با کمک راهنمای خرید آبمیوه‌گیری، نوشیدنی سالم در خانه آماده کنید

0

تقریباً می‌توان گفت خرید هیچ‌کدام از لوازم خانگی و به خصوص لوازم برقی آشپزخانه بدون آشنایی با نکات خرید این محصول، امکان‌پذیر نخواهد بود، چرا که تنوع بسیار بالای آنها در کنار میزان استفاده زیادی که در طول روز از آنها می‌شود، انتخاب را برای ما سخت کرده و امکان بروز اشتباه در آن را نیز افزایش خواهد داد. در این مطلب تصمیم داریم به صحبت در مورد یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی بپردازیم و شما را با راهنمای خرید آبمیوه‌گیری آشنا کنیم.

چرا باید به خرید آبمیوه‌گیری فکر کنیم؟

در نگاه بسیاری از افراد، استفاده از آبمیوه‌گیری در زندگی روزمره، چندان مهم نیست و نباید از این وسیله به عنوان یک وسیله کاربردی و ضروری یاد کرد. در پاسخ به این دغدغه لازم است به نکاتی اشاره کنیم. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که مصرف میوه و سبزیجات به صورت روزانه و منظم می‌تواند خطرات ابتلا به بیماری‌های متفاوتی همچون بیماری‌های قلبی، دیابت و یا حتی برخی از انواع سرطان را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

در کنار آن طبق بررسی‌هایی که در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها صورت گرفته، اصولاً یک رژیم غذایی سالم باید حتماً حداقل 5 وعده مصرف میوه و سبزیجات را به صورت روزانه در خود بگنجاند. به همین دلیل هم هست که داشتن یک دستگاه آبمیوه‌گیری مناسب و کاربردی می‌تواند شما را در رسیدن به این میزان از سلامتی، همراهی کند.

آبمیوه‌گیری چه مارکی خوبه
با یک دستگاه آبمیوه‌گیری خوب می‌توانید مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه خوراکی روزانه خود قرار دهید.

انواع دستگاه برای خرید آبمیوه‌گیری

به طور کلی، دستگاه‌های آبمیوه‌گیری که در بازار وجود دارند با توجه به ویژگی‌ها و آپشن‌های متفاوتی از هم تفکیک می‌شوند. با این حال اگر بخواهیم به بررسی انواع آن در راهنمای خرید آبمیوه‌گیری بپردازیم، می‌توانیم به این سه دسته‌بندی اشاره کنیم:

1- آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژی

این مدل‌ها دارای دندانه‌های ریز و درشت متفاوتی هستند که با سرعت بالایی چرخیده و میوه را آسیاب می‌نمایند. بعد از آنکه میوه یا سبزیجات شما آسیاب شد، آب‌ میوه بعد از عبور از یک صافی، از دستگاه خارج می‌شود. از جمله مزایای استفاده از این مدل می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد، با این حال باید به این موضوع نیز اعتراف کنیم که آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژی، کف و البته صدای زیادی نیز تولید می‌کنند.

معمولاً توصیه می‌شود از این مدل دستگاه‌ها برای میوه و سبزیجاتی استفاده شود که نسبتاً محکم و سفت هستند. یعنی اگر به دنبال گرفتن آب‌ میوه‌هایی مثل سیب، هویج و یا مشابه آن هستید، آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژی بهترین انتخاب خواهند بود.

بهترین روش گرفتن آب میوه‌ها و سبزیجات
برای گرفتن آب میوه‌ها و سبزیجات سفت می‌توانید از آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژی استفاده نمایید، گرچه این دستگاه‌ها سروصدای زیادی تولید می‌کنند.

2- آبمیوه‌گیری‌های مشبکی

این مدل از آبمیوه‌گیری‌ها که به نام آبمیوه‌گیری‌های نرم‌کننده نیز شناخته می‌شوند، فرآیندی شبیه به جویدن دارند و به همین دلیل نیز از دندانه‌های فلزی بسیار تیزی برخوردار هستند. این مدل دستگاه‌ها نسبت به مورد قبلی سرعت کمتری دارند، اما در مقابل از کف کردن و یا اکسید شدن میوه و سبزیجات جلوگیری خواهند کرد.

در کنار تمامی این موارد باید بگوییم که تولید صدا در آبمیوه‌گیری‌های مشبکی کم است و می‌تواند برای میوه و سبزیجاتی همچون جوانه گندم، اسفناج، کلم و… انتخاب بسیاری خوبی باشد. این مدل آبمیوه‌گیری‌ها با برخورداری از موتور بسیار قوی می‌تواند برای ساخت مواد غذایی متفاوتی همچون کره آجیل، غذای کودک، آبمیوه‌های منجمد و… بسیار مناسب و کاربردی باشد.

بهترین مارک آب میوه گیری کدام است؟
آبمیوه‌گیری‌های مشبکی در مقایسه با دستگاه‌های آبمیوه‌گیری سانتریفیوژی سروصدای کمتری تولید می‌کنند.

3- آبمیوه‌گیری‌های آسیاب‌کننده

در نکات راهنمای خرید آبمیوه‌گیری باید بدانید که این مدل بهترین انتخاب برای آن دسته افرادی است که عادت دارند هر روز، آبمیوه طبیعی نوش جان کنند. آبمیوه‌گیری‌های آسیاب‌کننده، دارای چرخ‌دنده‌های دوقلوی چرخشی هستند که می‌تواند محتویات را به صورت ذرات بسیار ریز درآورد. به همین دلیل نیز معمولاً آب‌میوه‌ای که به دست می‌آید، بسیار لطیف و نرم خواهد بود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید ماشین لباسشویی

پرفروش‌ترین مارک آبمیوه‌گیری و مخلوط‌کن
آبمیوه بدست آمده از دستگاه آبمیوه‌گیری آسیابی بافت نرم و لطیفی خواهد داشت.

ویژگی‌های متفاوت در آبمیوه‌گیری

به طور کلی دستگاه‌های آبمیوه‌گیری که در بازار موجود هستند، تنوع بسیار زیادی دارند و این تنوع، ناشی از ویژگی‌های متفاوتی است که در ساختار و کارکرد آنها دیده می‌شود. به همین دلیل نیز اگر بخواهیم ویژگی‌های متفاوت در آبمیوه‌گیری‌ها را موردبررسی قرار دهیم، می‌توانیم به این موارد بپردازیم:

ابعاد و اندازه دستگاه

احتمالاً بسیاری از افراد به دلیل عدم برخورداری از فضای کافی در منزل خود نمی‌توانند دستگاه‌های بزرگ و جاگیر تهیه کنند. به همین دلیل نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند دستگاه‌های آبمیوه‌گیری را از هم متمایز کند، اندازه و فضای ذخیره‌سازی آن است.

معمولاً بسیاری از آبمیوه‌گیری‌های نرم‌کننده دارای شکل افقی هستند و ابعاد نسبتاً بزرگی هم دارند. در مقابل اما آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژی وزن کمتری دارند و می‌توانند به راحتی جابه‌جا شوند. به همین دلیل نیز معمولاً افراد آنها را روی کابینت قرار داده و در زمان نیاز به راحتی جابه‌جا می‌کنند. بنابراین لازم است در زمان خرید آبمیوه‌گیری، ابعاد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت با فضای موجود در خانه‌تان تناسب داشته باشد.

آبمیوه‌گیری ایرانی چه مارکی خوبه
پیش از خرید آبمیوه‌گیری و مخلوط‌کن به ویژگی‌های دستگاه از جمله ابعاد و اندازه، سروصدا و سهولت استفاده و شستشو فکر کنید.

سرعت و صدای دستگاه

طبیعتاً تولید صدا و همین‌طور میزان سرعت دستگاه هم از دیگر ویژگی‌هایی است که موجب تفاوت مدل‌های مختلف می‌شود. معمولاً آبمیوه‌گیری‌های نرم‌کننده، صدای بسیار کمتری نسبت به مدل‌های سانتریفیوژی دارند. همچنین این مدل‌ها نسبت به آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژی، سرعت به مراتب کمتری هم دارند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به اولویت‌بندی خود نسبت به صدا و یا سرعت محصول، انتخاب درستی داشته باشید.

سهولت استفاده و شستشو

داشتن تنظیمات ساده و استفاده راحت دستگاه‌های آبمیوه‌گیری نیز از دیگر ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که می‌تواند موجب تمایز و تفاوت مدل‌های مختلف شود. اگر بتوانید قطعات دستگاه را به راحتی جدا کرده و تمیز کنید، تواند استفاده از این دستگاه برایتان به مراتب راحت‌تر می‌شود.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل تمیزکردن لوازم برقی خانگی

نکات خرید آبمیوه‌گیری

در راهنمای خرید آبمیوه‌گیری علاوه بر آشنایی با تمامی توضیحاتی که تا به اینجا ارائه کردیم، لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید و در نهایت نیز با توجه به تمامی آنها، محصول مناسبی را برای خود خریداری نمایید. یکی از اولین مسائلی که باید در زمان خرید مدنظر قرار دهید قدرت دستگاه است. شما می‌توانید با توجه به میزان استفاده‌تان، آبمیوه‌گیری مناسبی را با قدرت مورد نظر انتخاب نمایید. با این حال باید بگوییم دستگاه‌های آبمیوه‌گیری که امروزه در بازار موجود هستند، قدرتی حدود 600 وات تا بیش از 1500 وات دارند.

مسئله بعدی، دهانه دستگاه است. اگر نمی‌خواهید میوه‌ها و سبزیجات را تکه‌تکه و خرد کنید و بعد در داخل دستگاه بیندازید، می‌توانید سراغ مدل‌هایی بروید که دهانه بزرگی دارند و محدودیتی نیز در این زمینه برایتان به وجود نمی‌آورند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

جنس تیغه و همین‌طور بدنه دستگاه را نیز از قلم نیندازید. معمولاً برای ساخت تیغه‌های این دستگاه از فولاد، پلاستیک و همین‌طور تیتانیوم استفاده می‌شود. به طور کلی متریال پلاستیک، مقاومت کمتری دارد و به همین دلیل نیز توصیه می‌شود به سراغ مدل‌هایی بروید که تیغه‌های آنها از جنس فولاد و یا تیتانیوم هستند. در رابطه با جنس بدنه پیشنهاد ما این است که به سراغ مدل‌هایی بروید که از جنس استیل و پلاستیک و یا ترکیب آنها هستند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید آبسردکن و آشنایی با انواع آب سردکن

در زمان خرید آبمیوه‌گیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
در زمان خرید آبمیوه‌گیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ توان، اندازه دهانه و جنس تیغه‌ها و بدنه دستگاه از جمله موارد مهمی هستند که در کارایی آن بسیار تاثیرگذارند.

معرفی برندهای معروف

بسیاری از افراد در زمان خرید آبمیوه‌گیری با چنین سؤالی روبه‌رو می‌شوند که آبمیوه‌گیری چه مارکی خوبه؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت از جمله برندهایی که در حوزه تولید آبمیوه‌گیری شهرت بسیاری دارند و پرفروش‌ترین مارک آبمیوه‌گیری به حساب می‌آیند، می‌توان به گوسونیک، فیلیپس، آبمیوه‌گیری پارس خزر، مولینکس، تفال، هاردستون، ساپر، بوش، کنوود، پاناسونیک، تکنو، براون، سام، برویل، مونوتک، بلک اند دکر، فلر و… اشاره کرد.

مدل‌های مشهور و پرطرفدار در راهنمای خرید آبمیوه‌گیری

از جمله مدل‌های پرفروش آبمیوه‌گیری که امروزه در بازار محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • آبمیوه‌گیری فوما مدل FU-404: این مدل به واسطه چهارکاره بودن، برخورداری از مخلوط‌کن، آسیاب‌کن، مخزن تفاله، تنظیمات سرعت، سیستم ضد چکه و… در میان پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. قیمت این محصول حدود 950 هزار تومان است.
  • آبمیوه‌گیری پاناسونیک مدل MJ-DJ31: این محصول نیز سه‌کاره است و با برخورداری از مخلوط‌کن، آسیاب، مخزن تفاله، تنظیمات سرعت و… در میان افراد، محبوبیت بسیاری به دست آورده است. این محصول حدود 4 میلیون و 300 هزار تومان است.
  • آبمیوه‌گیری بوش مدل MES3500: این مدل تک‌کاره است، اما با برخورداری از ویژگی‌های بسیاری همچون برخورداری از مخزن تفاله، تنظیمات سرعت، سیستم ضد چکه و… در میان پرطرفدارترین‌ها قرار گرفته است. قیمت حدودی این مدل نیز نزدیک به 3 میلیون تومان است.

معرفی بورس و محل خرید آبمیوه‌گیری

اگر تصمیم دارید برای خرید آبمیوه‌گیری خود به صورت حضوری اقدام کنید، می‌توانید به محل خرید و بورس این محصول واقع در بازار بزرگ تهران و خیابان‌های شریعتی، سه‌راه امین حضور و… مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را خریداری نمایید.

جمع‌بندی

استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیری به لحاظ استفاده مکرر و دائمی خود نیازمند دقت بسیاری در انتخاب دارد. سعی کنید با در نظر گرفتن تمامی جوانب، محصولی را انتخاب کنید تا مدتی بعد از انتخاب از خرید آبمیوه‌گیری پشیمان نشوید.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + نوزده =