8 مشکل رایج کابینت آشپزخانه و راه حل آن‌ها

0

هرقدر هم که کیفیت ساخت کابینت‌های آشپزخانه بالا باشد، پس از مدتی استفاده از آن‌ها، ناگزیر مشکلاتی به وجود خواهد آمد. مشکل کابینت آشپزخانه می‌تواند مربوط به بسته نشدن در کابینت یا صدای کوبیده شدن آن به هم باشد. به هر ترتیب این مشکلات جزئی، می‌تواند برای شخصی که در آشپزخانه مشغول انجام امور روزانه خود است، آزاردهنده باشد. از این روی، تعمیر کابینت آشپزخانه در این وضعیت اهمیت زیادی دارد، به شکلی که درب‌ها به خوبی باز و بسته شده و احساس نکنیم پس از خارج شدن از آشپزخانه، موجودی ناشناخته، یکی یکی درب کابینت‌ها را باز می‌کند.

معمول‌ترین مشکلات کابینت آشپزخانه کدام است؟

همان طور که می‌دانید کابینت‌های آشپزخانه به دو مدل کمدی و کشویی تقسیم‌بندی می‌شوند و غالبا در دکوراسیون آشپزخانه، هر دوی این مدل‌ها جای دارند. مشکل کابینت آشپزخانه نیز در هر دو مدل دیده می‌شود و اگر منظور، سختی در باز و بسته شدن کابینت‌ها باشد، این مشکل در هر دو ساختار کمدی و کشویی دیده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم پیشنهاد استادکاران در این شرایط چیست.

مشکل شماره 1: کشوی کابینت به شکلی چسبیده که به راحتی باز نمی‌شود

راه حل: در صورتی که می‌بینید کشوی کابینت به سختی باز و بسته می‌شود و روانیِ لازم را ندارد، باید آن را از جای درآورده و به خوبی ریل‌های دو طرف آن را تمیز کنید. بهتر است از یک محلول تمیزکننده و یک دستمال بدون پرز برای این کار استفاده کنید. سپس هر دو ریل را با کمی روغن روان‌کننده (می‌تواند روغن چرخ خیاطی یا حتی کمی وازلین باشد) چرب کنید. در انتها کشو را دوباره در ریل جا انداخته و ببینید که چطور به راحتی باز و بسته می‌شود.

رفع مشکل کابینت آشپزخانه با روغن‌کاری ریل کشوی کابینت
برای رفع مشکل کابینت آشپزخانه در حالت سختیِ باز و بسته شدن کشو، بهتر است آن را از ریل خارج کرده و پس از نظافت، روغن‌کاری کنید.

مشکل شماره 2: در کابینت بسته نمی‌ماند

راه حل: این مشکل کابینت آشپزخانه بسیار معروف و رایج است. شما درب کابینت را بسته و پس از چند لحظه شاهد باز شدن دوباره آن خواهید بود. در این مورد احتمالا سفت کردن یک پیچ برای محکم کردن لولا، کفایت خواهد کرد. در غیر این صورت، مشکل می‌تواند به تراز و تنظیم نبودن درب کابینت مربوط باشد و لازم است که مجدد تنظیم شود. تنظیم درب‌های کابینت معمولا به یک متخصص تعمیر کابینت آشپزخانه نیاز دارد و کمتر پیش می‌آید که خود شخص قادر به انجام آن باشد.

به ویژه زمانی که کودکی در خانه داریم، این مشکلات بیشتر دیده می‌شود. کودک حین باز کردن کابینت، درب آن را کمی به سمت پایین کشیده و این طول عمر لولا را به مراتب کاهش می‌دهد. اگر می‌بینید که تنها پیچ کمی شل شده است، از کسی بخواهید که درب را محکم و صاف نگه داشته و خود پیچ را محکم کنید. در غیر این صورت، استفاده از یک پیچ بلندتر یا ضخیم‌تر، می‎تواند مشکل شما را برطرف کند.

تنظیم لولا و رگلاژ درب کابینت آشپزخانه
اگر در کابینت آشپزخانه به خوبی بسته نمی‌شود، احتمالا لازم است که لولای آن را محکم کنید.

مشکل شماره 3: پیچ‌های لولای کابینت هرز شده‌اند

راه حل: این مشکل غالبا به دلیل باز شدگی بیش از اندازه سوراخی است که پیچ در آن قرار گرفته است. برای رفع آن، می‌توانید از راه حل‌های موقت، مثل قرار دادن یک خلال دندان یا چیزی شبیه به آن در حفره و تنگ کردن آن به تناسب سایز پیچ، استفاده کنید. اما راه حل‌های جدی‌تری نیز وجود دارد که باید توسط متخصص تعمیرات کابینت انجام شود.

مشکل کابینت آشپزخانه
در صورتی که پیچ‌های لولا کابینت هرز شده‌اند، باید تعمیرات تخصصی آن را به دست یک استادکار حرفه‌ای بسپارید.

مشکل شماره 4: رنگ بدنه کابینت قدیمی شده است

راه حل: اگر این مشکل برای کابینت‌های فلزی قدیمی‌تر پیش بیاید، حتی در مواردی زنگ‌زدگی نیز مشاهده می‌شود. به هر ترتیب لازم است که سطح کابینت، ترمیم شده و مجدد رنگ‌آمیزی شود. البته شما می‌توانید از برچسب‌های مخصوص کابینت نیز استفاده کرده و کابینت‌های قدیمی آشپزخانه خود را به این شکل نوسازی کنید.

ترمیم رنگ بدنه و تعمیر کابینت آشپزخانه
برای ترمیم رنگ بدنه کابینت آشپزخانه، می‌توانید آن را دوباره رنگ کرده و زیبایی‌اش را تجدید کنید.

مشکل شماره 5: در کابینت، حین بسته شدن، کوبیده می‌شود

راه حل: اگر حین بستن درب کابینت آشپزخانه، صدای کوبیده شدن از آن تولید می‌شود، به احتمال زیاد ضربه‌گیر کابینت دچار مشکل شده یا به اندازه کافی قوی عمل نمی‌کند. در این شرایط خودتان یک بازرسی اولیه کرده و در صورت نیاز از تکنسین تعمیرات کابینت بخواهید تا ضربه‌گیرها را تقویت کرده یا در صورت لزوم تعویض نماید.

برطرف کردن مشکل کابینت آشپزخانه با تعمیر ضربه‌گیرهای درب کابینت
برای جلوگیری از کوبیده شدن درب‌های کابینت موقع بسته شدن، لازم است که ضربه‌گیرهای آن تقویت شوند.

مشکل شماره 6: حین باز و بسته کردن کابینت، صدای جیرجیر شنیده می‌شود

راه حل: برای حل این مشکل کابینت آشپزخانه و رفع صدای لولای کابینت کافی است که کمی لولای کابینت یا پیچ‌های آن را روغن کاری کنید. به طور معمول باید مشکل به این صورت برطرف شود، اما اگر همچنان صدای جیرجیر حین باز و بسته کردن درب کابینت به گوش رسید، لازم است که حتما از استادکارهای این حوزه، کمک بگیرید.

روغن‌کاری و رفع صدای لولای کابینت
برای رفع صدای جیرجیر کابینت، کافی است که لولای آن را کمی روغن‌کاری کنید.

مشکل شماره 7: دستگیره‌های کابینت شل شده‌اند

راه حل: اگر دستگیره کابینت شل شده است، شاید بتوانید آن را به کمک مقداری چسب، به ظرافت محکم کنید. اما راه حل قطعی و مطمئن، پیچ کردن دستگیره یا سفت کردن پیچ‌های فعلی آن است.

تعمیر و سفت کردن دستگیره کابینت آشپزخانه
برای سفت کردن دستگیره شل شده کابینت، در مرحله اول از چسب و در مرحله دوم از پیچ استفاده کنید.

مشکل شماره 8: روی بدنه کابینت، خط و خش دیده می‌شود

راه حل: برای برطرف کردن خط و خش‌های روی بدنه کابینت، می‌توانید از یک ماژیک مخصوص با رنگ مشابه یا هر چیزی شبیه به آن استفاده کرده و خط و خش‌ها را با ظرافت پر کنید. همین طور اگر جنس کابینت شما براق است، استفاده از پولیش مخصوص کابینت، موثر خواهد بود.

برای رفع خط و خش بدنه کابینت از ماژیک همرنگ و ضدخش استفاده نمایید.
برای رفع خط و خش بدنه کابینت، از ماژیک همرنگ و ضدخش استفاده نمایید.

همین طور بخوانید: راهنمای کامل خرید و سفارشِ ساخت کابینت چوبی

تعمیر کابینت آشپزخانه به صورت حرفه‌ای

اگر چه در زمان بروز مشکلات کوچک و بزرگ مختلف، به فکر تعمیر کابینت آشپزخانه می‌افتیم، اما در نظر داشته باشید که این تجهیزات آشپزخانه‌ای نیز مانند سایر وسایل، به رسیدگی‌های دوره‌ای نیاز دارند. حتی در سرویس‌های نظافت آشپزخانه خود، باید اهمیت خاصی به نظافت عمقی کابینت‌ها داده و در صورت لزوم یک سرویس تنظیم و رگلاژ درب‌های کابینت را نیز به صورت فصلی یا سالیانه در برنامه داشته باشید. به این ترتیب می‌توان به شکلی موثر از بروز مشکلات جدی‌تر و به حتم آزاردهنده جلوگیری به عمل آورد.

اگر مشکل کابینت آشپزخانه شما، جدی‌تر از موارد ذکر شده در این مطلب است، می‌توانید با استفاده از خدمات کابینت استادکار، برای حل آن اقدام کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

کلام آخر

در بالا به تعدادی از رایج‌ترین و مهم‌ترین موارد مشکل کابینت آشپزخانه اشاره کردیم، شما چه مشکلات دیگری را پیشتر تجربه کرده و چطور برای حل و رفع آن‌ها اقدام کرده‌اید؟ این موارد را با ما و سایر دنبال کنندگان وبلاگ استادکار در میان بگذارید.

منبع: summitcabinetcoatings ، networx

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 5 =