ایده‌هایی ناب برای مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

0

تا کنون به این دقت کرده‌اید که کابینت آشپزخانه ایرانی خانه شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ با توجه به فرهنگ و رسم و رسوم ما ایرانی‌ها، خانواده‌ها معمولا جهیزیه مفصلی به دختران خود می‌دهند که نیازمند فضای کابینت زیادی برای جا دادن آن است. ستِ کامل چینی از یک طرف و ست کامل بلور و آرکوپال را نیز به این موارد اضافه کنید تا دریابید که وجود کابینت‌های بزرگ اول ازدواج چقدر می‌تواند راه گشای شما باشد. برخی مادران وسایل دکوری مانند مجسمه و گلدان نیز به دختران جهاز می‌دهند تا در شلف دکوری کابینت یا روی میز آینه کنسول خود بگذارند. به همین دلیل کابینت آشپزخانه ایرانی معمولا باید دارای ویژگی‌هایی چون جادار بودن و وجود شلف‌هایی برای قرار دادن لوازم دکوری و … باشد. مدل‌های جدیدتری از کابینت آشپزخانه نیز اکنون در دنیا وجود دارند که کم کم وارد بازارهای ایرانی می‌شوند. نمونه آن‌ها نیز کابینت هایگلاس بود که اکنون به مدلی محبوب در ایران تبدیل شده است. در ادامه نگاهی به چند مدل کابینت آشپزخانه جدید که می‌تواند برای آشپزخانه‌های ایرانی نیز قابل ایده گرفتن باشد، خواهیم انداخت.

آشنایی با چند مدل کابینت آشپزخانه ایرانی جدید

در زیر جدیدترین مدل کابینت‌های آشپزخانه را که مناسب خانه‌های ایرانی و استفاده بهینه از کابینت است را می‌بینید.

کابینت‌هایی با شبکه‌های فلزی

کابینت‌هایی که درب آن به جای ام دی اف تمام، از شبکه‌های فلزی ساخته شده، می‌تواند ظاهر جذابی به آشپزخانه ایرانی شما بدهد و چشم انداز جذابی در محیط آشپزخانه به وجود آورد. بنابراین به جای اینکه از کابینت‌های قدیمی با درب شیشه‌ای  معمولی استفاده کنید، این درب‌های مشبک فلزی را امتحان کنید. با وجود این طرح مشبک تا حدودی نیز می‌توانید دریابید که چه چیزی داخل قفسه‌های شما وجود دارد و به دنبال یک وسیله مدام تمام درب‌های کابینت‌ها را باز و بسته نکنید! همچنین اگر کابینت آشپزخانه با درب شیشه‌ای برای شما تبدیل به معضل شده و دوست ندارید وسایل شما کاملا در معرض دید باشند، می‌توانید از این مدل ایده بگیرید.

مدل کابینت جدید با درب مشبک فلزی

با این کابینت‌های مشبک برای جستجوی یک وسیله، مدام درب‌های کابینت را باز و بسته نخواهید کرد.

مدل کابینت جدید دو منظوره

آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی خود را به گونه‌ای مخفی کنید؟ می‌توانید یک درب کابینت جلوی آن اضافه کنید. یا اینکه پیشخوان خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مانند یک میز ناهارخوری برایتان کاربرد داشته باشد. این کابینت‌های دو منظوره یا چند منظوره به تازگی در میان مدل کابینت جدید آشپزخانه‌های ایرانی جا باز کرده است و موارد بسیاری را مشاهده می‌کنیم که حتی روی دیوار، پیشخوانی برای خوردن غذا و چای به جای میز ناهارخوری در آشپزخانه‌های کوچک نصب می‌شود.

مدل کابینت جدید دو منظوره
کابینت‌های دو منظوره که نقش پیشخوان و میز ناهار خوری را برای فرد ایفا می‌کنند، مناسب آشپزخانه‌های کوچک ایرانی هستند.

کابینت آشپزخانه پاستلی رنگ

به رنگ‌هایی مانند کاراملی روشن، صورتی روشن، آبی روشن، هلویی، لیمویی روشن، نعنایی، بنفش روشن، موزی و … رنگ‌های پاستلی می‌گویند. رنگ‌های پاستلی که از ترکیب رنگ‌های دیگر با مقدار زیادی رنگ سفید به دست می‌آیند و به رنگ‌های خنثی بسیار نزدیک‌اند، این روزها راه خود را به خانه‌های ایرانی باز کرده‌اند و در جای جای دکوراسیون از اتاق نشیمن تا اتاق خواب مشاهده می‌شوند. پس چرا این رنگ‌ها را وارد آشپزخانه‌های ایرانی نکنیم؟

بی‌شک یک رنگ پاستلی مانند لیمویی یا سبز مغز پسته‌ای می‌تواند جذابیت دوچندانی به فضای آشپزخانه ایرانی شما بدهد و آن را دلبازتر نشان دهد. اینگونه رنگ‌های کابینت نسبت به رنگ‌های دیگر به راحتی می‌توانند با هر دکوراسیون و رنگی هماهنگ شوند و بهترین انتخاب در میان مدل کابینت آشپزخانه مختلف هستند.

کابینت آشپزخانه ایرانی با رنگ پاستلی
رنگ‌های پاستلی که از ترکیب بیشتر رنگ سفید با رنگ‌های دیگر درست شده‌اند، می‌توانند آشپزخانه ایرانی شما را دلبازتر نشان دهند.

کابینت آشپزخانه دامن‌دار

اگر کابینت شما به گونه‌ای طراحی شده که در معرض دید قرار داد و ظاهر آن را دوست ندارید، می‌توانید با یک ترفند ساده آن را از نظرها پنهان کنید. کافی‌ست تنها پرده‌ای سبک دور آن بکشید. پارچه انتخابی خود را بر اساس ابعاد کابینت اندازه‌گیری کرده و برش بزنید. سپس آن را از پایین پیشخوان با میله آویزان کنید. شاید برایتان جالب باشد که این روشی‌ است که در گذشته در آشپزخانه‌های ایرانی قدیم نیز به وفور دیده می‌شد و اگر همچنان کابینتی دارید که دوست ندارید جلوی دید باشد، می‌توانید از همین رویکرد مادربزرگ‌هایمان برای پوشاندن فضای زیر ظرفشویی با پرده استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه دامن‌دار
شاید برایتان جالب باشد که کابینت آشپزخانه دامن‌دار در گذشته در آشپزخانه‌های ایرانی به وفور دیده می‌شد.

کابینت آشپزخانه با نمای فلزی

اگر رنگ وسایل الکتریکی شما مانند یخچال و ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی‌تان سیلور است و خواهان یک دست و هماهنگ کردن ترکیب رنگ آن‌ها هستید، یک مدل کابینت جدید آشپزخانه، کابینت فلزی با نمای سیلور است. این نوع کابینت که توسط طراحی به نام «امیل درویش» طراحی شده است، برخلاف ظاهرش بسیار سبک بوده و کاربردی است. کابینت‌هایی با استیل ضدزنگ نسبت به کابینت‌های چوبی مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند (این یکی از دلایل محبوبیت این نوع کابینت‌هاست)، اما به دلیل استفاده از ورقه‌های فلز ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

مدل کابینت آشپزخانه سیلور
اگر لوازم برقی سیلور در آشپزخانه دارید، آن را با کابینت آشپزخانه ایرانی سیلور ست کنید.

کابینت با فضای دکوری زیاد

ما ایرانی‌ها فضاهای دکوری در آشپزخانه را دوست داریم و هنگام بازسازی آشپزخانه معمولا به کابینت‌ساز سفارش چند کابینت برای گذاشتن تعدادی وسیله دکوری را می‌دهیم.

کابینت‌های نمایشی یا دکوری که درب شیشه‌ای دارند، نوع دیگری از مدل کابینت جدید آشپزخانه هستند که فضای نمایش دادن وسایل تزئینی و دکوری را به خوبی برای شما مهیا می‌کنند. استفاده از شیشه در آشپزخانه موجب می‌شود حس کنید آشپزخانه جادارتر و دلبازتر است. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید وسایل داخل کابینت شما دیده شود، بهتر است سراغ این نوع مدل کابینت آشپزخانه نروید.

مدل کابینت شیشه ای
اگر اهل لوازم جانبی دکوری در آشپزخانه هستید، انتخاب ما به شما کابینت‌های نمایشی یا شیشه‌ای است.

مدل کابینت آشپزخانه براق

آیا تاکنون به ترکیب استفاده از روکش براق روی کاشی‌ها و کابینت‌های آشپزخانه فکر کرده‌اید؟ این کار که چندی است توسط شرکت‌های مختلف در کشور ما انجام می‌گیرد، می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را منحصر به فرد کند. تصور کنید از رنگ چوب کابینت یا رنگ سنگ روی اپن خسته شده‌اید، با روکش‌های مات و براق جدید به راحتی می‌توانید آشپزخانه ایرانی خود را به ظاهری جدید درآورید. یک روکش پیش‌زمینه برای آشپزخانه انتخاب کنید، سپس از رنگ‌هایی متناسب برای کاشی، کابینت و حتی کف آشپزخانه استفاده کنید که با هم هارمونی داشته باشند.

مدل کابینت آشپزخانه براق
روکش براق کابینت می‌تواند فضای آشپزخانه شما را از حالت کسل‌کننده بیرون آورد.

کابینت‌های مکمل سفید

رنگ‌های خانواده خاکستری می‌توانند تضاد بین رنگ‌های سیاه و سفید را هماهنگ‌تر کنند. بنابراین اگر کابینت‌های آشپزخانه شما یک دست سفید است و دکوراسیون سفید رنگ آشپزخانه خود را دوست ندارید، می‌توانید از مکمل‌های رنگی خاکستری استفاده کنید و درب چند عدد از این کابینت‌ها را با درب‌های نقره‌ای و خاکستری جنس فلز عوض کنید. از رنگ‌های گرم دیگر مانند بژ و چوبی نیز می‌توانید برای روح بخشیدن به یک آشپزخانه با کابینت سفید که در بسیاری از آشپزخانه‌های ایرانی دیده می‌شود استفاده کنید.

مدل کابینت آشپزخانه جدید
درب چند عدد از کابینت‌های سفید خود را با درب‌های نقره‌ای و خاکستری جنس فلز عوض کنید تا جلوه جدیدی به آشپزخانه ایرانی خود بدهید.

جمع‌بندی

در بازار انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را در آشپزخانه خود پیاده کنید. ما نیز در استادکار در کنارتان هستیم تا ایده‌های جدید کابینت آشپزخانه شما را اجرا کنیم. می‌توانید این موارد را با متخصصین امر مطرح کرده و اجرا کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: housebeautiful

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شش =