تواند برایتان هزینه‌بر باشد.

زیباترین آشپزخانه جزیره‌ای - مدل های آشپزخانه جزیره ای
اگر تصمیم می‌گیرید گاز به روی جزیره آشپزخانه قرار بگیرد باید به فکر خرید یک هود مناسب برای تهویه هوای آشپزخانه باشید.

سخن پایانی

آشپزخانه جزیره‌ای بسیار مدرن و شیک است به طوری که حتی از تماشای تصاویر آن نیز ترغیب می‌شویم آشپزخانه خود را بازسازی کرده و یک جزیره در وسط آن قرار دهیم. برای این کار اول از همه باید فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید که آیا برای قرار گرفتن یک کانتر آشپزخانه اضافه مناسب است یا خیر. مهم‌تر از همه بودجه‌ای که در نظر دارید برای بازسازی آشپزخانه هزینه کنید را نیز باید به خوبی اندازه گیری کنید و ببینید آیا برای کوچک‌ترین تغییرات مورد نیاز یک آشپزخانه جزیره‌ای کافیست یا خیر.

منبع: improvenet

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =