راهنمای بسته‌بندی وسایل برقی بزرگ خانه برای اسباب‌کشی

2

بخش مهمی از بسته‌بندی‌های لوازم خانه پیش از ترتیب دادن یک اسباب‌کشی آسان به بسته‌بندی وسایل سنگین مربوط می‌شود. وقتی قرار است به سراغ تخلیه آشپزخانه و آماده کردن وسایل آن برای روز اسباب‌کشی برویم، مصیبت اصلی آغاز می‌شود. یخچال را چطور بسته‌بندی کنیم که حین جابه‌جایی آسیب نبیند؟ بسته‌بندی لوازم برقی کوچک‌تر چون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ماشین ظرفشویی چطور باید انجام شود؟ از این‌ها بدتر بسته‌بندی تلویزیون است که باید آن را در شمار آسیب‌پذیرترین لوازم برقی خانه قرار دهیم. اگر چه بسته‌بندی خرده‌ریزهای خانه، زمان‌برتر است، آماده کردن وسایل سنگین و برقی نیز چالش‌های خود را دارد. به خصوص که با قیمت‌های گران این روزها، هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد هزینه‌های اضافی در اثر خسارت اثاث‌کشی متحمل شود.

در این مطلب قرار است ببینیم چه راهکارهایی برای بسته‌بندی وسایل سنگین در اسباب‌کشی وجود دارد که کمک می‌کنند اسباب‌کشی راحت‌تری داشته باشیم و وسایل نیز در این میان آسیب نبینند.

مراحل بسته‌بندی وسایل سنگین

بسته‌بندی اجاق گاز

برای بسته‌بندی اجاق گاز، باید ابتدا فکر برای درب فر آن بکنید که حین جابه‌جایی باز نشود. اگر شما از شرکت‌هایی که بسته‌بندی اسباب‌کشی را انجام می‌دهند، کمک خواسته باشید، افراد متخصص بسته‌بندی و اسباب‌کشی خود این کار را برایتان انجام خواهند داد. در غیر این صورت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا تمامی قسمت‌های جداشدنی اجاق گاز که به راحتی از جای خود تکان می‌خورند را بردارید و در جعبه‌ای جداگانه قرار دهید. (حتما روی جعبه بنویسید: مربوط به اجاق گاز)
  • حال اجاق گاز را به خوبی تمیز کنید تا در منزل جدید نیاز به تمیزکاری آن نباشد. به علاوه به یاد داشته باشید، اگر اجاق گاز چرب و آلوده باشد، چسب‌های کاغذی روی آن به خوبی نخواهند چسبید.
  • سپس شلنگ گاز و احتمالا کابل برق اجاق گاز را جدا کرده و محل خروجی گاز را به خوبی مسدود کنید.
  • حال از چسب کاغذی برای بسته نگه داشتن درب فر استفاده کنید و از محکم شدن آن مطمئن شوید.
  • در مرحله بعدی از یک لایه پتو یا چیزی شبیه به آن استفاده کرده و اطراف اجاق گاز را بپوشانید. لازم است روی پتو از نوار یا چیزی شبیه به آن، برای محکم کردن این پوشش بهره‌مند شوید. (شما می‌توانید از نایلون‌های ضربه‌گیر به جای پتو استفاده کنید.)
نحوه بسته‌بندی وسایل سنگین منزل برای اثاث‌کشی | روش بسته‌بندی اجاق گاز برای اسباب‌کشی
برای بسته‌بندی وسایل برقی بزرگ خانه چون اجاق گاز، باید ابتدا وسایل جداشدنی آن را جدا کرده و در یک جعبه قرار دهید.

بسته‌بندی ماشین ظرفشویی

  • برای بسته‌بندی ماشین ظرفشویی، حتما اتصالات آن از آب و برق را جدا سازید و مطمئن شوید چیزی از آب داخل لوله اتصال آن باقی نماند.
  • اگر ماشین ظرفشویی شما روی دیوار نصب شده است، باید پیچ‌های آن را باز کرده و ماشین را کاملا خارج کنید. در غیر این صورت به چنین کاری نیاز نخواهد بود.
  • درب ماشین ظرفشویی را به کمک چسب کاغذی محکم کرده و باز روی آن از پتو یا نایلون ضربه‌گیر استفاده کرده و به خوبی ماشین را در برابر ضربات و خط و خش، ایمن سازی کنید.
  • متخصصان بسته‌بندی و اسباب‌کشی در استادکار، حفاظت کامل از وسایل برقی بزرگ به عمل آورده و در تمام مدت اسباب‌کشی مراقب این تجهیزات منزل هستند.

بسته‌بندی یخچال

برای بسته‌بندی لوازم برقی فارغ از این که چه ابعادی داشته باشند، باید دقت و توجه کافی به خرج دهید و یخچال یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

  • ابتدا تمامی قطعات داخلی یخچال را با یک چسب کاغذی در جای خود محکم کنید تا حین حرکت جا‌به‌جا نشوند. (اگر جایخی مجزا در فریزر دارید، حتما آن را بیرون بیاورید تا حین حرکت تکان نخورد. همین طور پیش از این باید کلیه مواد غذایی را تخلیه کرده باشید.)
  • درب یخچال و فریزر را به کمک چسب کاغذی محکم کنید.
  • حال از یک لایه نایلون ضربه‌گیر روی تمام سطح یخچال استفاده کرده و پس از آن نیز یک یا در صورت نیاز دو پتو روی بدنه آن قرار دهید. از آن جایی که جابه‌جایی یخچال سخت‌تر از جابه‌جایی هر یک از وسایل برقی و سنگین منزل است، ریسک آسیب رسیدن به آن بالاتر خواهد بود. از این جهت برای حفاظت از یخچال منزل، باید دو لایه پوشش برای آن در نظر بگیرید.
راهنمای بسته‌بندی لوازم برقی خانگی برای اسباب‌کشی | نحوه بسته‌بندی و حمل و نقل یخچال برای جابه‌جایی خانه
برای بسته‌بندی یخچال، حتما از نایلون ضربه‌گیر و پتو استفاده کنید تا هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

بسته‌بندی تلویزیون صفحه تخت

تنها یک ضربه کوچک به صفحه نمایش تلویزیون‌های صفحه تخت کافی است تا هزینه زیادی برای تعمیرات را متحمل شوید. از این جهت در بسته‌بندی این تلویزیون‌ها نهایت دقت را به خرج دهید. اگر از پیش جعبه و یونولیت‌های نگهدارنده تلویزیون را در اختیار داشته باشید، کار شما به مراتب ساده‌تر خواهد بود. در این حالت می‌توانید تلویزیون را درست مانند روزی که خریداری کردید، داخل جعبه بازگردانید. اما در غیر این صورت چه کنیم؟

به هر ترتیب باید پیش از هر کاری کابل برق و کابل‌های آنتن و اچ‌دی‌ام‌آی را از تلویزیون جدا کرده و کابل برق آن را پیچیده و در محل خود محکم قرار دهید. اگر به جعبه دسترسی ندارید از پتوی نرم استفاده کرده و تلویزیون را در آن به خوبی جای دهید.

یک توصیه مهم: اگر به جعبه تلویزیون خود دسترسی ندارید، بهتر است به جای سپردن آن به کامیونت اسباب کشی، تلویزیون را با خودروی شخصی‌تان به منزل جدید منتقل کنید. این ایمن‌ترین راهکاری است که باعث می‌شود ریسک آسیب دیده به تلویزیون به حداقل برسد.

اگر هم تلویزیون را به باربری می‌سپارید، توجه داشته باشید که محل نگهداری آن میان رختخواب‌ها یا به طور کلی جایی نرم و مناسب باشد.

همین طور بخوانید: راهنمای کامل بسته بندی ظروف شکستنی برای اسباب کشی و باربری

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

بسته‌بندی ماشین لباسشویی

  • پیش از بسته‌بندی ماشین لباسشویی، خوب است که آن را به طور کامل تمیز و ضدعفونی کنید. برای این منظور می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کرده و تمام لگن ماشین و لاستیک دور آن را پاک کنید.
  • پس از آن ماشین لباسشویی را از برق و لوله ورود و خروج آب جدا کرده و محل آن‌ها را مسدود کنید . اکنون درب ریختن مایع و پودر شوینده را به کمک چسب در جای خود محکم کرده و از بسته بودن درب ماشین لباسشویی نیز اطمینان یابید.
  • سپس از نایلون‌های ضربه‌گیر یا پتو برای پوشش دادن ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در زمان نصب نیز توصیه می‌کنیم که حتما از نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید تا عملکرد بعدی ماشین لباسشویی شما با اختلال روبرو نباشد.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

نکته: توجه داشته باشید که در لوله‌های آب ماشین لباسشویی، آب باقی نمانده باشد و به طور کامل آن‌ها را تخلیه کنید. (ممکن است در آخرین استفاده از ماشین لباسشویی، همچنان مقداری آب در لوله‌های آن مانده باشد.)

چگونگی بسته‌بندی لوازم برقی سنگین برای حمل بار | بسته‌بندی و جابجایی ماشین لباسشویی موقع اسباب‌کشی منزل
برای بسته‌بندی ماشین لباسشویی، با دقت لوله‌های ورود و خروج آب و کابل برق آن را در ابتدا جدا سازید.

کلام آخر

شما برای بسته‌بندی وسایل برقی بزرگ خانه برای اسباب کشی از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کنید؟ با سپردن این کار به دست متخصصان این حوزه و بسته‌بندی وسایل در اسباب‌کشی، می‌توان حفاظت به مراتب بیشتری از وسایل داشته و امور اسباب‌کشی را در زمانی کمتر و با سرعتی بهتر پشت سر گذاشت.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: moving

2 نظرات
  1. مسعود می گوید

    سمیرا جون آخه این چه کاریه؟
    از خودرو شما چه سر رشته ای داری؟
    من ماشینم زیاد گاز میخوره رفتم سایتتو دیدم
    تقریبا باید کل موتو رو عوض کنم تا شاید درست شه
    لطفا با توجه به دانش خودت مطلب بذار عزیز من
    ممنون
    09398187299

  2. یاسر جلالی می گوید

    من برای جابجایی یخچال از آموزش شما استفاده کردم ولی بعدش که خانم فهمید از پتوی خودش استفاده کردم کتک خوردم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =