از اشتباهات چیدمان خانه بر اساس فنگ شویی دوری کنید!

0

به گفته فنگ شویی 5 اشتباه رایج در چیدمان خانه وجود دارد که باید از آنها دوری کرد. فنگ شویی فلسفه‌ای است که به بررسی چگونگی بهبود جریان انرژی در خانه‌ می‌پردازد. منشأ فنگ شویی چین باستان بوده که برای کمک به مردم در جهت قوانین چیدمان منزل بر طبق شرایط محیطی توسعه یافته است. در دنیای مدرن می‌توان فنگ شویی را به‌عنوان توجه فضای اطراف تعریف کرد. وقتی بتوانیم از جزئیات موجود در فضاهای اطراف خود آگاه باشیم، اشتباهات چیدمان خانه را تکرار نخواهیم کرد از این‌رو انرژی مثبتی در فضای اطرافمان ایجاد می‌شود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید اصول فنگ شویی را در زندگی خود وارد کنید، این است که پنج مورد از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه را برطرف کنید. خوشبختانه عمل کردن به بیشتر این موارد ساده است. اما اگر در رابطه با هریک از این موارد محدودیت داشتید، به یاد داشته باشید که بهترین کار را با آنچه که در دسترس دارید انجام دهید. در این مطلب از استادکار سعی داریم به پاکسازی خانه با فنگ شویی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فنگ شویی چیست و قوانین آن کدامند؟

رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه طبق فنگ شویی

درب‌های بسته

در علم فنگ شویی، درب نماد ورود و خروج انرژی است، از این‌رو در قوانین چیدمان منزل اهمیت زیادی دارد. درب‌ها نحوه جریان انرژی در داخل و سراسر خانه شما را تعیین می‌کنند. بیشتر اوقات درب ورودی خانه یا اتاق‌ها را نمی‌توانیم کامل باز کنیم و این یکی از اشتباهات رایج چیدمان خانه است. از جمله دلایلی که منجر به بسته شدن درب‌ها و در ادامه، خروج انرژی از محیط زندگی ما هستند عبارتند از:

  • آویزان کردن دکوری‌ پشت درب ورودی خانه
  • قرار دادن چوب لباسی پشت درب اتاق خواب و آویز کردن حجم زیادی لباس به آن
  • چیدمان مبلمان منزل در نزدیک درب‌های خانه

چنانچه هریک از این موارد را در فضای خانه‌تان می‌بینید، به‌سرعت آشفتگی را برطرف کنید تا بتوانید جریان خوبی از چی (انرژی نیروی حیات) را به خانه‌تان بیاورید. نکته دیگر که باید برای درب‌ها در نظر بگیرید رنگ درب ورودی و سایر درب‌های خانه است. برای اطلاعات بیشتر کافیست مطلب فنگ شویی رنگها و علم روانشناسی نهفته در آن را از ویلاگ استادکار مطالعه کنید.

قوانین فنگ شویی چیست؟ اشتباهات رایج چیدمان خانه در جانمایی درب ورودی یا اتاق خواب
درب ورودی یا اتاق خواب باید به‌راحتی باز و بسته شود، از این رو لازم است هر گونه مانعی برای باز شدن درب را بردارید تا انرژی در سراسر خانه جریان پیدا کند.

تخت‌ خواب روبروی درب

یکی از مهمترین اصول در فنگ شویی چیدمان اتاق خواب است. زیرا داشتن محیط آرام بر خواب راحت و به‌دنبال آن سلامتی جسم و روح ما تاثیر زیادی دارد. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، درب اتاق محل جریان انرژی است. بنابراین نباید تخت خواب شما روبروی درب باشد. زیرا در معرض حجم زیاد انرژی قرار می‌گیرید که موجب بر هم زدن خواب راحت شما می‌شود. برای اصلاح موقعیت تخت خواب، اولین و بهترین انتخاب جابجایی آن است. معمولاً بهتر است تخت خواب را به‌صورت مورب با راستای درب قرار دهید.

بیشتر بدانید: فنگ شویی اتاق خواب و تاثیر آن در خواب شب

راهکارهای جلوگیری از اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب برای پاکسازی خانه با فنگ شویی
قرارگیری تخت خواب روبروی درب اتاق از نظر معماری و فنگ شویی اشتباه است.

تخت خواب چسبیده به دیوار

بسیاری از افراد بزرگسال ترجیح می‌دهند تاج تخت خواب‌شان را به دیوار بچسبانند. زیرا احساس امنیت بیشتری می‌کنند و از هدر رفتن فضای اتاق خوابشان جلوگیری می‌کنند. از اشتباهات چیدمان خانه در فنگ شویی چسباندن تخت به دیوار است. طبق فنگ شویی باید بین تخت و دیوار یک فضای خالی ایجاد کنید، در غیر این‌صورت تعادل ساکنان خانه از بین می‌رود. اگر این فضای خالی در حد پنج تا ده سانتی‌متر هم باشد، کفایت می‌کند.

مهم‌ترین قوانین چیدمان منزل کدامند؟ مکان مناسب تخت خواب بر اساس فنگ‌شویی خانه
سعی کنید در قسمت پایینی تخت یک فضای خالی داشته باشید تا انرژی در زندگیتان جریان پیدا کند.

میز رو به پنجره

میز شما نشان‌دهنده حرفه و شغل شماست. جذاب است که میز کار خود را روبه‌روی پنجره‌ای قرار دهید که به سمت فضای سبز یا حیاط خانه‌تان باز می‌شود. اما لازم است بدانید این چیدمان از نظر فنگ شویی درست نیست. آنچه که اتفاق می افتد این است که چی شما مستقیماً از پنجره بیرون می‌رود و میزان تمرکز روی کارتان کاهش می‌یابد. نمای پنجره باعث حواس پرتی شما و بر هم خوردن تمرکزتان می‌شود. اگر فضای خانه طوری طراحی شده که تنها مکان برای قرار دادن میز جلوی پنجره است، هنگام کار پرده‌ها را بکشید تا چی شما در پشت میز با شما بماند.

اشتباهات چیدمان خانه و دفتر کار بر اساس اصول فنگ شویی شغل | قرار دادن میز کار رو به پنجره
یکی از اشتباهات چیدمان خانه در فنگ شویی قرار دادن میز کار رو به پنجره است.

خوب است بخوانید: 10 راهکار ساده برای فنگ شویی خانه به همراه اصول آن

میز تحریر در اتاق خواب

از آنجایی‌که میز کار نمادی از شغل و حرفه افراد است، وقتی میز اصلی خود را در اتاق خواب قرار می‌دهیم تعادل بین کار و زندگی ما از بین می‌رود. زمانی‌که به تخت خواب می‌روید، میز را می‌بینید و باعث می‌شود به مشغله‌های کاری فکر کنید و خواب راحتی نداشته باشید. از طرف دیگر هنگام کار تخت خواب را می‌بینید که ممکن است باعث خواب آلودگی شما شده و از میزان تمرکز و انرژی شما کم کند.

پس چه کاری می توانید انجام دهید تا این عدم تعادل در اتاق خوابتان از بین برود؟ در حالت ایده‌آل شما باید میز کارتان را از اتاق خواب خارج کنید. با این حال قابل درک است که بسیاری از افراد به دلیل کمبود فضا میز کار خود را در اتاق خواب قرار می‌دهند. یکی از راه‌های مناسب در این شرایط، پارتیشن‌بندی و ایجاد فضای جداگانه برای میز کار است. می‌توانید از پرده، پاراوان یا حتی یک قفسه کتاب به عنوان تقسیم‌کننده فضا استفاده کنید.

رایج‌ترین اشتباهات چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی گلدان در خانه
قرار دادن آب‌نما یا گلدان طبیعی که با آب تغذیه می‌شود روی میز کار، تاثیر مثبتی در انرژی فنگ شویی شغل دارد.

همین‌طور بخوانید: فنگ شویی با استفاده از گل و گیاه و جذب انرژی به وسیله آنها

نکات تکمیلی برای جلوگیری از اشتباهات چیدمان خانه

  • قوانین فنگ شویی چیست؟ مهم ترین چیزهایی که باید در فنگ شویی رعایت کرد، پرهیز از بی‌نظمی و آشفتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است.
  • طبق قوانین فنگ شویی گلدان در خانه نماد شانس و خوشبختی است.
  • یکی از مشخصه‌های چیدمان منزل به سبک ایرانی، استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن است.
  • چیدمان مبلمان منزل را باید به‌گونه‌ای انجام داد که صمیمیت و گرمای محیط در آن حفظ شود.
  • برای چیدمان منزل عروس بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید.
  • چیدمان آشپزخانه در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به دقت و زمان زیادی دارد.
  • در چیدمان منزل ساده تا حد ممکن از به کار بردن وسایل تزئینی زیاد خودداری می‌کنند.
  • برای زیباتر شدن چیدمان اتاق خواب استفاده از رنگ‌ سفید را فراموش نکنید.
  • در چیدمان آشپزخانه‌ کوچک سعی کنید جزیره یا اپن را حذف کنید یا اگر اصرار دارید جزیره داشته باشید، مدل باریک را انتخاب و از فضای زیر آن برای نگهداری وسایل استفاده کنید.
  • چیدمان مبل در هر فضایی اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به ابعاد، شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار شما انجام شود.
  • یکی از اشتباهات چیدمان خانه در فنگ شویی، قرار دادن میز کار در اتاق خواب است.
  • به کار بردن رنگ‌های تیره در آشپزخانه، از اشتباهات رایج در چیدمان آشپزخانه به‌شمار می‌رود. زیرا باعث کوچک‌تر شدن فضا می‌شود.

کلام آخر

نظمی که در طبیعت جریان دارد، بهترین الگوی اصیل برای درک آرامش زندگی است. چینیان باستان با درک و کشف نظم و ساختاری که در طبیعت جاری است، به قوانین فنگ‌شویی دست یافتند تا با به‌کارگیری آن، قوانین طبیعت را رعایت کرده و همسو با نظم طبیعی زندگی خود را به سمت پویایی، صلح، عشق ثروت و آرامش پیش ببرند. امیدواریم با خواندن این مطلب و آشنایی با اشتباهات چیدمان خانه و تاثیر فنگ شویی در آن، نما و دکوراسیونی زیبا در خانه‌هایتان ایجاد کنید.

منبع: realsimple

[“promotion id=”4377]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =