اسباب کشی در روزهای کرونا

0

اسباب‌کشی منزل همواره کاری سخت و پراسترس است و کمتر افرادی هستند که این فرایند را دوست داشته باشند. با شیوع ویروس کرونا و ملاحظات مربوط به آن، موضوع جا‌به‌جایی به مراتب نیز سخت و پیچیده‌تر خواهد بود. رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در حین جابه‌جاییی و ضدعفونی وسایل و منزل جدید، همگی از جمله مسایلی هستند که اثاث‌کشی را در روزهای کرونا سخت‌تر کرده‌اند. با توجه به حساسیت این موضوع و ارتباط مستقیم آن با سلامت افراد، در اینجا به شکلی تخصصی به بایدها و نبایدهای فرآیند اسباب‌کشی در کرونا پرداخته و با خدمات اسباب‌کشی استادکار در این روزها نیز آشنا خواهیم شد.

رعایت چند نکته مهم برای اسباب‌کشی در کرونا

همه ما می‌دانیم در این روزها، جابه‌جا شدن و اثاث‌کشی کار تقریبا پرریسکی محسوب شده و تا جایی که ممکن است، باید از انجام آن خودداری کنیم. اما چنانچه مجبور به اسباب‌کشی در روزهای کرونا شدیم، می‌توان با رعایت قوانین و نکات کلی اسباب‌کشی، یک برنامه‌ریزی ویژه برای این شرایط خاص کرد و این فرایند را با استرس کمتری انجام داد.

بهتر است، برای مدیریت بهتر این روند، کارهای اثاث‌کشی را به سه دسته قبل از اسباب‌کشی، در حین جابه‌جایی و پایان اسباب‌کشی تقسیم‌بندی کنیم :

کارهای قبل از اسباب کشی منزل

همان طور که اشاره شد، اسباب‌کشی در روزهای کرونا نیاز به صبر و حوصله و دقت بیشتری دارد. جهت بالا بردن نظم و دقت، لیستی از کارها تهیه کرده و به ترتیب آن‌ها را انجام می دهیم. لیست پیشنهادی ما برای شما این است:

  1. تهیه چک لیست از اقلامی که باید در اثاث‌کشی بسته‌بندی شوند

در این چک لیست می‌توان وسایلی که زیاد به آن‌ها نیاز ندارید را بنویسید، آن‌ها را زودتر شسته و ضدعفونی و در نهایت بسته‌بندی کنید. توصیه ما به شما این است که بسته‌بندی اثاثیه خانه را زودتر از موعد تخلیه شروع کنید و برای اقلامی همچون ظروف، کتاب و …از پوششی استفاده کنید که پس از تماس دست نیروهای باربر و… بتوانید آن‌ها را دور بیندازید.

اصول بسته‌بندی ظروف و لوازم شکستنی هنگام اسباب‌کشی و جابجایی خانه
قبل از بسته‌بندی وسایلی همچون ظروف، آن‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی نو قرار دهید.
  1. از کارتن‌های مقوایی باکیفیت و نو برای اسباب‌کشی منزل استفاده کنید

    یکی دیگر از نکات اثاث‌کشی که همواره باید به آن توجه کرد، استفاده از جعبه‌های محکم برای بسته‌بندی اثاث منزل است.

    در گذشته در صورتی که کارتن‌های مقوایی باکیفیت در منزل نداشتیم، از همسایه و یا سوپر مارکت و … آن‌ها را قرض و یا خریداری می‌کردیم. اما در این روزها با شیوع کرونا  این کار اصلا توصیه نمی‌شود. در صورتی که جعبه‌های محکم و مناسب اثاث‌کشی در منزل ندارید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر کارتن‌های نو خریداری کنید.

خرید و فروش کارتن اسباب‌کشی | تهیه کارتن حمل بار | ماندگاری ویروس کرونا بر روی جعبه مقوایی
این روزها با توجه به ماندگاری ویروس کرونا بر روی جعبه‌های مقوایی، نمی‌توان در اثاث‌کشی این روزها از اطرافیان کارتن قرض گرفت.
  1. وضعیت عبور و مرور شهر جدید را پیش از اسباب‌کشی بررسی کنید

    اگر قصد جابه جایی میان دو شهر مختلف را دارید، حتما قبل از اثاث‌کشی قوانین عبور و مرور به شهر جدید را مطالعه کنید. به خصوص این روزها با توجه به منع تردد بین شهری، ممکن است نیاز به مجوز از استانداری داشته باشید.

  1. توجه بیشتری به نظافت و بهداشت منزل جدید داشته باشید

    نظافت و بهداشت منزل جدید همواره یکی از دغدغه‌ها پیش از ورود به خانه جدید است که با شیوع کرونا این مسئله نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد.

    پیشنهاد می‌شود، پیش از جابه جایی، مکان جدید را ضدعفونی کنید و حداقل یک روز پس از ضدعفونی کردن جابه‌جا شوید. حتی اگر خانه جدید خالی بوده باشد و کسی در آن زندگی نمی‌کرده، قطعا افراد زیادی برای بازدید به آنجا آمده‌اند.

    پیشنهاد ویژه‌ای که ما می‌توانیم در این شرایط به شما بدهیم، استفاده از خدمات نظافت منزل استادکار و خدمات ضدعفونی منزل است. نیروهای متخصص استادکار می‌توانند در زمینه خدمات نظافت و ضدعفونی کردن سطوح قبل و یا پس از اثاث‌کشی به کمک شما بیایند.

    خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

    نظافت منزل

    • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
    • شستن و تی کشیدن کف
    • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
    • شستن سرویس بهداشتی و حمام
    دریافت این خدمت از استادکار

    این نیروها تمامی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و دارای دستکش و ماسک هستند. در صورت تمایل، می‌توانید از خدمات ضدعفونی استادکار نیز برای ضدعفونی تمامی سطوح پس از نظافت استفاده کرده و خانه‌تان را کاملا ایمن و عاری از آلودگی کنید.

خدمات ضدعفونی منزل پیش از اسباب‌کشی | راهنمای تمیز کردن خانه قبل از اثاث‌کشی
شاید تصور کنید چون کسی در منزل زندگی نمی‌کرده، ضدعفونی کردن خانه پیش از اسباب‌کشی صرفاً یک عمل وسواس‌گونه است، اما افراد زیادی همچون شما به بازدید از آنجا آمده‌اند که امکان آلوده بودن آن‌ها وجود دارد. بنابراین ضدعفونی کردن فضا پیش از اثاث‌کشی را جدی بگیرید.
  1. درزهای کارتن‎‌های بسته‌بندی را بپوشانید

    بهتر است در حین جمع کردن وسایل، تمامی درزهای کارتن‌های بسته‌بندی را با چسب بپوشانید؛ به گونه‌ای که امکان خروج اقلام از آن‌ها وجود نداشته و نفوذ آلودگی نیز ممکن نباشد.

    6. لوازم اضافی را دور بریزید و بسته‌های خود را کمتر کنید

    یکی از نکات کلی اسباب‌کشی بدون استرس، کمتر کردن وسایل در حین انجام این کار است. قطعا در هر خانه‌ای یک سری وسایل اضافی وجود دارد که سال‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌شود. در اسباب‌کشی منزل، بهتر است از بسته‌بندی آن‌ها خودداری کرده و به شکلی آن‌ها را از وسایل خود حذف کنید.

نکات بسته‌بندی اثاثیه منزل و کالا | راهنمای بسته‌بندی وسایل و لوازم منزل
اسباب‌کشی در روزهای کرونایی نیاز به دقت و صبر بیشتری دارد. بهتر است اثاثیه‌ای همچون کتاب‌ها، ظروف و لباس‌ها را خودتان بسته‌بندی کرده و جمع‌آوری آن‌ها را به شرکت‌های اسباب‌کشی نسپارید.
  1. از شرکت‌های خدمات باربری کمک بگیرید

    یکی از روش‌های بسیار کارآمد اسباب‌کشی منزل در روزهای کرونا، استفاده از خدمات اسباب‌کشی شرکت‌های معتبر خدمات آنلاین هستند.شرکت‌های خدمات اسباب‌کشی در این روزها دارای پروتکل‌های بهداشتی ویژه هستند، اما بهتر است قبل از ثبت درخواست، از اقدامات بهداشتی آن‌ها در مورد انجام کار در روزهای کرونایی پرس‌وجو کنید. برای بررسی این مسئله می‌توانید با آن‌ها تماس گرفته یا در وب سایت هر یک جستجو کرده و اطلاعات لازم در مورد اقدامات بهداشتی این ایام را به دست بیاورید.

    در صورت استفاده از خدمات شرکت‌های باربری در اسباب‌کشی منزل باید به موارد زیر قبل از ثبت سفارش دقت کنید:

    • ضدعفونی کردن کامیون، نیسان و… قبل و بعد از هر بار اسباب‌کشی توسط راننده
    • رعایت بهداشت فردی همچون ماسک زدن و استفاده از دستکش توسط نیروهای باربر
    • ضدعفونی کردن تجهیزات باربری همچون پتوها پس از هر بار اسباب‌کشی
    • بررسی سیاست‌های شرکت در صورت تغییر زمان و کنسل کردن اسباب‌کشی
خدمات اسباب‌کشی و حمل بار استادکار در روزهای شیوع کرونا
نیروهای باربر استادکار موظف به استفاده از دستکش و ماسک در حین کار هستند؛ در صورتی که نیروی باربری استادکار این تجهیزات را نداشت، از پذیرش آن خودداری کنید.

کارهای حین اسباب کشی منزل

  • سعی کنید برخوردتان را با نیروهای باربر به حداقل برسانید، برای رعایت فاصله اجتماعی بهتر است وسایل بسته‌بندی شده را در محلی قرار دهید که باربران بتوانند بدون تعامل با شما آن‌ها را بردارند و با رعایت فاصله اجتماعی بر کارشان نظارت داشته باشید.
  • اسباب‌کشی در روزهای کرونا نیاز به افراد کمتری دارد. با توجه به اینکه شرکت‌های خدمات اثاث‌کشی نیز به منظور جلوگیری از تجمع افراد، تعداد کارکنان خود را کاهش داده‌اند، بهتر است شما هم با تعداد کمتر نیروهای باربر موافقت کنید. مخصوصا که نیروهای باربر متاسفانه از افرادی هستند که به علت سن بالا معمولا بیشتر در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.
  • زمانی را برای اثاث‌کشی منزل انتخاب کنید که کمترین تعامل و تماس را با همسایه‌ها داشته باشید.
هزینه خدمات باربری و حمل و نقل اثاثیه منزل
بهتر است در هر کاری از نیروهای متخصص آن استفاده کرد؛ اسباب‌کشی منزل هم از این قائده پیروی می‌کند. شاید هزینه اسباب‌کشی کمی بیشتری گردد، اما حداقل نگرانی از بابت حمل و نقل اثاثیه و ایمنی آن‌ها وجود ندارد.

کارهای پس از اتمام اثاث‌کشی منزل

بهتر است پس از جابه‌جا کردن وسایل به مدت 72 ساعت از خانه دور بمانید، اما اگر این امکان وجود ندارد، یک محوطه قرمز در منزل تعیین کنید و از باربران بخواهید تمامی بسته‌ها را آنجا قرار دهند. سپس به تدریج آن‌ها را باز کرده، ضدعفونی کنید و در جای مناسب قرار دهید. به یاد داشته باشید ضدعفونی کردن سطوح و هر جایی را که در تماس با باربران و … بوده در اولویت کارهایتان قرار دهید.

نکات بهداشتی اسباب‌کشی برای پیشگیری از ویروس کرونا
چنانچه مجبور شدید همزمان با خدمات اسباب‌کشی وارد خانه جدید شوید، بهتر است یک محدوده را به عنوان محوطه قرمز در نظر بگیرید و تمامی بسته‌ها را در آن قرار دهید. پس از جابه‌جایی به تدریج بسته‌ها را باز کرده، ضدعفونی کنید و به جای اصلی انتقال دهید.

روش دیگر که کار شما را آسان‌تر و در عین حال سریع‌تر می‌کند، استفاده از خدمات اسباب‌کشی استادکار است. استادکار از  مرحله بسته‌بندی تا چیدمان اثاث منزل می‌تواند در کنار شما باشد. نیروهای خبره استادکار بسته‌بندی وسایل شکستنی تا وسایل سنگین را به راحتی انجام می‌دهند و در چیدمان اثاث منزل از صفر تا صد در کنار شما هستند.

چند نکته مهم دیگر برای اسباب‌کشی در کرونا

فارغ از مواردی که در بالا ذکر کردیم، به چند نکته مهم دیگر برای اسباب‌کشی در کرونا نیز توجه کنید:

  1. اگر شما یا کسی در میان اعضای خانواده علائم ویروس کرونا را دارد، فورا این موضوع را به شرکت خدمات اسباب‌کشی اطلاع دهید. به این شکل کارگران قوانین و پروتکل‌های مراقبتی بیشتری لحاظ کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را در روز اثاث‌کشی با دقت بیشتری دنبال خواهند کرد. به علاوه شخصی که دارای علائم کرونا است، باید در روز اسباب‌کشی کاملا مجزا و در حالت قرنطینه باقی بماند.
  2. کلیه محصولات و تجهیزات بهداشتی را برای نیروهای اسباب‌کشی آماده کنید. ماسک، دستکش، صابون مایع، مایع ضدعفونی‌کننده و دیگر موارد لازم را در اختیار این افراد بگذارید. به علاوه حتما پنجره‌ها را باز نگه داشته و اجازه دهید هوا به خوبی در جریان باشد.
  3. از کارتن‌های بازیافتی یا رایگانی که از دوست و همسایه یا سوپرمارکت محل گرفته‌اید، صرف نظر کرده و حتما کارتن‌های نو خریداری کنید. ویروس کرونا می‌تواند تا 24 ساعت روی کارتن‌ها زنده بماند، بنابراین در دوران شیوع کووید-19، کمی هزینه کرده و کارتن‌های نو تهیه کنید. باز هم توصیه می‌کنیم همین کارتن‌های نو را نیز برای 72 ساعت کنار گذاشته، سپس سراغ بسته‌بندی آن‌ها بروید.
  4. در صورتی که به هر دلیل نیاز به لغو خدمات حمل و نقل دارید، این کار را زودتر انجام دهید. اگر هنوز اقدام به انجام این کار نکرده‌اید، در اولین فرصت، وضعیت را به اطلاع سرویس خدمات حمل و نقل رسانده و روز اسباب‌کشی را لغو کرده یا آن را به روز دیگری موکول کنید.
  5. در صورتی که اسباب‌کشی شما بین دو شهر است، از قبل برای آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. رزرو پرواز، رزرو هتل یا سایر موارد لازم را حتما از پیش به خوبی هماهنگ کنید.
  6. در روز اسباب‌کشی نیز با هشیاری کامل رفتار کنید. نباید شلوغی کارهای اثاث‌کشی در روزهای کرونا، شما را از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل کند. اگر کودکی همراه دارید، حتما مراقب رفتارهای خطرناک و غیربهداشتی وی در شلوغی اسباب‌کشی باشید.
پروتکل‌های بهداشتی و نحوه اسباب‌کشی در کرونا
با وجودی که شرکت‌های خدمات اسباب‌کشی، معمولا تجهیزات بهداشتی را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند، شما نیز جهت احتیاط تمام این تجهیزات را برای روز اسباب کشی به میزان لازم آماده داشته باشید.

چند سوال متداول درباره اثاث‌کشی در کرونا

  1. آیا اسباب‌کشی در کرونا کار اشتباهی است؟

قطعا بهتر است که از این کار اجتناب شود، اما گاهی اوقات چاره دیگری نیست و باید با وجود ریسک‌های شیوع ویروس کرونا، نسبت به انجام اسباب‌کشی اقدام صورت گیرد.

  1. آیا خدمات اسباب‌کشی در دوران کرونا برقرار است؟

بله. اگر چه بارها توصیه شده است که در این دوران از جابه‌جایی صرف نظر شده و خانواده‌ها قراردادهای خود در خانه‌های فعلی را تمدید کنند، اما با این همه خدمات اسباب‌کشی در دوران کرونا برقرار بوده و می‌توان در صورت نیاز از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات کمک گرفت.

  1. آیا برای تعیین قیمت اثاث‌کشی حتما کسی باید وارد خانه شود؟

خیر، شما می توانید با تشریح وسایل منزل، تعداد طبقات هر دو مبدأ و مقصد و بیان نیاز به حضور کارگر حمل بار، برآورد اسباب‌کشی را با کارشناسان انجام دهید.

  1. اگر قبل از اسباب‌کشی مریض شوم باید چه کنم؟

بهترین کار لغو اسباب‌کشی و موکول کردن آن به زمان بهبودی کامل است. در غیر این صورت حتما باید موضوع را به شرکت ارائه‌دهنده خدمات اسباب‌کشی اطلاع دهید تا تمهیدات به مراتب جدی‌تر و سخت‌تری را برای روز اسباب‌کشی به کار بگیرند.

  1. آیا می‌توانم خودم در این دوران اسباب‌کشی کنم؟

بدیهی است که اشخاص و حتی اعضای یک خانواده قادر به جابه‌جا کردن وسایلی چون یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و دیگر موارد مشابه نخواهند بود. شما تنها می‌توانید به کمک خودروی شخصی خود، برخی از اقلام سبک وزن را که جابه‌جایی راحتی دارند، از منزل قدیمی به خانه جدید برده و به این شکل زمان کار کارگران اسباب‌کشی و حضور آن‌ها را کمتر کنید.

  1. شرکت‌های باربری برای اسباب‌کشی در دوران کرونا چه تمهیداتی در نظر می‌گیرند؟

در صورتی که شرکت باربری مناسبی را انتخاب کرده باشید، آن‌ها حتما از سلامت نیروهای خود مطمئن شده، سپس آن‌ها را به محل اسباب‌کشی اعزام می‌کنند. به علاوه تمامی نیروها دارای ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی هستند.

نکات مهم اثاث‌کشی در کرونا
با یک برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانید ریسک‌های انتقال ویروس کرونا در اسباب‌کشی منزل را به حداقل برسانید.

سخن آخر

اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی کاری راحت و آسان نیست و معمولا افراد به انجام آن رغبتی ندارند، مخصوصا در این روزها که بیماری کرونا شیوع یافته و شرایط بغرنجی را پیش رو داریم. شرکت استادکار در این روزهای سخت می‌تواند یک همراه مطمئن در کنار شما باشد.

تمامی ماشین‌های شرکت‌های باربری استادکار قبل و بعد از هر سفارش، کاملا ضدعفونی شده، همین طور تجهیزات آنها همچون پتوها پس از هر بار استفاده توسط راننده شسته  می‌شوند. کارگران باربر موظف هستند که در تمامی مراحل باربری از ماسک و دستکش استفاده کرده و حتما محلول ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشند.

چنانچه تمایل به استفاده از خدمات ضدعفونی ما قبل و یا پس از اثاث کشی داشتید، می‌توانید به بخش خدمات نظافت، ضدعفونی منزل و محل کار رفته و سفارشتان را ثبت کنید تا نیروهای مربوطه، کار ضدعفونی منزل شما را در کمترین زمان انجام دهند و خیالتان را از بابت ضدعفونی و بهداشت خانه کاملا راحت باشد.  

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: Moving.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =