نکات و ترفندهای اسباب کشی توسط آقایان

0

موعد اسباب کشی رسیده و خانم خانه با تلنباری از کار و استرس انجام آنها دست به گریبان است، توقع که ندارید از شما انتظار داشته باشد، دست‌هایتان را در جیبتان بگذارید و به اصطلاح راست راست بچرخید، شاید الان وقت آن رسیده دوباره خودی نشان داده و خیال او را از بابت اینکه “مرد خانه نخواهد گذاشت آب در دلش تکان بخورد” و همه ی کارها به صورت کاملا حرفه ای و منظم پیش خواهد رفت، راحت کنید. اسباب کشی توسط آقایان چندان هم سخت نیست، با ما همراه باشید.

مشارکت کامل مرد خانه در اسباب کشی
اسباب کشی توسط آقایان به این معنا نیست که کسی کمکی نکند، جمع کردن وسایل، وظیفه مشارکتی همه اعضای خانواده است…

نظم و کاریزمای مردانه را در اولویت خود قرار دهید

اگر می‌خواهید اسباب کشی منزل، حاشیه‌های از جنس دعواهای زن و شوهری نداشته باشد،  یک دفتر یادداشت بردارید و تمام کارهایی که باید انجام شود، را در آنجا لیست کنید، این اولین قدم برای نشان دادن نظم و کاریزمای مردانه است.

برای بسته بندی وسایل خانه فکری بکنید

باور کنید باید برای بسته بندی وسایل پول خرج کنید، «طناب، جعبه های مقوایی و پلاستیکی در اندازه های مختلف، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منگنه، برچسب، روزنامه های باطله، ماژیک درشت مشکی یا آبی و قرمز و غیره» همه اینها نیازمند صرف هزینه است و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. البته اگر کمی زرنگی به خرج دهید، می‌توانید جعبه و کارتن‌های لازم را از بقال و سوپری سر کوچه تهیه کنید که البته برای این کار باید از مدت‌ها قبل سفارش دهید و کار را به زمان آخر موکول نکنید.

نکاتی که مردان در اسباب کشی رعایت کنند
اسباب کشی توسط آقایان با نظم و کاریزما همراه است، برای بسته بندی وسایل خانه دست در جیب خود کنید و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید

قبل از بسته بندی، تصمیم بگیرد چه چیزهایی را می‌خواهید و چه چیزهایی را دیگر نمی‌خواهید

این کار،  گاه و بیگاه برای انجام هر کاری ضروری است، اما قبل از خانه تکانی و اسباب کشی اهمیت بیشتری دارد. قبل از اینکه سعی کنید وسایل خانه را جمع و بسته بندی کنید، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را بفروشید، صدقه دهید و یا بیرون بیاندازید.

باور کنید، افراد فعال خانه در اسباب کشی،  خوشحال خواهند شد که نیازی نیست لامپ های خراب، صندلی های بادکنکی دوران بچگی و کامپیوترهای شکسته را جابجا کنند.

از کجا آغاز کنیم

موافق هستید که نقطه آغاز شروع بسته بندی و جمع کردن اسباب و وسایل، آشپزخانه نیست؟!؟ پس با همفکری اعضای خانواده بهترین مکان برای شروع انتخاب کنید؛ اتاق‌خواب اضافی، گاراژ معمولا جای راحتی برای شروع است.

اشیا روزمره را تا روز قبل از حرکت رها کنید و لوازم ضروری مانند دارو را به طور جداگانه نگهداری کنید.

استفاده از برچسب های  درست

موقع بسته بندی، از برچسب استفاده  کنید، مثلا اگر وسیله شکستنی در جعبه وجود دارد، روی آن با ماژیک بنویسید که ” شکستنی” است و البته فراموش نکنید باید جعبه را با اتاقی که قرار است در آن باشد برچسب گذاری کنید و خلاصه مختصری از آن چه در جعبه است را ثبت کنید تا موقع جابجایی آن در خانه جدید با مشکل به هم ریختگی مواجه نشوید.

بسته‌بندی یک جعبه بقا

برای همه اعضای خانواده یک جعبه “بقا” در نظر بگیرد که همه اسباب ضروری از کش موی سر گرفته تا هندزفری و مسواک و ناخن گیر و کرم مرطوب کننده را در آن قرار دهند، شاید این به نظر شما کمی طنز به نظر برسد ولی اگر اسباب کشی چند روز و حتی چند ماه طول کشید، از داد و قال برای پیدا کردن یک چنین چیزهای کوچکی در امان بمانید.

جعبه بقا کمک می‌کند، تا چیدن کامل وسایل در خانه جدید، همه به وسایل ضروری خود دسترسی آسان داشته باشند
جعبه بقا کمک می‌کند، تا چیدن کامل وسایل در خانه جدید، همه به وسایل ضروری خود دسترسی آسان داشته باشند، اسباب کشی توسط آقایان برنامه ریزی های منحصر به فرد برای کم شدن تنش ها به همراه دارد

بازدید از منطقه جدید

یک مرد منظم و مدیر  باید قبل از برنامه‌ریزی برای خانه تکانی، بارها از منطقه جدید مسکونی بازدید کرده باشد. تا زمانی که شرکت حمل اثاثیه و باربری  رزرو شده‌است و شما کار بسته‌بندی را به پایان رسانده اید، اعضای خانه خیالشان راحت باشد که شما بارها و بارها و بارها و بارها از  مغازه‌های محلی، رستوران‌ها  و غیره بازدید کرده‌اید. چرا که ممکن است برای چند روز نتوانید از آشپزخانه خانه جدید استفاده کنید و مجبور باشید از بیرون مواد غذایی آماده تهیه کنید.

در اسباب کشی توسط آقایان این نکته فراموش نمی‌شود

قفل در بیرونی را تغییر دهید. به محض اینکه  اساب کشی تمام شد و کلیدهای منزل خود را دریافت کردید، قفل ها را عوض کنید. چه کسی می‌داند چه کس دیگری کلیدها را به جای شما خواهد داشت. برای آرامش ذهن و به عنوان یک گام ضروری در اسکان در این خانه، قفل‌های نو را فورا نصب کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه‌های مخفی اسباب‌کشی : آیا اسباب‌کشی خانه هزینه‌های مخفی دارد؟

اجناس گرانقیمت را جداگانه و شخصی حمل کنید

اجناس گرانقیمت مانند طلا، پول، نقره، فرش های نفیس و همچنین اکسسوری های خانه را نیز در صورت امکان یا وسیله نقلیه شخصی حمل و سعی کنید  در منزل جدید این وسایل اولین چیزهایی باشند که ساماندهی می‌شوند.

وسایل گرانقیمت را با وسیله نقلیه شخصی به منزل جدید انتقال دهید
وسایل گرانقیمت را با وسیله نقلیه شخصی به منزل جدید انتقال دهید

سخن آخر

اسباب کشی با تمام سختی، زمان مناسبی هم می تواند باشد تا اعضای خانه را به یکدیگر نزدیک تر کند. فرصتی که امکان با هم کار کردن را فراهم می‌کند و اگر با من موافق باشید تایید می‌کنید که در زندگی‌های امروزی و با این مشغله‌های بیرون از خانه‌ کمتر فرصت چنین کاری به دست می‌آید، پس به جای غر زدن و عیب گرفتن از دیگر اعضا، آنها را همراهی  کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا نکات لازم برای مدیریت اسباب کشی را عنوان کنیم. همچنین می توانید برای انجام بهتر این کار  از افراد با تجربه و نیروهای خدماتی نیز کمک بگیرید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =