همه چیز درباره کاشی بین کابینتی

1

از آغاز روز که معمولا با خوردن صبحانه همراه است، تا پایان روز که با صرف شام ختم می‌شود، ناخودآگاه به سمت آشپزخانه کشیده می‌شویم؛ بنابراین نمای آشپزخانه در ساختن حال خوب ما خیلی تاثیر دارد. از طرفی با توجه به تغییر در سبک معماری، امروزه آشپزخانه‌ها طوری طراحی شده‌اند که کاملا در دید فضای عمومی منزل هستند. بنابراین می‌توان گفت دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه در مرکز توجه قرار دارد. ایده و طرح‌های متفاوتی برای زیباتر کردن آشپزخانه وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین و کم‌دردسرترین راه‌ها برای تغییری خاص و متفاوت در آشپزخانه، استفاده از کاشی بین کابینتی است.

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی در رابطه با کاشی‌های بین کابینتی در اختیارتان بگذاریم، تا با دیدی بازتر و کارشناسانه‎تر از این کاشی‌ها استفاده کنید. در ادامه با استادکار همراه باشید.

کاشی بین کابینتی چیست؟

کاشی‌ بین کابینتی یکی از انواع کاشی‌هایی است که استفاده از آن بیشتر جنبه تزئینی دارد. ظرافت و زیبایی خاصی در آن به کار رفته و معمولا در قسمت‌هایی از آشپزخانه به کار رفته می‌شود که در معرض دید هستند و کاربرد بیشتری دارند، مانند فضای بین کابینت و ظرفشویی یا فاصله بین اجاق گاز و هود. کاشی‌های بین کابینتی دارای تنوع در مدل و کیفیت هستند که درادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

کاربرد انواع سرامیک و سنگ بین کابینتی برای دکوراسیون آشپزخانه
کاشی بین کابینتی برای زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌شود و از دوام بالایی برخوردار است.

تفاوت کاشی‌های بین کابینتی و کاشی‌های قدیمی

برخلاف انواع کاشی‌های قدیمی که برای کل آشپزخانه به کار برده می‌شدند، کاشی‌های بین کابینتی همانطور که از اسمشان پیداست، معمولا در فضای بین کابینت زمینی و دیواری نصب می‌شوند. این کاشی‌ها با توجه به حساسیت موقعیت مکانی که در آن نصب می‌شوند (فضای بین اجاق گاز و هود) به نسبت مقاومت بیشتری در برابر تغییر دما، رطوبت و خط و خش دارند.

کاشی‌های بین کابینتی به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ، مقاومت دمایی بالا و ضد خش بودنشان از کاشی‌های قدیمی گران‌ترند. اما با توجه به اینکه از این کاشی‌ها در ابعاد کم استفاده می‌شود، هزینه زیادی نخواهد برد، پس جای نگرانی نیست.

مزایای استفاده از کاشی‌های بین کابینتی کدامند؟

  1. مدرن کردن نمای آشپزخانه
  2. مقاومت و دوام بالا
  3. تغییر زیبا و کم هزینه
  4. نصب راحت و بی‌دردسر

1- مدرن کردن نمای آشپزخانه

استفاده از کاشی‌های بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه به دلیل تنوع در طراحی، مدل و رنگی که نسبت به کاشی‌های قدیمی دارند، نمایی مدرن به آشپزخانه می‌دهد که بسیار خاص و جذاب است.

انواع دیوارپوش لوکس برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن
نمای آشپزخانه با نصب کاشی‌‌های بین کابینتی بسیار لوکس و مدرن خواهد شد.

2- مقاومت و دوام بالا

کاشی‌های بین کابینتی مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارند که این خود موضوع مهمی است که باید به آن دقت کنید. همچنین این کاشی‌ها عمر و دوام زیادی دارند.

3- تغییر زیبا و کم‌هزینه

زیبایی و تغییر چشمگیری که کاشی‌های بین کابینتی به آشپزخانه می‌دهند، غیر قابل مقایسه با روش‌های دیگر تغییر دکوراسیون است. همچنین با توجه به اینکه معمولا از این کاشی‌ها در متراژهای کم استفاده می‌شود، هزینه زیادی روی دوشمان نمی‌گذارد.

4- نصب راحت و بی‌دردسر

این روش تغییر دکوراسیون نسبت به خیلی از روش‌های دیگر بی‌دردسرتر است و هیچ کثیف‌کاری ندارد. برای این روش نیاز نیست که زیرکار آن را بکنید و نظم آشپزخانه را به هم بزنید. همچنین نصب کاشی‌های بین کابینتی نیاز به ابزار و مصالح خاصی ندارد و در کمترین زمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای نقاشی کاشی و سرامیک‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی

روش نصب تایل دکوراتیو بین کابینت‌ها
نصب کاشی‌های بین کابینتی به راحتی انجام می‌شود و معمولا نیازی به کندن زیرکار نیست.

کدام جنس کاشی بین کابینتی بهتر است؟

در بازار جنس‌های زیادی برای کاشی‌های بین کابینتی وجود دارد و هر کدام دارای نکات مبت و منفی هستند که در ادامه به معرفی و بررسی‌شان می‌پردازیم.

 کاشی شیشه‌ای بین کابینتی

نصب این نوع از کاشی‌ها بسیار دشوار است و نیاز به مهارت زیادی دارد. برش اشتباهِ آن، باعث شکسته شدنش می‌شود که با توجه به گران بودن این نوع کاشی مقرون‌به‌صرفه نیست.

تایل و کاشی شیشه‌ای بین کابینتی
کاشی بین کابینتی شیشه‌ای

کاشی بین کابینتی کامپوزیتی

این جنس از کاشی‌های بین کابینتی طراحی و تنوع کمی دارند و همچنین بعد از مدتی در برابر حرارت بالا تغییر رنگ می‌دهند.

مدل موزاییک تایل آلومینیوم کامپوزیت
کاشی و موزاییک کامپوزیتی آلومینیومی

کاشی کوارتز بین کابینتی

کاشی‌های بین کابینتی از جنس کوارتز بسیار زیبا هستند، اما به دلیل اینکه از خارج از کشور وارد می‌شوند، قیمت بالایی دارند.

اجرای بین کابینت با سنگ کوارتز
دیوارپوش بین کابینتی کوارتز

کاشی استیل بین کابینتی 

این جنس از کاشی‌های بین کابینتی دوام کمی دارند و در برابر خط و خش مقاوم نیستند.

دیوارپوش و تایل بین کابینت استیل
دیوارپوش و تایل بین کابینت استیل

کاشی بین کابینتی سرامیکی و چینی

کاشی بین کابینتی از جنس سرامیک و چینی به دلیل قیمت پایین، تنوع در طرح و رنگ، مقاومت بالا در برابر حرارت، دوام زیاد، شستشو و نصب آسان بسیار پرطرفدار است. به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین انواع کاشی‌های بین کابینتی مدل سرامیکی و چینی است.

تایل سنگی و و چینی و سرامیک بین کابینتی
کاشی بین کابینتی سرامیکی و چینی

با استفاده از چه موادی کاشی‌های بین کابینتی را پاک کنیم؟

پاک کردن کاشی‌های بین کابینتی کار راحتی است و نیاز به شوینده خاصی ندارد. می‌توانید با استفاده از مقداری آب گرم، یک دستمال و شوینده آن را تمیز کنید.

آیا کاشی بین کابینتی رنگ‌بندی دارد؟

تنوع بالا در طرح و رنگ این کاشی‌های بی‎نظیر است و شما می‌توانید با خیال راحت هر مدلی را که دوست دارید انتخاب کنید.

حدود قیمت کاشی بین کابینتی چقدر است؟

با توجه به اینکه کاشی‌های بین کابینتی دارای طرح و مدل‌های مختلفی هستند و همچنین نوسان قیمت‌های بازار، قیمت کاشی‌ها هم متغیر است. اما با توجه به اینکه شما برای تزیین بخشی از آشپزخانه از آن استفاده می‎کنید هزینه زیادی نمی‌خواهد.

نصب کاشی‌های بین کابینتی چطور انجام می‌شود؟

نصب کاشی بین کابینتی نیاز به دقت زیادی دارد. این کار باید طوری انجام شود که هیچ فضای خالی بین کاشی‌ها باقی نماند زیرا باعث پایین آمدن عمر مفید آن‎ها و همچنین ایجاد بستری مناسب برای رشد قارچ می‌شود.

لازم است قبل از نصب کاشی‌های بین کابینتی، کاشی‎ و سرامیک‌های قدیمی به خوبی تمیز شود تا مانع از چسبیدن کاشی‌های بین کابینتی نشود. بعضی از کاشی‌های بین کابینتی خودشان چسب دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را بچسبانید. اما برای آن دسته از کاشی‌ها که چسب ندارند، نیاز به درست کردن ملات است.

بهتر است برای اینکه نصب کاشی‌ها به درستی انجام شود کار را به فرد متخصص در زمینه کاشی‌کاری بسپارید. اگر برای این کار نیاز به نیروی متخصص داشتید، می‎توانید از خدمات استادکار استفاده کنید و از لینک زیر به صورت رایگان ثبت سفارش کنید.

کاشی کاری و سرامیک کاری

کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری

  • اجرای انواع خدمات کاشی کاری، سرامیک کاری و موزائیک کاری
  • کاشی کاری کف و دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام
  • سرامیک کاری دیوار و کف ساختمان، استخر
  • کف سازی و موزائیک کاری کف ساختمان، حیاط، پارکینگ
دریافت این خدمت از استادکار

قبل از خرید کاشی بین کابینتی چه نکاتی را باید بدانیم؟

قبل از خرید کاشی‌های بین کابینتی لازم است به چند نکته توجه کنید:

  • در خرید کاشی بین کابینتی توجه به رنگ خیلی مهم است. هر رنگ تاثیری متفاوت از دیگری در فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند؛ مثلا رنگ روشن باعث باز شدن فضای آشپزخانه می‌شود، در حالی‌که رنگ‌های تیره باعث گرم شدن نمای آشپزخانه می‌شوند. این موضوع کاملا به سلیقه شما و نیاز دکوراسیون منزلتان بستگی دارد.
  • با توجه به تنوع قیمت کاشی‌ها، از فروشنده بخواهید که شما را راهنمایی کند و مدل‌هایی را که با بودجه‌تان همخوانی دارد به شما نشان دهد که زمان زیادی را هدر ندهید.
  • اگر تابع مد نیستید و نمی‌خواهید مدام دکوراسیون آشپزخانه‌تان را عوض کنید، مدلی را انتخاب کنید که زود از آن خسته نشوید.

سخن آخر

یکی از بهترین راه‌های ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه و مدرن کردن آن، نصب کاشی‌های بین کابینتی از جنس سرامیک است. با استفاده از این کاشی‌ها می‌توانید با هزینه‌ای معقول و صرف زمانی کم، تغییری متفاوت در آشپزخانه و به دنبال آن فضای کلی منزلتان ایجاد کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. مجتبی می گوید

    باسلام,بسیار مفید وسطح اطلاعاتم با رفت.ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =